Honden zonder toekomst!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Re: Honden zonder toekomst!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:39

Ik vind dat ieder land voor zijn eigen probleem verantwoordelijk
gesteld moet worden. De honden weg halen lost niks om, de mentaliteit en wetten moeten anders worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:39

Ook al heb je niet veel Kitty, wil dat zeggen dat je dan zo met dieren om moet springen zoals spanjaarden dat doen?

Biepmiep schreef:
Ik vind dat ieder land voor zijn eigen probleem verantwoordelijk
gesteld moet worden. De honden weg halen lost niks om, de mentaliteit en wetten moeten anders worden.

Voor zo'n hond lost dat heel veel op! Het gaat wel om z'n leven! Je zult maar in zo'n situatie zitten.
Elke hond is toch weer een ziel gered.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:45

Ik ben het opzich wel eens met Billy.

Dit sluit niet uit dat ik het niet waardeer dat ze zoveel honden van een
vreselijke dood behoeden!

Maar het is zo dat de asielen hier in nederland al aardig vol zitten,
en dat het probleem voor het land zelf is en niet een ander land deze honden binnen moet halen om zo het probleem te willen oplossen.

Ik heb zelf een hond met een aardig verleden uit een asiel in ons land Knipoog

Ik gun het ook elk beestje van harte dat het een goed leven krijgt, maar helaas zal dit nooit het geval zijn ..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:50

het grote verschil met de asiels hier in NL is dat ze hier GOED verzorgd word en NIET ingeslapen worden
de honden in Spanje hebben maar even in een asiel.. worden ze niet geplaatst dan worden ze doodleuk vergast of nog erger: hun nek word gebroken!!!

zo gaat dat hier niet in NL...

en tuurlijk kan je niet elke hond helpen... maar elke hond die WEL geholpen word is er weer 1

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 19:54

Maar de honden in de nederlandse asiels hebben evenveel recht op een mooie toekomst in een gezin met liefde en aandacht als een hond uit het buitenland Knipoog

En ook de honden hier in nederland kunnen het slecht hebben,
Mijn hond hebben ze aan een boom gevonden, en heeft na 2,5 jaar dat hij bij ons is toch nog enkele trauma's uit het verleden. (om zomaar een voorbeeld te geven)

Wat ik ermee wil zeggen is, moeten we de honden in de nederlandse asielen dan maar laten zitten omdat ze toch goed verzorgd worden, en de honden uit het buitenland halen omdat ze het daar slechter hebben? nee dus Knipoog

Daarbij los je niks op, en zal het land zelf maatregelen moeten treffen wil er iets veranderen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:00

GRRRRRRRRRR hele tekst getypt... valt bokt weg!!! Boos!

naja dan maar overnieuw maar dan korter Tong uitsteken

we geven miljoenen aan 3e wereld landen, we geven vluchtelingen een verblijfsvergunning... we doen er alles aan om de wereld te verbeteren... waarom deze hondjes dan niet een kans geven???

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:00

Ik wil nog even toevoegen dat ik echt een groot dierenliefhebber ben,
ik nooit een dier kwaad zal doen,
en ik ook alle dieren zou willen redden die mijn hulp nodig zouden hebben.

Het liefst zou ik alle zielige honden in de hele wereld wel een goed tehuis bieden, maar dit is natuurlijk onmogelijk

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:01

LimaGentle schreef:
GRRRRRRRRRR hele tekst getypt... valt bokt weg!!! Boos!

naja dan maar overnieuw maar dan korter Tong uitsteken

we geven miljoenen aan 3e wereld landen, we geven vluchtelingen een verblijfsvergunning... we doen er alles aan om de wereld te verbeteren... waarom deze hondjes dan niet een kans geven???

