[FOTO] vogelspin eet een muisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] vogelspin eet een muisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:36

Ik snap de lol niet van zo'n spin, eng beest, helemaal niet als ie levend voer moet eten.
Maar mijn wel aaibare katten komen nu ook dagelijks met levende muizen thuis, is mss niet veel anders. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:38

Zow, nooit geweten dat zo'n spin zo'n grote mond heeft!! Haha!
Lache zeg haha *LOL*
Erg mooie foto's!!
Krijgt je spin ook nog ander dierlijk voedsel? Zoals weet ik veel, levende sprinkhanen ofzo / enzo?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:40

idd als mensen problemen hebben met het voeren van levende dieren dan moeten die mensen ook de muizen die katten vangen zielig vinden.
of is dat anders omdat het een kat is?
nope Tong uitsteken
maja een kat looopt los en die vangt ze zelf blablabla daar help je zelf niet aan mee dus is niet erg ofzo Tong uitsteken
blablabla

conclusie TS: je moet je spin maar loslaten lopen buiten aan een touwtje en dan mag hij muizen vangen Tong uitsteken

haha nee grapje

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:50

Citaat:
Tissunt, Dit vind ik geen natuur hoor word zon lief klein muisje weetikveelhoediedood is gegaan van zijn mamma weggehaald door de koude buitenlucht en dan machtie op worden gegeten door zon Afschuwelijk beest waar je geen enkele band mee kan opbouwen.

Haha, wat is volgens jou dan wel natuur?
De grote spin die heel lief aan mama-muis gaat vragen of ze één van haar kleintjes mag hebben? Dan vervolgens in een warm dekentje gerold naar haar nestje brengt? En dan voorzichtig in slaap doet zodat het beestje niets voelt/weet van zijn dood?

HALLO! Wakker worden..

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:56

Ik vind het hele mooie beesten maar ik ben verschrikkelijk bang voor spinnen. Wel mooie foto's, zo scherp ook!

En wat het voeren van levend voedsel, is het niet zo dat de spin met zijn giftanden een spul injecteert waardoor het muisje als het ware verdoofd wordt. Dat spul dat er ook voor zorgt dat het muisje van binnen vloeibaar wordt zodat de spin hem lekker op kan slobberen of leegzuigen??? Vork Of ben ik nu in de war met een ander beest?? Bloos

050206051012

Tja, mep dan eerst die muis dood.

Net zoals slangen-liefhebbers die levende kittens voeren, want die vechten zo lekker voor hun leven, in tegenstelling tot konijntjes.

Dit mogen misschien prima pics zijn, maar m'n nekharen gaan overeind bij het idee dat het muisje nog leefde.

Hannanas

Wel zielig of niet zielig daar laat ik me niet over uit, dat is offtopic.

Maar dat jij het over je hart kan krijgen om zo'n hulpeloos blind babymuisje aan je spin te voeren...

Kan je niet dood verwarmt vlees voeren?

Helemaal mee eens Quellian.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:59

hmm nooit geweten dat zo spin zo`n muisje op kon
wel mooie scherpe foto`s hoor

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:00

tantjeuh schreef:
Citaat:
Tissunt, Dit vind ik geen natuur hoor word zon lief klein muisje weetikveelhoediedood is gegaan van zijn mamma weggehaald door de koude buitenlucht en dan machtie op worden gegeten door zon Afschuwelijk beest waar je geen enkele band mee kan opbouwen.

De grote spin die heel lief aan mama-muis gaat vragen of ze één van haar kleintjes mag hebben? Dan vervolgens in een warm dekentje gerold naar haar nestje brengt? En dan voorzichtig in slaap doet zodat het beestje niets voelt/weet van zijn dood?

HALLO! Wakker worden..

Nee dat ie spin gewoon blijft waar die vandaan komt en dat ie zelf zijn prooien vangt.
En dat dat niet door de mensen gebreurt die het O zo leuk vinden om een spin uit zijn natuurlijke omgeving weggerukt te zijn in een glazen hokje te stoppen. Wat een lol
En even voor de duidelijkheid, ik ben al 2 uur wakker Clown

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:03

[quote="tantjeuh

HALLO! Wakker worden..
[/quote]

Afgod

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:09

gekkeils schreef:
Nee dat ie spin gewoon blijft waar die vandaan komt en dat ie zelf zijn prooien vangt.
En dat dat niet door de mensen gebreurt die het O zo leuk vinden om een spin uit zijn natuurlijke omgeving weggerukt te zijn in een glazen hokje te stoppen. Wat een lol

maar dat is toch voor alle dieren? vissen horen ook in een meer of een zee oid. eigenlijk horen alle dieren toch in het wild?
zelfs onze geliefde paardjes horen lekker te kunnen rennen over uitgestrekte graslanden zonder dat ze ooit ook maar een zadel op hun rug hoeven. laat staan een ruiter die ze van alles laat doen?

ik vind het zelf heel mooie foto's en zo lang een mens goed voor zijn dieren is (wat voor een sort dat dan ook mag zijn) is er niks mis mee naarmijn mening!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:16

ja, maar DE meeste paarden hebben toch meer beweginsvrijheid dan die spin in dat hokje.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:19

gekkeils schreef:

Die spin is gebleven waar ie vandaan komt hoor, deze spinnen worden gewoon gekweekt en helemaal niet uit de natuur gehaald.

