Gewetenskwestie mbt hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Gewetenskwestie mbt hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:18

Maar waarom doe je hem dan weg? HEbben jullie dan zelf katten in huis? is het niet mogelijk de hond van katten vandaan te houden?

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:20

Vind het super dat je hem niet laat inslapen!!!! Bloos Haha!
(Is natuurlijk voor sommige mensen altijd het makkelijkst Verdrietig.
Ik hoop dat hij snel een goede thuis vind!!
Succes met zoeken.

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:21

ben het met je keuze eens. Hoewel in een echt kattenmens ben en het heel erg vind van die kat, vind ik niet dat de hond hiervoor een spuitje moet. Ik zou hem herplaatsen bij mensen zonder katten (lijkt me nogal logisch) en geen katten in de buurt.

Piera

Ik heb altijd geleerd dat wanneer een hond 1x bloed proeft, je hem in laat slapen. Ik wil niet banketstaaf doen ofzo, want ik snap echt wel dat het voor de TS ontzettend moeilijk is, maar je moet wel beseffen dat wanneer je besluit deze hond te houden, je continue waakzaam moet zijn, want stel je voor er gebeurd een keer wel iets met een klein kind, dan kan je jezelf wel voor je kop slaan, want je had het tenslotte kunnen weten.
En als je besluit deze hond niet in te laten slapen, zal je hem waarschijnlijk altijd aangelijnd en gemuilkorfd moeten houden, in de bench, kennel of wat dan ook. Dan moet je ook gaan nadenken wat je je hond dan aandoet en of zijn leven dan nog wel 'hondwaardig' is.

Anoniem

Desiree schreef:
Maar waarom doe je hem dan weg? HEbben jullie dan zelf katten in huis? is het niet mogelijk de hond van katten vandaan te houden?

Ik vind het risico hier te groot, teveel kinderen die over de vloer komen en teveel katten in de buurt.. En om hem de hele dag vast te leggen vind ik ook zielig

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:23

@Desiree: Ik bedoel ermee te zeggen dat (tenminste hier bij ons) iedere honden eigenaar het maar normaal vind om de hond buiten los te laten. Vaak gaan ze achter paarden, koeien en wild aan zonder ook maar enige aandacht voor de eigenaar. Ik vind dit super irritant. Wettelijk is vastgesteld dat een hond aangelijnd moet zijn. Wat mijns inzien ook terecht is.

Kan me trouwens ook gruwelijk ergeren over mensen die hun kat gewoon buiten laten lopen. Ik heb niet gevraagd voor die overlast.

TS: veel sterkte en succes verder.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:24

tsja, maar je hebt ook werkelijk helemaal nergens de mogeljkheid om honden los te laten en het zijn wel energieke dieren die dat nodig hebben. Mijn honden laten we buiten ook los lopen maar wij wonen ook op het platteland. Daar moet dat kunnen vind ik. MAar ze mogen geen koeien of zo op jagen. Zullen ze ook niet doen. Zelfs schapen vinden ze een beetje eng.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:25

Piera schreef:
Ik heb altijd geleerd dat wanneer een hond 1x bloed proeft, je hem in laat slapen. Ik wil niet banketstaaf doen ofzo, want ik snap echt wel dat het voor de TS ontzettend moeilijk is, maar je moet wel beseffen dat wanneer je besluit deze hond te houden, je continue waakzaam moet zijn, want stel je voor er gebeurd een keer wel iets met een klein kind, dan kan je jezelf wel voor je kop slaan, want je had het tenslotte kunnen weten.
En als je besluit deze hond niet in te laten slapen, zal je hem waarschijnlijk altijd aangelijnd en gemuilkorfd moeten houden, in de bench, kennel of wat dan ook. Dan moet je ook gaan nadenken wat je je hond dan aandoet en of zijn leven dan nog wel 'hondwaardig' is.

Begrijp jou standpunt, maar, denk toch, dat als je echt van je dier houd, je er toch alles voor doet, om hem toch te houden, of tenminste altijd waakzaam te zijn, en de hond kan dan ook wel perfect gelukkig zijn volgens mij.
Wij hebben namelijk, ook een moeilijke hond, kan niet goed met kinderen om, maar als we ermee buiten gaan, letten we super op!
Ik zou het niet over mijn hart krijgen haar daarvoor weg te doen!

