Petitie tegen de RAD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Petitie tegen de RAD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:02

Aurora3 schreef:
Ik ben niet voor de RAD zoals het nu gaat, maar misschien moeten we niet bij de regering zijn om daar wat aan te veranderen. Sommige rassen vallen niet onder die regels omdat de rasverenigingen zelf gedragstesten voor de honden organiseren. Alle honden die voor de gedragstest (MAG-test = Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedrag) slagen mogen voor de fokkerij gebruikt worden, de niet geslaagde honden niet. Op die manier hebben ze bijvoorbeeld de Rottweiler buiten de RAD kunnen houden.
Is zoiets niet een veel beter oplossing?? Het lijkt me dat daarmee de kern van het probleem aangepakt wordt.

het rare is dat een engelse staff NIET zo'n MAGtest hoeft te doen en een amerikaanse wel... en als je een kruising engelse staff hebt dan is het ook verboden...

daarom zijn wij ervoor om de honden die dus in beslag zijn genomen de MAG test te laten doen.. slagen ze, onvruchtbaar maken en door laten leven.. zo sterven ze vanzelf uit
en ook de eigenaren en fokkers een hoge straf geven zodat ze het de volgende keer wel willen laten om er 1 zonder stamboom aan te schaffen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:03

baroen schreef:
JustNanno schreef:
LimaGentle, ben toch wel benieuwd waar jij die wijsheid allemaal vandaan haalt

denk je echt dat het allemaal zo is, zoals men vanuit de overheid doet beweren?

heb jij het met eigen ogen gezien? dat denk ik dus niet, ik ben TEGEN de stamboomloze honden en tegen de zomaar fok en verkoop, maar dat maakt de RAD niet oke, dat is nl puur moord, niet op hond, maar op uiterlijk.

juist door de groep idioten, die er stoer mee willen doen, die alleen een pik verlenger aan een touwtje willen, die fokken met dieren die de ras eigenschappen hebben, daardoor is de wet ontstaan, niet bekeken naar het ras zelf, niet bekeken naar de grote groep echte liefhebber en verantwoordelijke mensen.

ook die honden met boom, stammen af van de honden die nu als gevaarlijk en rad hond bestempeld worden, die dus dood moeten, dus als je als staff liefhebber voor de RAD bent? ben je niks meer dan hypocriet.

helemaal mee eens!!!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:05

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:14

Nou ik heb de site bekeken (ondanks de enorme laadtijd) en ben geen steek wijzer geworden om over het taalgebruik maar niet te spreken.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:17

Charos schreef:
Nou ik heb de site bekeken (ondanks de enorme laadtijd) en ben geen steek wijzer geworden om over het taalgebruik maar niet te spreken.

waar ben je niet wijzer over geworden? welke site heb je bekeken?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:21

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:22

Charos schreef:
www.ukce.nl ga morgen de andere ook bekijken.

dan ben je de eerste die daar niet wijs uit word..
er staan namelijk duidelijk hoe en wat de AID is en hoe ze te werk gaan...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:24

LimaGentle schreef:
Charos schreef:
www.ukce.nl ga morgen de andere ook bekijken.

dan ben je de eerste die daar niet wijs uit word..
er staan namelijk duidelijk hoe en wat de AID is en hoe ze te werk gaan...

tja, die snap ik ook niet, en om dan om taalgebruik te gaan miepen? hoe ze het ook beschrijven, maakt de situatie niet minder waar of schrijnend.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:25

Nee, dit is de visie van iemand die deze site gemaakt heeft over wat de AID is en hoe ze te werk gaan. Dat maakt het natuurlijk nog geen waarheid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:26

Citaat:
tja, die snap ik ook niet, en om dan om taalgebruik te gaan miepen? hoe ze het ook beschrijven, maakt de situatie niet minder waar of schrijnend.

inderdaad.. en dat taalgebruik doet niks af aan de situatie... die mensen die zijn zo fel tegen de AID dat ik het me dat taalgebruik nog kan voorstellen ook...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:27

Anoeska schreef:
Nee, dit is de visie van iemand die deze site gemaakt heeft over wat de AID is en hoe ze te werk gaan. Dat maakt het natuurlijk nog geen waarheid.

zal ik het je nog leuker vertellen... die man van de website is zelf schouwer van pitbullachtigen en die heeft daar toch echt wel kijk op neem ik aan

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:31

Blijft het zaak dat die schouwer nooit de gehele AID kan overzien, en alleen z'n eigen mening kan geven.

