Konijntje gered wat nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Re: Konijntje gered wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 20:27

Ik bedoel dat ik nooit weer doe om een konijntje uit de dierenwinkel te nemen die toen ik haar beter bekeek diarree heeft of vies aan de onderkant is (maar volgens degene in de dierenwinkel was het niks..). Daarmee bedoel ik niet dat ik nooit meer met mijn konijnen naar de DA ga... als mijn konijnen naar de DA moeten ga ik wanneer dan ook hoe laat dan ook. Ik heb ook 2 gecastereerde rammen, omdat het rammen bleken te zijn (en heb er hiervoor ook 4 ghead).. dat kost ook een beste duit geld, maar ik heb het allerbeste met ze voor. Mijn kat heeft zelfs een pootje van 1000 euro.
Beetje verkeerd geformuleerd.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:48

Super dat je het gedaan hebt! Ik hoor genoeg verhalen dat je het beste met de konijnen voor hebt, dus ik geloof wel dat je het beste doet! Succes met d´r!

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:27

Hoop dat ze het haalt Lachen Dat is ze zeker waard

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 11:48

hoe is het nu?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:08

ik blijf dit topic volgen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:13

Ze heeft haar 2e nacht overleefd. Ze heeft nog steeds diarree en wil nog niet eten. Dus om de 3 uur dwangvoer.. ook 's nachts ben net terug van school.. had een toets, maar daarna ben ik naar huis gegaan ondanks dat ik nog les had, maar we zetten alles op alles. Ik ga zometeen naar de dierenwinkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:18

Ik ben benieuwd wat ze er van zeggen.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:20

faniek, súper dat je dit hebtgedaan! Echt waar, en zoals je zelf al zegt, hooi onbeperkt geven Lachen succes verder

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:04

Mijn ervaring is dat deze dieren het niet redden helaas, ook niet met dierenarts ingrijpen. Wij geven altijd preventief en bij plakpoep Santalina uit de dierenwinkel. Dat helpt echt altijd. Dus als het konijntje uiteindelijk wat minder vloeibare diarree heeft en je medicijnen zijn op o.i.d, dan kun je dit nog een tijdje geven.
Succes ermee

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:02

Jeetje zeg. Wat een goede daad van je!
Hoe is het met onze kleine survivor?

& wat zei de dierenwinkel?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:20

Wat ik in principe dacht dus toen ik haar kocht was ze heeft gewoon een vies kontje, want ze was verder wel actief en moet even schoon gemaakt worden. Hebben onze konijnen soms ook... even om misverstanden te voorkomen.

Maar goed uhm dierenwinkel. Krijg rekening niet voorgoed.. heb aangeboden half/half te doen, maar hij moest over nadenken, misschien zak voer ofzo (heb ik veel aan heb met mijn 10 konijnen altijd 20 kilo bij de welkoop). Maar goed heb liefst gewoon een gedeelte in ieder geval vergoed... nou zegt meneer volgende week krijg ik weer nieuwe gezonde konijntjes dan mag je een nieuwe komen halen. Ik wil helemaal geen nieuwe! Ik wil dit konijntje... voor haar viel ik en voor haar heb ik nu alles over. Nou wel mijn nummer genoteerd en voedster 3-kleur, maar het is geen vervangmateriaal (ze leeft nog gewoon hoor...).
In ieder geval volgende week hoor ik meer.

Ondertussen is het met de kleine nog hetzelfde... zelfde gewicht, geen eetlust etc. Ze heeft nu alleen al 4 en half uur niet gepoept.. misschien beter teken dat de diarree eindelijk overgaat laten we het hopen?
Ze lijkt zelf wat te drinken, maar is niet zeker... soms hangt ze ook met haar pootjes in haar hooithee.
We doen nog alles voor haar, maar ze is zo zwak. Gelukkig ben ik morgen vrij van school zag ik net dus is het wat makkelijker elke 3 uur uit bed te gaan.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:52

Sjen schreef:
Mijn ervaring is dat deze dieren het niet redden helaas, ook niet met dierenarts ingrijpen. Wij geven altijd preventief en bij plakpoep Santalina uit de dierenwinkel. Dat helpt echt altijd. Dus als het konijntje uiteindelijk wat minder vloeibare diarree heeft en je medicijnen zijn op o.i.d, dan kun je dit nog een tijdje geven.
Succes ermee

Hier ga ik ook weer in mee eigenlijk, de beestjes zijn vaak niet bestand tegen de medicijnen die je tegen cocciodose geeft ... Bij jonge konijnen kan je eigenlijk alleen maar hooi geven en het beste afwachten, want door hooi gaan de bacterien dood (van hooi kunnen de bacterien niet leven, dus gaan ze dood). Alle andere spullen zijn voeding voor de cocciodose, waardoor ze zich dus sneller zullen verspreiden.
Het is trouwens ook zo dat vrijwel alleen jonge konijnen dood gaan door cocciodose, volwassenen gaan er meestal niet aan dood (tenzij het konijne alleen biks te eten krijgt en het niet behandelt wordt, dus het moet zeker behandelt worden!!!

Als ik eerlijk mag zijn, duidt het niet-poepen eerder op een verstopping dan dat de diaree is gestopt. Ben bang dat om de 3 uur voeren te vaak was. Haar maag is nogal van slag geweest en moet dus langzaam op gang gebracht worden. Door om de 3 uur te voeren heeft haar maag niet de kans om goed te verteren en hoopt zich alles in haar maag op ... Dus ik zou niet meer om de 3 uur voeren, maar minder. En dan vooral wortelpap met versnipperd hooi, is heel belangrijk!
Succes!
Gr.
Naatje

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:24

Het is allemaal te laat..... ze was net al aan het heen gaan.. gemasseeerd op haar buikje ze kwam terug, maar nog niet erg goed en nu zag ik alweer 2 stuiptrekkingen... het is te laat het arme ding... ik heb er voor gevochten, maar meer kan ik niet doen.
Ik doe alleen wat ik van de dierenarts mee krijg en of dat goed is of niet ik weet het niet meer iedereen zegt wat anders.. helaas is het voor deze kleine te laat.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 23:48

Ze heeft ons verlaten... in mijn handen gestorven..

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:51

wat jammer Verdrietig, jou valt iig niets te verwijten. Dikke pluim voor je !

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:56

inderdaad! Vriendjes zijn?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:07

He, wat sneu ... Maar je hebt je best gedaan, ze was gewoon al te ziek. Meestal is het bij konijnen al te laat als je merkt dat ze ziek zijn, ze kunnen het erg goed verbergen omdat het vlucht dieren zijn ...
Gecondoleerd!