hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:31

Jouw hond mag geen overlast zijn voor andere mensen.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het wel mensen die hun hond los laten lopen en het beest niet onder controle houden en naar vreemde mensen toe lopen om aandacht te krijgen. Ik snap dat je het niet leuk vind dat deze dame jouw hond een mep gaf, maar als jij je hond aangelijnd had (of met een lange rolriem), had het niet hoeven gebeuren.

En zoals in eerdere reactie's, een hond die op mij of mijn aangelijnde hond af komt stormen zal ik niet toestaan. En al helemaal niet dat de hond er met ons speeltje vandoor gaat, ook niet al roept de eigenaar "hij houdt van stokken".

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:48

Oke, jonge hond, bezorgd "overlast".

Maarrr, je hebt gewaarschuwd. Je hond liet los (!!). En dan krijgt ie als "beloning" alsnog een tik?
Nee, sorry, dat vind ik niet kunnen. Die vrouw had het recht niet.
Maar da's mijn mening.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:51

Niet netjes. Maar begrijpbaar.
Ik zou het zelf ook niet pikken wanneer een vreemde hond naar een stok springt die ik in mijn hand heb.
De TS en haar moeder hadden kunnen weten dat de jonge hond nog niet goed luisterd en hadden hem dus aan de (lange) lijn moeten hebben.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:27

Miriano schreef:
Oke, jonge hond, bezorgd "overlast".

Maarrr, je hebt gewaarschuwd. Je hond liet los (!!). En dan krijgt ie als "beloning" alsnog een tik?
Nee, sorry, dat vind ik niet kunnen. Die vrouw had het recht niet.
Maar da's mijn mening.

Vind ik ook!

Ylana schreef:
Niet netjes. Maar begrijpbaar.
Ik zou het zelf ook niet pikken wanneer een vreemde hond naar een stok springt die ik in mijn hand heb.
De TS en haar moeder hadden kunnen weten dat de jonge hond nog niet goed luisterd en hadden hem dus aan de (lange) lijn moeten hebben.

Maar hier ben ik het ook mee eens, misschien was die vrouw wel doodsbang voor honden ofzo? Jij of je moeder moeten je hond afleren dat hij niet zomaar naar stokken mag springen of rennen. j

Groetjes... mij

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:28

En nog belangrijker, niet zomaar naar vreemde mensen/honden toelopen om aandacht te krijgen!

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:40

Ik kan het niet laten te reageren, maar TS draait het probleem geheel om, zij is verantwoordelijk voor haar hond dus als de hond nog niet geheel onder controle is had ze de hond aan de lijn moeten hebben. Wat die vrouw deed is ook niet goed, helemaal mee eens, maar ik kan me haar (schik)reactie wel voorstellen.
Zorg ervoor dat je je hond los beter onder controle krijgt, ik snap best dat je nog jonge hond nog in training is, maar je hond mag dan ook nooit, ondanks dat ie erg enthousiast is, iemand anders lastig vallen. Succes met trainen.

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:44

haan schreef:
Ik kan het niet laten te reageren, maar TS draait het probleem geheel om, zij is verantwoordelijk voor haar hond dus als de hond nog niet geheel onder controle is had ze de hond aan de lijn moeten hebben. Wat die vrouw deed is ook niet goed, helemaal mee eens, maar ik kan me haar (schik)reactie wel voorstellen.
Zorg ervoor dat je je hond los beter onder controle krijgt, ik snap best dat je nog jonge hond nog in training is, maar je hond mag dan ook nooit, ondanks dat ie erg enthousiast is, iemand anders lastig vallen. Succes met trainen.

Ben het hiermee eens, maar aan de andere kant vind ik het niet normaal dat zo'n vrouw die hond gewoon slaat. Ze zou ook naar de eigenaar kunnen stappen! Die is verantwoordelijk voor de hond, die heeft er voor te zorgen dat die hond gewoon netjes luistert. Dus het is de schuld van de eigenaar en niet van die hond!!
Die vrouw had dit gewoon niet moeten doen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:44

avanoort schreef:
Jouw hond mag geen overlast zijn voor andere mensen.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het wel mensen die hun hond los laten lopen en het beest niet onder controle houden en naar vreemde mensen toe lopen om aandacht te krijgen. Ik snap dat je het niet leuk vind dat deze dame jouw hond een mep gaf, maar als jij je hond aangelijnd had (of met een lange rolriem), had het niet hoeven gebeuren.

