ik zoek een jack russel pup-reu.Wie weet een nestje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

baroen

Re: ik zoek een jack russel pup-reu.Wie weet een nestje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:50

Babsiej schreef:
de 1000ste keer dat deze discussie word gevoerd door dezelfde zogenaamde jack russell fans.

Als zij nou gelukkig is met een jack zonder papier. en hij/zij is afkomstig van een pretnestje? Maakt dat iets uit?

Pretnestjes hoeven echt niet fout te zijn, zijn vaak gewoon in een gezin groot gebracht, gezonde moeder die misschien 1 of 2 nestjes krijgt, en papa gewoon uitgezocht ( in de meeste gevallen).

Misschien moeten die mensen eens op een jack russel forum lekker gaan discussieren?

mag ik aub zelf weten waar ik wel en niet wat schrijf? ik trap niemand de grond in, ik vertel alleen het belang van een goed gefokt hondje aanschaffen, dat men zich er blijkbaar niet verder in wil verdiepen en het "ik wil" en "ik weet beter" altijd voorop heeft staan? dat is gewoon jammer.

pretnestjes.. alleen de naam al, zegt dat niet genoeg? je hoort niemand hier zeggen dat het geen leuke hondjes zijn, daar gaat het ook niet om, het gaat erom, dat als men fokt, dat men dat serieus moet doen, achtergrond info van de lijn hebben, ouderdieren getest op afwijkingen, zolang er mensen blijven die het allemaal niet boeit en goedkoper uit willen zijn, en alleen kijken naar of het pupje toevallig glanzende oogjes heeft en mama er bij loopt. blijven mensen ook onverantwoord fokken, en ja, hier gaat het toevallig over een jack russell, een ras waar zowel ik, als biepmiep erg nauw bij betrokken zijn, maar dan wel bij het ras jack russell, en niet bij al die hondjes die door moeten gaan als jack russell, mogen we aub? wanneer men niet meer mag pleiten voor dingen die ze belangrijk vinden....pfff dan is het eind zoek zeg...

en als wij alleen op een jr forum mogen reageren, mag ik dan even benoemen dat dit een paarden forum is? en dat men dan maar naar www.hondenforum.nl moet gaan met vragen over honden en fokken en aanschaf.

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 22:54

sandr0 schreef:
Waarom is een e"echte"jR alleen een echte als t er 1 is met een papier erbij???

Omdat t anders een kruising is met de kenmerken van een Jack Russell Clown Als er papier bij zit, is het een Jack Russell die gefokt is om het ras te verbeteren, een echte JR die aan de nodige eisen moet voldoen.

En nee, ik heb zelf geen Jack Russell maar een kruising die vaak wordt aangezien voor een Jack Russell. Hij heeft echter teveel en de verkeerde kleur, maar dat maakt hem voor mij niet minder lief. Hij komt uit een gelegenheidsnestje, ik heb hem als pup opgevangen omdat hij anders met 10wk oud naar het asiel moest. Toevallig is ie mooi klein gebleven en heeft ie bij de fokkers 175 euro gekost Clown

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:07

Babsiej schreef:
de 1000ste keer dat deze discussie word gevoerd door dezelfde zogenaamde jack russell fans.

Als zij nou gelukkig is met een jack zonder papier. en hij/zij is afkomstig van een pretnestje? Maakt dat iets uit?

Pretnestjes hoeven echt niet fout te zijn, zijn vaak gewoon in een gezin groot gebracht, gezonde moeder die misschien 1 of 2 nestjes krijgt, en papa gewoon uitgezocht ( in de meeste gevallen).

Misschien moeten die mensen eens op een jack russel forum lekker gaan discussieren?

Afgod

Verder zeg ik er niks over.
Alleen TS vraagt of iemand hier nog leuke "nep" JR pups weet.
Dus ze heeft hier niet een discussie gestart moet ze wel of niet een nep JR kopen??

Discussie's zijn dus ook niet gewenst in dit topic zoals TS laat weten.
Hou dat dus voor je zelf of doe het via PM..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:15

Sommige mensen zouden ze ook een fokverbod op moeten leggen, dat zou een hoop narigheid in de wereld schelen.....misschien moeten ze daar eens mee gaan beginnen!

Super dat je een hondje gevonden hebt, ik snap waarom je nu eens een pup zelf wilt opvoeden.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:21

Cheveyo schreef:
Sommige mensen zouden ze ook een fokverbod op moeten leggen, dat zou een hoop narigheid in de wereld schelen.....misschien moeten ze daar eens mee gaan beginnen!