Daar ben ik het helemaal mee eens Knipoog

Maar bekijk het van de andere kant,
help je de mensen in de derde wereld landen, dan help je ook meteen de dieren
die bij deze mensen leven Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:04

dat denk ik niet... de mens is erg egoistisch ingesteld... en zal altijd eerst aan zichzelf denken (ik denk altijd eerst aan mijn dieren maar dat even ter zijde)
als er dus geld is voor eten zullen zij (in de 3e wereld landen) eerst zichzelf voeden en daarna pas de dieren

maar het gaat hier om honden in Spanje... niet echt een 3e WL te noemen... daar gaan ze heel anders met de dieren om... die worden mishandeld en gewoon bij een asiel over het hek gepleurt...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:06

Ik zou ook altijd eerst kiezen voor mijn dieren, dieren zijn voor mij heilig Knipoog
(ben overigens ook Vega Knipoog)

Ik snap geheel wat je bedoelt, maar het lost helaas niks op,
het land zal er zelf iets aan moeten doen, net zoals nederland ook strijdt voor de rechten van de dieren Knipoog

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:08

Er zijn inmiddels zo veel stichtingen die arme, kansloze honden uit half de wereld proberen te redden.
De honden uit Spanje, maar ook uit Roemenië, Polen en Portugal zijn meestal afschuwelijk behandeld.
Steeds regelmatiger zien wij ze op onze hondenschool en steeds weer verbaas ik me er over hoe deze honden in vredesnaam hun vertrouwen in de mens niet hebben opgegeven.
Ik ben van mening dat de mentaliteit in veel landen verandert moet worden. Iets wat Brooks Hospitals doet is bewustzijn bijbrengen, dat levert meer op dan de arme diertjes naar NL te halen.

Een Galgo met een oog eruit kwam bij ons. Ze had jongen gehad, was te zien aan haar tepels en ze miste 1 oog. Waarschijnlijk voldeed ze niet meer aan de normen die men daar had.
Er zijn, waarschijnlijk, sigarettenpeuken uitgedrukt op haar lichaam, dat is grappig schijnbaar Huilen

Een Greyhound kwam ook, haar lichaam zat onder het accuzuur, de striemen van de strop nog in haar nek zichtbaar.
Voldeed ws ook niet meer en als je zo'n diertje dan ophangt zodat hij net met zijn pootjes aan de grond kan komen en je besprenkelt hem met accuzuur dan levert dat volgens mij hetzelfde op als beren laten dansen op een gloeiende plaat.

Nu hebben we een "bastaard" uit Portugal.....is ook van alles mee gebeurt.

Ik heb respect voor mensen die een dergelijke hond opvangen en gelukkige jaren weten te geven maar inderdaad laten we onze eigen asiels niet vergeten.
Iedere zomer is het weer bal en zit alles bomvol met honden maar ook heel veel katten.

De opvang van honden uit het buitenland vind ik zondermeer goed maar het blijft een druppel op een grote gloeiende plaat.

Afgod

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:12

Noetanchamon, daar ben ik het helemaal mee eens,
en wat je zegt moeten onze asiels niet vergeten worden,

want ook hier in nederland zijn nog te veel verwaarloosde dieren

(@ limagentle, als je wilt zien hoe mijn hond eruit zag, zelfs na 3 tot 4 maanden in een asiel gezeten te hebben hier in NL ter vergelijking met nu heb ik nog wel wat foto's voor je Knipoog)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:16

xXVeronaXx schreef:
Noetanchamon, daar ben ik het helemaal mee eens,
en wat je zegt moeten onze asiels niet vergeten worden,

want ook hier in nederland zijn nog te veel verwaarloosde dieren

(@ limagentle, als je wilt zien hoe mijn hond eruit zag, zelfs na 3 tot 4 maanden in een asiel gezeten te hebben hier in NL ter vergelijking met nu heb ik nog wel wat foto's voor je Knipoog)

tuurlijk moeten we de NL asiels niet vergeten... dat zegt ook niemand hier...
maar dierenleed heeft voor mij geen grenzen... ieder dier heeft echt op een goed leven... in Nederland of in Spanje of waar dan ook... en als mensen in NL een dier een goed leven kunnen bieden maakt het toch helemaal niet meer uit waar hij vandaan komt?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:22

Nee, dierenleed kent geen grenzen, mensenleed ook niet.
Ik zou ontzettend graag alle HIV-besmette baby's of Junk-baby's die liggen af te kicken in de couveuse naar mijn huis halen maar dat kan gewoon niet.
Er is nl teveel leed Huilen Het is goed dat we onze ogen er niet voor sluiten.