En zoals in eerdere reactie's, een hond die op mij of mijn aangelijnde hond af komt stormen zal ik niet toestaan. En al helemaal niet dat de hond er met ons speeltje vandoor gaat, ook niet al roept de eigenaar "hij houdt van stokken".

hier ben ik het wel mee eens.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:05

Ik moet hier ook even op reageren.
Ten eerste had die vrouw totaal het recht niet om jouw hond te slaan.
Ten tweede had jij ipv de vrouw te waarschuwen je hond bij je moeten roepen, luisterd je hond dan niet dna moet je hem ook niet los laten lopen.

Als ik iemand tegenkom laat ik mijn hond altijd aan de voet komen en even naast me lopen totdat ik de persoon voorbij ben. niet iedereen is er zo van gediend een vreemde hond op zich af zien komen.

Mijn hond laat ik alleen los bij anderen als die mensen hun hond niet vast willen maken, dan laat ik mijn hond ook gewoon weer lopen, dan zijn ze het zelf schuld als er iets is Lachen

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:21

Nouja zeg, ze kan het toch gewoon zeggen dat ze last van die hond had?!?!

Jullie praten het goed dat die vrouw die hond een klap geeft, ik zweer het, op deze manier had ze het bij mij niet moeten doen, ook niet als Cleo een stok zou pakken van haar!! Dan kan je dat gewoon zeggen, niet slaan!

Ik zou echt gigantisch flippen vrees ik.

Je kan het normaal zeggen, dan kan iemand normaal zijn excuus aan bieden, maar niet slaan, dat vind ik echt uit den boze!! Tenzij dat beest natuurlijk jou hond of kind of jezelf bijt, dan is het weer heel anders...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:23

Niemand praat hier het slaan goed Knipoog
Als iemand mijn hond zou slaan denk ik dat diegene pech heeft en hij hem dan te pakken heeft

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:27

Ik kan me wel vinden in wat Niki (xXVeronaXx) zegt.
Zoiets probeerde ik ook te zeggen.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:27

nee dat is ook zo, hihi beetje kort lontje heb ik.

ooo kan me er zo boos over maken, dan anderen jou hond zouden slaan, echt hoor

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:13

aah zielig!! nu vind ie takken zeker niet meer leuk Verdrietig echt; die mensen HAAT ik meteen Boos! poedersuikermens.. ookal is het niet mijn hond, ik ben er ook boos over! Bloos

succes met je hond !!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:34

Toeties schreef:

Tja, dat is het risico wat je loopt als je je hond niet onder controle hebt en op andere mensen af laat stormen.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:45

stomme vrouw! Als ze jullie hond meteen een mep geeft waarom heeft ze dan een eige hond?!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:28

JustNanno schreef:
Toeties schreef:

Tja, dat is het risico wat je loopt als je je hond niet onder controle hebt en op andere mensen af laat stormen.

Nee dat vind ik niet, dan kunnen mensen dat gewoon ZEGGEN niet meteen slaan, gaat het niet?

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:30

Als een jonge hond op je af komt stormen en direct in de stok grijpt die je voor je eigen hond had, dan had ik precies hetzelfde gedaan hoor! banketstaaf voor de hond, maar misschien moet het baasje zich dan eens achter zijn horen gaan krabben. Ik praat het slaan niet goed, maar ik snap niet dat de TS het probleem echt helemaal omdraait.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:33

Natuurlijk heeft een hond te luisteren. MAar een hond van 10 maanden zit nog vol in het leerproces, kan daar nou niet een beetje begrip voor op worden gebracht? Hoe moet die hond leren luisteren als hij altijd aangelijnd is?

Daarnaast is die vrouw nog gewaarschuwd om even te wachten met gooien, negeert, neemt daarbij de keuze om het risico te lopen dat de hond aan de stok gaat hangen. En dan OOK nog slaan. Die vrouw is gewoon hardstikke fout.

Maar ik zou mijn hond inderdaad ook niet meer op andere mensen af laten stormen om wat voor reden dan ook. HOnden hebben niet vreemde mensen zomaar te benaderen. Niet iedereen is daarvan gediend.

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:39

JustNanno schreef:
Als een jonge hond op je af komt stormen en direct in de stok grijpt die je voor je eigen hond had, dan had ik precies hetzelfde gedaan hoor! banketstaaf voor de hond, maar misschien moet het baasje zich dan eens achter zijn horen gaan krabben. Ik praat het slaan niet goed, maar ik snap niet dat de TS het probleem echt helemaal omdraait.

De TS had haar hond bij zich moeten roepen, maar ze heeft gewaarschuwd, die vrouw negeert dat en de hond pakt de stok, dan had ze toch kunnen zeggen tegen de TS dat ze wilde dat de hond de stok weg zou gooien, dan hoef je toch niet te slaan?!?

