Babsiej schreef:de 1000ste keer dat deze discussie word gevoerd door dezelfde zogenaamde jack russell fans.
Als zij nou gelukkig is met een jack zonder papier. en hij/zij is afkomstig van een pretnestje? Maakt dat iets uit?
Pretnestjes hoeven echt niet fout te zijn, zijn vaak gewoon in een gezin groot gebracht, gezonde moeder die misschien 1 of 2 nestjes krijgt, en papa gewoon uitgezocht ( in de meeste gevallen).
Misschien moeten die mensen eens op een jack russel forum lekker gaan discussieren?
mag ik aub zelf weten waar ik wel en niet wat schrijf? ik trap niemand de grond in, ik vertel alleen het belang van een goed gefokt hondje aanschaffen, dat men zich er blijkbaar niet verder in wil verdiepen en het "ik wil" en "ik weet beter" altijd voorop heeft staan? dat is gewoon jammer.
pretnestjes.. alleen de naam al, zegt dat niet genoeg? je hoort niemand hier zeggen dat het geen leuke hondjes zijn, daar gaat het ook niet om, het gaat erom, dat als men fokt, dat men dat serieus moet doen, achtergrond info van de lijn hebben, ouderdieren getest op afwijkingen, zolang er mensen blijven die het allemaal niet boeit en goedkoper uit willen zijn, en alleen kijken naar of het pupje toevallig glanzende oogjes heeft en mama er bij loopt. blijven mensen ook onverantwoord fokken, en ja, hier gaat het toevallig over een jack russell, een ras waar zowel ik, als biepmiep erg nauw bij betrokken zijn, maar dan wel bij het ras jack russell, en niet bij al die hondjes die door moeten gaan als jack russell, mogen we aub? wanneer men niet meer mag pleiten voor dingen die ze belangrijk vinden....pfff dan is het eind zoek zeg...
en als wij alleen op een jr forum mogen reageren, mag ik dan even benoemen dat dit een paarden forum is? en dat men dan maar naar www.hondenforum.nl moet gaan met vragen over honden en fokken en aanschaf.