hond jankt de hele boel bij elkaar,wil niet in de bench

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia9

Re: hond jankt de hele boel bij elkaar,wil niet in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:52

Geit,waarom krijg ik geen pb van je terug?
je doet wel heel erg vreemd he...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 18:40

je hebt al een pm terug hoor.sommige mensen pm'en niet direct terug aangezien er hier ook nog 3 beesten lopen die ook wel eens aandacht willen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 21:21

nou vanmiddag weer even bezig geweest met oefenen in de bench.
hij snapt al precies wat we gaan doen als hij de bench in moet.ik ben vandaag tot de 10 sec de deur voordeur uitgegaan en daarna weer terug en belonen.hij bleef netjes in de bench liggen en als hij er uit mag van me dan springt hj me niet meer zo omver en draaid hij niet meer helemaal door.
het is echt een supper slimme woef Haha!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 17:22

ik heb vanmiddag eens opgenomen wat babbous doet als ik weg ben.
ik moest echt even boodschapjes doen ''aangezien er letterlijk niks in huis was en ik toch moet eten'' dus ben 15 min weggeweest.
ik heb telefoon met camera op de bench gericht en heb het net even zitten bekijken.
de eerste paar minuten was hij stil en was hij een beetje door de bench aan het draaien en zijn kluif aan het zoeken die helemaal verstopt was in zijn kleed.na die paar minuten draaide hij helemaal door.ik heb echt nog nooit een hond zo gek zien doen.met zijn volle gewicht tegen de zijkant aan rennen,blaffen huilen en piepen tegelijk.
ik kon het niet echt aanzien.
ik ga van de week bij een vriend van me eve een cdtje opnemen met daarop mijn stem en een kong ofzo kopen.dan ga ik proberen of dat wat is plus de training verder doen die Jolanda_ me aanraadde.
als het echt allemaal niet werkt dan ga ik proberen van de bench af te komen zodat hij gewoon lekker door het huis kan wandelen en dan beetje steun bij de katten kan vinden

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:04

geit schreef:
@ tornadolover
als ik thuis ben overdag doe ik hem ook af en toe in de bench maar dan sloopt hij hem net zo hard uit elkaar,dat ik gister avond terug ben gegaan om hem dan maar los te laten was omdat het 11 uur savonds was,we in een heel gehorige flat wonen met onder en boven ons kleine kinderen en baby's,dan kan ik het gewoon niet maken om die hond zo een herrie te laten maken.

Hond heeft succes dus gehad, en gaat dit alleen maar vaker proberen. Hond gaat blaffen om dat die weet ik veel heeft, zorg er dan altijd voor dat je niet laat merken dat je er bent, negeer het gedrag wat je neit wenst, en pas als jou hond stil is en braaf is ga jij naar die hond toe en beloon je hem, NIET EERDER! ook al is het midden in de nacht. wij hadden ook een hond die als hij eruit wou begon te blaffen en piepen, Hij weet nu dat als hij dat doet dat hij moet blijven zitten!!!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:25

de Bench moet een veilige en betrouwbare plek worden.. af entoe als je hond het niet ziet, een koekje erin leggen Lachen dan zullen ze de bench 'aardig' gaan vinden en zullen ze er vaker in gaat liggen.
ook kauwstaafjes en botten; laat ze het op eten in de bench.
doe je hond er NOOIT voor straf in... Knipoog zo word de bench eng en onbetrouwbaar Knipoog wij zelf hebben dit advies ook gekregen, verder geen verstand van hoor Tong uitsteken
en als nje hond gaat janken of blaffen in de bench; negeren..
s'nachts kun je je hond ook laten schrikken, zodat hij het blaffen niet meer gaat doen.
doe NOOIT een sleutelbos als schrik-middel... Knipoog want dat gebruik je vaker en het moet 1 geluid zijn wat verder op de dag niet gebruikt word.
wij zelf gebruiken een blikje(cola Tong uitsteken ) met 3 steentjes erin... Lachen
je hond mag het NIET zien als jij het blikje gooit.. Knipoog
zo.. Tong uitsteken voor meer advies moet je maar even aan andere mensen vragen; zoals de DA Knipoog ik weet niet of dit 'de' manier is maar zo hebben wij het geleerd Lachen

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 12:23

pubelia schreef:
geit schreef:
@ tornadolover
als ik thuis ben overdag doe ik hem ook af en toe in de bench maar dan sloopt hij hem net zo hard uit elkaar,dat ik gister avond terug ben gegaan om hem dan maar los te laten was omdat het 11 uur savonds was,we in een heel gehorige flat wonen met onder en boven ons kleine kinderen en baby's,dan kan ik het gewoon niet maken om die hond zo een herrie te laten maken.

