Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bravura

Re: Ervaring hond vanuit Rhodos mee naar NL nemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:02

Betty, een transportbox gehuurd? Had ik nog niet van gehoord. Waar kan ik dat regelen?

Heb inmiddels toegezegd dat ik het hondje mee naar NL neem! Het is een bastaard herdertje van 3.5 mnd oud met veel te grote oren.... (:D ) dat pas daar in de opvang is opgenomen. Het diertje heeft dus in zijn puppietijd gewoon lopen zwerven... Ze hebben zo'n 300 honden daar nu zitten en ik "viel" direct voor dit hondje dat lichtbruine ogen en een heel vinnig bekkie heeft maar ook heel lief is. Trouwens, alle honden zijn daar heel lief en leuk (veel jonge honden). Probleem was dat ik ook wel overdag eens moet werken, maar dat probleem heeft zich vandaag denk ik volledig opgelost (heb hele fijne vriendinnen). Heb direct de opvang gebeld dat het hondje mee naar NL gaat. Aangezien ik donderdag al naar huis ga, gaat het hondje (heb niet gekeken of het een hij of zij is...) volgende week met een dochter van 1 van de vrijwilligsters mee naar NL. Ik haal het dan op op Schiphol en ik vind het nu al spannend! Alles wordt verder door hen geregeld (enten, chippen, paspoort, gezondheidsverklaring en op het vliegtuig zetten). Aangezien ik hier geen winkel met transportboxen kan vinden, kan ik er 1 van de stichting overnemen, maar huren zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

Ik heb foto's van de opvang en de honden, dus die zal ik na mijn vakantie zsm in een topic zetten. In mijn profiel straks een gedicht dat ik van de opvang kreeg.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:09

Gefeliciteerd met je hond. Ik ben heel benieuwd naar de foto's.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:17

Dank je! Ik heb deels een voorbeeld aan jullie genomen! De foto's komen zsm!

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:05

Voor de mensen die zeggen dat je geen honden uit Nederland moet meenemen omdat het een bodemloze put is:

Toen de oude man bij zonsopgang over het strand liep, zag hij voor
zich uit een jongeman zeesterren oppakken en in zee gooien.
Hij haalde hem in en vroeg hem waarom hij dat deed.
Het antwoord was dat de zeesterren zouden sterven als ze in de
ochtendzon zouden blijven liggen.

"Maar het strand is kilometers lang en er zijn miljoenen zeesterren,"
zei de ander.
"Wat voor verschil maakt het als u die moeite doet`?"

De jongeman keek naar de zeester in zijn hand en gooide die in de
veilige golven.
"voor deze maakt het verschil", zei hij....

Van de site: http://www.hondeninnood.spanjeweb.nl/

Super dat je een hond hebt geholpen! Wij hebben er één uit Spanje en we zijn dolgelukkig met hem.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:08

Bravura, zij heeft de transportbox bij de vliegtuigmaatschappij gehuurd.Ik kan het niet navragen op dit moment, zij is nl. nu in Afrika.(kijk er niet van op als zij daar ook weer een arm hondje mee vandaan neemt) Misschien kun je even op het vliegveld informeren? Succes! Groetjes Betty.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:54

Imo moet het niet uitmaken waar je het beestje vandaan wil halen. Veeg eerst je eigen straat schoon vind ik dan ook te kort door de bocht en niets onderbouwend. Sterker nog, ik zou alleen maar honden daar vandaan halen, omdat die beesten het veel slechter hebben dan hier. Wat heb je aan een schone straat als je in een vieze stad leeft, als je het zo wil zien? En dan al die overtrokken verhalen over ja dus en ja zo, je weet nooit, zoveel positieve verhalen tegenover negatieve verhalen. Stichtingen maken al een schifting tijdens de selectie van de honden. Heb echt weinig slechte ervaringen gehoord hoor. Trouwens, hoe kan je jezelf een hondenliefhebber noemen als je je 'eigen hondenvolk' eerst plaatst? Belachelijk, ik word er zelfs redelijk geirriteerd van die zogenaamde fanatieke hondenliefhebbers die denken alles te weten.

Bovendien, die honden uit de zuidelijke landen zien er vaak heel anders uit; dit kan voor mensen ook wel eens een reden zijn om niet in NL asiels te kijken.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:56

Prima schreef:
Imo moet het niet uitmaken waar je het beestje vandaan wil halen. Veeg eerst je eigen straat schoon vind ik dan ook te kort door de bocht en niets onderbouwend. Sterker nog, ik zou alleen maar honden daar vandaan halen, omdat die beesten het veel slechter hebben dan hier. Wat heb je aan een schone straat als je in een vieze stad leeft, als je het zo wil zien? En dan al die overtrokken verhalen over ja dus en ja zo, je weet nooit, zoveel positieve verhalen tegenover negatieve verhalen. Stichtingen maken al een schifting tijdens de selectie van de honden. Heb echt weinig slechte ervaringen gehoord hoor. Trouwens, hoe kan je jezelf een hondenliefhebber noemen als je je 'eigen hondenvolk' eerst plaatst? Belachelijk, ik word er zelfs redelijk geirriteerd van die zogenaamde fanatieke hondenliefhebbers die denken alles te weten.

