{met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

row_bow

Re: {met foto}Mn kat heeft een tik van een auto gehad..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:16

Citaat:
heb het idee dat de ts half word aangevallen door mensen die vinden dat het haar schuld is dat de kat is aangereden omdat ze em buiten laat
maar gelukkig gaat het weer beter met het katje!

Dat dacht ik dus ook al he Knipoog

Maar inderdaad hoe gaat het met je katje!

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:23

Rianneke schreef:
row_bow schreef:
Zullen we het nou even gezellig houden?!?! De ts heeft dit topic niet gemaakt om een discussie te houden over of de kat wel of niet naar buiten kan! Maar om te vertellen hoe het met haar katje gaat;)

heb het idee dat de ts half word aangevallen door mensen die vinden dat het haar schuld is dat de kat is aangereden omdat ze em buiten laat Ach gut
maar gelukkig gaat het weer beter met het katje! Haha!

tegen justnanno wil ik alleen nog zeggen -> het is een kat behandel het dan ook als een dier en niet als een barbiepop ofzo Clown

zo en vanaf nu af aan gaan we weer ontopic verder!!

aan de ts -> hoe zit het trouwens met der heupje? komt dat helemaal goed of blijft ze een beetje hinken?

Haha ben deze ben je uitgenodigd om te komen kijken naar mijn 'barbiepopje'. Je zal er nog raar van opkijken als je ziet hoe druk deze wildebras is en hoe goed ze haar energie binnen kwijt kan. En dat ik de hele dag de voordeur open kan laten staan, zonder dat ze naar buiten gaat.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:54

aggos, wat rot voor je katje zeg ..gelukkig dat het weer ietsje beter gaat. Ik denk dat het heel moeilijk is om van een buitenkat een binnenkat te maken, maar ik vind wel dat je anderen niet met je beesten moet opschepen. Mensen zouden gewoon hun katjes van kleins af aan niet naar buiten moeten laten , of gewoon de tuin/ren afzetten ofzo. Ik vind het nogal aso om je dier naar buiten te gooien en er een ander mee op te schepen (idd schijten in tuinen, vissen uit de vijver halen.. en je kunt nooit controleren of die van jou dat doet, wat dat betreft zijn kattenbaasjes net mensenmoeders, "nee hoor, dat doettie van mij niet!" Haha! ). Maargoed,daar gaat dit topic niet over, ik hoop dat je katje goed opknapt, en dat hij voortaan toch voorzichtiger is!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:18

Citaat:
heb het idee dat de ts half word aangevallen door mensen die vinden dat het haar schuld is dat de kat is aangereden omdat ze em buiten laat

Wat is dan de reden dat de kat aangereden is? Die verantwoordelijkheid gaan we toch niet bij een beest leggen? Ik denk inderdaad dat het ts haar eigen schuld is dat de kat aangereden is.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:24

Agg arm beestje. Hoe gaat het nu met hem? Ik hoop dat ie snel weer beter is en weer snel naar buiten kan Lachen

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 10:25

och arme kat dat is zielig gaat het alweer beter?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:19

Ik vind het raar dat kattenliefhebbers de prijs niet te hoog vinden voor die zogenaamde vrijheid (ik noem het meer vogelvrij dan vrij) die katten buiten hebben als ze onbeperkt overal naartoe kunnen gaan.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:31

Rosita schreef:
Citaat:

Wat is dan de reden dat de kat aangereden is? Die verantwoordelijkheid gaan we toch niet bij een beest leggen? Ik denk inderdaad dat het ts haar eigen schuld is dat de kat aangereden is.

Pardon.. Verward sorry hoor.. dit vind ik een beetje rare reactie..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:36

Waarom raar? Jij bepaald toch voor de kat dat ie naar buiten moet. Dus ben jij verantwoordelijk.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:46

Bedankt voor alle lieve reacties, t gaat nu naar omstandigheden heel goed met haar, ze blijft gelukkig heel veel liggen, zo kan dr pootje mooi rusten.
Volgens de DA komt alles weer goed, ook omdat ze nog zo jong is. ze blijft dus als het goed is niet mank Lachen
Als ze wel gingen opereren bleef ze waarschijnlijk wel haar hele leven mank.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 15:47

JustNanno schreef:
Waarom raar? Jij bepaald toch voor de kat dat ie naar buiten moet. Dus ben jij verantwoordelijk.

Ik bepaal helemaal niet voor die kat dat ie naar buiten moet, ze mag, we hebben een kattenluik, en als ze niet naar buiten willen staat er een kattenbak.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:12

dus als jij later kinderen hebt mogen ze ook op een drukke straat spelen? Want dat willen ze zo graag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:17

zo is mijn kat 4 dagen weggeweest, was in de zomer wel vaker zo, maar in de winter niet, maar goed ik vertrouwde het ook niet, maandags bellen naar dierenambulance want dan wisten we dat ze daar niet was, was ze dus wel, en ze leefde niet meer Verdrietig ze konden niets aan haar zien, maar lag aan de kant van de weg, dus heeft waarschijnlijk een tik tegen haar hoofd gehad van een auto..

ik laat mijn katten wel naar buiten, onze oudste kat mocht van mn vader niet naar buiten, nu wel en hij leefd helemaal op, ik heb liever dat ze een korter leven hebben en het goed naar hun zin hebben, dan een lang leven en altijd opgesloten zitten.. het is heel zielig maar katten willen nou eenmaal naar buiten en wie ben ik om ze tegen te houden?