Als ik zie dat 1 boer z'n koe schopt, kan ik toch ook niet stellen dat alle boeren dierenbeulen zijn.

Het verhaal (én de website) komen gewoon niet erg geloofwaardig over. Kan aan mijn liggen....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 00:34

Anoeska schreef:
Blijft het zaak dat die schouwer nooit de gehele AID kan overzien, en alleen z'n eigen mening kan geven.

Als ik zie dat 1 boer z'n koe schopt, kan ik toch ook niet stellen dat alle boeren dierenbeulen zijn.

Het verhaal (én de website) komen gewoon niet erg geloofwaardig over. Kan aan mijn liggen....

denk dat het aan jou ligt Haha!
ik ga nu even een verhaal kopieren wat ik eerder ergens anders heb geschreven... gaat over die vriend van mij met zijn 2 amerikaanse bulldoggen (die dus niet onder de RAD vallen)

Citaat:
het is werkelijk met geen pen te beschrijven!!!!

iemand die ik ken heeft/had 2 amerikaanse bulldoggen en die zijn door de AID in beslag genomen omdat ze volgens hen onder de RAD vallen...

eerste schouwing uiteraard volgens de AID pitbullachtigen... (wat een verassing, ze zouden eens toe moeten geven dat ze fout zitten.. stel je voor)
2e schouwing door iemand anders (onafhankelijke schouwer) en die concludeerde dat het totaal geen pitbullachtigen zijn...

vandaag was de uitspraak van de rechter.. 1 viel onder de pitbullwet en de ander was een twijfelgeval... (volgens mij bij twijfel = onschuldig)
maar de rechter besliste dat er een 3e (!!!!!!) schouwing moet plaats vinden!!!! en wel uitgevoerd door de AID!!!!! nou dan weet je het wel!!!!

er worden ZOVEEL fouten gemaakt door de AID dat hou je niet voor mogelijk!!! ik word er echt zooooo misselijk van!!!
het is toch te gek voor woorden!!! straks moet je nog oppassen voor ze als je met een labrador op straat loopt!!!!

sorry hoor... moest het ff kwijt!!! ben echt zo boos!!! kan wel janken!!!!!

lees en oordeel zelf...
normaliter twijfel = vrijspraak.. maar de rechter houd dus de AID doodleuk een handje boven het hoofd...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:40

Anoeska schreef:

even hoor, al zou het maar 1 verhaal zijn, dan nog is het erg, ik kan er nooit zo goed tegen dat anders of ergen of minder erg er bij word gehaald in zo'n verhaal

daarbij, is dit het verhaal over een opvang waar veel en veel meer rad dieren komen, niet alleen die van dit verhaal.

maar goed, men gelooft het niet, of wil het niet geloven en is dus voor de rad? ook al werden de honden juist behandeld ( wat ook vast wel ook gebeurt) dan nog maakt dat de RAD niet oke..

een hond beoordelen op uiterlijk alleen, kan gewoon niet, op uiterlijk een hond vermoorden? dat is toch niet zo als het hoort...

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 01:02

Ilindra schreef:
LimaGentle schreef:
ik zit er met mijn neus bovenop.. dat zegt genoeg...

Ik ook, en zie het toch heel anders Knipoog
Zie wel meer vreemde uitspraken op de site uit je onderschrift en dan heb ik het niet eens over de banner waarin pitbulls vergeleken worden met allochtonen Koe

Jammer dat je de banner niet begrijpt, het is zo duidelijk.
kwam toevallig dit topic tegen op bokt, ik vind het goed dat het weer onder de aandacht word gebracht.kijkent naar mijn twee kanjers hier naast me, hou ik mijn hart vast en ben blij dat ik in belgie woon.Ik moet er niet aan denken dat zo iets met je trouwe viervoeter gebeurd, alleen door uiterlijke kenmerken.
ik vind zeker dat de rad aangepast moet worden, ik hoop ook dat dat gaat lukken maar vrees het ergste.
Sorry, maar na het zien van die site, kan ik niets anders zijn dan Boos!
Verdrietig Verdrietig Verdrietig