Bovendien, die honden uit de zuidelijke landen zien er vaak heel anders uit; dit kan voor mensen ook wel eens een reden zijn om niet in NL asiels te kijken.

hier ben ik het helemaal mee eens!!! Afgod

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:21

Belker schreef:
En ook die dieren kunnen ziek zijn.
De leismaniose bacterie heeft een incubatietijd van jaren en alleen de beenmergpunctie kan uitsluitsel geven of een dier wel of niet besmet is.

Ik heb Lea via www.sosstrays.be
Voor ons is ze de juiste hond. Wat ik zoch aan formaat en uiterlijk kon ik in de nederlandse asiels niks geschiks vinden.

Hoi,
Ik heb goede ervaringen met sosstrays.be
Voor deze stichting heb ik 2 grote honden vanaf Kreta mee naar NL genomen.
Deze stichting opereerd ook vanaf Rhodos dus wellicht is het handig om met deze stichting contact op te nemen over de gang van zaken in Rhodos.
Je hond moet in ieder geval geent en gechipt zijn en en gezondheidsverklaring hebben. Ook moet de hond op de ticket van de persoon die hem terug naar NL vliegt worden gezet.
Bij Transavia maakt de grootte of gewicht van de hond niet uit.
Het kost per hond 50 euro vliegkosten.
Andere maatschappijen doen het weer anders.
Als ik jou was zou ik echt contact opnemen met www.sosstrays.be
Zij zijn een grote nederlands/belgische stichting met heel veel gastgezinnen.
Veel succes.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 20:12

De stichting hier op Rhodos is een onderdeel van SOSstrays. De stichting Rhodos Animal Welfare stuurt honden naar SOS in andere europeese landen.
Heb vandaag zo kunnen regelen dat de reisbox die nog naar een persoon in NL terug moest, door mij op de terugreis gebruikt wordt en ik die box dan later aflever op het adres van de eigenaresse. Scheelt weer kosten. De dochter van 1 van de vrijwilligsters neemt het hondje volgende week donderdag mee naar NL. Zij vliegt met Transavia. Transavia rekent idd 50 euro. Martinair kost het dubbele! Het hondje kan morgen niet met mij mee omdat ze nog geent moest worden ect, etc. Men vertelde bij de stichting dat de gezondheidsverklaring in het paspoort wordt ingevuld, dus daar ga ik maar van uit. Morgen zetten zij ook een hond met een gebroken poot (in gips) op het vliegtuig naar NL. De mensen die de hond hebben gevonden nemen hem ook op in huis! Ja

Het is gewoon geweldig te zien wat die stichting doet. Heb inmiddels ook een donatie gedaan van 25 euro. Ze hebben donaties hard nodig. Het seizoen is eerdaags afgelopen en dan komen er geen charters meer op Rhodos. Dat betekent dat er dan dus ook geen honden meer overgevlogen kunnen worden. Ze hebben dus rond de 300 honden die ze moeten bekostigen en de winter door moeten helpen! Ik heb echt bewondering voor de mensen die deze honden opnemen en verzorgen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:16

Ik zal eens voortaan flink gaan protesteren tegen asielzoekers, die moeten we ook maar lekker laten verrekken voortaan! Boos! Boos! Boos!

Niet zo zeiken omdat iemand een hond wil helpen (o nee, het is MAAR een hond!)......

Er zijn vele stichtingen die opereren vanuit het buitenland, waaronder griekenland. ZElf heb ik een hondje uit Spanje. Er zijn mogeljkheden. Ik denk dat je eens moet beginnen met een hond uit te kiezen en een dierenarts te zoeken. De hond moet in ieder geval rabies geënt zijn, anders mag hij Nederland niet in. Verder weet een dierenarts wel waar je op moet letten en wat de regels zijn. Laat de hond testen op leismanios en op hartworm.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:49

daffodil schreef:
Het grote voordeel van een hond hierheen halen via zo'n organisatie is dat ze gewoon volledig gezond verklaard zijn, ingeënt zijn en dus zo op het vliegtuig mogen!

Mijn hond komt bij Stichting Aai vandaan (www.stichtingaai.nl) en ik heb er nog nooit een dag spijt van gehad!

hier kwam ons eerste hondje ook vandaan helaas kon die niet alleen zijn. zij hebben toenook voor een nieuw goed tehuis gezocht. bij alle andere hondje van die overtocht ging het wel goed

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:26

Aan de ene kant goed van, aan de andere kant ook niet.
Er zijn zo veel mensen die een hond mee nemen vanuit hun vakantie. De honden hier in Nederland hebben steeds minder kans op een thuis. Excuses als; het is hier tog veel beter als daar in Spanje ed. , zijn er niet voor! Het is voor geen ene hond een plezier om in een asiel te zitten. Of ze nou in een hok van 2x2 zitten, of 3x3.