Super dat je een hondje gevonden hebt, ik snap waarom je nu eens een pup zelf wilt opvoeden.

ik mag toch hopen dat je dit niet over mij bedoeld? zo ja, denk ik dat je heel snel je mond moet gaan spoelen, werkelijk een opmerking die ik beneden alle peil vind.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:23

Ik denk dat dat bedoelt is op broodfokkers.
Sjonge je voeld je wel erg snel aangesproken hoor...

HHD_Foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:27

Ik persoonlijk (en dat is dus mijn mening Knipoog ) zou niet aan een puppie beginnen als de andere hond in huis al 15 jaar is, lijkt me een beetje zwaar voor het 'oudje'. Dan liever een Jackie uit het asiel die z'n meeste wilde haren al kwijt is.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 23:29

Craignethan schreef:
Ik persoonlijk (en dat is dus mijn mening Knipoog ) zou niet aan een puppie beginnen als de andere hond in huis al 15 jaar is, lijkt me een beetje zwaar voor het 'oudje'. Dan liever een Jackie uit het asiel die z'n meeste wilde haren al kwijt is.

Dat zegt niks hoor...
Als een hond 15 is wil niet zeggen dat hij een jonkie niet aankan.
Mijn oude HD hond had geen probleem met ons jackie..
Vaak proberen puppie's inderdaad hoever ze kunnen gaan, dat moet je gewoon een beetje zelf in de gaten houden en als je weggaat moet je de honden gewoon in het begin scheiden van elkaar.
Maar over het algemeen als de 15 jarige hond andere honden in huis gewend is en je houd een oogje in het zeil voorzie ik weinig problemen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 00:33

Nou zeg wordt mijn opmerking even verkeerd begrepen!
Mondspoelen doe ik al helemaal niet aan!

Ik bedoelde te zeggen dat er veel meer moeite wordt gedaan om een perfecte mamahond en papahond bijelkaar te zetten waarbij alle papiertjes en haartjes rechtzitten dan dat er nagedacht wordt over mamamens en papamens. Broodfokkers moeten idd kappen!

Honden zonder stamboom kunnen overigens niet meer teruggestopt worden in de moederhond en als de TS die een warm huis wil geven omdat ze er toch al zijn wat is het probleem dan? Ik kan er wel inkomen dat daar liever niet de naam JR aan hangt maar gewoon een kruising omdat er geen papieren bij zitten. Het kan ook een gelegenheidsnestje zijn waarbij paps en mams wegens goed en plezierig gedrag met elkaar gecombineerd zijn.

Met een oude hond en dan een puppie? Mijn oude hond leeft er helemaal van op! Zeer positieve ervaring dus (en we doen het al mijn hele leven zo).

Wat ik naar vind aan Bokt is dat er geheid een preek volgt als er maar ergens een woordje stamboomloos valt in combinatie met puppen....alles moet maar gezegd en aangehoord worden, bijna niks kan meer zonder negatieve reacties gepost worden...

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 00:38

sandr0 schreef:
Oh wist niet dat het ook in de buurt moest zijn Knipoog

ach t is wat makkelijker he beetje in de buurt Knipoog
[/quote]
Ach tja... ik vind het allemaal zo relatief. Ik heb 3,5 uur gereden (heen en 3,5 uur terug). Toen was het wel ff van lange rit maar ik heb er een super hondje voor gekregen die dat dubbel en dwars waard is! OK dan!
[/quote]

Ja voor mijn paard heb ik ook 4 uur heen en 4 uur terug gereden. Maar dat kwam omdat ik voor hem was gevallen vanaf een foto. Ik zie t probleem niet hoor. Waarom ....als ik een leuke hond zie die ik kan bekijken in de buurt waarom zou ik dan helemaal naar bijv. Limburg gaan rijden??
[/quote]

Maakt mij niet uit maar ik zou mijn keus niet van de afstand af laten hangen, dat is wat ik wil zeggen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:42

baroen schreef:
Babsiej schreef:

mag ik aub zelf weten waar ik wel en niet wat schrijf? ik trap niemand de grond in, ik vertel alleen het belang van een goed gefokt hondje aanschaffen, dat men zich er blijkbaar niet verder in wil verdiepen en het "ik wil" en "ik weet beter" altijd voorop heeft staan? dat is gewoon jammer.

pretnestjes.. alleen de naam al, zegt dat niet genoeg? je hoort niemand hier zeggen dat het geen leuke hondjes zijn, daar gaat het ook niet om, het gaat erom, dat als men fokt, dat men dat serieus moet doen, achtergrond info van de lijn hebben, ouderdieren getest op afwijkingen, zolang er mensen blijven die het allemaal niet boeit en goedkoper uit willen zijn, en alleen kijken naar of het pupje toevallig glanzende oogjes heeft en mama er bij loopt. blijven mensen ook onverantwoord fokken, en ja, hier gaat het toevallig over een jack russell, een ras waar zowel ik, als biepmiep erg nauw bij betrokken zijn, maar dan wel bij het ras jack russell, en niet bij al die hondjes die door moeten gaan als jack russell, mogen we aub? wanneer men niet meer mag pleiten voor dingen die ze belangrijk vinden....pfff dan is het eind zoek zeg...

en als wij alleen op een jr forum mogen reageren, mag ik dan even benoemen dat dit een paarden forum is? en dat men dan maar naar www.hondenforum.nl moet gaan met vragen over honden en fokken en aanschaf.

