goed hondenvoer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustNanno

Re: goed hondenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:45

ellepel schreef:
ik haalde voor mijn hond eigenlijk gewoon altijd bonzo brokken uit de supermarkt Haha!
die kreeg hij overdag en rond een uurtje of vier smiddags een bakje met wat blikvoer er in, niet teveel, gewoon een lekker hapje...

hondlief is er wel 16 mee geworden Knipoog

Dat ze 16 worden kan ook wel, maar premiumbrokken zijn gewoon stukken gezonder. Veel rokers worden immers ook wel gewoon oud, maar dat had ook op een veel gezondere manier kunnen gebeuren zodat ze misschien nog ouder zouden worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:46

geit schreef:
wat ik gister al zei Tong uitsteken als ik op duurder voer uit kom maakt me dat ook niet uit maar ik wil niet betalen voor een naam zoals royal canin,die me al door heel wat mensen af geraden is.

het is niet dat hij niet wil eten want bijv het kattenvoer als dat in zijn zicht is dan zijn die bakkies zo leeg.
als ik bij mijn ma ben dan vreet ie de bak van de hond van me ma op.
dus het licht naar mijn mening echt aan het voer.

je moet gewoon naar De Hertog rijden.. daar hebben ze allerlei soorten voer en ze kunnen eventueel ook een voedingsdeskundige voor je bellen
hebben ze voor ons ook gedaan... naar Prins
en sinds die tijd hebben wij geen problemen meet het allergie (zie mijn post hier eerder)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:46

ellepel schreef:
ik haalde voor mijn hond eigenlijk gewoon altijd bonzo brokken uit de supermarkt Haha!
die kreeg hij overdag en rond een uurtje of vier smiddags een bakje met wat blikvoer er in, niet teveel, gewoon een lekker hapje...

dus?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:48

JustNanno schreef:
En wat maakt vers vlees per definitie slecht volgens jou?

ik zeg niet dat het slecht is.veel honden zullen het er ongetwijfeld goed op doen.
ik heb mijn halve leven op een duitse herder kennel geleeft(mijn ouders fokte en zaten in de sport).de honden kregen gewoon vaste brok(mijn pa liet de stoffen zelf samestellen) met af en toe caroteen erdoor.eens in de zoveel tijd kregen ze hart.de honden waren in goede conditie,zaten goed in het vacht en vel.

vandaar dat ik zoiets heb van nee ik geef mijn hond gewoon brok.

maar goed,het was dus niet mijn vraag van brok of vlees maar meer van wat is een goede brok Tong uitsteken dus heb ook vrij weinig zin om hierover te gaan discuseren,want ik denk dat dat een oneindige discussie is

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:50

geit schreef:
JustNanno schreef:
En wat maakt vers vlees per definitie slecht volgens jou?

ik zeg niet dat het slecht is.veel honden zullen het er ongetwijfeld goed op doen.
ik heb mijn halve leven op een duitse herder kennel geleeft(mijn ouders fokte en zaten in de sport).de honden kregen gewoon vaste brok(mijn pa liet de stoffen zelf samestellen) met af en toe caroteen erdoor.eens in de zoveel tijd kregen ze hart.de honden waren in goede conditie,zaten goed in het vacht en vel.

maar goed,het was dus niet mijn vraag van brok of vlees maar meer van wat is een goede brok Tong uitsteken dus heb ook vrij weinig zin om hierover te gaan discuseren,want ik denk dat dat een oneindige discussie is

een brok zonder chemische rotzooi dan, FF, cavom bv

maar het kan geen kwaad je kader wat te verbreden hoor Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 12:51

LimaGentle schreef:
geit schreef:
wat ik gister al zei Tong uitsteken als ik op duurder voer uit kom maakt me dat ook niet uit maar ik wil niet betalen voor een naam zoals royal canin,die me al door heel wat mensen af geraden is.

het is niet dat hij niet wil eten want bijv het kattenvoer als dat in zijn zicht is dan zijn die bakkies zo leeg.
als ik bij mijn ma ben dan vreet ie de bak van de hond van me ma op.
dus het licht naar mijn mening echt aan het voer.

je moet gewoon naar De Hertog rijden.. daar hebben ze allerlei soorten voer en ze kunnen eventueel ook een voedingsdeskundige voor je bellen
hebben ze voor ons ook gedaan... naar Prins
en sinds die tijd hebben wij geen problemen meet het allergie (zie mijn post hier eerder)

de hertog zit hier in de buurt maar waar Tong uitsteken haha nee mijn ma haalt daar ook het voer,ik denk dat ik even en zak van haar meeneem van de week,kijken hoe hij het daar op doet.dat eet hij wel gewoon

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:53

Wij hebben altijd Eukanuba, en verder eet onze hond met de pot mee...

