Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miriano schreef:Oke, jonge hond, bezorgd "overlast".
Maarrr, je hebt gewaarschuwd. Je hond liet los (!!). En dan krijgt ie als "beloning" alsnog een tik?
Nee, sorry, dat vind ik niet kunnen. Die vrouw had het recht niet.
Maar da's mijn mening.
Ylana schreef:Niet netjes. Maar begrijpbaar.
Ik zou het zelf ook niet pikken wanneer een vreemde hond naar een stok springt die ik in mijn hand heb.
De TS en haar moeder hadden kunnen weten dat de jonge hond nog niet goed luisterd en hadden hem dus aan de (lange) lijn moeten hebben.
haan schreef:Ik kan het niet laten te reageren, maar TS draait het probleem geheel om, zij is verantwoordelijk voor haar hond dus als de hond nog niet geheel onder controle is had ze de hond aan de lijn moeten hebben. Wat die vrouw deed is ook niet goed, helemaal mee eens, maar ik kan me haar (schik)reactie wel voorstellen.
Zorg ervoor dat je je hond los beter onder controle krijgt, ik snap best dat je nog jonge hond nog in training is, maar je hond mag dan ook nooit, ondanks dat ie erg enthousiast is, iemand anders lastig vallen. Succes met trainen.
avanoort schreef:Jouw hond mag geen overlast zijn voor andere mensen.
Als ik ergens een hekel aan heb, dan zijn het wel mensen die hun hond los laten lopen en het beest niet onder controle houden en naar vreemde mensen toe lopen om aandacht te krijgen. Ik snap dat je het niet leuk vind dat deze dame jouw hond een mep gaf, maar als jij je hond aangelijnd had (of met een lange rolriem), had het niet hoeven gebeuren.
En zoals in eerdere reactie's, een hond die op mij of mijn aangelijnde hond af komt stormen zal ik niet toestaan. En al helemaal niet dat de hond er met ons speeltje vandoor gaat, ook niet al roept de eigenaar "hij houdt van stokken".
Toeties schreef:nee dat is ook zo, hihi beetje kort lontje heb ik.
ooo kan me er zo boos over maken, dan anderen jou hond zouden slaan, echt hoor
JustNanno schreef:Toeties schreef:nee dat is ook zo, hihi beetje kort lontje heb ik.
ooo kan me er zo boos over maken, dan anderen jou hond zouden slaan, echt hoor
Tja, dat is het risico wat je loopt als je je hond niet onder controle hebt en op andere mensen af laat stormen.
JustNanno schreef:Als een jonge hond op je af komt stormen en direct in de stok grijpt die je voor je eigen hond had, dan had ik precies hetzelfde gedaan hoor! banketstaaf voor de hond, maar misschien moet het baasje zich dan eens achter zijn horen gaan krabben. Ik praat het slaan niet goed, maar ik snap niet dat de TS het probleem echt helemaal omdraait.
Toeties schreef:JustNanno schreef:Als een jonge hond op je af komt stormen en direct in de stok grijpt die je voor je eigen hond had, dan had ik precies hetzelfde gedaan hoor! banketstaaf voor de hond, maar misschien moet het baasje zich dan eens achter zijn horen gaan krabben. Ik praat het slaan niet goed, maar ik snap niet dat de TS het probleem echt helemaal omdraait.
De TS had haar hond bij zich moeten roepen, maar ze heeft gewaarschuwd, die vrouw negeert dat en de hond pakt de stok, dan had ze toch kunnen zeggen tegen de TS dat ze wilde dat de hond de stok weg zou gooien, dan hoef je toch niet te slaan?!?
Welk een goor lef heb je dan hee?! Maar goed ik ben daar fel in, niemand komt om wat voor reden dan ook aan mijn dieren, degene die ze corrigeert ben ik en niet een of ander vrouwtje in het bos.....