Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geit schreef:@ tornadolover
als ik thuis ben overdag doe ik hem ook af en toe in de bench maar dan sloopt hij hem net zo hard uit elkaar,dat ik gister avond terug ben gegaan om hem dan maar los te laten was omdat het 11 uur savonds was,we in een heel gehorige flat wonen met onder en boven ons kleine kinderen en baby's,dan kan ik het gewoon niet maken om die hond zo een herrie te laten maken.
pubelia schreef:geit schreef:@ tornadolover
als ik thuis ben overdag doe ik hem ook af en toe in de bench maar dan sloopt hij hem net zo hard uit elkaar,dat ik gister avond terug ben gegaan om hem dan maar los te laten was omdat het 11 uur savonds was,we in een heel gehorige flat wonen met onder en boven ons kleine kinderen en baby's,dan kan ik het gewoon niet maken om die hond zo een herrie te laten maken.
Hond heeft succes dus gehad, en gaat dit alleen maar vaker proberen. Hond gaat blaffen om dat die weet ik veel heeft, zorg er dan altijd voor dat je niet laat merken dat je er bent, negeer het gedrag wat je neit wenst, en pas als jou hond stil is en braaf is ga jij naar die hond toe en beloon je hem, NIET EERDER! ook al is het midden in de nacht. wij hadden ook een hond die als hij eruit wou begon te blaffen en piepen, Hij weet nu dat als hij dat doet dat hij moet blijven zitten!!!
moontje13 schreef:de Bench moet een veilige en betrouwbare plek worden.. af entoe als je hond het niet ziet, een koekje erin leggendan zullen ze de bench 'aardig' gaan vinden en zullen ze er vaker in gaat liggen.
ook kauwstaafjes en botten; laat ze het op eten in de bench.
doe je hond er NOOIT voor straf in...zo word de bench eng en onbetrouwbaar
wij zelf hebben dit advies ook gekregen, verder geen verstand van hoor
en als nje hond gaat janken of blaffen in de bench; negeren..
s'nachts kun je je hond ook laten schrikken, zodat hij het blaffen niet meer gaat doen.
doe NOOIT een sleutelbos als schrik-middel...want dat gebruik je vaker en het moet 1 geluid zijn wat verder op de dag niet gebruikt word.
wij zelf gebruiken een blikje(cola) met 3 steentjes erin...
![]()
je hond mag het NIET zien als jij het blikje gooit..![]()
zo..voor meer advies moet je maar even aan andere mensen vragen; zoals de DA
ik weet niet of dit 'de' manier is maar zo hebben wij het geleerd
geit schreef:ja zoiets had ik dus ook al.vandaar dat ik hem ook maar weggelegt heb.
hij was net hele huis aan het doorspitte waar die kong nou gebleven was.hehe
geit schreef:ze kunnen wel kapot:Pvandaar dat je voor de hardebijters de zwarte heb maar mijn vriend heeft dus de rode meegenomen en wedde dat die kapot kan
hij heeft er nu al een stuk uit gebeten toen de worst eruit was
geit schreef:ja denk het ook
kn natuurlijk ook zeggen van goh me hond bijt nooit iets kapot en deze is meteen stuk,krijg ik nu een nieuwe?hehe
pubelia schreef:de rode is al voor honden die een sterke bite hebben, onze hond bijt alles kapot behalve de rode kong...
succes met je hond. En vraag het anders aan een gedrags therapeut...
geit schreef:pubelia schreef:de rode is al voor honden die een sterke bite hebben, onze hond bijt alles kapot behalve de rode kong...
succes met je hond. En vraag het anders aan een gedrags therapeut...
als je op de verpakking kijkt staat dat de zwarte voor extra harde bijters is
http://www.fretten.nl/kongpagina.html
en net als een terapheut/psygoloog voor mensen heb ik het ook niet zo op die gaste voor dieren.
we komen er wel uit
geit schreef:ik heb een mechelaartje met een aardig sterk kaakje
maar ik ga ook inderdaad van de week de zwarte maar even halen.