Help!! Mogen de guppen weer bij elkaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

901823

Re: Help!! Mogen de guppen weer bij elkaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:01

eeej marlin!
Ik laat ze meestal gewoon bij elkaar, de sterkste overleven wel, zo weet je ook zeker dat je goede, sterke vissen hebt. Je moet alleen uitkijken dat je niet teveel mannetjes bij vrouwtjes hebt, anders kunnen de vrouwtjes het niet meer aan en gaan ze dood Boos!...

Groetjes! Lilian

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:17

PFf sja.. de naam van die vissen.. Ik weet het écht niet.. Ze zijn oranje iig, zwemmen vrij snel en baren levende kleintjes net als guppies ook heel veel zeg maar....

Met mijn schildpadden erbij gaat het nog altijd goed. Het is wel zo dat je moet zorgen voor een goede filter om het water goed schoon te houden. Ze hebben mij aangeraden om de schildpadden voor etenstijd een half uurtje uit t aquarium te halen en te voeren en dan terug te zetten, dit heb ik overgens nog nooit gedaan.

Ik kan proberen een paar foto's te maken.. is een leuke uitdaging Lachen zal ze dan hier in het topic posten Lachen

*edit* Geprobeerd foto's te maken, helaas krijg ik enkel mooie oranje wazen... Dr zitten trouwens ook 2 Black molly's bij in Lachen

En nog een reaktie op degene onder mij: Ik heb alles door elkaar zitten, om heel eerlijk te zijn dus geen goede fokker whaha.. Het gaat voor alsnog prima en zwemmen mooi in een groep bij elkaar Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bitterbal op 05-11-06 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:20

ik nam altijd de regel: 1 man op 3 vrouw in acht. Dat werkte goed!

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:01

Ik had ook altijd guppy's, maar wist er toen nog niet zo heel veel vanaf. Zo had ik een zwangere vrouwengup die echt op knallen stond, en ik had denk ik iets te hoog water gedaan, want ik kwam de volgende ochtend kijken, lag mijn vrouwengup met hele dikke buik vast op de grond, ze was natuurlijk dood, ze zat helemaal met haar kieuwen vastgeplakt Verdrietig Het mannetje zwom nog vrolijk rond, maar die was later ook doodgegaan.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:10

ik begon met 3 vrouwen en 1man... toen ging de man dood en beviel het vrouwtje 1 week later... wat bleek ze was in de dierenwinkel vreemd gegaan... ik kreeg namelijk een baby gup (man) die een speciale kleurslag had, en een dwerg vorm was. terwijl de mams een reuze gup was en de vader een snakeskin kleur had...

nu ongeveer een jaar later heb ik ondertussen zeker 50 guppen... (3 volwassen, ongeveer 10 half volwassen en ontelbaar kleine baby's) ik laat ze lekker in mn bak zwemmen aangezien ik ook nog vleesetende vissen heb... oftewel de sterktste overleven!!

helaas zn mn vleesetende vissen ook nog jong dus voer ik het overschot aan babyguppen aan onze goudvissen..

ook heb nu alleen nog maar mannen in die speciale kleur en niet meer normale mannen, dus dat is blijkbaar dominant erfend, wel jammer want ik vind de snakeskin heel mooi!!

maar ik laat de jongen altijd gewoon bij de mams en paps inzitten... heb je ook niet zo heeeel snel last van overschot... want geen enkele dierenwinkel wil ze overnemen is mijn ervaring...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:15

millennium schreef:
ik nam altijd de regel: 1 man op 3 vrouw in acht. Dat werkte goed!

Dat is ook dé regel! Knipoog

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:24

jepp klopt... en het liefst nog meer vrouwen... tenminste dat heb ik uit ervaring geleerd bij mijn eigen guppen... zo krijgen de vrouwen genoeg rust...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:25

@Bitterbal: waarschijnlijk zijn het of Platy´s of Orange Molly´s Knipoog

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:25

sexy_back schreef:
jepp klopt... en het liefst nog meer vrouwen... tenminste dat heb ik uit ervaring geleerd bij mijn eigen guppen... zo krijgen de vrouwen genoeg rust...

Maar veel mensen doen dat dus niet omdat ze de mannen mooier vinden Verward
Of je moet dan alleen mannen houden, dat heb ik ook een tijd gedaan, ook leuk Ja

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:29

ja is wel leuk, maar ik heb toch liever het plezier van mooie nakomelingen kweeken ... dus ja dan heb je voruwen nodig..
en ik moet zeggen de vrouwen van tegen woordig worden ook steeds mooier!! ik doe het liefste dus 1 man op 5 vrouwen...
geenr uzies, genoeg rust, en geen aangevreten staarten...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:30

Ik had laatst echt een erg groot vrouwtje! En mooi!
Ik heb ze weggedaan omdat ik nu meer met tropische vissen bezig houdt, zoals Corydoras, Maanvissen, Tetra´s, clownvissen, Gibbiceps etc etc... Haha!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:33

ja ik heb naast mn guppen er ook twee panda corydorassen er in zitten en een ancistrus dolichopterus...

dus dat gaat prima met elkaar...
het liefst wilde ik een hele school kardinaaltetra's maar ja mn guppen familie was al zo groot dat ik dacht die spoel je ook niet door de wc... (niet lettelrijk bedoeld hoor!!)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:35

Nee dat is ook, ik heb ze dus aan mijn moeder gedoneerd! Haha!
ancistrus dolichopterus, wat is de niet-latijnse naam van deze vis?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:45

Cyntje.. Het zijnzeker weten geen orange molly dingen. Platy's ofzo klinkt wel bekend inmn oren. Mn aqarium zit er in ieder geval goed vol mee..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:19

Cyntje schreef:
Nee dat is ook, ik heb ze dus aan mijn moeder gedoneerd! Haha!
ancistrus dolichopterus, wat is de niet-latijnse naam van deze vis?

die heeft ie niet maar het word in de volksmond algeneter genoemd...

Afbeelding

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:35