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 02:28

Ilindra schreef:
Ik vind het juist heel erg goed dat de RAD is ingesteld.
Helpt een hoop (dieren)leed te voorkomen.
Een echte liefhebber koopt gewoon een hond met de juiste papieren van een goede fokker.
Door deze regeling is ook het aantal hondengevechten fors afgenomen omdat de honden niet meer zo makkelijk zijn aan te schaffen en te houden.
Vind het heel raar dat er blijkbaar toch "liefhebbers" zijn die terug willen naar de oude situatie Verward

ik wil deze reactie nog eens naar boven halen..

Ilindra.. wanneer je er van een afstand naar kijkt en puur kijkt en luisterd naar de media, dan kun je deze mening idd hebben.

de Rad heeft juist voor een boel meer dierenleed gezorgd, tuurlijk moet men zich verdiepen in de aankoop en is het zomaar fokken not done, ook dat zeg ik hier op bokt regelmatig.

een echte liefhebber? ja die kijkt naar de hond, die verdiept zich in enz, maar dat er mensen zijn die dat niet doen, dat moet toch niet automatisch de dood van honden zijn? puur op uiterlijk, zelf puppen?

wat betreft honden gevechten? daar zit je fout, dit gebeurt nog steeds, en is niet afgenomen, omdat de wet zich toe splitst op het traceren van een type honden, en niet op het fokken van en het kopen van, worden er nu vele honden in een kelder gehouden, erg minimaal naar buiten gebracht, en wel gebruikt voor doeleinden als fokken en vechten, dus niet dat ze er niet meer zijn, maar ze worden veela verborgen gehouden ( met al het leed van dien)

en naar welke situatie willen liefhebbers terug? ze hebben de RAD nooit gewild, ze willen en hebben gewild dat de wild fok en het misbruik aangepakt word, maar wat er nu gebeurt, er word een type hond aan gepakt, en dat is niet juist, dat heeft geen enkele liefhebber gewild, en wat ik al eerder heb gezegd, de am staff, de engelse staff, komen allemaal voort uit wat nu hier verboden is en ter dood veroordeeld word, juist die mensen zouden hun legacy moeten eren, en niet uitgemoord willen zien.... mensen die zomaar honden kruisen, zonder voorkennis enz fokken, die moeten aangpakt worden, niet de hond zelf, het is niet het dier wat dit veroorzaakt heeft , het zijn de mensen die er verkeerd mee omgaan. en de RAD pakt dus alleen honden aan, niet de mensen, kijkt puur naar uiterlijk.

er lopen klote amstaffs rond, er lopen klote labjes rond, vreselijke jack russells, enge herders enz.. en het enige waar bij de rad op gelet word is het uiterlijk, niet op gevaar of risico, dat kan toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:02

Sorry hoor maar ik vind dat er hier heel wat krokodillentranen worden gehuild.
Als deze mensen dan allemaal zo gek zijn met hun dieren waarom hebben ze dan niet gewoon goed gefokte dieren aangeschaft met de juiste papieren bij goede fokkers.
De RAD bestaat al sinds 1993!!!! dan moet je in niet in 2006 gaan janken dat je jonge papierloze hond inbeslag is genomen en is afgemaakt.......
Tja, een goede rashond kost nu eenmaal iets meer dan een papierloos dier, maar als je dat geld er al blijkbaar niet voor over hebt kun je toch moeilijk beweren dat je gek bent met je dier.
Je houdt op deze manier de handel in deze dieren in stand en brengt ze bewust in gevaar.
wat voor persoon ben je dan.............

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:08

Ik denk dat het probleem niet bij de wet ligt, maar bij de gekken die stug blijven doorfokken met deze honden!
Als de mensen nou eens verstandig worden, dan zou de wet helemaal niet meer aan de orde zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:16

Idd Ylana, als iedereen zich gewoon aan de RAD had gehouden waren de problemen in 2006 echt over geweest....

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:35

Ik ben het helemaal met Ilindra eens.
Het is niet de schuld van de RAD dat al die onschuldige hondjes vermoord worden maar de mensen die zo stom zijn een hond zonder de juiste papieren te kopen. Over het algemeen zijn mensen te beroerd om 900 euro neer te leggen voor een hond. Als iedereen zich gewoon aan de regels houd wordt er geen hond meer afgemaakt.