Hond heeft succes dus gehad, en gaat dit alleen maar vaker proberen. Hond gaat blaffen om dat die weet ik veel heeft, zorg er dan altijd voor dat je niet laat merken dat je er bent, negeer het gedrag wat je neit wenst, en pas als jou hond stil is en braaf is ga jij naar die hond toe en beloon je hem, NIET EERDER! ook al is het midden in de nacht. wij hadden ook een hond die als hij eruit wou begon te blaffen en piepen, Hij weet nu dat als hij dat doet dat hij moet blijven zitten!!!

wat ik van mijn onder buurjonge hoorde was dat die hond elke moment dat ik weg was tekeer ging en dat het echt pas stopte als ik terug kwam.klopt want als ik bij de 1e flat aankwam hoorde ik hem alweer in de verte tekeer gaan.
ja de hond heeft toen inderdaad succes gehad.maar wat wil je om 11 uur savonds,kleine kinderen onder en boven je.muren zo dun dat je mensen 2 huizen boven je kan horen lopen.ga jij mijn buren uitleggen dat die hond er niks aan kan doen en het nog moet leren?
ik heb het geprobeerd uit te leggen maar wat ik al eerder zei het dringt niet tot hun door.nou woon ik ook zeg maar in de bijlmer van veenendaal dus daar heb je zoiezo al niet graag gezeik met je buren.plus dat ik het er niet bij kan hebben dat ze straks nog meer gaan klagen en dat ik straks mijn hond weg moet doen omdat hij tekeer ging toen ik nog niet wist dat hij verlatings angst had.
dus als jij hier even mijn buren wil proberen het iets te laten snappen ga je gang.
ik weet niet of je het hele topic heb gelezen.
en als je een paar post terug leest zie je dat ik al op een manier aan het trainen ben en dat dat super goed gaat.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 12:28

moontje13 schreef:
de Bench moet een veilige en betrouwbare plek worden.. af entoe als je hond het niet ziet, een koekje erin leggen Lachen dan zullen ze de bench 'aardig' gaan vinden en zullen ze er vaker in gaat liggen.
ook kauwstaafjes en botten; laat ze het op eten in de bench.
doe je hond er NOOIT voor straf in... Knipoog zo word de bench eng en onbetrouwbaar Knipoog wij zelf hebben dit advies ook gekregen, verder geen verstand van hoor Tong uitsteken
en als nje hond gaat janken of blaffen in de bench; negeren..
s'nachts kun je je hond ook laten schrikken, zodat hij het blaffen niet meer gaat doen.
doe NOOIT een sleutelbos als schrik-middel... Knipoog want dat gebruik je vaker en het moet 1 geluid zijn wat verder op de dag niet gebruikt word.
wij zelf gebruiken een blikje(cola Tong uitsteken ) met 3 steentjes erin... Lachen
je hond mag het NIET zien als jij het blikje gooit.. Knipoog
zo.. Tong uitsteken voor meer advies moet je maar even aan andere mensen vragen; zoals de DA Knipoog ik weet niet of dit 'de' manier is maar zo hebben wij het geleerd Lachen

de bench is voor hem al een veilige plek.hij slaapt er snachts in,hij zit erin als ik aan het eten ben,als hij moe is wil hij er ook nog wel eens in gaan liggen(maar hij blijft liever bij mij in de andere kamer ligge).
hij krijgt na het uitlaten zijn broodje die hij in de bench opeet,zijn koekjes eethij erop en als de katten erin gaan liggen slapen dan jaagt hij ze daar even weg.
dus hij weet dat het zijn plekje is.en hij heeft er ook wel vrede mee.
ik ben er ook achter dat het dus niet de bench is.het is gewoon het hele gedoe om het alleen zijn.die bench kent hij en dat is zijn plekkie maar alleen zijn kent hij niet en dat geeft de problemen.
ik kan niksnaar hem gooien want snachts als ik thuis ben dan is alles oke.
zoiezo ga ik niks naar hem gooien of hem laten schrikken want het is een probleem hondje wat heel snel bang voor iets is en ik ben juist bezig om hem niet meer overal van te laten schrikken.
dat ga ik niet vergooien door hem goed te late schrikken.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:06

geit mag ik je eens aan raden om op een hondenforum info te halen deze mensen weten precies wat je meot doen......

zorg dat je hond een koekje krijgt als hij de bench in moet of koop lekker een kong ......

en ga oefenen....doe hem in de bench doe je jas aan.....loop naar de deur....loop terug doe je jas uit en laat hem llos..
stapje verder nu nu 10 sec buiten en weer naar binnen hond eruit....
stap verder nu 2 minuten ...
en weer nu 5 minuten......

trek af en toe je jas aan ...... en weer uit.... geef hem lekker een koekje als ie in de bench moet...en als ie eruit komt lekker begroeten...

doe hem eens in de bench thuis met de deur dicht....blaft hij?? ga ervoor zitten met je rug tegen de bench....
dan als ie dat gewent is stuk verder gaan zitten(wel altijd met je rug naar hem toe) blaft hij? ----> terug naar niveau 1 dus met je rug ertegen aan...is ie weer stil? stukje naar voren...telkens als hij stil is ga je een stuk verder weg tot je uit het zicht bent...en bv een kwartiertje naar boven gaat...
telkens als hij blaft?? weer een stukje terug......

