Laat jij je hond uit met een schepje/zakje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mistiquee

Re: Laat jij je hond uit met een schepje/zakje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:17

Vroeger deed mijn hond het ook altijd netjes in de bosjes, of op gras waar het mag.
Maar hij heeft een tijdje geleden een hernia gehad, en is verlamd geweesd, dat gaat nu best wel weer goed maar hij kan nog niet stilzitten tijdens het poepen ( houding doet denk ik pijn) dus doet hij het gedeeltelijk wandelend, en dan komt het wel eens op de stoep terecht.
Probeer dus altijd wel wat mee te nemen daarvoor, en als ik dat vergeet vind ik altijd wel een tak ofzo om het in de bosjes te schieten Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:20

Nee, maar ik zorg wel dat hij ergens gaat zitten dat niemand er last van heeft.
Een schepje zou ik nog wel kunnen maar met een zakje komt niet goed; valt er nog veel meer op te ruimen! Bloos

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:35

Nee hoor, hier in Purmerend hebben we speciale hondenuitlaatroutes en daar hoeft men de poep niet op te ruimen Haha! .

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:49

ja wij doen het ook Ja ik heb dat er wel voor over, wij betalen geen hondenbelasting namelijk en het is wel zo fatsoenlijk om die gore flatsen op te ruimen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:01

Ik ruim het ook op. Aan de riem van mijn hond zit standaard een plasticzakje geknoopt. Een ergenis vind ik wel, dat er dus nergens afvalbakken staan bij ons!
Een schepje vind ik vies, er blijft altijd wel wat poep aanhangen...
In het bos, of in de bosjes ruim ik het niet op.
Op hondenuitlaatplaatsen kom ik eigenlijk niet. Als ik er wel eens kom, valt me altijd op dat je van drol naar drol kan springen. Omdat het een hondenuitlaatplaats is, hoef je daar niet op te ruimen? Zelfs al betaal je hondenbelasting, dan vind ik het nog wel zo fatsoenlijk om achter je hond op te ruimen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:03

Onze honden komen zelden buiten ons hek Lachen We hebben een grote boomgaard.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:44

Wij hebben een park achter ons huis gelegen waar heel veel honden uitgelaten worden.. Nu ben ik deze week al 3 in de poep gestapt s'avonds laat.. Ligt gewoon midden op het pad, en dan in het donker zie je het niet liggen.. Ik word er lichtelijk scheit ziek van..

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:53

Pellie schreef:
ja wij doen het ook Ja ik heb dat er wel voor over, wij betalen geen hondenbelasting namelijk en het is wel zo fatsoenlijk om die gore flatsen op te ruimen.

Wat is de reden dat jullie geen hondenbelasting betalen dan??
Ik dacht dat het voor iedere hond verplicht is.

Ik ruim het niet op als mijn hond netjes in de bosjes of op de daarvoor bestemde veldjes poept. Nou vindt mijn hond het geloof ik wel fijn om met zijn kont in de bosjes te gaan zitten, hij zoekt het speciaal op. Hij heeft dus bij mij ook nog nooit op de stoep gepoept.

Zolang onze hondenbelasting niet voor de honden (zoals uitlaatplekken e.d.) gebruikt wordt, ruim ik het op het gras en in de bosjes ook niet op. Pas als ze de hondenvoorzieningen beter maken, wil ik dat wel gaan doen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 09:54

Mijn moeder doet het ook.
Maar ik niet, ik laat ze gewoon ergens poepen waar dat kan zonder dat iemand er last van heeft.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 10:02

Mijn ouders hebben ook standaard een zakje aan de riem geknoopt,bij ons in de buurt is de politie echt aan het controleren en geeft boete's zelfs als je wandelt met je hond en je hebt niks bij je om het op te ruimen! Maar mijn ouders gaan altijd 's morgens en 's avonds met de hond in het bos wandelen,daar kan hij lekker los rennen en mag hij overal poepen. Tussendoor overdag laten ze hem gewoon in de buurt uit,maar poepen doet hij alleen in het bos waar het mag. Mocht hij toch de hoge nood hebben en het op straat doen,ruimen mijn ouders het wel op. Ik vind het zelf wel belachelijk,je moet veel hondenbelasting betalen,waarvoor eigenlijk,om een hond thuis te hebben...?!

