hoe lang laten jullie je hond(en) uit??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaraYvette

Re: hoe lang laten jullie je hond(en) uit??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:12

klinkt op zich vrij normaal toch?? willeke:)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:15

avanti4ever schreef:
op zich lop je wel qua tijd voldoende sakia kur maar 2 keer vindt ik persoonlijk erg weinig .. of kan ze tuin in terrein op of iets dergelijks?

Edit typfout!~~~

We hebben achter een redelijke grote tuin. Maar zei toch soms twee keer, dit betekent dus wel langere uitlaat voor de hond bij 2x Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:18

ow sorry saskiakur:) ik wil ook n tuin hihihihihihi grmbl...haha

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:20

Wij laten de hond alleen uit om half 8 's avonds, verder loopt hij gewoon lekker buiten en kan ie daar rennen enzo, we hebben grote tuin, met bak en weiland. In het weekend of als we vaker vrij zijn gaan we lekker met hem naar het bos toe.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:23

wij wonen op een boerderij, maar onze hond mag niet loslopen ofzo ivm trekkers, stront vreten. S'ochtends gaat ze mee paarden voeren, naar buiten doen (lekker jagen Knipoog ) tussen de middag met me broertje mee. in de namiddag koeien halen (weer lekker jagen,drijven Tong uitsteken ) en s'avonds voor het slapen nog even naar wandelen. Ohja en nooit te vergeten haar bal Knipoog ze is echt verslaafd aan tennisballen Haha!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:26

hihi mijn hond is ook verslaafd aan tennisballen maar hij bijt ze ook vaak lek en dan zinken ze:(

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:36

Hey, wij (het gezin) hebben een zwarte Labrador van 8 jaar oud, Brammetje. Hij heeft ernstige artrose bovenin zijn voorpoten en mag daarom niet te lang en intensief lopen. Verdrietig We laten hem ong. 3 a 4x per dag een kwartiertje uit, hij loopt meestal los maar als het donker is of langs een drukke weg loopt hij aan de riem. Knipoog We wonen vlakbij het strand en duin, maar daar gaan we helaas nooit met hem heen omdat dat te zwaar is voor zijn poten, en daar zijn dan ook meestal veel honden en dan blijft hij spelen, ook al heeft ie pijn. De volgende dag loopt hij dan hartstikke mank, dus dat doen we maar niet meer. Hij krijgt 2x per dag een bekertje droge brokken en een pijnstiller (pil, soort koekje) voor zijn artrose. Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 21:38

@maxilover .wist je dat zwemmen in de zee onwijs goed is voor artrose?? mijn hond heeft ook artrose lichte vorm... vroeger hadden we een labrador,, die had t ook heel erg..vervelend en zielig is dat idd:(

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:07

Die van ons loopt normaal 10 minuutjes ongeveer, hij wil nooit graag uit dus 10 minuten is lang voor hem

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:14

Mijn hond heeft geen vast uitlaatschema. Hij gaat iedere dag mee op pad, hardstikke leuk! Vaak probeer ik iedere dag wel even met hem naar het strand te gaan, of naar het bos. Of op visite bij "hondenvriendjes" waar hij kan spelen en ravotten. En elke week behendigheidstraining. Ik denk dat hij op deze manier een leuker en uitdagender leven heeft dan wanneer ik hem vijf keer per dag hetzelfde rondje uitlaat. Oke, 's avonds voor het slapen gaan loop ik wel altijd even een rondje. Vaste prik. Op sommige dagen doe ik ook wel eens niets met hem. Als hij een plas moet doen gaat hij net zo makkelijk even de tuin in. Ondanks dat het een actieve border collie is kan hij ook heel goed een dagje lui zijn, gelukkig!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:18

mijn hondjes laten zichzelf 24 uur per dag uit. De bench staat op stal, en ze kunnen zelf in en uit lopen. als ik met me vp naar de bossen ga, gaan hun ook altijd mee (tenzij het te warm voor ze is) zijn btw 2 jack russels

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:46

@ nikkigioa,, ik heb da nwel ongeveer tyden dat ik loop maar ik loop ook niet steeds t zelfde roindje dan gaat t hem vervelen ... hij moetwel prikkels hebben,,,
t was meer een aanduiding voor hoe vaak hij gaat en tussen welke tyden.. omdat ik steeds vaker mensen zie die echt niks of bijna niks doen met dr hond en daar kani k slecht tegen heel slecht neem dan geen hond denk ik dan ...ze laten rustig hun hond echt heel de dag alleen en dan in n bench,, dat zijn mensen die hier in straat wonen en dan vinden ze t raar als ie n keer lekker kan ravotten niet luistert...

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 08:36

bij mij ligt het eraan of ik moet werken of niet als ik moet werken gaat ze sochtends een half uur mee,mijn schoonmoder laat haar smiddags los in de tuin lopen met mooi weer anders even plassen en weer naar binnen,en als ik savonds thuiskom dan gaat ze nog mee aan de fiets een half uur en dan voor het slapengaan een rondje.
als ik vrij ben heb ik totaal geen ritme soms wordt ze niet uitgelaten soms wel,we gaan bijna elke dag ook wel naar het bos trouwens en verders kan ze zelf doen waar ze zin in heeft.
wij hebben een tuin van bijna een hectare met allemaal bomen en een paardenbak enzz.
verders gaat ze veel mee met de auto.
dus ik weet wel zeker dat ze genoeg buiten komt en eweging krijgt.

gr gemma