En ze is al 16 jaar Haha! en nog lekker fit!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:18

geit schreef:

Misschien denk ik te simpel hoor, maar als je je bij je ideeën over voeding laat leiden door het feit dat de Duitse Herders die je hebt gekend het altijd goed hebben gedaan op een bepaald voedingsschema, waarom neem je dan dat voedingsschema niet gewoon over? Er zal toch wel iets in de handel zijn dat qua samenstelling lijkt op de brokken die je vader zelf liet samenstellen? Waarom liet hij ze overigens samenstellen en gebruikte hij niet een kant en klare voeding? En waar liet hij dat doen?

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 16:29

je denkt niet te simpel hoor maar daar heb ik je al over gepmd Tong uitsteken
door zelf de brok samen te stellen kon hij voor elke hond precies bepalen wat hij/zij nodig heeft en in welke hoeveelheid.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:37

achja er zijn altijd mensen die het beter weten,
blik voer voor honden is echt super slecht, dat is algemeen bekend,en mijn honden zullen dat ook zeker niet krijgen, doe van mij krijgen gewoon altijd brokken lam en rijst en als we aardappels hebben krijgen ze er een lekker aardappel doorheen,

ik koop overgens echt geen mega duur voer ik vind dat echt onzin.

maar goed iedereen doet wat hij/zij denkt dat goed is voor zijn dier, en laten we daar iedereen lekker om in hun waarde laten, en niet iemand inpeperen hoe slecht het wel niet is.

en opmerkingen van tja als het goede brokken had gehad was het messchien nog gezonder en nog ouder geworden slaan echt nergens op. dat kan je namelijk nergens bewijzen of hard maken,

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 16:42

@ dobbel: helemaal mee eensduur voer hoeft per definitie niet beter te zijn.het is vaak gewoon duur omdat er een naam aan vast zit.
als je kijkt op een duitse herder wedstrijd(toen ik daar nog wekelijks rondliep met de woefs van me pa) hingen er overal reclame van eucanuba en royal canin.nou ja sorry maar dan ga ik toch echt wel snel denken van tja je betaald voor de naam.die reclame moet ook ergens van betaald worden.
een hond kan ook op een supermarkt brok oud worden want niet alleen het voedsel bepaald dat maar zoveel andere factoren ook.
en inderdaad iedereen moet gewoon doen waarvan hij/zij vind dat het beste is voor zijn hond Haha!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:50

Royal canin, daar gaan die van ons gigantisch van schijten...

Wij voeren nu Prins, goed voer, ze doen het er in ieder geval super op en Cleo vind het lekker, en dat is niet zo'n makkelijke eter.
Anders Nutro, is wel duurder maar ook goed!
Beide zonder chemische rommel en niet op dieren getest.
Eukaneuba is wel op dieren getest, dat is dus zowiezo geen aanrader...

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:50

Royal Canin Size Nutrition. Volgens jullie zit er vanalle chemische troep in, maar onze hond (en vorige honden) doen het er heel goed op. Weinig en vaste uitwerpselen, en mooi in hun vel en worden oud. Hill's Science diet vind ik ook wel goed. Die hebben we eens bij een vorige hond in de "dieetversie" gevoerd. Haha!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 16:52

daarom zeggen we ook,de ene hond doet het er wel goed op en de andere niet Tong uitsteken

sunnyblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:56

Eukanuba is indrdaad wel prijzig, maar wel goed. Wij hadden een hond die alleen eukanuba at dus bleven we het kopen, mar nu hebben we een hond die alles eet en daarom zijn we overgegaan op een wat goedkoper merk:Arion. Ik zou het niet geven als het niet goed zou gaan, maar hij doet het er nog steeds goed op en het is niet zo prijzig. waarom duur doen als het ook goedkoper kan?

