ik wil graag een hond, hoe haal ik mijn moeder over?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsesandme

Re: ik wil graag een hond, hoe haal ik mijn moeder over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 18:05

Als je ouders het niet willen kan je het beter niet doen. Je ouders hebben de hond ook in huis en moeten het voer betalen. En als jij op school bent moeten hun voor die hond zorgen en misschien hebben ze er geen tijd voor of zin in.
En een hond heeft wel goede verzorging nodig..

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 13:38

Desiree schreef:
Dan moet ze dat wel eerlijk zeggen, en dat doet ze niet. Ze geeft helemaal geen argumenten als er doorgevraagd wordt.

Zou een hond uit de opvang iets voor je kunnen zijn? Deze hond vang je dan op in Nederland en dan kan hij van hieruit geadopteerd worden als je moeder hem niet wil. En als je moeder hem toch wil, kun je hem alsnof zelf adopteren. De hond komt dan uit Spanje. Is dat een optie?

Als ik een dochter van 12 zou hebben die om een hond vroeg, zou ik ook nee zeggen, zeker als ik er zelf niet helemaal achter sta; laat staan dat ik met overtuigende argumenten zou moeten komen. Het is toch mijn huis! Misschien is TS' persoonlijke situatie anders, maar ik ken genoeg jonge mensen die beloofden ècht voor hun huisdier te zorgen, en de zorg vervolgens toch op de ouders valt.
Durf je zwart op wit vast te leggen dat je de komende 10 jaar je hond minstens driemaal daags uitlaat (dus ook als je straks tot diep in de nacht bent wezen stappen)? De hond moet met je mee op vakantie, je kunt niet meer spontaan een weekendje wegblijven... Studentenhuizen accepteren negen van de tien keer geen huisdieren, en ik neem aan dat je studiekeuze nu nog niet vaststaat. En wie weet krijg je wel een vriend waarmee je gaat samenwonen, die al twee katten of een hond heeft. Wat gebeurt er dan met James Hond; enkeltje asiel?

Wat ik aan wil geven... ook ik wilde dolgraag een hond. Inmiddels wil ik (23) er nog steeds graag een, maar heb er momenteel gewoon de tijd niet voor. Ik ben veel weg, de hond kan niet overal mee naar toe; ik werk hele dagen en heb m'n paardje ook nog. Lijkt me niet erg eerlijk tegenover het beestje. Ben overigens ook blij dat ik nog geen hond heb gehad; in mijn levensstijl had hij de afgelopen jaren in ieder geval moeizaam gepast.

Wat Desiree noemt kende ik nog niet, maar dat lijkt me een prima optie. Wat een mooi gebaar dat zoiets bestaat! Ja

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:43

nikkigioa schreef:
TS is pas 12 jaar dus dat duurt nog wel even voordat ze op zichzelf woont! Juist een ideale leeftijd voor je eerste hond! Kom op Lois, haal je moeder over!! *LOL*

Ja het moetlukken! Hahhaha! Haha!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 14:46

Dan moet ze dat wel eerlijk zeggen, en dat doet ze niet. Ze geeft helemaal geen argumenten als er doorgevraagd wordt.

Zou een hond uit de opvang iets voor je kunnen zijn? Deze hond vang je dan op in Nederland en dan kan hij van hieruit geadopteerd worden als je moeder hem niet wil. En als je moeder hem toch wil, kun je hem alsnof zelf adopteren. De hond komt dan uit Spanje. Is dat een optie?[/quote]

Misschien wel! Heb je daar misschien een site van? Cool

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:12

Het gaat om honden uit Spanje dus.
http://hondeninnood.spanjeweb.nl/
Je kunt pups opvangen en zindelijk maken maar meestal zijn ze ook al 1 jaar oud. JE kunt het beste aan de stichting je situatie thuis beschrijven, je ervaring met honden of juist het gebrek er aan en dan kunnen zij jou een bepaalde hond adviseren. Je kunt er wel zeker een half jaar mee zitten voordat hij geplaatst wordt in heen gezin. Je functioneert in ieder geval dan als gastgezin. onder kopje "Deze honden zijn al in Nederland te bezoeken" zijn dus zulke voorbeelden. Van sommigen was de situatie erg neipend geworden en moesten daar weg uit het asiel. Die verblijven nu dus in gastgezinnen en worden vandaar uit geadopteerd. Soms beslist een gastgezin om de hond zelf te adopteren.