Al moet ik zeggen dat de meeste politieagenten niet of nauwlijks van de wet op de hoogte zijn. Tijdens mijn werk bij de dierenambulance in Amsterdam werden er regelmatig honden gevonden en afgeleverd bij de politie die regelrecht onder de RAD vallen. Als ik dan de betreffende agenten moet gaan uitleggen dat het om een verboden hond gaat vind ik heel kwalijk. In Amsterdam hebben ze waarschijnlijk nog nooit van de wet gehoord terwijl daar (vooral in de Bijlmer) meer honden zonder papieren dan met rondlopen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 11:59

maar moeten dan de onschuldige hondjes dood door fouten van de mens????

zoals ik ook al eerder zei:
Citaat:
daarom zijn wij ervoor om de honden die dus in beslag zijn genomen de MAG test te laten doen.. slagen ze, onvruchtbaar maken en door laten leven.. zo sterven ze vanzelf uit
en ook de eigenaren en fokkers een hoge straf geven zodat ze het de volgende keer wel willen laten om er 1 zonder stamboom aan te schaffen

en dat lijkt me heel erg haalbaar!!!! maar dan moeten we wel eerst die 40.000 handtekeningen hebben

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 12:04

ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie voor de RAD zijn... jullie zijn toch dierenvrienden of niet????

en ik snap niet dat als je een dierenvriend bent je het maar goed vind dat de RAD er is en onschuldige honden worden VERMOORD!!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:05

[quote="Robyn"]
Ik ben het helemaal met Ilindra eens.
Het is niet de schuld van de RAD dat al die onschuldige hondjes vermoord worden maar de mensen die zo stom zijn een hond zonder de juiste papieren te kopen. Over het algemeen zijn mensen te beroerd om 900 euro neer te leggen voor een hond. Als iedereen zich gewoon aan de regels houd wordt er geen hond meer afgemaakt.

ik heb zoveel neer gelegd om het zo maar te noemen voor mijn hond inderdaad, een amerikaanse bulldog.En ik was zo stom om te geloven dat er daadwerkelijk echte papieren bij zaten.niet dus.
Ik begrijp jullie mening en ben niet voor het fokken met dergelijke stamboomloze honden, zal er ook nooit zo een meer aanschaffen, en me vooraf beter laten informeren.
ik heb buddy nu bijna 4 jaar en woon gelukkig in belgie, maar het lijkt me echt verschrikkelijk om je hond te moeten verliezen en ik denk dat iedereen het daar mee eens is, ongeacht met stamboom of zonder stamboom.
Zo ook mijn boxer rumba, als je de feiten bekijkt kan ze ook onder de rad vallen qua uiterlijke kenmerken alhoewel het toch echt een (stamboomloze) boxer is, uit het assiel gehaald.
ik moet er niet aan denken dat haar ook iets overkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:08

LimaGentle schreef:
maar moeten dan de onschuldige hondjes dood door fouten van de mens????

De "onschuldige" hondjes uit je link zijn anders wel pas inbeslaggenomen NA een bijtincident.....
Gelukkig was het deze keer een andere hond maar wat als ze JOU te pakken hadden gehad....
Feit blijft gewoon dat deze "onschuldige" hondjes veel meer schade veroorzaken bij een bijtincident dan bijv. een Golden Retiever, de kaakdruk per cm2 is gewoonweg niet te vergelijken.
Nogmaals ik noem dit krokodillentranen, RAD is sinds 1993 bekend dus koop gewoon geen hond die niet aan de eisen voldoet.
Met een MAG keuring heb je altijd mensen die het er op wagen en zo blijft de handel in stand.
Snap echt niet dat de mensen in jouw links zich dierenliefhebbers durven noemen, ze jagen zelf hun dieren de dood in en geven vervolgens een ander de schuld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:10

LimaGentle schreef:
ik snap eerlijk gezegd niet dat jullie voor de RAD zijn... jullie zijn toch dierenvrienden of niet????

en juist daarom ben ik VOOR de RAD en tegen mensen die het verekken zich fatsoenlijk aan die simpele regels te houden!