Ook zie je vaak dat mensen een hond mee nemen uit het buitenland, en het vervolgens toch niet de hond is die het daar bleek te zijn. Beestje is op straat geboren en opgegroeid, en sloopt daardoor. Baasje kan er dus niet meer over weg en wil hem niet meer. Komt ook weer in het asiel terecht.
Denk er dus goed over na!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:40

Bravura schreef:
Probleem was dat ik ook wel overdag eens moet werken, maar dat probleem heeft zich vandaag denk ik volledig opgelost.....

Ach, 4 of 5 herders in huis maakt weinig uit Haha! Haha!
Ben erg benieuwd naar haar Ja

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:57

Hee Lia, een logeetje erbij?
Ik geloof dat we binnenkort maar eens met de hele roedel meoten gaan wandelen dan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:01

Hihi, volgens mij kunnen mijn honden ondertussen al aardig Grieks geblaf verstaan Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:13

is ie er al?
Lea blaft niet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:36

Bravura haalt haar volgende week vrijdag op van Schiphol.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 08:05

Hier wat foto's.....kan het zowat niet afwachten tot ze hier is! Haha!
viewtopic.php?f=73&t=671123&hilit=

Er is alleen een klein probleempje, waarvan ik hoop dat het zich op tijd oplost;
ik had de ticket voor haar in Rhodos betaald. nu hebben ze haar op naam van iemand geboekt die donderdag naar NL vliegt. Probleem is dat ik nu toch zelf bij Transavia in NL de ticket moet boeken....en ze de persoon die haar meeneemt niet kunnen bereiken. Ik heb nl het bevestigingsnr van Transavia nodig of het boekingsbevestigingsnummer van het reisbureau. Hoop maar dat ze het meisje op tijd kunnen bereiken zodat Afroditi (wat een naam zeg.... Clown ) echt wel naar NL komt!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 08:07

@ Belker ; Deze heb ik ook nog niet 1 keer horen blaffen....is dat Grieks? Haha!

@ Ilindra ; die roedel van jou wordt als maar groter... Bloos Maar goed dat hier in de buurt ook een pleegmama woont! Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:20

HardcoreLady schreef:
Aan de ene kant goed van, aan de andere kant ook niet.
Er zijn zo veel mensen die een hond mee nemen vanuit hun vakantie. De honden hier in Nederland hebben steeds minder kans op een thuis. Excuses als; het is hier tog veel beter als daar in Spanje ed. , zijn er niet voor! Het is voor geen ene hond een plezier om in een asiel te zitten. Of ze nou in een hok van 2x2 zitten, of 3x3.

Ook zie je vaak dat mensen een hond mee nemen uit het buitenland, en het vervolgens toch niet de hond is die het daar bleek te zijn. Beestje is op straat geboren en opgegroeid, en sloopt daardoor. Baasje kan er dus niet meer over weg en wil hem niet meer. Komt ook weer in het asiel terecht.
Denk er dus goed over na!

En al die mensen die een hond bij een fokker kopen? Ook maar verbieden dan omdat er nog genoeg honden in het asiel zitten?
Of broodfokkers nog veel erger, ga daar eens wat aan doen ipv mensen de les lezen die een hondje nemen uit een asiel in spanje.

Ik heb geen ervaring met een hond uit Griekenland/Spanje halen, maar zodra mijn vriend en ik een huis hebben komt er zeker een.

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:30

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:09

Wat een ongelooflijke leuke hond Bravoura! een leuke korte naam...... Ga eens in de griekse mythologie zoeken. Wij kwamen op Lea via het woord Galileo. Hielke wilde er geen Gali van maken........

Grieken blaffen wel, heb ik op de reunie in september gemertk. En Lea kan behoorlijk waaks zijn en te keer gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:27

Charos schreef:
HardcoreLady schreef:

En al die mensen die een hond bij een fokker kopen? Ook maar verbieden dan omdat er nog genoeg honden in het asiel zitten?
Of broodfokkers nog veel erger, ga daar eens wat aan doen ipv mensen de les lezen die een hondje nemen uit een asiel in spanje.

Waarom gelijk de les lezen? Als iemand een andere mening heeft dan owh wat leuk, dan mag dat toch?
Ben verder met je eens dat ook in NL broodfokkers aangepakt moeten worden, maar ik zou persoonlijk liever geld geven aan een buitenlands sterilisatie programma dan een hond uit het buitenland halen. Omdat ik het idd als een bodemloze put zie zolang er niks verandert

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 09:28

Pfff....begin er buikpijn van te krijgen. 72 uur niet geslapen, op 3 uurtjes na. Op de luchthaven Rhodos verwijst men naar Transavia NL, en daar verwijst men naar de reisorganisatie. Wordt dus nu van het kastje naar de muur gestuurd om te regelen dat Afroditi naar NL wordt gevlogen. Wist niet dat alles zo moeilijk moet zijn! Boos! Hoop maar dat alles goed komt....als het half 10 is kan ik de reisorganisatie bellen....en dan maar hopen dat er plaats is voor het hondje of dat ze me niet weer doorsturen! Als het geregeld is ga ik direct slapen....heb nachtdiensten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:39

Sjee, wat ongelofelijk spannend! Daar zou ik nou ook buikpijn van krijgen! Ik hoop dat die hond toch binnenkort bij jullie zit!