De hele dag aan het poepen (puppie)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: De hele dag aan het poepen (puppie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:34

Eukanuba is niet zo goed als de prijs doet vermoeden... Geeft veel problemen, met darmen maar ook met huid.
Persoonlijk zou ik overgaan naar een ander merk. Bijvoorbeeld Hill's.

Zoals Yvonniej al zegt poepen puppies altijd vaak (net als plassen) en moet je de voeding over de dag verdelen. 's Avonds niet meer omdat je dan het probleem van 's nachts poepen krijgt.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:51

Hoe vaak per dag laat je je pup uit?
Ik ging in het begin elk uur met mijn hond uit, de tussenposen heb ik langzaam aan vergroot.
Mijn hond kreeg als pup 3 keer per dag een portie Royal Canin, daar heeft hij het heel goed op gedaan.
Hij krijgt nu al jaren denkadog duo (lam en rijst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:57

Arrabel schreef:
Voorderest verdelen we de brokjes van Eukaneuba over de hele dag.

Een hond is een jager en kun je dus het beste 1 of 2 x per dag voeren, daar is ook zijn spijsvertering op gemaakt.
Ik zou dus stoppen met de hele dag kleine beetjes geven.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:14

Ilindra schreef:
Arrabel schreef:
Voorderest verdelen we de brokjes van Eukaneuba over de hele dag.

Een hond is een jager en kun je dus het beste 1 of 2 x per dag voeren, daar is ook zijn spijsvertering op gemaakt.
Ik zou dus stoppen met de hele dag kleine beetjes geven.

Is dat bij pups niet anders? Mijn pup was toen hij nog echt jong was snel vol, als ik dan in 2 keer zou voeren kreeg hij lang niet genoeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:17

Bij ons krijgen ze hooguit nog een paar weken wat brinta tussendoor maar zodra ze een week of 10 zijn krijgen ze 2x per dag brokjes.

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:18

De fokker en dierenarts raadde mij ook aan om 4 kleine beetjes te voeren en pas later over te gaan op 1 of 2 keer. Nu voer ik ze (boxer 1.5 jaar en rottweiler 3 jaar) nog steeds 3 keer per dag. Ze hebben het nodig en eten echt niet 1 hele bak leeg met de inhoud van 3 bakken.

Hills voer heb ik ook geprobeert, helaas liep de boxer hiermee te snerten. Liet brokjes overal vallen. De rottweiler at het wel en ging ook minder poepen.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:52

Mijn DA heeft mij toendertijd ook aangeraden om het voer over 3 porties te verdelen.
Nu krijgt hij 2 keer per dag voer, hij eet het lang niet altijd op, zo fijn die borders, maar een keer overslaan vind ik geen probleem, hij krijgt de keer erop echt niet extra veel.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:53

Ilindra schreef:
Bij ons krijgen ze hooguit nog een paar weken wat brinta tussendoor maar zodra ze een week of 10 zijn krijgen ze 2x per dag brokjes.

oke, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor honden je hebt. En of ze makkelijk eten of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:00

Toen mijn hond nog hols kreeg poepte hij wel 7 keer per dag, nadat hij Canex kreeg is dit al terug naar 3 keer per dag, nu krijgt hij prins.
Prins is een heel natuurlijk produkt.

De meeste hondenvoer bevat te veel vulmiddelen, een hoop toegevoegde rotzooi wat alleen ballast is en dus ook uitgepoept moet worden.

Ga goed spul kopen, kost meer maar minder poep, minder voeren en gezonder voor je dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:04

Scheelt dat we er meer hebben ze dus heel vlot leren om door te eten Knipoog
Als mijn honden moeten werken krijgen ze eigenlijk alleen s'ochtends vroeg voer om de kans op een maagtorsie zo klein mogelijk te houden.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-06 15:51

Hartstikke bedankt voor de tips!!! OK dan!
Ik zal haar nu 3 keer per ag voeren en ik ga opzoek naar ander voer voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:01

Mijn pup kreeg maar 1 keer per dag te eten. Hij eet ook maar 1 keer per dag nu en zijn bak is bijna altijd vol nu hij volwassen is. Als hij leeg is, gaat hij bij de brokkenpot staan piepen, moet ik zijn bak vullen en is het goed, soms eet hij een dag niet en soms 2 keer per dag. Hij regelt het zelf.

