Jas voor de hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tessyke

Re: Jas voor de hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:22

izzy1985 schreef:

Er zit daar iets wat daar niet hoort! Kijk als je hond het anders heel koud heeft of het vervelend vind om nat te worden vind ik het anders. Er zijn genoeg mensen die persee een pakje moeten hebben wat matched met hun eigen outfit of hun hond aankleden als een kind/pop. Dat vind ik echt erg! Dat vind ik gewoon te ver gaan... Neem nou als voorbeeld Paris Hilton...dat is toch ook niet meer normaal hoe dat dier eruit ziet? laat dat beest lekker hond zijn!

Ik zie mijn rottweiler nog niet met een jasje aanlopen, nee bedankt!

is het dan ook mishandeling als ik op mijn paard een deken of zelfs een zadel leg Verward

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:39

hihi als ik eerslijk mag zijn vind ik die jas niet echt uit zien Tong uitsteken Ik zou zelf liever gekozen hebben voor een model als een paarden dek op een shirt model Tong uitsteken

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:47

Ik ben heel benieuwd naar het ras.....
Ik ben van mening dat een hond geen jasje nodig heeft m.u.v de Chinese Naakthond. Ik gooi er geen oordeel neer dat ik het zielig vindt ja of nee.
Jack Russels hebben nogal eens de neiging om snel te rillen, Boerenfox honden dito, maar of dit nou van de kou is of geconditioneerd (levert aandacht op van de baas / omgeving) dat is discutabel.
Is je hond overdag ook binnen in zijn mandje of speelt hij dan wel in de tuin / erf? Hoe dan ook;

Als jij hem een jasje aan gaat doen omdat je van mening bent dat hij zich dan behaaglijker voelt dan moet je dat vooral doen Knipoog

Laat je eens een foto zien?

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:16

Misschien begrijpen jullie mij verkeerd...

Een hond aankleden als een pop vind ik iid mishandeling ja!

Maar als je hond ermee gebaat is waarom niet?

En nee mijn paard krijgt geen deken op en ik rij zonder zadel, maar als alles goed past is dat toch geen probleem, ik ga mijn paard ook niet als een pop aankleden...

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 07:20

Als je het VOOR de hond doet omdat die het koud heeft of om een andere rede dan ben ik het er mee eens..

Mensen die hun hond aan gaan kleden terwijl de hond het zelf niet leuk vind dat vind ik wel een vorm van mishandeling..

Dus mijn mening, zolang de hond het er zelf mee eens is ben ik dat ook Knipoog

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 09:34

ik heb een hond die het totaal niet nodig heeft, maar die mag ik dan ook aankleden want hij vind het wel leuk.
Maar een andere hond die het wel nodig heeft, maar niet leuk vind mag je geen jasje aandoen, want hij vind het niet leuk?

ik heb ook regenjasjes voor de honden, hebben ze 1 maal aangehad.
maar als ik perse wil wandelen en het giet water gaan ze ook in het jasje, scheelt weer een wasbeurt.
in alle andere gevallen: indien niet nodig krijgen ze niks om...

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:34

Ik heb 2 Jack Russells en de een krijgt met koud weer een jasje aan!
Lotje heeft namelijk zo'n korte en dunne vacht dat ze het met slecht weer gewoon superkoud heeft, soms moet ik Lotje ook binnen een trui aangeven omdat ze zo staat te rillen dat het gewoon zielig is! (Ze rilt dan echt niet om aandacht trouwens!)

Ik vind het trouwens ook helemaal niks om je hond altijd aan te kleden omdat het zo leuk is!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:36

ik heb een langharige stabij van 10 jaar en sinds hij is geopereerd, is zijn vacht niet meer waterafstotend en blijft hij dus lang nat dus nu heb ik een regenjasje voor hem gekocht en ik merk aan hem dat ie er blij mee is Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:40

Ik zal wel afgeschoten worden hier, maar ik vind het dus echt vreselijke humor om honden met jasjes aan te kleden! Soms met een achterliggende reden maar soms ook gewoon voor de lol! Niet dat ze nou altijd aangekleed rondlopen maar in de winter regelmatig wel ja....

Ooit is dit ontstaan doordat Luca (één van mijn honden) vanuit Spanje in oktober hier naar toe kwam, graatmager en bijna geen vacht. Ik moest toen dus wel, en het was zes jaar geleden echt niet hip.....maar nu moet ik er vreselijk om lachen en geef gerust mijn zus opdracht voor een nieuwe fleecejas, de stof ligt al klaar, paars voor Luca en gifgroen voor Gonzo!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:29

daffodil schreef:
Ik zal wel afgeschoten worden hier, maar ik vind het dus echt vreselijke humor om honden met jasjes aan te kleden! Soms met een achterliggende reden maar soms ook gewoon voor de lol! Niet dat ze nou altijd aangekleed rondlopen maar in de winter regelmatig wel ja....

Ooit is dit ontstaan doordat Luca (één van mijn honden) vanuit Spanje in oktober hier naar toe kwam, graatmager en bijna geen vacht. Ik moest toen dus wel, en het was zes jaar geleden echt niet hip.....maar nu moet ik er vreselijk om lachen en geef gerust mijn zus opdracht voor een nieuwe fleecejas, de stof ligt al klaar, paars voor Luca en gifgroen voor Gonzo!

dus als je eigen hond het nodig heeft is het oke, maar bij een ander is het belachelijk, komt wel een beetje tegenstrijdig over.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:31

Die snap ik niet helemaal sjorsie, ik vind het zowiezo humor of het nou nodig is of niet en waar maak ik iemand belachelijk????