Winddancer

Lavandula schreef:
Ik vind het risico hier te groot, teveel kinderen die over de vloer komen en teveel katten in de buurt.. En om hem de hele dag vast te leggen vind ik ook zielig

Dit vind ik nou een echte dierenliefhebbers reactie Ja
Tenminste niet egoistisch en alleen maar aan je zelf denken!

Desiree

Lavandula schreef:

Wie zegt dat de hond risico vormt voor kinderen? Volgens mij niet meer dan een willekeurige andere hond. Katten zijn weer heel anders dan kinderen.

En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast? Ik zou hem daarvoor echt neit weg doen hoor! MAar ja, mijn hond wegdoen zou zowiezo toch nooit een optie zijn. Ik vecht ervoor.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:28

Desiree schreef:
Lavandula schreef:

Wie zegt dat de hond risico vormt voor kinderen? Volgens mij niet meer dan een willekeurige andere hond. Katten zijn weer heel anders dan kinderen.

En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast? Ik zou hem daarvoor echt neit weg doen hoor! MAar ja, mijn hond wegdoen zou zowiezo toch nooit een optie zijn. Ik vecht ervoor.

Ben het HELEMAAL met je eens! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:31

Winddancer schreef:
Tenminste niet egoistisch en alleen maar aan je zelf denken!

PARDON!!! Je hebt geen idee hoe moeilijk het is om zo''n keuze te maken! En als ik moet kiezen tussen het risico van weglopen met de kans dat het gebeurt, of een huis zoeken waar het risico stukken kleiner is, dan kies ik toch echt voor mijn hond en niet voor mezelf!
Ik vertik het om mijn hond de hele dag aangelijnd te houden omdat er misschien een kind binnen kan komen en de deur open laat staan..
Ik heb geen hond genomen om hem vroegtijdig in te laten slapen of om hem zo vast te zetten in zijn doen en laten.. nee daar pas ik voor
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-09-06 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:32

Desiree schreef:
Lavandula schreef:

Dankjewel dat je mijn punt iig begrijpt, ik was al bang dat heel bokt over mij heen zou vallen..

@ Desiree. Misschien is deze hond niet per defenitie super gevaarlijk voor kinderen, maar wat nou als deze hond nog een keer een kat grijpt. Dat zou ik niet pikken als dat zou gebeuren met mijn katten, helemaal niet als deze hond dat al eerder had gedaan, ik zou dan een fikse rechtszaak aanspannen tegen de eigenaar van dat beest.
Begrijp me nu niet verkeerd trouwens, ik heb evenveel met katten als met honden, dus het is niet dat ik echt anti-hond ben.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:32

[quote="Desiree]En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast? Ik zou hem daarvoor echt neit weg doen hoor! MAar ja, mijn hond wegdoen zou zowiezo toch nooit een optie zijn. Ik vecht ervoor.
[/quote]

Een hond moet ten alle tijde buiten aangelijnd zijn, dus ook op het "platteland"' zoals jij dat noemt.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:35

[quote="Lavandula]
PARDON!!! Je hebt geen idee hoe moeilijk het is om zo''n keuze te maken! En als ik moet kiezen tussen het risico van weglopen met de kans dat het gebeurt, of een huis zoeken waar het risico stukken kleiner is, dan kies ik toch echt voor mijn hond en niet voor mezelf!
Ik vertik om mijn hond de hele dag aangelijnd te houden omdat er misschien een kind binnen kan komen en de deur open laat staan..
Ik heb geen hond genomen om hem vroegtijdig in te laten slapen of om hem zo vast te zetten in zijn doen en laten.. nee daar pas ik voor
[/quote]

Oei, volgens mij is mijn reactie niet goed overgekomen.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik er respect voor heb dat jij kiest voor de hond en de omgeving en NIET egoistisch bezig bent door alleen maar aan jezelf te denken. Snap je?

Marye78

Lavandula schreef:

Ik vertik het om mijn hond de hele dag aangelijnd te houden omdat er misschien een kind binnen kan komen en de deur open laat staan..

Winddancer bedoelde het volgens mij goed hoor, dat je juist niet egoistisch bent, en een dierenliefhebber Knipoog

Anoniem

Winddancer schreef:
Oei, volgens mij is mijn reactie niet goed overgekomen.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik er respect voor heb dat jij kiest voor de hond en de omgeving en NIET egoistisch bezig bent door alleen maar aan jezelf te denken. Snap je?