De verhalen die erbij staan zijn niet altijd even leuk hoor. Er zit veel rottigheid in die spanjaarden. Boos!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 20:15

Desiree schreef:
Het gaat om honden uit Spanje dus.
http://hondeninnood.spanjeweb.nl/
Je kunt pups opvangen en zindelijk maken maar meestal zijn ze ook al 1 jaar oud. JE kunt het beste aan de stichting je situatie thuis beschrijven, je ervaring met honden of juist het gebrek er aan en dan kunnen zij jou een bepaalde hond adviseren. Je kunt er wel zeker een half jaar mee zitten voordat hij geplaatst wordt in heen gezin. Je functioneert in ieder geval dan als gastgezin. onder kopje "Deze honden zijn al in Nederland te bezoeken" zijn dus zulke voorbeelden. Van sommigen was de situatie erg neipend geworden en moesten daar weg uit het asiel. Die verblijven nu dus in gastgezinnen en worden vandaar uit geadopteerd. Soms beslist een gastgezin om de hond zelf te adopteren.

De verhalen die erbij staan zijn niet altijd even leuk hoor. Er zit veel rottigheid in die spanjaarden. Boos!

Oke! Ik zal is even gaan kijk! Heel erg bedankt! Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:24

als dit inderdaad een mogeliijkheid voor je is en je moeder gaat hiermee akkoord (wat nog niet mee zal vallen), laat dan even weten.

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 13:59

Desiree schreef:
als dit inderdaad een mogeliijkheid voor je is en je moeder gaat hiermee akkoord (wat nog niet mee zal vallen), laat dan even weten.

Ja! Zal ik doen! Ik heb nog steeds geen antwoord! Boos! Ik zal er nog wel eventjes naar vragen. Knipoog

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:42

Ikzelf ben geen voorstander van honden uit Spanje. Ook al zijn het vaak ontzettend leuke honden en is de situatie waarin ze verkeren nijpend. Weet je waarom ik er geen voorstander van ben? Vooral omdat je het probleem op die manier in stand houdt. De spaanse overheid doet niets aan het probleem van de overvolle asielen. En gaat dat al helemaal niet doen als hulporganisaties zich over deze problematiek buigen. Ik vind dat het een probleem van de spaanse overheid is, die moet er wat aan doen. En dat doen ze niet zolang wij het probleem uit handen nemen. Wat ook meespeelt zijn de overvolle asielen in Nederland. Nederland heeft zelf al dieren genoeg die op een nieuw baasje wachten.
Even weer ontopic. Zijn er al vorderingen Lois? Haha! Moeders al meegenomen naar een nest puppy's? Leuke plaatjes gevonden? Knipoog

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:55

nikkigioa schreef:
Ikzelf ben geen voorstander van honden uit Spanje. Ook al zijn het vaak ontzettend leuke honden en is de situatie waarin ze verkeren nijpend. Weet je waarom ik er geen voorstander van ben? Vooral omdat je het probleem op die manier in stand houdt. De spaanse overheid doet niets aan het probleem van de overvolle asielen. En gaat dat al helemaal niet doen als hulporganisaties zich over deze problematiek buigen. Ik vind dat het een probleem van de spaanse overheid is, die moet er wat aan doen. En dat doen ze niet zolang wij het probleem uit handen nemen. Wat ook meespeelt zijn de overvolle asielen in Nederland. Nederland heeft zelf al dieren genoeg die op een nieuw baasje wachten.
Even weer ontopic. Zijn er al vorderingen Lois? Haha! Moeders al meegenomen naar een nest puppy's? Leuke plaatjes gevonden? Knipoog

Er zijn genoeg stichtingen die alleen maar hondjes naar Nederland halen en verder niks doen aan de situatie daar. Daar ben ik zwaar op tegen. Gelukkig zijn er ook genoeg stichtingen die JUIST bezig zijn met de situatie daar en waarbij hondjes naar Nederland halen eigenlijk nauwelijks gebeurd. En dat vind ik erg goed!

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:59

nikkigioa schreef:
TS is pas 12 jaar dus dat duurt nog wel even voordat ze op zichzelf woont! Juist een ideale leeftijd voor je eerste hond! Kom op Lois, haal je moeder over!! *LOL*

Een hond wordt, hoop je, toch wel een jaar of 12-15. Of te wel, dan zit je allang in de fase dat je aan het studeren bent en later ook werkt.
Ik heb ook een hondje gekregen toen ik 13 was maar mijn ouders en iedereen in het gezin stond er wel achter. En anders kan het ook niet. Je moet namelijk hele dagen naar school en bent ook wel eens een weekendje weg. Wij hebben toen ook heel bewust voor een klein hondje gekozen (zodat ze gewoon mee op vakantie kon op schoot in een volle auto) wat in huis rustig was en ook gemakkelijk een dagje met wat minder activiteit afkon.
Ik ben echt helemaal weg van mijn hondjes maar als mijn ouders er niet achter hadden gestaan had het gewoon niet gelukt.