Ik vind dat jij een beetje loopt te zeuren. Paarden nemen in de natuur een enorm gebied in beslag, een spin niet, die komt mits niet verstoord eigenlijk nooit van zijn plek die overigens maar een paar vierkante centimeter beslaat..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:21

Eet smakelijk. Haha!

Hoe die spinnen in elkaar zitten, zal ik nooit begrijpen. Clown

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:22

Wauwwww , Foto 5 vind ik echt superrr !!
Ik wist ook niet dat ze zo'n grote mond hadden,
Maar ziet er echt super uit...Heel mooi...

Ik zelf heb ook een Baardagaam [reptiel]
Die zo af en toe ook een levend muisje of diepvries nodig heeft,
En ja natuurlijk vind je het zielig,maar het muisje merkt er weinig van!
Terwijl de reptielen/spinnen het hard nodig hebben!!

Nogmaals : Hele mooie foto's,leuke spin en tjaa wat een lief klein muisje Vork

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:24

nightlover schreef:
Ik wist ook niet dat ze zo'n grote mond hadden,

Dat hebben ze ook niet, integendeel! Een spin heeft amper een mond.

Een spin vangt zijn prooi met grote gifkaken en spuit onmiddelijk een dosis verteringssappen in (gif).
Een prooi zoals dat kleine muisje is vrijwel op slag dood, en vervolgens begint dat gif de prooi te verteren. Uiteindelijk is de prooi een sappig spinnensoepje wat ze zo naar binnen kunnen slurpen Knipoog

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:28

katiavl schreef:
daarom ben ik ook voor doodvoer van zoogdieren. Bv krekels enzo kan ik begrijpen

Waarom is het niet zielig voor een krekel en wel voor een muis Bloos

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:29

@ Eightlegged :

Okeey, heb ik weer wat geleerd Pling
Want op foto 5 lijkt het namelijk net zijn mond Sigaar
Echt een super foto

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:30

tantjeuh schreef:

like samantha Afgod

Heb een vriendin die levende ratten voert, (een jaar geleden waren dat nog babymuisjes, maarja..slangen groeien nou eenmaal)
En de eerste keer..idd..je gaat over je nek...
maar je zult er aan moeten wennen.
Maar niemand zal het hier ooit over eens worden.

Over de foto's:
Erg mooi gemaakt! mn moeder vind spinnen doodeng dus ik heb ze niet maar zodra ik op mezelf woon!!
kan niet anders zeggen dat ik jalours op je ben!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:47

toch vindt ik het een poedersuiker gezicht mijn poes krijgt thuis ook dood voer terwijl ie volgens de natuur levend voer moet eten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:49

Als je dat vind tita, dan kijk je toch niet? In de titel staat heel duidelijk wat je kan verwachten.

nightlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:50

tita schreef:
toch vindt ik het een poedersuiker gezicht mijn poes krijgt thuis ook dood voer terwijl ie volgens de natuur levend voer moet eten

Tjaa...je kan voor je dier ook diepvries muisjes halen,
maar dat blijft minder goed voor de spin !!
En in de natuur eten ze ook alles wat ze tegenkomen...
In de titel staat het ook nog eens duidelijk,
Dus had je even na moeten denken voor je keek Pling

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:52

Mistic schreef:
Nooit geweten dat zo'n spin een muisje op kon.

Over het levend voor. Slangen krijgen over het algemeen ook levend voer. Slangen eten meestal doodvoer niet op vanwege de koude lichaamstemperatuur.

Daarnaast zijn de krekels ook levend als ze gegeven worden, maar dat vinden jullie schijnbaar wel normaal, ondanks dat het ook dieren zijn. Lekker hypocriet.

@TS, fijn dat jouw spin ook eens afwisseling krijgt met eten. De foto's zijn erg mooi om te zien.

doodvoer word daarom dan ook warm gemaakt

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:56

Ik ben niet zo weekhartig, we eten tenslotte zelf ook vlees en hoe die gehaktbal op je bord komt, wil je ook niet weten!
Mooie scherpe foto's!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:00

Is dat z'n mond niet? Scheve mond
Haha schrijnend voorbeeld van hoe weinig ik van spinnen weet Nagelbijten / Gniffelen
Strakke foto's zeg! Ja
Beetje onzinnig om hier te gaan lopen zeuren, natuur is natuur en zoals Eightlegged zegt, het diertje is bijna op slag dood.

Maar als spinnen bijna geen mond hebben he, hoe werken ze zo'n ding dan naar binnen? Stukje voor stukje? Of zuigen ze hem leeg? Foto's zijn haarscherp hoor, daar niet van, maar door al die poten (met haar Nagelbijten / Gniffelen ) is het niet heel duidelijk wát er nou precies met de muis gebeurd.

Interessant!