Ah, sorry, mijn excuus!! ik begreep het écht helemaal verkeerd!!
Bloos

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:36

Is je vergeven, kan gebeuren Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 23:52

Desiree schreef:

En te veel katten in de buurt.... je moet je hond op straat in principe toch aanlijnen, dat maakt niets uit. En in de tuin of in huis hoeft hij toch niet vast?

De ts verteld toch dat het een te groot risico op loslopen geeft omdat de tuin nogal eens open gaat? Dan heb je geen controle meer over je hond en je weet nooit wat kinderen doen.. Dat is het ook nog eens! Als een kind vervelend zou doen tegen deze hond dan zou deze misschien eerder happen dan een andere hond! Zou zelf dat risico niet durven lopen!

Desiree schreef:
Ik vecht ervoor.
En dit vind ik persoonlijk een hele nare opmerking naar iemand die het beste voor haar hond wil!!

@ts succes met het zoeken naar een huisje, je hond lijkt qua uiterlijk wel iets op een staf. dus zoek betrouwbare mensen!!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:00

Hond alleen in jouw aanwezigheid in de tuin, slot op de poort. Uitlaten aan de lijn. Zo op het eerste gezicht lijken dat mij dingen die best te regelen zijn.
Mijn hond is ook altijd aangelijnd, heb een grote Rottweiler met dominant gedrag, kinderen mogen er mee spelen maar alleen als ik er bij ben.

Of een dier een ander dier grijpt of een kind daar zit denk ik wel verschil in. Bijten/happen naar zwaaiende armen zou je kunnen proberen af te leren. Honden gaan vaak jagen als ze niet genoeg beweging krijgen, misschien dat je in die hoek kunt zoeken?

Inslapen is zo definitief....voor iets wat ontstaan is waar helemaal NIEMAND 100% zeker van is, wellicht heeft die kat HEM wel aangevallen en was het slechts verdediging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:05

Cheveyo schreef:
wellicht heeft die kat HEM wel aangevallen en was het slechts verdediging?

bedankt voor je bericht! Helaas kan ik met 98% zekerheid zeggen dat mijn hond de kat heeft aangevallen en niet andersom. Mijn hond is daar vaker geweest en zelfs een hele week toen ik op dat huis pasten incl. alle honden en de 2 katten. Elke keer als er een kat binnen kwam sjeesde mijn hond de kat achterna en begon de grommen en te blaffen. Hij ging er dus echt aggressief achterna..

En zelfs als de kat begonnen is.. dan nog.. de kat is op 2 plaatsen (nek en rug) helemaal doorgebeten, de kat stond op 3 plaasten 360oC omgedraaid. Als het een spelletje was geweest en er was perongeluk doorgebeten, zou dit op 1 plaats zijn geweest en niet op 2.. de 2 bijtplekken waren helemaal doorgebeten. Dus dit is helaas gewoon geen ongelukje geweest..
Ik heb de kat zelf gezien en zelfs "doodverklaard" door het te controleren.
Zowel mijn hond als de kat als de gang zaten onder het bloed, maar mijn hond had zelf maar 3 krassen van kattennagels op zijn borst (dus de kat had er al onder moeten liggen).

Dus nee, in mijn ogen is dit geen ongelukje geweest of een kwestie van uitdagen of een aanval van de kat zelf.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-09-06 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

unicorn1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:08

Tja, een husky he! Altijd op zoek naar ontsnappingsmogelijkheden, kan nu echt niet meer hoor! De buren namen het overigens niet slecht op om dat ze het (mishandeling/eenzame opsluiting) verleden van haar kennen.Verder nu een schat van een hondje maar wel met oerinstinct.

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:09

Voor sommige honden is het ook niet zo goed om ze de hele tijd van het ene huis naar het andere huis te nemen,
Ze hebben een structuur nodig en raken dan verward, en kunnen dan agressief worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:10

zilie schreef:
Voor sommige honden is het ook niet zo goed om ze de hele tijd van het ene huis naar het andere huis te nemen,
Ze hebben een structuur nodig en raken dan verward, en kunnen dan agressief worden.

Ga het alsjeblieft nu niet hier op gooien...

Zilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 00:12

Lavandula schreef:
zilie schreef:

Ga het alsjeblieft nu niet hier op gooien...

Wat heb ik hiermee verkeerd gezegt?
Ik bedoel maar, dat er verschillende oorzaken zijn waardoor zoiets kan gebeuren....