Desiree schreef:Winkie schreef:Zie ik niet echt zitten want dan ga ik mij alleen maar aan zo'n beesje ergeren dan dat je em een goede oude dag bezorgd.
Tsja, als je zo in elkaar zit moet je het niet doen nee. Voor mij is ergeren aan een oude hond ondenkbaar, dus het kwam niet in mij op dat andere mensen zich zouden kunnen ergeren aan een hond omdat deze oud is.
Maar goed dat ik niet aan kinderen begin want wat heb je er aan, de egoïsten.
Dus ik ben egoïstisch omdat ik vind dat mijn oma van 90 niet meer aan een hond moet beginnen? Dat vind ik dus echt nergens op slaan he..
Ik sta elke dag op om 6 uur om lekker lang met mijn honden te lopen, mijn vader is parttime gaan werken voor de honden. Ik durf hardop te zeggen dat mijn honden een ontzettend leuk leven hebben en dat ze het eigenlijk niet beter voor elkaar kunnen hebben. Ik zie het alleen niet zitten om een oud, klein hondje bij twee grote honden te plaatsen waar het uiteindelijk op uit gaat draaien. Zo’n hondje heeft net een paar jaar bij een oud vrouwtje gewoond waar ie alle aandacht krijgt en dan wordt opeens bij twee grote jonge honden neergezet. Niet helemaal eerlijk voor het hondje zou ik zeggen?
Zo’n hondje kan waarschijnlijk niet meer goed meelopen en zal dus apart uitgelaten moeten worden. Ben ik dan egoïstisch omdat ik niet om half 6 m’n bed uit wil om zo’n hond te verzorgen? Ik kan me heel goed voorstellen dat ik me dan ga ergeren. Juist omdat ik vooruit denk en een dierenliefhebber ben denk ik dat het niet verstandig is. Egoïstisch is het pas als je een hond neemt voor jezelf waarvan je weet dat em geen leuk leven te wachten staat.
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat ze heel eenzaam is. Daarom zeg ik ook: er zitten twee kanten aan het verhaal. Ze woont op 4 hoog in een flat dus een tuin heeft ze niet. Een kat wil ze niet meer. Ze wil perse een hondje.
Citaat:Als je voor een klein, ouder en gezond hondje gaat...
De meeste oude hondje worden toch op een gegeven moment meestal minder gezond toch?
Citaat:Overigens zeg je eerst dat je geen hondje voor haar wilt omdat ze maar zo weinig bewegen kan... en daarna zeg je dat je er niet voor wilt zorgen omdat jullie te veel bewegen?
Er is een tussenweg tussen op een vier hoogflat wonen en amper bewegen en wonen op het platteland en een paar uur per dag achter een paar jonge honden aan rennen

Citaat:Het idee dat je er later zelf voor moet zorgen omdat oma dat niet meer kan en dat niet leuk vind, vind ik nogal raarb en egoistisch. Je kan 'm altijd nog een ander huisje aanbieden......
Ik vind het juist een super idee!!!
Harstikke goed voor oma! En een ouder hondje uit het asiel doe je er ook een plezier mee!
Het idee dat je er later zelf voor moet zorgen omdat oma dat niet meer kan en dat niet leuk vind, vind ik nogal raarb en egoistisch. Je kan 'm altijd nog een ander huisje aanbieden......
Zoals ik al zei: ik vind dit helemaal niet egoistisch. Als ik een beest niet een optimaal leven kan bezorgen begin ik er gewoon niet aan. En zoals ik ook al zei: Volgens mij is het niet zo makkelijk om een heel oud hondje ergens te plaatsen.
De kat leeft nog hoor. De dierenarts wilde em geen spuitje geven en hij is herplaatst.

En ik vroeg om advies. Iemand uitmaken voor egoist is niet echt een advies. Ik denk er juist goed over na wat de juiste beslissing is. Wat veel meer mensen zouden moeten doen voordat ze een dier aanschaffen!!!!!