Sjen schreef:Mijn ervaring is dat deze dieren het niet redden helaas, ook niet met dierenarts ingrijpen. Wij geven altijd preventief en bij plakpoep Santalina uit de dierenwinkel. Dat helpt echt altijd. Dus als het konijntje uiteindelijk wat minder vloeibare diarree heeft en je medicijnen zijn op o.i.d, dan kun je dit nog een tijdje geven.
Succes ermee
Hier ga ik ook weer in mee eigenlijk, de beestjes zijn vaak niet bestand tegen de medicijnen die je tegen cocciodose geeft ... Bij jonge konijnen kan je eigenlijk alleen maar hooi geven en het beste afwachten, want door hooi gaan de bacterien dood (van hooi kunnen de bacterien niet leven, dus gaan ze dood). Alle andere spullen zijn voeding voor de cocciodose, waardoor ze zich dus sneller zullen verspreiden.
Het is trouwens ook zo dat vrijwel alleen jonge konijnen dood gaan door cocciodose, volwassenen gaan er meestal niet aan dood (tenzij het konijne alleen biks te eten krijgt en het niet behandelt wordt, dus het moet zeker behandelt worden!!!
Als ik eerlijk mag zijn, duidt het niet-poepen eerder op een verstopping dan dat de diaree is gestopt. Ben bang dat om de 3 uur voeren te vaak was. Haar maag is nogal van slag geweest en moet dus langzaam op gang gebracht worden. Door om de 3 uur te voeren heeft haar maag niet de kans om goed te verteren en hoopt zich alles in haar maag op ... Dus ik zou niet meer om de 3 uur voeren, maar minder. En dan vooral wortelpap met versnipperd hooi, is heel belangrijk!
Succes!
Gr.
Naatje