de degoe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke_Britt

Re: de degoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 13:25

Ik heb er ook 2 en ben nog op zoek naar 1 vrouwtje (of 2 als ze al bijelkaar zitten). heb 2 vrouwtjes 1 is echt heel tam ze komt gelijk naar je toe en vindt het erg leuk om in je mouw te kruipen, die ander is wat minder tam heb haar nu een paar maand maar ze vindt het een beetje eng om de kooi uittekomen. Ik heb ook een hangmatje en ze liggen er bijna altijd in.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:09

ik heb op het moment 10 degoes en volgens mij zitten ze met z'n allen in de hangmat op het moment van de foto.

@ Leo_ke: Wat een ontzettend mooie foto zeg.

@ Br1ttjuh: als je nog op zoek bent naar een vrouwtje kom dan eens kijken op www.degoeforum.nl daar worden op het regelmatig degoes aangeboden.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 15:15

ik heb er 2 waar ik een goed huisje voor zoek ze waren van me zusje die er niet goed voor zorgde ik hoef hier geen commentaar op ik ben niet der moeder ik heb mijn eigen kind om op te voeden.
ze zijn wel lief maar ik heb er geen tijd voor.
dus als iemand intesse heeft pb maar
Afbeelding

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:10

jullie hebben mijn hangmatfoto gezien he waar de degoes op elkaar gepropt zitten, nou de hangmat is in de was en vervangen door een vogelhuisje, met wat proppen kunnen we daar ook wel in hoor..............

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:13

hammie, die kooi die je op de eerste foto's laat zien, is dat een gabber jolly? Zo te zien aan dat trapje en de plateaus wel.. Houd je daar 2 degoes in?

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 19:18

haha dat is natuurlijk ook een oplossing, die van mij vond het hangmatje erg leuk
maar binnen een week helemaal opengereten.
hoe maken jullie de hangmatjes vast?

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 18:38

knuffelpoesz schreef:
hoe maken jullie de hangmatjes vast?

ons hangmatje is een driehoek, aan de punten van die driehoek zitten haakjes genaaid, en die haakjes kun je dan weer bevestigen aan de zijkanten van het hok als je een traliehok hebt, ( wij moeten het anders bevestigen omdat wij een compleet glazen hok hebben).

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 23:54

Ik heb twee nieuwe babydegoes erbij ze komen bij een hele degoe familie weg ze had wel 18 kleintjes!!
(heb ze trouwens via degoeforum dus bedankt voor de tip evelyne was wel al lid maar had nooit in de gaten dat er degoes te koop aangeboden worden)

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 02:55

hoi,

ik heb ook 3 degoes. ik zag ze bij een vogelopvang, en die moesten ze kwijt. en aangezien ik nog een groot aqurium had staan, heb ik ze meegenomen. maar goed, kreeg het idee dat ze te weinig ruimte hadden dus nog maar een stuk bovenop gemaakt met gaas. waar ze nu dus ongeveer 20 uur per dag aan te lopen knagen. niet echt leuk, en word er ook niet bepaald blij van. 1 is ook al 3 keer ontsnapt. met gevolg dat ik de hele onderkant van mijn bank heb moeten opensnijden om te kijken of hij daar zat, wat dus niet het geval was. erg irri.

toen ik ze eind mei begin juni ophaalde werd mij verteld dat het 2 vrouwtjes en 1 mannetjes waren. maar nog steeds geen jongen.

als het goed is heb ik volgend jaar een ander huis, met 2 slaapkamers en dan ga ik in 1 slaapkamer een voilere voor ze bouwen, want wil ze echt niet meer in de woonkamer hebben.

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 11:20

wat mij is verteld dat als je een tralie-hok gaat bouwen, dat ie helemaal getralied moet zijn, dus ook aan de onderkant.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 12:19

Ik ben ook helemaal fan geworden van de degoe, heb lang getwijfeld of ik er 2 zou nemen, maar het toch maar niet gedaan Clown Maar toch blijf ik het echt leuke beestjes vinden.

@ Evelyne79: Jeetje wat heb jij er veel zeg! Kun je ze wel uit elkaar houden Clown

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 17:16

Oke, jeetje wat is er al een tijd niet gereageerd in het topic zeg, maar ik zit beetje met een probleempje.
Mijn o zo lieve opa(jumbo, mijn degoe) heeft nu al een aantal weken een wond op zijn achterpootje zitten.
het wondje gaat steeds weer open, en is zelfs een beetje dik nu. Ik zorg nu zowiezo wel dat zijn kooi lekker schoon blijft.
Jullie nog ideeen wat ik met dat pootje kan doen? Het gaat steeds weer open, naar de dierenarts ga ik liever niet. Dit omdat onze Dierenarts niet zoveel ervaringen heeft met de Degoe.

Het maatje van deze degoe(ik had ze samen gekocht) is jammer genoeg alweer een tijdje dood, dit omdat hij toen een longontsteking had, en niet tegen de antibioticum kon. Dit wil ik niet nog een keer meemaken. En aangezien het wondje nou ook weer niet zo enorm diep/groot is dat het gehecht zou moeten worden, ga ik er liever niet heen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:19

Als het rood en ontstoken lijkt zou je toch even naar de dierenarts moeten, want dan heeft je degoe toch echt antibiotica nodig.

Is het gewoon een normaal wondje kan je exil wondzalf proberen dat helpt de wond beter genezen.

Als het pootje weer genezen is wil ik je toch aanraden om een maatje (of twee) voor je degoe erbij te zoeken. Het zijn en blijven groepsdieren die net als wij mensen slecht tegen alleen zijn kunnen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 17:20

als je meer advies wil kan je het beste een kijkje komen nemen op hét Nederlandse degoeforum. (www.degoeforum.nl)

knuffelpoesz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-07 19:49

Hey dankje wel, het lijkt niet Rood en ontstoken gelukkig.
Dat wondzalf zal ik even halen, kijken of dat helpt.
En een maatje erbij zoeken hebben we gedaan, alleen dat werd vechten en weet ik veel wat allemaal. Hij accepteerde geen mannetjes en geen vrouwtjes. Maar hij is inmiddels nu alweer 7, en heeft goeie staar aan 1 oog. Ziet er wel nog iets door, maar niet veel. En dat ze maatje is overleden is ook inmiddels alweer 5 jaar terug.
Ik ga ook ff op het forum kijken Haha!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:04

met staar kunnen ze goed leven Ja Die van mij heeft ook staar (vanaf 1.5) en je merkt er eignelijk niets aan.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:23

Bel ook even rond bij de diverse dierenartsen bij jou in de buurt. Er is vast wel een dierenarts die wél ervaring heeft met knaagdieren en dan ook degoes. Gewoon eventjes vragen. En erbij vermelden dat je weet dat degoes allergisch zijn voor een bepaalde antibiotica, maar dat je niet precies weet welke. Een beetje een goede dierenarts weet dat dan wel, of zoekt het op.

Dan nog over de degoes, ik heb ze zelf nooit gehad, we hebben er wel een tijd twee gehad op de kinderboerderij. Deze 2 zaten in een flinke grote glazen bak met ongeveer 20 centimeter zand op de bodem, zand dat goed vochtig werd gehouden, zodat de gangen niet instorten. En natuurlijk een gigantische stapel wcrolletjes en ander 'scheurmateriaal' Haha!
We hadden ze ook een tijdje in een Gabber Jolly Super, maar daar waren ze écht niet gelukkig. Je zag ze geweldig opleven toen ze weer mochten graven.