Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smeejj schreef:Maar ik snap niet zo goed wat het probleem nu is? Wij hoeven er niet mee te fokken, dus ook geen stamboom of wat, gewoon een leuke hond..
Lysette schreef:caat_eve schreef:Een (gewone) peodel is toch ook hypoallergeen? waarom doen ze dan eigelijk kruisen met een labrador?
Omdat mensen een beeld van poedels hebben dat niet klopt. Ze denken dat het omahondjes zijn terwijl poedels een geweldig karakter hebben. Ik vind het uiterlijk ook niet super maar het karakter kan niet beter. Door ze met een labrador te kruisen heb je geen last meer van mensen die het uiterlijk niet leuk vinden en/of bevooroordeeld zijn over het karakter.
Fairie schreef:Mag ik zeggen dat dit klets is?
Een labradoodle is gefokt voor mensen die een hulp hond nodig hebben (bijvoorbeeld blinden, of mensen die heel slecht ter been zijn). Normaal gesproken krijgen deze mensen een Labrador of een herder. Maar wat voor hond geef je wanneer deze mensen allergisch zijn voor honden maar echt een hulp hond nodig hebben?
Juistem, een labradoodle.
Smeejj schreef:Maar ik snap niet zo goed wat het probleem nu is? Wij hoeven er niet mee te fokken, dus ook geen stamboom of wat, gewoon een leuke hond..
Citaat:Nou las mijn moeder laatst een stuk over een labradoodle? Een labrador gekruist met een poedel, die schijnen een speciale vacht te hebben waar mensen niet allergisch voor kunnen worden, ze ruien niet en ze schijnen als ze nat zijn ook niet naar 'natte hond' te stinken Vork .
Alleen kan ik geen enkele fokker of wat in Nederland vinden, iemand een idee? Of ervaring met het ras? Het lijken me namelijk best leuke honden..
Rosita schreef:Fairie schreef:Mag ik zeggen dat dit klets is?
Een labradoodle is gefokt voor mensen die een hulp hond nodig hebben (bijvoorbeeld blinden, of mensen die heel slecht ter been zijn). Normaal gesproken krijgen deze mensen een Labrador of een herder. Maar wat voor hond geef je wanneer deze mensen allergisch zijn voor honden maar echt een hulp hond nodig hebben?
Juistem, een labradoodle.
Gewoon een Poedel of een Barbet? Er zijn zoveel honden die niet verharen.