Help mn vis gaat dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elbeauty

Re: Help mn vis gaat dood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 12:21

jah hmm nou ligt ie weer op zn kop maarjah ik laat het maar zo hoor ook van jullie dat een vis een week lang gek rond zwemt dus jah ik wacht wel af

mandiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:04

ik had het ook.
ik iedere x kijken of die dood was.
maar hy heeft het t langst volgehouden van allemaal.
presies het zelfde als die van jou
maar hij leefde daarna nog 1 maand en zwom na 2 dagen weer vrolijk rond!

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:28

Hmm nou doen er meer vissen raar denk toch een ziekte in het aquarium vind het er zo sneu uitzien.. Hoop nog steeds niet dat ze pijn hebben want dat is ook niet leuk... Er zwemt er nog 1 van 4 normaal rond achjah gewoon afwachte... Ja kan ze ook niet verzuipe.. Nee grapje maar vind het zo zielig als ze moete lijde.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:30

Is het alleen dat ze raar zwemmen,
of hebben ze misschien ook hele kleine witte stipjes op hun lijf?

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:36

Nee ze doen alleen raar en 1 vis mankeert helemaal niks die zwemt gewoon rustig door terwijl de rest maf aan het doen is.
Ik weet ook niet waar die visse ziek van kunne worden heb geen echte plante in het aquarium maar wel een zuurstofpompje misschien daardoor?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:41

Je water en de planten zijn heel belangrijk.
Je moet echte planten hebben.
Ook een zuurstofpomp,maar een goede filter is ook heel belangrijk.
Hoe groot is je aquarium?

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:45

ooh dat is niet zo heel groot kan ongeveer 15 liter water in want dat tel ik altijd als ik op en neer loop en er zitten 4 visjes in en dan een pomp met filter die maak ik elke week schoon. In het begin maakte ik ook altijd het hele aquarium leeg en deed er dan helemaal schoon water in maar iemand zei ook dat je er maar een kwart uit mag hale en dan alle rande goed schoon moet maken en dan alles na de bodem late zakken. Dit doe ik dan 2 keer in de week en dan haal ik om de dag een liter vuil water eruit en doe er dan nieuw water bij.

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:49

Mijn aquarium is net een sloot je kan nieteens door het raampje kijken pompje enzo heb ik niet en filter ook niet mijn vis doet het nu al 6/7 jaar. Denk dat het wel handig is als je er echte planten in doet..

Je maakt je aquarium en pomp toch niet met zeep schoon he? Nerd

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:52

haha nee nee niet met zeep haha ja daar was ik ook wel achter dat je dat niet mag doen. Gewoon alleen met water..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:53

pieuw okee nouja ik denk dat je binnekort een echt plantje moet gaan halen bij de dierenwinkel Nerd je kan er natuurlijk ook een uit de sloot vissen Vork

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:53

ik zou hem even in een appart bakje doen Ja met zuurstofplante Tong uitsteken mijn vis deed dat ook, een dag of1-2 zwom die weer rond Ja heb er maar van gemaakt dat die epelepsie ofzo had Clown ik heb ook een keer gedat, dat al mijn visse op 1 na dood waren, stokje gepakt, er tegen aan getikt of ze echt dood waren..had wedstrijd dus ben gegaan, kwam ik terug( had die 1e vis bij mijn zus in de kom gedaan..) zwomme ze weer rond Haha! Gestoord

als je er geen echte planten in hebt zou ik dat zeker doen!! Er zijn speciale zuurstofplantjes die ze nodig hebben!! Ja

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:56

hmm zal mn vader lief aan kijke of die eve voor mij een paar plantjes uit de vijver wil halen of is dat niet goed?

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:00

Heb je die plantjes uit de dierenwinkel of intratuin ofzo?

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 23:03

Nee heb er nog geen plantjes inzitten. Zal als ze morgen nog leven dan wel eve na de dierenwinkel gaan misschien worden ze er wel weer wat levendiger van..

Miemserik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:09

bedoelde eigenlijk de plantjes uit de vijver Vork maargoed hopen dat het werkt Vork

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 23:39

ik heb plantjes van de dierenwinkel Ja zuurstofplantjes Ja suc6 met je vis Lachen

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 08:00

vanmorge zijn Denny en Michael de vissen dan toch overledenvan morge zijn Denny en Michael de vissen dan toch overleden Huilen Huilen
Nou ja ik vind dat toch wel beter dan dat ze nog een week raar rond zoude zwemme dat von ik zo zielig...