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 16:20

JustNanno schreef:
dus als jij later kinderen hebt mogen ze ook op een drukke straat spelen? Want dat willen ze zo graag?

Nou moet je ophouden hoor.. mn katten zijn stok-ongelukkig als ze de hele dag binnen moeten zitten.
Dat zijn ze gewoon niet gewend.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:25

Dan wen je ze er toch aan? Zo gebeurd. En als je het teveel moeite kost, breng maar hier dan komt het ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:27

JustNanno schreef:
Dan wen je ze er toch aan? Zo gebeurd. En als je het teveel moeite kost, breng maar hier dan komt het ook goed.

die van ons was ook van kleins af aan binnen, maar als we deur open lieten staan ging ie weg, hij mocht van mn vader niet naar buiten, nu hij weg is en wij ergens anders wonen mag het wel, hij leeft helemaal op, en probeerd vlindertjes enz te vangen, rent als een gek over het veld, wennen lijkt me dus niet...

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:29

Oh hoe vermoeiend. ALLE katten kunnen binnen wennen, al zal het een paar weekjes geduld kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:32

JustNanno schreef:
Oh hoe vermoeiend. ALLE katten kunnen binnen wennen, al zal het een paar weekjes geduld kosten.

niet alle dus, die van ons is van kleins af aan, en toen heel wat jaartjes binnen geweest. en hij sneakte toch telkens weer weg, nu is ie helemaal vrolijk, dus niet ALLE katten, die van ons dus niet, en als ik kijk naar mijn kat die doodgereden is Verdrietig als we die binnen moesten houden was het niet goedgekomen die was zo gek als een deur, rennen over de bank koprollen op de bank, op haar hoofd staan op de bank.. die was niet gelukkig geweest als ze binnen moest blijven..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:38

Dan heb je binnen geen uitdaging genoeg, en daar worden ze inderdaad niet blij van!! En anders maak je de tuin toch katproof, of maak je een ren.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:38

justnanno: Zet je paard lekker 24/7 op stal, Ga zelf in bed liggen ofzo dan kan er niks met je gebeuren. Wat een domme opmerkingen over gevaren! Jij kan toch ook bv uit eten gaan en voedselvergiftiging oplopen, als je bij een drukke weg bent adem je toch ook alle uitlaatgassen in of zegt jouw instinct dat je deze ook moet ontwijken! Frisse lucht zal ook wel erg slecht zijn want stel je voor dat je dat verkeerde stofje inademt!

Verder veel succes met je kat. Foto komt bekend voor aangezien laatst een paard op de kat van mijn vriendin heeft gestaan en ja die was ook zeker niet binnen te houden en loopt nu weer heerlijk buiten rond.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:41

smit_ilse schreef:
justnanno: Zet je paard lekker 24/7 op stal, Ga zelf in bed liggen ofzo dan kan er niks met je gebeuren. Wat een domme opmerkingen over gevaren! Jij kan toch ook bv uit eten gaan en voedselvergiftiging oplopen, als je bij een drukke weg bent adem je toch ook alle uitlaatgassen in of zegt jouw instinct dat je deze ook moet ontwijken! Frisse lucht zal ook wel erg slecht zijn want stel je voor dat je dat verkeerde stofje inademt!

Verder veel succes met je kat. Foto komt bekend voor aangezien laatst een paard op de kat van mijn vriendin heeft gestaan en ja die was ook zeker niet binnen te houden en loopt nu weer heerlijk buiten rond.

Een antwoord van iemand die het het beste voor heeft met de katten Clown
Van fatsoenlijke vergelijkingen hebben jullie met z'n allen nog nooit gehoord.

Mensen kunnen namelijk dingen beredeneren, en voor het geval dat jullie dat nog niet wisten: katten kunnen dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:41

JustNanno schreef:
Dan heb je binnen geen uitdaging genoeg, en daar worden ze inderdaad niet blij van!! En anders maak je de tuin toch katproof, of maak je een ren.

waarom? als ze het buiten super vinden met zn 3tjes over het veld vliegen en aan het spelen zijn met andere katten, bij de waterkant zitten enz, mijn eigen bracht altijd vanalles mee naar huis, tot aan de waterplanten van het meertje, ze genieten als ze buiten zijn, slapen op de auto in de zon, kunnen hun energie goed kwijt enz, dan ga ik ze niet tegen houden omdat er wat kan gebeuren

edit: binnenshuis kan er ook nog van alles gebeuren, ze springen niet goed of ze vallen.. zitten met staart tussen de deur, noem maar op, er kan overal wel iets gebeuren

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:52

ohohoh ik ga het niet nog eens uitleggen!! Lees mijn voorgaande berichten dan, en anders vrees ik dat je het nooit gaat snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:57

JustNanno schreef:
ohohoh ik ga het niet nog eens uitleggen!! Lees mijn voorgaande berichten dan, en anders vrees ik dat je het nooit gaat snappen.

ik wil wat het beste is voor MIJN katten zeg niet meteen dat dat ook het beste is voor jou katten ik oordeel niet zomaar over een ander zn katten net als jij maar voor mijntes is het het beste om buiten te zijn, en jij wilt niet luisteren.. jij vind ons slecht omdat onze katten een katwaardig leven hebben volgens ons.. ieder zn mening..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 16:59

Afgod
En ik ben nog steeds niet van plan om muis binnen te houden als ze weer helemaal de oude is Tong uitsteken