Ashkerlon schreef:Tuurlijk is een kat geschikt als huisdier, maar het zal er altijd eentje blijven met een eigen wil die gaat en staat waar hij wil. En dit is meestal wat katte-eigenaren aantrekt tot katten. Het zelfstandige dat uitgaat van die dieren.
Onderschat bepaalde hondenrassen niet zoals TEKKELS! DAt zijn eigenwijze donders! En owee als je die aanpakt, dan zijn ze beledigd! Ik ken een stel tekkels waarvan het vrouwtje beledigd was omdat ze gestrafd was door haar vrouwtje. Ze zijn samen vertrokken en zijn 's andersdaags aangetroffen in het asiel omdat ze gevonden waren ver van waar ze woonden.
Het is te cliche om te zeggen katten zijn zus en honden zijn zo. DAardoor worden de dieren te standaard aangepakt en vaak ook tekort gedaan.
Wuis schreef:Dit vind ik een hele gedurfde uitspraak. En ben het er trouwens absoluut niet mee eens. Heb jij wel eens (langdurig) katten meegemaakt in de quarantaines van een asiel, waar ze in hokjes zitten? Nou ik kan je vertellen, dat vinden ze absoluut NIET prettig!! Om het zacht uit te drukken..
Maar een kat binnenshuis houden is natuurlijk anders dan in een klein hokje. Maargoed deze uitspraak raakte mij toch wel en wilde er toch even op reageren, gezien ik nu dagelijks omga met katten in het asiel...
Natuurlijk is dat zo en hoort een dier, ook een kat niet in een klein rothokje thuis. Maar ik wil maar aangeven dat een huis enorm groot is qua ruimte voor een dier uit een klein hokje. WAarom moet dan gelijk alles mogelijk zijn ten koste van?