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:34

Onze York krijgt ook een "jasje" aan als het koud is. Hij heeft geen ondervacht en heeft het dus best koud. Thuis is het natuurlijk niet nodig, of als hij even uit moet, maar op stal ligt hij meestal in zijn mandje en dan is het gewoon te koud. Je legt je paard toch ook een deken op! Waarom de hond dan niet?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:36

daffodil schreef:
Die snap ik niet helemaal sjorsie, ik vind het zowiezo humor of het nou nodig is of niet en waar maak ik iemand belachelijk????

ik zeg niet dat je iemand belachelijk maakt, maar je berichtje kwam nogal sarcastisch over
als ik je verkeerd heb begrepen sorry Ach gut

ik vind het zelf overigens geen gezicht bij m'n eigen hond maar hij is er blij mee (en minder vaak verkouden) en dat telt voor mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:37

Mijn dalmatier krijgt ook een jas aan als het echt koud is.

Ze heeft een hele dune vacht en huid. En onder haar buik bijna geen haar.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:56

.....vervolg op mijn eerdere post: onze Duitse Herder krijgt geen jas aan, uiteraard. Zij heeft goede onderwol en dan is het gewoon niet nodig.

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 11:59

Ik moet er ook aangeloven van der winter mijn pup die heeft weinig huid/vet en heeft het nu af en toe al koud als het onder de 15 graden wordt laatstaan van de winter, ik wacht er wel mee tot van de winter maar ik zal toch wat moeten s'avonds wil ze al niet eens naar buiten want dat krijgt ze het gewoon heel koud Vork

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:09

Volgens mij is dit nog steeds een beetje een taboe verhaal..
Veel mensen vinden een hond met een jas belachelijk maar een paard mag er wel een op?
Wat is het verschil?
Ik vind inderdaad als je hond het echt koud heeft wat vaak bij kortharige honden zo is mag hij best een jas aan!

Mijn vriend heeft twee jackies en een daarvan heeft het altijd zo koud en wil in de winter dan ook eigenlijk niet naa buiten.
Laatst heeft hij dus een jasje voor der gekocht.
Me schoonmoeder wil er niet mee lopen beetje overdreven vind ik dat.. als je hond zich er fijner bij voelt?!
Dan zou je hem dat niet op doen omdat JIJ ermee voor schut zou lopen?! lekker egoïtisch!

Ik zou zeggen mensen leef met je tijd mee en zet je over taboe's heen!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:11

Onze polleke had het in haar rug. En als het heel koud was, en ze was mee op stal en ze wachtte op mij, dan sloeg het weer in haar rug. En dan moest ze valium van de dierenarts om de spieren weer te ontspannen. Door de spanning stond haar rug helemaal bol en krom en kon ze haar kringspieren niet meer ontspannen zodat ze haar ontlasting niet kwijt kon.

Dus kocht ik een jasje voor haar. Ze vond het vreselijk! Maar het hielp wel, het is niet meer teruggekomen. Het geldt hetzelfde voor dieren als bij mensen: heb je ergens een zwak gewricht waar ooit iets mee gebeurd is en nooit helemaal beter wordt, dan mag er nooit kou bij komen want dan krijg je gelijk last. DAT moet je warm houden. Idem met reuma en artrose.

Nu overweeg ik om Sokkie als het echt koud is ook een jasje aan te doen. Toen ze eind maart uit Spanje kwam (daar heb ik haar geadopteerd) is ze ontzettend ziek geworden, longontsteking en al. En ik heb gemerkt dat ze een beetje kouwelijk is. Afijn, we zullen wel zien.

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:19

Als een hond er baat bij heeft vind ik het geen probleem. Maar die figuren die hele bruidsjurken e.d. aan gaan trekken vind ik echt niet sporen. Neem dan lekker een pluche hond.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:33

Robyn schreef:
Als een hond er baat bij heeft vind ik het geen probleem. Maar die figuren die hele bruidsjurken e.d. aan gaan trekken vind ik echt niet sporen. Neem dan lekker een pluche hond.

Hahaha speciaal voor jou, dit is de foto die ik gebruikt heb voor de bedankjes met mijn trouwdag, en ja het zijn mijn honden, volledig aangekleed!!!

Afbeelding

Snap je nu sjorsie dat er niets sarcastisch aan was, maar ik het echt geweldig vind!!!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:38

Kleding voor honden vind ik de grootste onzin, waarom willen we dat onze dieren er zo uitzien? Maar ja, als je hondje het koud heeft, is het natuurlijk een ideale oplossing om hem een jasje aan te trekken. Wel een gaaf jasje trouwens!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 12:51

Omdat je het leuk vindt?? Ik wel in ieder geval.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:13

www.doggyfassion.nl

dit is een site hier haal ik de kleding voor mijn Chihuahua, die kunnen ook niet zonder kleding onder 15 graden.

wat voor hond is het ?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:18

Ik vind het zeker niet belachelijk hoor!
Ik ben ook op zoek naar een dekje voor mijn Jack Russell. Hij is 8 jr. en had het vorige winter erg koud en wilde daardoor niet lekker buiten wandelen. Ik denk ook dat het komt omdat kortbenige honden zo dicht met hun buik bij de grond lopen.
Ik zou graag wat sites weten waar ze deze dekjes verkopen. Liefst één met een buikflap.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:50