Maar:

Ben er van overtuigt dat je voor zowel mensen als dieren de beste hulp verleent als je ze in hun eigen omgeving laat!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:25

Dat is waar,
maar dan kunnen we beter eerst ons eigen probleem wat betreft de overvolle asielen etc
oplossen voordat we ook problemen uit andere landen naar ons land halen

Reactie op limagentle Knipoog

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:39

Hee,
Wat goed van je zeg!!
Maar zijn deze honden nu in nederland dan of komen ze aan op schiphol en moet je ze ophalen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:12

Ik ben het met alle posts van verona eens!!

En hier in Nederland zijn de asiels ook niet helemaal geweldig
Mijn ouders hebben een kruising bordercollie uit het asiel. Beestje is nu 1 jaar, was toen een half jaar.
Ze was vreselijk mager en vies. Overal bang voor ( vooral voor mannen ) ze is gelukkig een stuk gegroeit en er zit vlees aan en haar vacht glimt.
Wel is ze bang voor geluid van buiten van vrachtwagens en motoren en nog steeds voor mannen, dit dier is in het asiel geboren dus ze heeft geen nare ervaringen opgeaan voor het asiel, zo zie je maar weer dat het niet altijd goed is in een asiel.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:16

Even snel..heb de rest nog niet gelezen
Maar even @ Desiree, dat bedoel ik niet hoor, dat het een excuus is. Het is alleen moeilijker om dan je hoofd op te richten en eens om je heen te kijken als je zelf alles al nauwelijks voor elkaar krijgt.

Neemt niet weg dat ik wel vindt dat er wat aan gedaan kan worden. Het is denk ik een kwestie van bewustwording en een kennistekort opheffen. Niet iets wat 1,2,3 zomaar gedaan kan worden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:16

Cinnepin, dankje dat jij me begrijpt Lachen

Ik ben het er gewoon over eens dat we eerst ons eigen asiel probleem moeten oplossen Knipoog

en net als Cinnepin heb ik mijn ervaring met een hond uit een NL's asiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:37

vind ik ook dat we eerst onze asiel problemen op moeten lossen ga eens een keer kijken in een asiel, soms weet je echt niet wat je ziet.
Ik denk ook als het hondje van me ouders daar nog een maand had gezeten, het niet meer geleefd had.
Ze had zelfs nog zacht roze voetjes voor een hond die een half jaar oud was, Nog nooi buiten geweest dus!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:43

billy heeft zeker een goed punt.. leishmaniosa kan na 4 jaar zelfs nog opduiken!
ookal was die bij de test negatief verklaard
mijn vorige hond is ook dood gegaan aan deze ziekte echt vreselijk
maar ik heb wel weer een hond uit spanje geadopteerd, omdat deze honden het gewoon verdienen, en als je hond ziek word.. gelijk weer laten testen op leishmania

honden uit *ons* asiel verdienen het ook om geadopteerd te worden MAAR hier zitten heel veel honden met gedrags problemen.. vooral rotweilers en herders..
en zeg niet dat dat niet zo is.. want ik heb 3 jaar lang in een dierenasiel gewerkt
tuurlijk heb je ook hele lieve hondjes zitten.. maar die zijn er niet veel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:46

en waar komen die gedrags problemen vandaan? Juist van slechte behandelingen. Die dieren worden zo niet geboren.
Dus het wilt echt niet zeggen dat honden het hier altijd goedhebben

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:48

Cinnepin schreef:
en waar komen die gedrags problemen vandaan? Juist van slechte behandelingen. Die dieren worden zo niet geboren.
Dus het wilt echt niet zeggen dat honden het hier altijd goedhebben

daar heb je *helaas* gelijk in

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:52

Ik ga mee met Cinnepin en Verona,al vind ik het verschrikkelijk van die honden in Spanje.Je kunt niet de hele wereld op je nek nemen.Ik kijk vaak naar animal planet en als dan ziet hoeveel dieren ,honden ,paarden ,katten etc er in beslag worden genomen,ga ik soms zowat over mijn nek.
Misschien moet je de mensen daar wat normen bijbrengen,het lukt al aardig met het stierenvechten ,misschien ooit ook wel met de honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:55

idd, tuurlijk is het leed van de dieren daar vreselijk, maar dat is het hier in NEderland ook ( het leed van dieren )
Misschien dat inderdaad de mensen wat harder aabgepakt moeten worden.

Wat ze b.v in amerika hebben, die animal police, dat vind ik echt goed! Daar is de dierenbescherming hier in nederland echt niks bij