hond loopt weg :( tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: hond loopt weg :( tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:55

samyrah: dan weet ik niet wat voor reisbench jij bedoelt maar die maken ze volgensmij niet zo.

dit zijn de reisbenches van nu:
Afbeelding

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:10

pubelia schreef:
woofie schreef:
is het een reutje of een teefje?
een reu wil nog wel eens de poten nemen om een loops teefje achterna te gaan, maar ook een loops teefje kan in een verliefde bui op zoek gaan naar een "leuke knul" Clown
als je een teefje hebt, dan kan het zijn dat ze tegen de loopsheid aanhangt...dat kun je zien aan het opzwellen van haar vulva.
het is dan zaak om haar vast te houden.
betreft het een verliefde reu? vergis je niet, hij kan zijn liefde kilometers lang volgen.....en aangezien teefjes niet alleen in voor en najaar loops worden, is misschien castratie een oplossing.

Wij hebben 2 NIET gecastreerde reutjes en er komen bij ons langs de wei in de regelmaat loopse teefjes en werklijk nooit hebben onze honden ook maar een teefjes zn spoor of een loops teefje achter na gedaan. En om dan gelijk te laten casteren:S

heb je mij horen zeggen dat elke reu gecastreerd dient te worden???
ik zeg alleen dat het een oplossing kan zijn voor een reu die steeds weer achter loopse teefjes aangaat...............

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 00:22

Het is een reutje en hij is geholpen ik heb hem 2 en half jaar..en hij is 2 x weggelopen..voor de vakantie en na 2 maanden weer een x..het is geen jachthondje en dit zit ook absoluut niet in hem ..hij rent niet achter andere dieren aan..hij vind ze eerder eng.
Ik ben met hem op cursus geweest en het eerste wat ik hoorde ..dit is een moeilijk geval..geeft niet want ik heb geduld en het maakt ook helemaal niet uit want het is en blijft een schatje!
Maar ik kan niet boos op hem worden want dan gaat hij zich verstoppen..dus toen ik hem vond nadat hij weggelopen was..kon ik ook absoluut niet boos op hem worden want dan krijg ik hem niet te pakken.
Hij luisterd verder heel goed..en kan zitten pootjes geven enz..alleen vertrouwen dat blijft een moeilijk punt.
Maar hoe dan ook ik ben superbang dat hij platgereden word..want hij is overal bang voor behalve auto's!
Hij bleef altijd bij me..en vandaag weer.. nu let ik natuurlijk ook veel meer op..en als ik wat met mijn paard doe doe ik hem aan de lijn..maar toch waar zou dit door kunnen komen? gebrek aan vetrouwen? of juist wel vertrouwen..of ik ben je zat..of let eens op mij..of of??

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:28

zorg dat je hondje goed naar je luisterd en laat hem zien dat het veel en veel leuker is om bij jou te lopen dan ergens anders. Als de hond weg loopt wordt je niet boos maar doe je hem gewoon weer aan de riem.
Geef je hondje om de zoveel tijd gewoon wat lekkers zodat het ook leuk is om bij jou te lopen en ga even spelen met hem als die braaf is.

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:05

annepaardoes schreef:
samyrah: dan weet ik niet wat voor reisbench jij bedoelt maar die maken ze volgensmij niet zo.

dit zijn de reisbenches van nu:
Afbeelding

Dit is de opvouwbare bench die ik beschreven heb. Een echte reisbench moet echter veel sterker zijn, want deze worden niet gebruikt omdat ze makkelijk mee te nemen zijn, maar voor bijvoorbeeld achterin de auto, voor veiligheid en geborgenheid van de hond, maar ook heel veel voor in het vliegtuig. De reisbench die ik bedoel, is dus voor onderweg. De bench die jij laat zien is voor op de plaats van bestemming. Ik snap de verwarring. Ze zouden die dingen misschien beter transportbench kunnen noemen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:38

samyrah schreef:

Ik zal een stroomdraadje aan je toetsenbord maken, dan denk je misschien na voordat je wat schrijft. Of nog liever, aan je mond, nee, ik heb het! We doen je een blafband om. Als je dan wat zegt, krijg je gelijk een stroomstoot. Leuk!!! Eens kijken of dat werkt bij je...

Domdomdom. Dierenmishandeling... Verdrietig

Vind jij een stroomdraad bij paarden ook zielig?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:44

samyrah schreef:
Dit is de opvouwbare bench die ik beschreven heb. Een echte reisbench moet echter veel sterker zijn, want deze worden niet gebruikt omdat ze makkelijk mee te nemen zijn, maar voor bijvoorbeeld achterin de auto, voor veiligheid en geborgenheid van de hond, maar ook heel veel voor in het vliegtuig. De reisbench die ik bedoel, is dus voor onderweg. De bench die jij laat zien is voor op de plaats van bestemming. Ik snap de verwarring. Ze zouden die dingen misschien beter transportbench kunnen noemen.
Jij bedoelt toch gewoon een Varikennel?

