Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Prima schreef:Imo moet het niet uitmaken waar je het beestje vandaan wil halen. Veeg eerst je eigen straat schoon vind ik dan ook te kort door de bocht en niets onderbouwend. Sterker nog, ik zou alleen maar honden daar vandaan halen, omdat die beesten het veel slechter hebben dan hier. Wat heb je aan een schone straat als je in een vieze stad leeft, als je het zo wil zien? En dan al die overtrokken verhalen over ja dus en ja zo, je weet nooit, zoveel positieve verhalen tegenover negatieve verhalen. Stichtingen maken al een schifting tijdens de selectie van de honden. Heb echt weinig slechte ervaringen gehoord hoor. Trouwens, hoe kan je jezelf een hondenliefhebber noemen als je je 'eigen hondenvolk' eerst plaatst? Belachelijk, ik word er zelfs redelijk geirriteerd van die zogenaamde fanatieke hondenliefhebbers die denken alles te weten.
Bovendien, die honden uit de zuidelijke landen zien er vaak heel anders uit; dit kan voor mensen ook wel eens een reden zijn om niet in NL asiels te kijken.
Belker schreef:En ook die dieren kunnen ziek zijn.
De leismaniose bacterie heeft een incubatietijd van jaren en alleen de beenmergpunctie kan uitsluitsel geven of een dier wel of niet besmet is.
Ik heb Lea via www.sosstrays.be
Voor ons is ze de juiste hond. Wat ik zoch aan formaat en uiterlijk kon ik in de nederlandse asiels niks geschiks vinden.
daffodil schreef:Het grote voordeel van een hond hierheen halen via zo'n organisatie is dat ze gewoon volledig gezond verklaard zijn, ingeënt zijn en dus zo op het vliegtuig mogen!
Mijn hond komt bij Stichting Aai vandaan (www.stichtingaai.nl) en ik heb er nog nooit een dag spijt van gehad!
Bravura schreef:Probleem was dat ik ook wel overdag eens moet werken, maar dat probleem heeft zich vandaag denk ik volledig opgelost.....
HardcoreLady schreef:Aan de ene kant goed van, aan de andere kant ook niet.
Er zijn zo veel mensen die een hond mee nemen vanuit hun vakantie. De honden hier in Nederland hebben steeds minder kans op een thuis. Excuses als; het is hier tog veel beter als daar in Spanje ed. , zijn er niet voor! Het is voor geen ene hond een plezier om in een asiel te zitten. Of ze nou in een hok van 2x2 zitten, of 3x3.
Ook zie je vaak dat mensen een hond mee nemen uit het buitenland, en het vervolgens toch niet de hond is die het daar bleek te zijn. Beestje is op straat geboren en opgegroeid, en sloopt daardoor. Baasje kan er dus niet meer over weg en wil hem niet meer. Komt ook weer in het asiel terecht.
Denk er dus goed over na!
Charos schreef:HardcoreLady schreef:
En al die mensen die een hond bij een fokker kopen? Ook maar verbieden dan omdat er nog genoeg honden in het asiel zitten?
Of broodfokkers nog veel erger, ga daar eens wat aan doen ipv mensen de les lezen die een hondje nemen uit een asiel in spanje.