Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Maar waarom doe je hem dan weg? HEbben jullie dan zelf katten in huis? is het niet mogelijk de hond van katten vandaan te houden?
Piera schreef:Ik heb altijd geleerd dat wanneer een hond 1x bloed proeft, je hem in laat slapen. Ik wil niet banketstaaf doen ofzo, want ik snap echt wel dat het voor de TS ontzettend moeilijk is, maar je moet wel beseffen dat wanneer je besluit deze hond te houden, je continue waakzaam moet zijn, want stel je voor er gebeurd een keer wel iets met een klein kind, dan kan je jezelf wel voor je kop slaan, want je had het tenslotte kunnen weten.
En als je besluit deze hond niet in te laten slapen, zal je hem waarschijnlijk altijd aangelijnd en gemuilkorfd moeten houden, in de bench, kennel of wat dan ook. Dan moet je ook gaan nadenken wat je je hond dan aandoet en of zijn leven dan nog wel 'hondwaardig' is.
Lavandula schreef:Ik vind het risico hier te groot, teveel kinderen die over de vloer komen en teveel katten in de buurt.. En om hem de hele dag vast te leggen vind ik ook zielig
Lavandula schreef:Ik vind het risico hier te groot, teveel kinderen die over de vloer komen en teveel katten in de buurt.. En om hem de hele dag vast te leggen vind ik ook zielig
Desiree schreef:Lavandula schreef:Ik vind het risico hier te groot, teveel kinderen die over de vloer komen en teveel katten in de buurt.. En om hem de hele dag vast te leggen vind ik ook zielig
Wie zegt dat de hond risico vormt voor kinderen? Volgens mij niet meer dan een willekeurige andere hond. Katten zijn weer heel anders dan kinderen.
En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast? Ik zou hem daarvoor echt neit weg doen hoor! MAar ja, mijn hond wegdoen zou zowiezo toch nooit een optie zijn. Ik vecht ervoor.
Winddancer schreef:Tenminste niet egoistisch en alleen maar aan je zelf denken!
Desiree schreef:Lavandula schreef:Ik vind het risico hier te groot, teveel kinderen die over de vloer komen en teveel katten in de buurt.. En om hem de hele dag vast te leggen vind ik ook zielig
Wie zegt dat de hond risico vormt voor kinderen? Volgens mij niet meer dan een willekeurige andere hond. Katten zijn weer heel anders dan kinderen.
En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast? Ik zou hem daarvoor echt neit weg doen hoor! MAar ja, mijn hond wegdoen zou zowiezo toch nooit een optie zijn. Ik vecht ervoor.
Lavandula schreef:
PARDON!!! Je hebt geen idee hoe moeilijk het is om zo''n keuze te maken! En als ik moet kiezen tussen het risico van weglopen met de kans dat het gebeurt, of een huis zoeken waar het risico stukken kleiner is, dan kies ik toch echt voor mijn hond en niet voor mezelf!
Ik vertik het om mijn hond de hele dag aangelijnd te houden omdat er misschien een kind binnen kan komen en de deur open laat staan..
Ik heb geen hond genomen om hem vroegtijdig in te laten slapen of om hem zo vast te zetten in zijn doen en laten.. nee daar pas ik voor
Winddancer schreef:Oei, volgens mij is mijn reactie niet goed overgekomen.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik er respect voor heb dat jij kiest voor de hond en de omgeving en NIET egoistisch bezig bent door alleen maar aan jezelf te denken. Snap je?
Desiree schreef:Wie zegt dat de hond risico vormt voor kinderen? Volgens mij niet meer dan een willekeurige andere hond. Katten zijn weer heel anders dan kinderen.
En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast?
Desiree schreef:En dit vind ik persoonlijk een hele nare opmerking naar iemand die het beste voor haar hond wil!!Ik vecht ervoor.
Cheveyo schreef:wellicht heeft die kat HEM wel aangevallen en was het slechts verdediging?
zilie schreef:Voor sommige honden is het ook niet zo goed om ze de hele tijd van het ene huis naar het andere huis te nemen,
Ze hebben een structuur nodig en raken dan verward, en kunnen dan agressief worden.
Lavandula schreef:zilie schreef:Voor sommige honden is het ook niet zo goed om ze de hele tijd van het ene huis naar het andere huis te nemen,
Ze hebben een structuur nodig en raken dan verward, en kunnen dan agressief worden.
Ga het alsjeblieft nu niet hier op gooien...