Ik denk dat je je pup niet moet aanleren om de hele dag te mogen eten. 3 x vind ik wel veel. Ik hoor mensen praten over tussen de middag een boterham met leverworst en dan smiddags weer dit en dan weer dat. Onzin. Idd goede kwaliteit brok, brok die ze echt moeten kauwen en de opgegeven hoeveelheid voeren.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:05

Russel, het is juist belangrijk dat pupjes verdeeld over de dag hun maaltijd krijgen. Hun maagje is nog klein en kan niet een volledige portie aan. Ook is het beter een volwassen hond 2 keer daags eten te geven. Een hondenmaag kan als hij te vol is gaan draaien (maagtorsie) vergelijkbaar met koliek, alleen is bij een hond dan accuut levensgevaar en een operatie noodzakelijk. Een droge boterham tussendoor is zeker geen onzin, kan best.
Mijn labrador moet 2 keer daags eten. Als ze maar 1 keer krijgt wordt ze misselijk en gaat ze gal spugen. Ze heeft het gewoon nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:14

Mijn hond eet wat hij nodig heeft, bepaalt hij zelf. Ken meer honden die dat zo doen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:59

wij geven altijd Vlees..
kan ff niet op de naam komen.. maar het iig heel goed vlees
Het zijn allemaal restjes en ze poepen er heel weinig van.. zeker een aanrader!

ik zal even de naam opzoeken en plaatsen als ik hem gevonde heb

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:09

Ik zou inderdaad eventueel een lam/rijst voeder proberen. Maar wel goed opletten op de kwaliteit van de brok.
In veel brokken zitten veel groentes etc in toegevoegd. Hier doet een hond niks mee. Een hond is een van nature uit een vleeseter. Wat je dan ziet is dat de honden veel meer gaan poepen.
Ik heb een voedingscursus voor honden en katten gehad. Eukanuba is een erg goed voeder, maar als je hondje hier slecht op reageert zou ik toch wat anders proberen.
Misschien Pro Plan of Royal Canin. Zijn erg goede voeders.
Voor t kosten verschil hoef je het niet te laten. Vaak zeuren mensen er over dat RC en EUK. zo duur zijn, maar uiteindelijk geef je daar minder van omdat de brok kwaliteit veel hoger is. En van de andere voeders moet je veel meer geven om op dezelfde kwaliteit te zitten.
Ik heb zelf 4honden die zitten op RC en doen het er perfect op. Heb een keer een test gedaan met een goedkoper merk voer (zoals bonzo/pedigree/ uit supermarkten) maar het bleek dat de honden echt abnormaal veel meer gingen poepen.
Ik heb er ook een Sint Bernard tussen lopen dus dan weet je het resultaat wel. Van de goedkope voedingen moest hij ruim 1,5kilo op een dag! En nu van RC 400gr. Dus je doet veeeeel langer met een zak. Ik deed met zo'n goedkope zak ongeveer 2weken en RC ruim een maand. Dus uiteindelijk om je op dezelfde kosten uit.
Hoe lang hebben jullie haar nou precies. Het kan de eerste periode ook een beetje door stress komen.
Op de foto is het een erg leuk hondje trouwens, echt een poepie. Veel plezier ermee

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 10:25

Spetter schreef:
Russel, het is juist belangrijk dat pupjes verdeeld over de dag hun maaltijd krijgen. Hun maagje is nog klein en kan niet een volledige portie aan. Ook is het beter een volwassen hond 2 keer daags eten te geven. Een hondenmaag kan als hij te vol is gaan draaien (maagtorsie) vergelijkbaar met koliek, alleen is bij een hond dan accuut levensgevaar en een operatie noodzakelijk. Een droge boterham tussendoor is zeker geen onzin, kan best.
Mijn labrador moet 2 keer daags eten. Als ze maar 1 keer krijgt wordt ze misselijk en gaat ze gal spugen. Ze heeft het gewoon nodig.

Dat is onzin, jij hebt het je hond aangeleerd dat ie 2 maal per dag eten krijgt en de hond is daarop ingesteld, maar ook jouw hond kan het leren om minder vaak eten te krijgen zonder onnodige spuwerij. Hij heeft geen 2 maaltijden per dag nodig, hij heeft een bepaalde hoeveelheid eten nodig.

Mijn (volwassen) honden krijgen vaak maar 1 maal in de 2 dagen te eten (ene keer iedere dag, andere keer een dagje overslaan, zit geen vast ritme in dus) en ze doen het er uitstekend op.
Ze krijgen dan ook geen brokken, maar vers vlees en de hoeveelheid verschilt natuurlijk ook behoorlijk dan als je 1 of 2 keer per dag zou voeren.
Ze krijgen dan wel vaak een 'tussendoortje', niet omdat het nodig is (en brood is zeker niet nodig voor een hond) maar omdat het over is oid (bijv groente wat wij over hebben of als wij fruit aan het eten zijn en die dingen).
Nu is dit natuurlijk niet van de ene op de andere dag zo gegaan, ik heb de honden er eerst aan laten wennen (onregelmatige tijden, onregelmatige hoeveelheden, voerbeurt weglaten en zo verder).
Het is juist voor de hondenmaag gezonder om af en toe helemaal leeg te zijn en af en toe behoorlijk vol (het krimpen en aantrekken verhaal).

Urbann, carnibest toevallig? Of rodi of duck? Of iets soortgelijks?