pipetje tegen vlooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yyy

Re: pipetje tegen vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 09:37

het was een jonge DA dus de volgende keer gaan we gewoon een andere vragen.

en tjah altijd opletten je let niet iedere seconde op lijkt mij als de DA tegen je praat kijk ik die aan.

bedankt voor het snelle reageren in iedergeval! Lachen

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:46

JustNanno schreef:
Pascal schreef:
mijn kat is van frontline ook helemaal beroerd geweest. heb toen in het weekend de da gebeld. kat slijmde helemaal, spuugde en er heeft 3 weken bijna geen leven ingezeten. ook door een pipet.

Dan heeft je kat dat binnengekregen, wat dus niet de bedoeling is. voortaan wellicht iets zorgvuldiger ermee omgaan?

euhhh pardon, weet jij hoe het gegaan is...
kat heeft er niet bij gekunt, ik ben ook niet achterlijk hoor..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 12:03

Just nanno je kan nooit 100% iets voorkomen en iedereen probeert het beste te doen maar soms gaat het mis en kun je er niks aan doen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:09

Nor schreef:
een pup van 15 weken mag niet eens een pipetje hebben.

Vanaf 10 weken mogen ze frontline hebben. Natuurlijk wel angepast aan het gewicht.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 14:15

M'n kat werd dr in het begin ook altijd wat ziek van, waarschijnlijk door het wassen. Nu doen we het iets hoger in zn nek zodat ie dr niet bij kan en hij heeft nergens meer last van

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:53

Jen33 schreef:
Just nanno je kan nooit 100% iets voorkomen en iedereen probeert het beste te doen maar soms gaat het mis en kun je er niks aan doen.

Uhhm ik zeg niet dat ze het expres heeft gedaan of wel?? Dit zijn alleen de verschijnselen als je kat dat binnenkrijgt, ik vind het nogal onzinnig om daar zulke spookverhalen voor de wereld in te brengen.

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:01

ja maar je kan het niet altijd voorkomen. en ik kan me ook niet voorstellen dat onze pup heeft zitten krabben en dan aan de poten heeft zitten likken dan zou ik het denk ik wel merken, want ik merkte al dat ie naar buiten keek, ik zag um in mn ooghoeken tijdens het praten met de DA.

onze pup was toen 16 kilo en volgens mij is het hele pipetje in de nek gedaan...

Chantal78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:33

Wilawander schreef:
Nor schreef:
een pup van 15 weken mag niet eens een pipetje hebben.

Vanaf 10 weken mogen ze frontline hebben. Natuurlijk wel angepast aan het gewicht.

mijn dierenarts heeft altijd gezegt geen pipetjes geven onze puppen en kittens kregen altijd een spray over hun vacht dat speciaal voor jonge dieren was

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:39

dat is mij vorige week ook nog verteld door de dierenarts, nog geen pipetje enkel anti vlooienshampoo of spray.
bij de katten gebruik ik wel al de pipetjes maar dan echt op het aangewezen plekje hoog in de nek, zodat ze er niet bij kunnen.

wel naar zeg als je zoiets meemaakt !! allergische reacties zien er over het algemeen niet zo fraai uit...

Jark

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:41

een hond of kat kan ook gewoon een alergische reactie hebben gekregen. De DA zal hierbij tegengif geven... komt ook wel eens voor bij vaccinaties.. niets aan te doen.. volgende keer goed uitzoeken wat bij jouw dier past... en een ervaren DA ernaar vragen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:42

Er is nu ook frontline speciaal voor pups en kittens maar de normale frontline kan zonder problemen worden gegeven aan pups vanaf 10 weken. Staat ook in de bijsluiter. Wel even op de kilo's letten. Is een pup 16 kilo dan heeft hij een pipet 10-20 nodig. Insproeien levert soms nog meer problemen op daar ze dit oplikken kunnen en dat kan met een pipette normaal gesproken niet. Dus veel veiliger

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 15:40

hm we gaan in iedergeval een andere DA bij ons volgende bezoek vragen.
alleen de fokker wil er werk van maken, wij hebben zoiets van het is goed gekomen en als het later blijkt dat ze er toch wat aan over heeft gehouden kun je dan toch nog een schadevergoeding achterhalen toch? de DA was erg ongerust die zal zeker beter opletten en kijken of het bij een hond past met die stronghold dingen denk ik. maar al die poespas en er komt dan vast en zeker trammelant van daar hebben we niet zon zin in.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:36

Jen33 schreef:
Alleen de fokker wil er werk van maken

a) Waar wil de fokker werk van gaan maken?!? De fokker hoeft er geen werk van te maken aangezien het zíjn hond niet meer is, maar die van jullie.

b) Ik zou als ik jou was er werk van maken.
Werk maken van het feit de fokker jullie een hond verkocht heeft die een reactie heeft op een veel gebruikt middel Clown

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 16:59

euhm tjah dat die DA verkeerd spul gebruikt ofzo ik weet het ook niet precies maar weet wel dat ik geen zin heb in al dat gez..k het is goed gekomen dat is het belangrijkste