Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gemma schreef:Die halti is zo'n halstertje toch? Die draagt hij al.. Als je een slipketting of een halfcheck gebruikt, dan issie echt heel sterk, dus dat halstertje voldoet verder wel goed, beter dan gewoon een halsband of ketting, nu kan je gewoon zijn hoofd omtrekken, dat scheelt wel al heel erg.
JustNanno schreef:Als een hond zo uit zijn plaat gaat is het niet verstandig om een halti te gebruiken, juist omdat je dan heel erg makkelijk de nekwervels kan beschadigen. Het gaat prima bij honden die gewoon stom recht vooruit trekken, maar voor dit probleem is het denk ik echt niet geschikt.
Ik zou gaan trainen op aandachtsoefeningen, zijn favo speeltje mee (die hij dan alleen krijgt met uitlaten), en hem daarmee afleiden als er een hond voorbij komt.
JustNanno schreef:Neusbotje kan je niet beschadigen met een halti, maar je mag een hond nooit omtrekken met een halti!!!
Jen33 schreef:mischien op geven voor de opvoed politie voor dieren hihi
wat die kerel btw doet vind ik echt knap hij hoeft maar te kijken en zijn 50 honden liggen op de grond.
heb je de slip ketting weleens gebruikt dan?
Boheme schreef:Wat ik eigelijk nergens kan terug vinden is,( mischien eroverheen gelezen) doet hij het alleen naar reuen of ook naar teefjes??
Doet hij het namelijk alleen naar reuen is het pure dominantie en dat kan je verhelpen door gedragtherapie..
Zelf ook zo een heerlijke dominante etter thuis lopen en langzaam aan word het beter.
Duurt even maar dan heb je ook wat.