Van mij mag je zelf weten waar je het post maar het word ondertussen uitgekotst.. Als je het echt zo erg vind stop dan zelf ook met centjes verdienen en maak eerst de asielen leeg Knipoog

Je discussies komen geloof ik iedereen hier flink de strot uit, en je doet het gewoon ook als er niet om word gevraagd.
Als je deze info geeft als er naar word gevraagd, geweldige info, nu erg betweterig. Alsof een jack zonder papier niet goed zou zijn, en dat hoeven echt lang niet allemaal broodfokkers te zijn.

Enne je voelt je wel erg snel aangevallen he... Wie de schoen past trekt m aan ? Haha!

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 07:45

Craignethan schreef:

Het oudje is nog erg fit. Sommige mensen vragen echt nog of t een puppie is. Tuurlijk zal hij moeten wennen. En ik kan niet in de toekomst kijken hoe lang hij nog mee zal gaan. Ik weet allen dat hij zich erg makkelijk aanpast en nu hij (weer) alleen is doordat hij alles overleefd absoluut niet lekker in zijn vel zit. Dat de pup zoijn energie kwijt kan daar zijn wij voor en de kinderen. Verder hoop ik dat ze allebei het gezelschap een beetje bij elkaar ook gaan zoeken ondanmks t grote leeftijdsverschil. Er zijn ook honden van 5 die zich gedrgen als een opa . Ik heb hele goeie hoop dat t goed zal gaan

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 07:47

Lysette schreef:
sandr0 schreef:
Oh wist niet dat het ook in de buurt moest zijn Knipoog

ach t is wat makkelijker he beetje in de buurt Knipoog

Ach tja... ik vind het allemaal zo relatief. Ik heb 3,5 uur gereden (heen en 3,5 uur terug). Toen was het wel ff van lange rit maar ik heb er een super hondje voor gekregen die dat dubbel en dwars waard is! OK dan!
[/quote]

Ja voor mijn paard heb ik ook 4 uur heen en 4 uur terug gereden. Maar dat kwam omdat ik voor hem was gevallen vanaf een foto. Ik zie t probleem niet hoor. Waarom ....als ik een leuke hond zie die ik kan bekijken in de buurt waarom zou ik dan helemaal naar bijv. Limburg gaan rijden??
[/quote]

Maakt mij niet uit maar ik zou mijn keus niet van de afstand af laten hangen, dat is wat ik wil zeggen.
[/quote]

nee maar daarom zoek ik dus ook niet in Limburg. Als ik geen advertentie open die vanuit daar bijv. is geplaats kan ik ook niet voor gaas gaan bij t zien van een foto Haha! .

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 07:55

Dit schrijf je in een ander topic:

"Nou ik zal t geen ras noemen want in een ander topic al een hoop gezei. daaromheen. Ik heb een pup gekocht waarvan beide ouders raszuivere JR zijn. MIjn puppie heeft geen papier en is niet bij een erkende fokker gefokt dus draagt dan niet de naam JR ??'

Tpisch een geval van geld verdienen (door de fokker) aan goede gefokte honden zonder zelf voor iets te hoeven doen. Waren de ouders wel getest op Patella luxatie en oogafwijkingen?

Hoe weet je of de ouders raszuiver zijn eigenlijk?

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:04

Voor dat geld kan je echt wel een leuk hondje vinden hoor! Je moet alleen wel extra goed opletten dat je dan niet met broodfokkers te maken hebt. Mijn hond is bij ontzettend leuke mensen geboren (oops-nestje...) en heeft een superjeugd gehad... en hij was gewoon gratis. Ik hoefde alleen voor de inentingen en de chip te betalen. De hond van mijn vriendin (bastaardje) koste geloof ik 100 euro. Een boer bij haar uit het dorp had een nestje. Gewoon even rondvragen dus. En advertenties in de plaatselijke krantjes in de gaten houden?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 08:08

Moderatoropmerking:
op lot om eea door te lezen. Gaat lekker hier zeg