LET OP: de hele sessie niks zeggen!!!! daar vraagt je hond om en als je dat doet gaat ie meerlawaai maken om aandacht te krijgen en hem NOOIT eruit laten als ie lawaai maakt...pas als hij stil is mag ie eruit en is ie goed bezig...

dit heeft bij ons wel geholpen eerst blafte ze heel detijd als zij in de bench moest omdat wij gaan eten, nu blaft ze neit meer en weggaan is ook geen probleem...

goed oefenen gaat het fout?? begin je gewoon weer helemaal bij het begin..
leg een kong in de bench als je echt weggaat en je bent wat verder met oefenen dan heeft je hond eventjes vermaak en een kong kan niet kapot dus die kan ie ook niet inslikken of iets...

succes en mocht je willen kijk plaats dan een topic in het hondenforum daar leer je zoveel!!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:29

af en toe vraag ik me weleens af of mensen alle post in een topic wel goed lezen Tong uitsteken
hij krijgt wat lekker als hij de bench in gaat.ik oefen met de deur uit,weer naar binnen belonen,
iets langer naar buiten,terug,en belonen.
als ik thuis ben en hij zit in de bench dan blaft hij NIET.
hij doet normaal als ik er ben.
het liefst heb ik hem loslopen dus ben nu aan het oefenen dat ik weg kan gaan en hij lekker los kan lopen,zonder te slopen.dus elke keer als hij wat pakt om te slopen(buiten zijn speeltjes om)
dan pak ik dat op,leg het weg en geef hem zijn speeltje of zijn kluif.
en kong ga ik zoiezo kopen,stond ook al in het topic Tong uitsteken

vanmiddag is hij weer heel even alleen geweest aangezien ik vanaf stal naar huis aan het lopen was en ik niet meer kon dus mijn vriend me even op ging halen.hij is 10 min alleen geweest en toen we bij de flat aankwamen was hij stil(normaal is hij dan aan het flippen),hij had niks gesloopt en was lekker achter de katten aan het aanjagen Haha!
vanmiddag was mijn vriend aan het opruimen en de schuur aan het opruimen en toen is babbous ook een paar keer een aantal minuten alleen geweest en was hij ook stil (vanuit de schuur kun je horen als hij blaft)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 21:40

Allereerst wil ik je zeggen dat ik je super bewonder dat je hier de tijd voor neemt. Veel mensen hadden deze hond alweer terug naar de opvang gebracht. OK dan!

Super dat het al wat beter gaat!

Misschien is dit een idee.... volgens mij heeft hij naast verlatingsangst ook last van verveling. Als hij kluiven op kluifjes oid niet intressant vind is het een idee om een mergpijp bij de slager te vragen. Niet zo'n hele korte maar een wat langer stuk. Dit kook je helemaal goed uit, daar word dan het bot lekker hard van. Als hij helemaal leeg is kan je die voor je weggaat vullen met brood gemengt met leverpastei. Het duurt uren voordat hij dat er helemaal uitgelikt heeft. En lekker dat ze dat vinden! Hij heeft niet eens in de gaten dat jij er niet bent. Deze tip kreeg ik jaren geleden van een hondentrainer voor een hond die je hele huis sloopte. Na een hele poos kon hij gewoon alleen blijven, ook zonder mergpijp Knipoog

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 21:52

@laika
klopt helemaal wat je zegt.veel mensen zouden deze hond meteen weer herplaats hebben of weer in een asiel gestopt hebben.
dat is ook 1 van de redenen waarom ik deze hond zo graag wou.
ik had zoiets van die hond moet niet weer in verkeerde handen vallen want hij heeft ondanks dat hij pas 1 jaar oud is al teveel eigenaren gehad.dat wou ik voorkomen.
ik heb mijn kans om weer te gaan werken na een jaar thuis zitten op moeten geven voor deze hond,mijn vrije tijd en mijn sociale leven voor een groot deel maar dat heb ik voor babbous over.
hij is nu 2 weken bij me en is nu echt al me alles.en ik ben alles voor hem aangezien hij bang is voor iedereen en hij mij als steunpunt zoekt.