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:57

Citaat:
en opmerkingen van tja als het goede brokken had gehad was het messchien nog gezonder en nog ouder geworden slaan echt nergens op.

waar staan die opmerkingen dan? En waarom is Eukanuba nu een goed brok?

Phew, voor iedere hond een eigen brok laten maken........... en dan soms wat caroteen erbij. Nou nou. Hertog (aan de Middelbuurtseweg) maakt trouwens ook zélf brokken. Misschien kun je wel precies opgeven wat jouw hond nodig heeft en maakt'ie een zakje voor je?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 16:58

Ik geef zelf fokker, doet mijn hond het erg goed op. Kost 30 euro voor 15 kilo..

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 17:02

Rosita schreef:
Citaat:
en opmerkingen van tja als het goede brokken had gehad was het messchien nog gezonder en nog ouder geworden slaan echt nergens op.

waar staan die opmerkingen dan? En waarom is Eukanuba nu een goed brok?

Phew, voor iedere hond een eigen brok laten maken........... en dan soms wat caroteen erbij. Nou nou. Hertog (aan de Middelbuurtseweg) maakt trouwens ook zélf brokken. Misschien kun je wel precies opgeven wat jouw hond nodig heeft en maakt'ie een zakje voor je?

ja hij had er veel voor over Tong uitsteken
maja honden die pups brengen die overal goed lopen op wedstrijden en de honden zelf die bij de top lopen daar ga heb je snel wat meer voor over als voor een normale achter de kachel hond.
de caroteen was dan weer goed voor de kleur van de vacht ofzo Tong uitsteken

x_Charlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:04

Ivar krijgt Noblesse brokken Knipoog We bestellen die zakken (15 kilo!) ergens, weet alleen even niet zo gauw meer waar... Ze komen die zakken dan gewoon brengen dus, lekker handig! Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:31

fleur krijgt royal canin Lachen Hij leeft nogsteeds Clown Tong uitsteken

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:53

En waarom is Eukanuba nu een goed brok?

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:44

JustNanno schreef:
ellepel schreef:

Dat ze 16 worden kan ook wel, maar premiumbrokken zijn gewoon stukken gezonder. Veel rokers worden immers ook wel gewoon oud, maar dat had ook op een veel gezondere manier kunnen gebeuren zodat ze misschien nog ouder zouden worden.

Hier als je goed had gelezen zou je het gezien hebben.
je hebt snel geedit zie ik rosita, maar goed nogmaals voor jou dus.

freaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:06

Toeties schreef:
Royal canin, daar gaan die van ons gigantisch van schijten...

Wij voeren nu Prins, goed voer, ze doen het er in ieder geval super op en Cleo vind het lekker, en dat is niet zo'n makkelijke eter.
Anders Nutro, is wel duurder maar ook goed!
Beide zonder chemische rommel en niet op dieren getest.
Eukaneuba is wel op dieren getest, dat is dus zowiezo geen aanrader...

Vooral Royal Canin zit ook een hoop rotzooi in, kijk maar eens op de verpakking...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:09

Kijk dan maar eens op de verpakkingen van goedkope hondenvoeders! Dan schrik je helemaal gok ik zo.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 10:47

Het is allemaal rotzooi dus koop iets waar je hond het goed op doet en verder niet miepen zou ik zeggen,

maar ja er zijn altijd mensen die het beter weten en het dure voer perfect vinden.

Nou wij zijn ooit begonnen met roalcanien, maar ja mijn honden vonden dat niet geweldig. toen prins dat wouden ze helemaal niet eten, toen een goedkopere brok 1 euro per kilo merk weet ik even niet meer, vonden ze lekker en ze deden het er goed op (beter als op roal canien)

en nu krijgen ze al een hele tijd brokken van de lidl. en die vinden ze het allerlekkerst tot nu toe, qwa ontlasting end is het nog steeds allemaal erg goed. en deze brok kost wel 7 euro voor 10 kilo.
al deze brokken waren wel Lam en rijst brokken, en ik kijk niet naar wat er allemaal in zit, dat het rotzooi is weet ik zo ook wel, maar dat geld echt voor alle brokken hoor,

Maar hier krijgen ze dus gewoon regelmatig met de pot mee aardappels groentes macaronie het maakt niet uit, ze krijgen alles, ze vinden het erg lekker ze schijn nooit aan de dunne, ze zijn nooit ziek, enz.