Welk een goor lef heb je dan hee?! Maar goed ik ben daar fel in, niemand komt om wat voor reden dan ook aan mijn dieren, degene die ze corrigeert ben ik en niet een of ander vrouwtje in het bos.....

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:40

oefenen doe je op plekken waar geen andere mensen komen, en waar je geen andere mensen kan lastig vallen. En je kunt oefenen op cursussen. Een hond van 10 maanden hoort trouwens allang te weten wat hierkomen is.
Bovendien zijn de losloopgebieden erg beperkt, zelfs in bossen, dus kan me indenken dat de kans groot is dat TS de hond helemaal niet los mocht laten.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:42

je draait het een beetje om, TS: jouw hond, dus jij moet 'm bij je houden. ook al heeft iemand zelf honden, dan nog is het niet fijn als een andere hond aan je (of aan iets wat je vast hebt) gaat hangen.
dat zij dat je hond slaat is fout, maar jij zat net zo fout. en eigenlijk weet je dat zelf volgens mij ook wel....
waarschuwen vind ik onzin: net alsof de hele wereld maar maatregelen moet nemen, want hee: jij hebt een jonge hond! nee, zo werkt het niet.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 11:43

Desire, een aantal dingen.
Wie zegt dat de vrouw de waarschuwing genegeert heeft?
Misschien had ze het gewoon niet gehoord.
Ik weet van mezelf als ik door het bos loop, ik mijn verstand op nul zet en écht niets hoor. Misschien was dat bij haar ook het geval.

Daarbei kan je een hond inderdaad leren luisteren aan een lange lijn.
Het zal toch wat worden als al die loslopende jonge projectielen zó geleerd worden te luisteren, en dat er van omstanders wordt verwacht dat ze moeten opletten.
Daarbij luisterde de (jonge) hond niet naar de TS en haar ouders. Dit is niet iets wat in eens gebeurd, dus hadden de TS en haar ouders maatregelen moeten nemen door de hond aan een (lange) lijn te houden.
Wat als het een klein kindje was wat met een stok of ding rond liep...?
Mijn dochtertje liep al met stokken in het bos te spelen toen ze nog maar 2 was.
Laat daar één keer eens een jonge onbezonnen hond tegen aan/in springen!?!

De TS legt inderdaad de fout bij de verkeerde.
Nee, het was niet goed om de hond een tik te geven, maar begrijpbaar.

JustNanno

Toeties schreef:
JustNanno schreef:

De TS had haar hond bij zich moeten roepen, maar ze heeft gewaarschuwd, die vrouw negeert dat en de hond pakt de stok, dan had ze toch kunnen zeggen tegen de TS dat ze wilde dat de hond de stok weg zou gooien, dan hoef je toch niet te slaan?!?

Welk een goor lef heb je dan hee?! Maar goed ik ben daar fel in, niemand komt om wat voor reden dan ook aan mijn dieren, degene die ze corrigeert ben ik en niet een of ander vrouwtje in het bos.....

Die vrouw negeert dat? Waar maak je dat uit op? Er komt een labje aangedenderd, tja, kun je vrij weinig aan doen! TS draait het probleem volledig om, ik vind dat niet kunnen.
Als je je hond loslaat, moet je dat doen als je hond goed luisterd. Dat is het risico dat je dus niet weet wat andere mensen dan met je hond uitspoken. Zelfde als mensen hun kat los buiten laten lopen, dan weet je ook niet wat ermee gebeurd. Dat je hond dan een tik krijgt, tja, dat heb je dan aan jezelf te danken.

xJurdyWonanx

Ik ben het met Desiree eens. Die vrouw had wat mij betreft zeker de hond mogen 'straffen' met boze woorden zodat de hond weet dat hij fout was. Maar zeker niet slaan ! Hoe wil die hond nu weten wat goed en fout is als hij alleen aangelijnd mag.
Hij kan niet weten dat hij niet naar andere honden toe mag rennen als hij nooit geleerd heeft dat dat niet mocht. Als hij alleen maar vast loopt kan hij dat dus niet leren. Meestal rennen ze 1 a 2 x naar iemand of een hond toe, dan straf je hem goed en meestal weten ze het daarna wel. Is dat niet het geval kun je hem idd beter aangelijnd houden maar ik oefen met mijn hond ook af en toe los terwijl ik weet dat ze niet 100 % luisterd.
En ja ik heb genoeg cursussen met mijn hond gedaan Knipoog
* overigens oefen ik wel een beetje afgelegen maar nog.

Ze had het recht niet jou hond te slaan, als je wou dat je hond zo gestraft werd had jij je hond daarna nog wel geslagen..