Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LoveRico schreef:JustNanno schreef:Vlees is goed voor erbij, maar het bestaat grotendeels uit water. Wat wel heel goed is voor extra vocht voor de nieren! Hier krijgen ze dus ook altijd vlees naast de brokjes.
Brokjes kun je gewoon in de dierenwinkel halen, ga dan voor een premiummerk. Is in aanschaf duurder, maar je hebt er minder van nodig zodat het toch een beetje op hetzelfde neerkomt. En dan brokjes gewoon de hele dag door geven, zodat ze permanent beschikbaar zijn. Het kan best dat ze veel brokjes nodig heeft, maar zolang ze niet te dik word, mag ze daarvan eten zoveel ze wil.
Als het echt buiten proporties is, ga dan idd de schildklier even na laten kijken, en het bloed laten onderzoeken...
Ik schaam me dood dat ik dit moet vragen, maar wat is een premiummerk?
marleen_usar schreef:Ik geef mijn poezen nooit vlees de jongste had altijd erg last van wormen en sinds ze alleen brokken krijgen is dat over.
Citaat:Ze hoeft toch ook niet perse direct te gaan samenstellen? Er zijn voldoende kant en klare vleesproducten
Djeenie schreef:Maar ik beschouw een kat niet als een mens en geef hem dus aangepaste voeding.
Djeenie schreef:Gewoon kattenvoer is niet slecht, de meeste mensen geven het hun katten al jaren, je kat gaat er niet van dood, krijgt er geen kwaaltjes van etc.
Chrystal-gek schreef:Onee? Verdiep je er eerst eens even een beetje in voordat je met zulke uitspraken komt...
Sommige katten en honden gaan door een hel omdat de eigenaars brokken (hebben ge)geven.
Chrystal-gek schreef:Dat jij je kat brokken geeft, dat moet je helemaal zelf weten, maar kom niet met onwaarheden aan.
Daarom is je advies niet goed, niet om wat nou beter of slechter is, maar omdat er onwaarheden in je verhaal zitten.