Maar wil je die hond daar dan de hele dag in zetten? Want ik begrijp niet uit het verhaal van TS dat de hond wegloopt als ze boodschappen gaat doen ofzo.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 10:40

Nee ik denk als ze op stal is of zo.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 12:28

Het gaat idd niet om thuis...maar als ze op stal is...Ze kan moeilijk de baas van de stal vragen een stroomdraadje
aan te leggen...Vind het overigens ook niet dé oplossing...

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:04

Ik denk ook dat ze meer op jou gericht moet worden, en jij haar aandacht moet kunnen vragen wanneer nodig. Hiervoor bestaan verschillende methoden, die allemaal draaien rond positieve beloning.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:22

annepaardoes schreef:
zorg dat je hondje goed naar je luisterd en laat hem zien dat het veel en veel leuker is om bij jou te lopen dan ergens anders. Als de hond weg loopt wordt je niet boos maar doe je hem gewoon weer aan de riem.
Geef je hondje om de zoveel tijd gewoon wat lekkers zodat het ook leuk is om bij jou te lopen en ga even spelen met hem als die braaf is.

hie heb je al wat aan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 22:04

samyrah schreef:
Desiree schreef:
Stroomdraadje op de oprit. Dan durft hij er straks niet meer overheen.

Ik zal een stroomdraadje aan je toetsenbord maken, dan denk je misschien na voordat je wat schrijft. Of nog liever, aan je mond, nee, ik heb het! We doen je een blafband om. Als je dan wat zegt, krijg je gelijk een stroomstoot. Leuk!!! Eens kijken of dat werkt bij je...

Onze hond kon altijd door een heel KLEIN gat in de heg weglopen,wat ze dus ook deed. Nagelbijten / Gniffelen
Stroomdraadje om de heg gezet en de hond kwam er niet meer bij in de buurt. Clown
Liever een keer de neus laten stoten aan een stroomdraadje dan dattie onder een auto terecht komt. Nagelbijten / Gniffelen

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 06:31

Desiree schreef:

samyrah schreef:

Anthea schreef:
Onze hond kon altijd door een heel KLEIN gat in de heg weglopen,wat ze dus ook deed. Nagelbijten / Gniffelen
Stroomdraadje om de heg gezet en de hond kwam er niet meer bij in de buurt. Clown
Liever een keer de neus laten stoten aan een stroomdraadje dan dattie onder een auto terecht komt. Nagelbijten / Gniffelen

het ging samyrah erom dat mensen eerst eens gaan kijken naar waarom hoe en wat, en niet direct grijpen naar hulpmiddelen zoals stroom, desiree oppert vrij snel, hup stroomdraad, ze weet niet eens wat de situatie is, wat voor een hond enz, dat vind ik ook niet oke

voor de TS, ik kan niet van achter mijn pc zeggen hoe en wat,. het kan zijn dat je hond zich daar juist niet veilig voelt, maar ook dat ze zich er wel veilig voelt en het niet meer zo nodig heeft om aan jou te plakken, je weet dat ze dus kan gaan lopen, dus zorg dat wanneer je daar bent dat ze iets te doen heeft op het terrein, voor de momenten dat je haar even iets minder in het oog kan hebben, je kunt ook evetueel een pin in de grond maken, en de hond met een lange lijn eraan vast leggen, toch bewegings vrijheid, maar kan niet echt weg ( beter als in een bench iig)

probeer iig eerst uit te vinden waarom ze daar weg loopt Knipoog

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:38

Ik doe altijd beide Baroen, een open Bench met lange lijn. 3 x raden wat ze doet....In de bench naar de buitenwereld kijken....Laatst had ik haar de pen vergeten had ik haar aan de bench gebonden ging nog goed ook.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:42

samyrah schreef:
Desiree schreef:

o dus jou paard staat ook niet achter een stroomdraad in de wei Clown

Stroomdraadje op de oprit kan goed helpen, ze probeen t maar 1 keer en dan weten ze wel dat ze daar moeten blijven. Tenzij de zo'n slimmerik hebt die gelijk weet dat als t weg is t draad, dat ie dan weer veilig kan weghuppelen, of eroverheen springt haha.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:49

De hond staat niet onder apèl en dan luisterd de hond niet, een hondenschool kan erg veel helpen door middel van clickertraining bv.Mijn hond heeft zo,n beetje alle cursussen gehad bij een hondenschool maar dat heeft de fokker allemaal gedaan, als ik met haar ga fietsen maar haar niet onder apèl zet dan luisterd ze veel minder.Zodra ik ga fietsen en 1 keer zeg ik naast dan staat ze onder apèl en blijft ze de hele tijd bij de fiets.