Iemand zei eerder dat ze de honden niet meer uitlaten maar alles in de tuin laten doen,je hond heeft toch beweging nodig? Bovendien vind ik het niet erg fris,je kan het wel opruimen,maar je blijft het toch ruiken,lekker als je gezellig in de tuin gaat eten,en je hond is het zo aangeleerd dat hij vlakbij lekker gaat zitten...

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 10:03

ik ruim het ook niet op....wij hebben zo n honden halte alleen zitten er nooit zakjes in dus ja dan zoeken ze het maar uit.....ik probeer wel altijd zo goed mogelijk om hem in de bosjes te laten poepen...

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:44

Onze hond loopt op eigen terrein, dat ruimen we wel op, als we dat aan de schimmels overlaten word het een vieze boel op het erf Tong uitsteken
Maar als ik 'r mee uit wandelen neem ruim ik het niet op, net als er gezegd is, je betaald hondenbelasting, en aangezien onze hond meer op eigen terrein poept, en andere dat niet hoeven op te ruimen, vind ik het wel best zo, ze poept niet midden op de weg ofzo, anders zou ik het wel heel hinderlijk vinden.

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:05

nee ik doe het niet..
als ik dat zou doen, zou ik minder vaak m'n hondje uitgaan laten denk ik..(ik vind het maar vies Bloos EIGEN MENING)
ik laat haar wel meestal( 8 van de 10 keer ) poepen op hondenveldjes Ja

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:06

Miss_Favre schreef:
Mijn ouders hebben ook standaard een zakje aan de riem geknoopt,bij ons in de buurt is de politie echt aan het controleren en geeft boete's zelfs als je wandelt met je hond en je hebt niks bij je om het op te ruimen! Maar mijn ouders gaan altijd 's morgens en 's avonds met de hond in het bos wandelen,daar kan hij lekker los rennen en mag hij overal poepen. Tussendoor overdag laten ze hem gewoon in de buurt uit,maar poepen doet hij alleen in het bos waar het mag. Mocht hij toch de hoge nood hebben en het op straat doen,ruimen mijn ouders het wel op. Ik vind het zelf wel belachelijk,je moet veel hondenbelasting betalen,waarvoor eigenlijk,om een hond thuis te hebben...?!
Iemand zei eerder dat ze de honden niet meer uitlaten maar alles in de tuin laten doen,je hond heeft toch beweging nodig? Bovendien vind ik het niet erg fris,je kan het wel opruimen,maar je blijft het toch ruiken,lekker als je gezellig in de tuin gaat eten,en je hond is het zo aangeleerd dat hij vlakbij lekker gaat zitten...

helemaal mee eens!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:08

In Zwitserland is het verplicht om de poep van je hond meteen op te ruimen. Als ik daar de hond van m'n tante uitliet, had ik dus ook altijd van die zakjes bij me. Daar staan gelukkig wel veel speciale vuilnisbakken om de zakjes weg te gooien.

Ik vind het een goede regel, maar er moet dan wel gezorgd worden voor voldoende mogelijkheden om ze weg te gooien. De zakjes hangen daar ook gratis aan.

Ook in Zwitserland betalen ze belasting, om het daarom niet op te ruimen is echt onzin.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:14

Ik ruim de poep van mij hond ook niet op.. Hij doet het eigenlijk altijd op een grasveldje of in de struiken, heb nog niet meegemaakt dat hij het midden op de stoep doet..
Ik vind het belachelijk dat je hondenbelasting moet betalen ( wat ook nog aardig aan de prijs is ) en dan ook nog eens zelf alles moet opruimen voor wat?
Hebben ze wel mooi van die stukken afgezet met hek, maar daar doet mijn hond echt niks, heeft altijd geleerd dat hij niet in de tuin mag doen.. En bovendien de hond van me moeder rent daar onder het hek door wat moet ik dan doen? Zelf in de stront gaan staan, nee bedankt! Als ze de hondenbelasting gaan afschaffen wil ik best de rotzooi opruimen!

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:17

ik laat onze hond echt niet uit met een schepje of een zakje. Je betaald niet voor niets hondenbelasting.