ik ga van de week even langs de slager voor een mergpijp en ga je tip uitproberen.
hij vind kluiven enz inderdaad na een tijdje niet meer intresant,zijn knoop(de grootste en dikste die er was)had hij binnen een week helemaal aan flarde liggen,alleen gerookte varkensoren vind hij intresant maar die zijn binnen 5 minuten in stukjes gescheurd en verdwenen in zijn buik Tong uitsteken
kortom ik ben hem de halve dag aan het vermaken buiten zijn vaste gekke dolle ren uurtje in het park en de andere 4 keer per dag dat ik met hem ga wandelen Haha!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 15:45

nou ik heb een kong voor hem gehaald en een worst bij de dierenwinkel.
ik heb hem ermee in de bench gelegt en hij was er goed zoet mee.
nu heb ik alleen nog de vraag:
als hij klaar is met de kong leggen jullie hem dan weg?of mag hij ermee blijven spelen?want hij blijft eraan knagen en ben bang dat hij hem een keer kapot bijt en een stuk binnen krijgt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 16:04

Ik zou hem lekker wegleggen, en alleen geven als er iets lekkers inzit. Zo blijft de kong ook speciaal voor hem.

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 16:22

ja zoiets had ik dus ook al.vandaar dat ik hem ook maar weggelegt heb.
hij was net hele huis aan het doorspitte waar die kong nou gebleven was.hehe

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:19

geit schreef:
ja zoiets had ik dus ook al.vandaar dat ik hem ook maar weggelegt heb.
hij was net hele huis aan het doorspitte waar die kong nou gebleven was.hehe

als je de echte kong merk hebt(dat duurdere kong) dan staat er ook op dat deze neit kapot kunnen ik weet neit welke kleur je genomen hebt? rood zwart of???
de zwatre schijnen het sterkste te zijn en deze heb ik ook voor miijn bull terrier en die mag er altijdmee spelen want hij gaat echt neit kapot.....
bij ons stond er toen op de verpakking dat als ie kapot gaat dat je naar hun kunt komen of zoiets...

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 18:33

ze kunnen wel kapot:Pvandaar dat je voor de hardebijters de zwarte heb maar mijn vriend heeft dus de rode meegenomen en wedde dat die kapot kan Tong uitsteken
hij heeft er nu al een stuk uit gebeten toen de worst eruit was

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:35

geit schreef:
ze kunnen wel kapot:Pvandaar dat je voor de hardebijters de zwarte heb maar mijn vriend heeft dus de rode meegenomen en wedde dat die kapot kan Tong uitsteken
hij heeft er nu al een stuk uit gebeten toen de worst eruit was

hahah dan misschien de zwarte?? Haha!

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 18:37

ja denk het ook Tong uitsteken
kn natuurlijk ook zeggen van goh me hond bijt nooit iets kapot en deze is meteen stuk,krijg ik nu een nieuwe? Haha! hehe

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:38

de rode is al voor honden die een sterke bite hebben, onze hond bijt alles kapot behalve de rode kong...

succes met je hond. En vraag het anders aan een gedrags therapeut...

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 18:39

geit schreef:
ja denk het ook Tong uitsteken
kn natuurlijk ook zeggen van goh me hond bijt nooit iets kapot en deze is meteen stuk,krijg ik nu een nieuwe? Haha! hehe

je kunt wat proberen kan jou het schelen, brutale mensen hebben de halve wereld Pling

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:38

pubelia schreef:
de rode is al voor honden die een sterke bite hebben, onze hond bijt alles kapot behalve de rode kong...

als je op de verpakking kijkt staat dat de zwarte voor extra harde bijters is Tong uitsteken
http://www.fretten.nl/kongpagina.html
en net als een terapheut/psygoloog voor mensen heb ik het ook niet zo op die gaste voor dieren.
we komen er wel uit Haha!

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 20:52

geit schreef:
pubelia schreef:

als je op de verpakking kijkt staat dat de zwarte voor extra harde bijters is Tong uitsteken
http://www.fretten.nl/kongpagina.html
en net als een terapheut/psygoloog voor mensen heb ik het ook niet zo op die gaste voor dieren.
we komen er wel uit Haha!

en dan zie je ook dat de rode voor normale bijters is...... wat voor hond heb je? haal anders de zwarte die is echt stevig hoor....

geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 20:54

ik heb een mechelaartje met een aardig sterk kaakje Haha!
maar ik ga ook inderdaad van de week de zwarte maar even halen.

bakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:15

geit schreef:
ik heb een mechelaartje met een aardig sterk kaakje Haha!
maar ik ga ook inderdaad van de week de zwarte maar even halen.

ik heb een bull terrier en die komt er niet doorheen...., maar denk dat je jouwe hem meer gebruikt ook maar je kunt het proberen....
neem gewoon je oude mee en zeg dat ie m zo door had wat neit hoort..