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:20

gecondoleerd met je visjes:(

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:49

De filter hoef je niet ieder week schoontemaken. Dan verlies je de bacterie cultuur van je aquarium. Hoe lang zitten de vissen in het aquarium? En wanneer heb je voor het laatst helemaal verschoont?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:27

het ligt er ook aan wat voor vissen je hebt. guppies bijvoorbeel hoeven niet perse planten o.i.d. in het aquirium te hebben. hoeven ook geen verwarming.
maar een aquarium met luxe duurdere vissen moet wel verwarming, goed licht speciaal middel voor in het water enz enz hebben.

wat voor vissen heb je?

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:30

Elke vis heeft planten nodig. Voor zuurstof. En het heeft niks met luxer of duurder te maken. (Guppen zijn goedkoop omdat ze fokken als konijnen) En die hoeven geen speciaal middel voor in het water te hebben?

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:34

nee hoor dat hoeft zeker niet. zuurstofpomp is voldoenden. heb al meer dan 15 jaar vissen. eerst altijd guppen gehad(niet voor de fok, omdat ze zo mooi zijn) die had ik in een aquarium van 25 liter, eerst altijd zonder planten, en later met planten enkel voor de sier. zuurstof pomp heb ik er altijd in.

guppen zijn hele sterke dieren net als goudvissen.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:50

Vissen krijgen toch wel veel te verduren.... verbaasd me eigenlijk helemaal niet als die beesten een voor een doodgaan. Mijn zus had elk jaar een vis (in zon kleine vissenkom) en elk jaar spoelde er weer een door het toilet...
bah. nu heb ik een mooie vijver in de tuin (lekker groot 5 meter diameter en dik 1,5 meter diep) met een paar plantjes (waren allemaal zieke plantjes in winkel, wacht dan wel tot volgend jaar) en de vissen zijn helemaal happy de pappy!

een vijver is dan ook wel heel wat anders dan zon kleine vissekom.
Heb je steentjes of bedekking in je aquarium? wel even uitspoelen en uitkoken want daar komt aardig wat vissepoep in hoor.
Verder doe ik (als ik es help bij mijn zus) de vissen met wat van hun originele water in een klein bakje (tot het aquarium weer schoon is) We doen er nieuw leidingwater in en als dat water dan weer op kamertemperatuur is kunnen de vissen er weer bij (ze doen het nu trouwens al weer 2 a 3 jaar). Met plantjes hoef je een hoop dingen zoals filters niet en UV filters zijn onzin, er zit genoeg UV straling in de lucht, zet je aquarium maar even voor het raam.

Van zinkend en drijvend visvoer heb ik weleens gehoord maar ik wist niet waarom het voer ineens moest zinken of drijven. bedankt voor die info!
Ach, zo doe ik het. misschien is het wel vismishandeling maar ze protesteren niet Schijnheilig

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:15

paardje2005 schreef:
nee hoor dat hoeft zeker niet. zuurstofpomp is voldoenden. heb al meer dan 15 jaar vissen. eerst altijd guppen gehad(niet voor de fok, omdat ze zo mooi zijn) die had ik in een aquarium van 25 liter, eerst altijd zonder planten, en later met planten enkel voor de sier. zuurstof pomp heb ik er altijd in.

guppen zijn hele sterke dieren net als goudvissen.

Ja als je een zuurstofomp heb niet, maar dat stond niet in je berichtje. Een zuurstofpomp en planten gaan niet eens samen.

Rinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 15:30

Oeh, gecondoleerd met je vissen...

Mijn vis zit in z'n uppie in een enorme vierkante vissenbak Lachen hij heeft steentjes op de grond en een kasteel waar hij steeds doorheen zwemt. Plantjes krijgt hij niet meer omdat hij binnen 1 dag 3 plantensliertjes kaal eet.

Verder heeft hij gewoon normale korreltjes, maar die tip van het zinkend voer is wel goed, 't potje is bijna leeg, dus ik zal volgende keer eens kijken.

Schoonmaken doen we om de zoveel dagen (eigenlijk doet mijn lieve moeder dat Knipoog) Gewoon al het water eruit, vis oppakken en in een bierglas doen. Daarna kom met water schoonmaken (okee, even een bizar verhaal, deze vis is altijd van mijn oma geweest en die maakte de kom altijd schoon met een beetje Cif. Agja, de vorige vis heeft het 4 jaar uitgehouden en deze vis heeft 1/2 jaar bij mijn oma gezeten, nadat wij hem kregen (ze waren op vakantie dus wij mochten op hem passen, daarna hebben we hem nooit meer terug gebracht Knipoog). Dus ze overleven het wel)
En als de kom schoon is dan ploppen we de vis er weer in en dan mag hij weer terug op het kastje...

Dit is dus mijn vissenleven...