Mijn vorige kat was 7 weken oud toen die bij moeders wegmoest en ik hem opgehaald heb , de 2 poezels die ik nu heb waren 8 weken.
Die van 7 weken vond ik wel de limiet hoor , dat is nog wel te doen.
Bij 6 weken heb ik wel een beetje een rotgevoel.
Maarja als de mensen van het nestje afwillen dan zijn de kittens sowieso elders beter af
Deze van 8 weken vond ik een mooie leeftijd 
Een kitten van 3 maanden of zelfs langer is al een stuk minder leuk ,
die hebben al meer geschiedenis elders. Het is juist fijn als je ze van pluizebolletje af aan hebt zodat ze helemaal "erin groeien" , je ze zelf op kan voeden als ze er nog het meest ontvankelijk van zijn. Met zo'n baby heb je toch meer binding dan als je ze pas als kleuter krijgt...
Die van mij zijn nu tegen de 14 weken en het zijn al hele katten vergeleken met 6 weken geleden.
Zijn al helemaal MIJN katten , horen er helemaal bij , hebben het prima naar hun zin en kunnen zich misschien niet eens meer herinneren dat ze hiervoor ergens anders gezeten hebben. Dit is hun plekje en nergens anders , dat is wel fijner dan als je ze pas met deze leeftijd krijgt en een hele cultuur-schok ondergaan omdat ze ineens uit het leventje dat ze zo gewend zijn geplukt worden... zo kunje het ook zien.
Dat fokkers ze pas na 3 maanden wegdoen is omdat ze met 3 maanden de 2e enting krijgen ,
en ze een kant-en-klare kat af willen leveren , en natuurlijk zelf ook het liefst de pluizebolletjes zo lang mogelijk houden , net als die mensen die een wat jonger kitten willen