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:00

Je moeder overhalen natuurlijk! Zet je allerliefste
gezicht op en zeg dat je heel errug goed voor
hem zult zorgen! En wedden, zodra jullie een
hond hebben is je moeder er helemaal gek op!
Het is in ieder geval de moeite waard!

Groetjes van Nienke!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:02

veel honden van vrienden en vriendinnen mee naar huis nemen .. als loge ofzo.. hadden wij ook uiteindelijk 9 hondje s die wel een kwamen slapen .. toen was mn moeder over en nu heb ik een 15 wekiejs oude cocker spaniel:P

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 15:12

Uiteindelijk moet TS toch naar school en zit moeders alleen thuis met de hond die toch uitgelaten moet worden. daarnaast ben je over 8? jaar volwassen en als je dan een eigen huis hebt en genoeg tijd dan kan je altijd nog een hond nemen.
ALs je dan toch een hond mag, neem er dan een die al zindelijk is. het kan bij sommige pups lang duren voor ze helemaal zindelijk zijn en met die spaanse honden die volgens mij veel in kennels worden gehouden is het met de zindelijkheid vaak ook niet denderend. Neem gewoon een uit het asiel of vraag aan die mensen waar je de hond van uitlaat of zij eigenlijk nog wel hun hond willen houden. die zijn toch ook nooit meer thuis?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:54

opzich snap ik het wel... want jij wil die hond en niet je moeder...

maar wie gaat de dierenarts rekening betalen?
wie gaat voor de hond zorgen als je een nachtje bij een vriendin slaapt
of als je op vakantie bent.

Als je het als moeder niet ziet zitten om er voor te zorgen, kan ik me voorstellen dat je je kind geen hond laat nemen.

pubeliaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 16:58

Mijn antwoord is: niet, ze zal echt wel goede redenen hebben...

een hond is meer als alleen een ding, het eet het drinkt het plast het peopt en kan ook ziek worden...

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 18:05

nienke_92 schreef:
Je moeder overhalen natuurlijk! Zet je allerliefste
gezicht op en zeg dat je heel errug goed voor
hem zult zorgen! En wedden, zodra jullie een
hond hebben is je moeder er helemaal gek op!
Het is in ieder geval de moeite waard!

Groetjes van Nienke!

Dat denk ik dus ook!
er zijn nog steeds geen antwoorden.. Maar me moeder heeft wel gezegt dat ze dit weekend goed zal na gaan denken dus ik denk dat ik zondag wel een goed antwoord kan geven.. Ook al heb ik er geen vertrouwen in! Verdrietig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:35

nikkigioa schreef:

Door niets te doen hou je het probleem ook in stand. Ik ben dus blij dat ze WEL iets doen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:48

haha tip van mn zus hier .. beloof dat je de hond uitlaat.. en zeg dat jeandere ouders zoekt als het niet mag Tong uitsteken we zijn in een domme bui:P

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:50

smurffie schreef:
beloof dat je de hond uitlaat.. en zeg dat jeandere ouders zoekt als het niet mag Tong uitsteken we zijn in een domme bui:P

Hoeveel kinderen DAT niet al ooit geprobeerd hebben (incl. ondergetekende in haar kindertijd...).

Meestal werkt dat averechts. Haha!

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 08:41

Desiree schreef:
smurffie schreef:
beloof dat je de hond uitlaat.. en zeg dat jeandere ouders zoekt als het niet mag Tong uitsteken we zijn in een domme bui:P

Hoeveel kinderen DAT niet al ooit geprobeerd hebben (incl. ondergetekende in haar kindertijd...).

Meestal werkt dat averechts. Haha!

Haha! Zeker een domme bui! Tong uitsteken Maar wel leuk! Ik ga het alleen niet proberen.. Ik denk dat ik morgen een antwoord heb! Ze zal er heel goed overnadenken zei ze.. Maar ik denk dat ze het morgen pas weet.. Pling

Candorlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 12:03

Antwoord gekregen.. Huilen Mag niet! Dacht ik al.. Ze houd er gewoon niet van.. enigste reden! Stomme moeder.. Boos! Verdrietig

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:55

DAn heb je inderdaad pech ja. Misschien kun je helpen in een naburig asiel of zo? Die honden daar kunnen wel wat vriendschap en aandacht gebruiken.