Labradoodle?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Re: Labradoodle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 19:00

Maar ik snap niet zo goed wat het probleem nu is? Wij hoeven er niet mee te fokken, dus ook geen stamboom of wat, gewoon een leuke hond..

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:38

Smeejj schreef:
Maar ik snap niet zo goed wat het probleem nu is? Wij hoeven er niet mee te fokken, dus ook geen stamboom of wat, gewoon een leuke hond..

stamboom is niet alleen een must ivm fokken, het gaat erom dat honden bewust gefokt worden met achtergrond info. en tegenwoordig plakken ze overal een leuk naampje op en vragen er veel geld voor ( de cockapoo, goldendoodle, biewer york enz enz.) dit heeft niks meer te maken met verantwoord fokken, maar met handel en geld.

en het zal best dat ze in australie veel meer achtergrond info hebben over hun labradoodles, maar wel degelijk dat er elders gewoon poedels en labradors op elkaar worden gezet, onder het naampje labradoodle. en dat krijg je dan dus.

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:50

Oh en wat dacht je van de bullshit? Bulldog x shi-tzu! Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 19:57

Lysette schreef:
caat_eve schreef:
Een (gewone) peodel is toch ook hypoallergeen? waarom doen ze dan eigelijk kruisen met een labrador?

Omdat mensen een beeld van poedels hebben dat niet klopt. Ze denken dat het omahondjes zijn terwijl poedels een geweldig karakter hebben. Ik vind het uiterlijk ook niet super maar het karakter kan niet beter. Door ze met een labrador te kruisen heb je geen last meer van mensen die het uiterlijk niet leuk vinden en/of bevooroordeeld zijn over het karakter.

Mag ik zeggen dat dit klets is?

Een labradoodle is gefokt voor mensen die een hulp hond nodig hebben (bijvoorbeeld blinden, of mensen die heel slecht ter been zijn). Normaal gesproken krijgen deze mensen een Labrador of een herder. Maar wat voor hond geef je wanneer deze mensen allergisch zijn voor honden maar echt een hulp hond nodig hebben?
Juistem, een labradoodle.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:41

Fairie schreef:

Een labradoodle is gefokt voor mensen die een hulp hond nodig hebben (bijvoorbeeld blinden, of mensen die heel slecht ter been zijn). Normaal gesproken krijgen deze mensen een Labrador of een herder. Maar wat voor hond geef je wanneer deze mensen allergisch zijn voor honden maar echt een hulp hond nodig hebben?

Gewoon een Poedel of een Barbet? Er zijn zoveel honden die niet verharen.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:06

Smeejj schreef:

Voor 'gewoon een leuke hond' geef je toch geen 1250 euro uit?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-06 23:13

Nee ik kan maar beter een hondje bij de broodfokker vandaan halen voor 100 euro en die na een maand wegdoen omdat we er niet tegenkunnen.

De labradoodl is de enige hypo-allergene hond die er wat ons betreft leuk uitziet, en als het dan mogelijk is een hond te nemen moet het maar.

Heb trouwens nooit gereageerd op de prijs, alleen er naar gevraagd.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:21

Esmee die mensen die tegenover mij woonden hadden ook zo'n hond , die waren ook allergisch en hadden ook een poedel met iets gekruist , geen idee wat . Die hadden hem van een goede fokker ergens in Zevenaar kan ik me herrineren . Mischien kijken op startpagina.nl en dan hondenfokkers ofzo ?

Citaat:
Nou las mijn moeder laatst een stuk over een labradoodle? Een labrador gekruist met een poedel, die schijnen een speciale vacht te hebben waar mensen niet allergisch voor kunnen worden, ze ruien niet en ze schijnen als ze nat zijn ook niet naar 'natte hond' te stinken Vork .
Alleen kan ik geen enkele fokker of wat in Nederland vinden, iemand een idee? Of ervaring met het ras? Het lijken me namelijk best leuke honden..

Mensen geef gewoon antwoord , ga niet een hele discussie lopen voeren of het nou wel of niet verstandig is om zo'n hond te nemen voor die prijs etc. Zo komt ze natuurlijk nooit aan haar antwoord.
Tevens sorry voor deze reactie , maar moest het even kwijt Knipoog

utopian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:27

mijn vriendin heeft er een, hij kwam volgens mij wel uit nederland en hij was ook heel duur

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 23:45

Rosita schreef:
Fairie schreef:

Gewoon een Poedel of een Barbet? Er zijn zoveel honden die niet verharen.

Klopt, Maar die honden hebben niet precies die eigenschappen als van een Labrador die ze specifiek willen hebben bij hulp honden. Vandaar die kruising. Dat gebeurd ook niet zo maar, daar word zorgvuldig tijd en kennis in gestoken om een goede hond te fokken.