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:17

Nee, mijn hond poept altijd in de bosjes! Haha!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:18

Misser schreef:
Ook in Zwitserland betalen ze belasting, om het daarom niet op te ruimen is echt onzin.

In Zwitserland krijgen ze er dus nog wat voor. Wij betalen hondenbelasting en zien er niets van terug. Kan de gemeente/regering best wat aan veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:19

Nee, honden lopen op eigen erf
Een enkele keer gaan we wandelen, maar dat is in het buitengebied, dus geen veldjes te bekennen

Maar belasting betalen mag wel.....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:20

Mistic schreef:
Pellie schreef:

Wat is de reden dat jullie geen hondenbelasting betalen dan??
Ik dacht dat het voor iedere hond verplicht is.

Ik woon in dezelfde regio als Pellie en nee hier is het niet verplicht.

Ik heb altijd een plastic zakje bij me maar hond poept altijd keurig langs de waterrand of in de bosjes, bovendien meestal in het hondenloslooppark, ook in de bosjes. Een enkele keer ruim ik het wel op als ze zo nodig moet dat ze het vlakbij het voetpad doet Knipoog

_Bolero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:22

Mijn hondje duikt altijd de bosjes in, ziet er nooit echt praktisch uit, maar hij zoekt zelf daar zijn plekjes uit! Heb het nog nooit meegemaakt dat hij het op de stoep o.i.d. deed (en dat is eerlijk waar hoor). Verder doet ie het op grasveldjes, waar ook alle andere honden hun behoefte doen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:22

Ik ben het er wel mee eens, dat de hondenbelasting bijster weinig wordt gebruikt voor voorzieniningen voor hondeneigenaren (zakjes''halte'', schone veldjes en vuilnisbakken bijv.) Waarvoor betaal je die belasting dan eigenlijk?

Bij ons zijn de voorzieningen er niet, maar we hoeven dan ook geen belasting te betalen. Bij ons loopt iedereen met een schepje of een zakje. Je wordt er zelfs op aangekeken of gesproken als je het niet doet. Misschien dat het betalen van hondenbelasting, zeker als die niet wordt gebruikt voor voorzieningen met betrekking tot honden en evtuele overlast, juist averrechts werkt? - Ik betaal, dus ik ruim niet op? - (Ergens snap ik het wel, maar toch; ik blijf het onfatsoenlijk vinden om het niet op te ruimen. Ook op uitlaatveldjes. Juist als het daar blijft liggen gaat er niemand meer heen en krijg je dus op andere plaatsen weer overlast) Er zijn al genoeg hondenhaters. Zo kweek je er nog een paar bij en straks mag je niets meer met je hond.....

Ik moet ook zeggen dat ik meer last heb van de katten die in mijn tuin poepen dan van hondenpoep.....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:34

Mistic schreef:
Misser schreef:

In Zwitserland krijgen ze er dus nog wat voor. Wij betalen hondenbelasting en zien er niets van terug. Kan de gemeente/regering best wat aan veranderen.

Ik wilde met het argument komen dat er vast veel meer belasting wordt betaald in Zwitserland, maar ik heb even gezocht Haha!: (getallen zijn wel een paar jaar oud...)
Hond in privehuishouding: 80 Euro
Boerderijhond op landbouwbedrijf: 30 Euro.

Die gaat dus niet op, máár zouden jullie het dan wel opruimen als er goede voorzieningen waren (dus afvalbakken waar ook zakjes aanhangen)?

sammie_44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:47

Ik vind de mening van marleen usar op 'stront' slaan.
Je ruimt de poep niet op omdat je toch al 100 euro moet betalen.. Hoe wil je de samenleving beter leefbaar maken door zo te gaan te denken? Vind het jammer dat zoveel dit denken..

Ik ruim de poep van mijn hondje keurig op als het op de stoep of iets dergellijks. Ikzelf irriteer me dood als ik even op de stoep loop en ik kijk niet uit en er dan gore hondenstront onder me schoen zit vastgekleefd wat er erg moeilijk afgaat.
Dus gedraag ik me naar het motto van: Wat u niet wilt, wat u niet schiedt, doet u het ook een ander niet..