marleen_usar schreef:Dus als ze gilt niet in de bench doen is dom je geeft dan haar zin en dat werkt niet,een pup voed je op met het idee dat ze duidelijk weet wat wel en niet mag.
Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?
Het staat nogal warrig.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marleen_usar schreef:Dus als ze gilt niet in de bench doen is dom je geeft dan haar zin en dat werkt niet,een pup voed je op met het idee dat ze duidelijk weet wat wel en niet mag.
Taaclover schreef:marleen_usar schreef:Dus als ze gilt niet in de bench doen is dom je geeft dan haar zin en dat werkt niet,een pup voed je op met het idee dat ze duidelijk weet wat wel en niet mag.
Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?
Het staat nogal warrig.
Arrabel schreef:Wij hadden haar vannacht in een doos, maar zodra we haar in de doos zetten begint ze te janken, en daarna te gillen.
Je kan haar dan wel aanhalen maar ze blijft janken en probeer krampachtig lang je hand/arm de doos uit te klimmen.
Dan kan ik haar niet in die doos terug duwen...
En trouwens dat gegil kan ook niet voor de buren.
Taaclover schreef:Arrabel schreef:Wij hadden haar vannacht in een doos, maar zodra we haar in de doos zetten begint ze te janken, en daarna te gillen.
Je kan haar dan wel aanhalen maar ze blijft janken en probeer krampachtig lang je hand/arm de doos uit te klimmen.
Dan kan ik haar niet in die doos terug duwen...
En trouwens dat gegil kan ook niet voor de buren.
Ik zou haar ook niet in een doos doen, mede vanwege dit probleem.
Zorg dat je hondje moe is voordat ze de bench in gaat dus even wakker houden als ze wil gaan slapen vlak voordat jullie naar bed gaan, juist nog even laten spelen.
Naast je bed in de bench doen en je hand bij de tralies doen zodat ze kan snuffelen (neem ook haar lievelingsspeeltjes mee in de bench).
Als je hondje na 2 uur wakker word haal haar er dan even uit voor een plasje buiten.
Jonge hondjes slapen nou eenmaal in hele korte periodes.
Snackie schreef:Het is bij een pup gewoon ,doorzetten,
Die mathese van ons,probeerd ehet ook, nacht in de doos,gilen brullen, mijn vriend pakte haar op bed, Grove fout! Niet doen.
Geef de hond haar eigen plek. EN leer haar te blijven.
Janken moet je echt negeren.
Het heeft idd geen zin om boos te worden,ze snappen het immers niet.
Citaat:en waarom? omdat de hond er met voorbedachte rade mee bezig is om zijn of haar zin door te drijven? een pup laten gillen, brullen, janken enz, dat is gewoon erg.
Diablo schreef:Begrijp ik nu goed dat je een pupje in een bench opsluit als hij diarree heeft? Ach gos, en wat als hij het niet lang genoeg op kan houden? Dan zit hij in zijn eigen drek.
Een pup is een baby. En een baby negeer en straf je niet. Denk niet dat je je pupje verpest als je hem bij je op bed neemt. Dit is echt niet waar. Je maakt hem eerder weerbaar, hij zal veel sneller vetrouwen in jou en zichzelf krijgen. Waarom moet hij perse in een bench trouwens? Je andere hond hoeft dit toch ook niet?
Citaat:De pup van mijn zus, is dat ook gewend. Hij heeft nu wel nooit echt moeilijk gedaan, maar in het begin gebeurde het wel vaker, dat ze hem even in de bench stopte, terwijl zij ook nog in die kamer. En dan als zij naar de les was enzo, zat die natuurlijk in alleen in de bench. Je moet ze gewoon even laten doen, zeker geen aandacht aan besteden, zo leren ze dat het ze door te huilen geen aandacht kunnen krijgen, vanaf dat ie stil is, kan je desnoods even binnengaan, en hem even knuffel, en zeggen dat ie flink is. Maar zeker geen aandacht geven als hij dus protesteerd
thaollat schreef:Diablo schreef:Begrijp ik nu goed dat je een pupje in een bench opsluit als hij diarree heeft? Ach gos, en wat als hij het niet lang genoeg op kan houden? Dan zit hij in zijn eigen drek.
Een pup is een baby. En een baby negeer en straf je niet. Denk niet dat je je pupje verpest als je hem bij je op bed neemt. Dit is echt niet waar. Je maakt hem eerder weerbaar, hij zal veel sneller vetrouwen in jou en zichzelf krijgen. Waarom moet hij perse in een bench trouwens? Je andere hond hoeft dit toch ook niet?
En alsof een bench een complete ramp is..
En alsof de pup er uren inzit.. in zn eigen drek??!!
Arrabel schreef:Zoals ik al eerder zei is de bench ontzettend groot en de pup klein.
Mocht ze ooit een ongelukje hebben dan hoeft ze er echt niet in de blijven zitten.
Maar opmerkingen zoals die van Diablo ga ik liever niet te ver op in, ik vind het een domme opmerking.
Citaat:Moet je je even voorstellen: jij, woonde met al je broertjes en zusjes en je mama in een huis, jullie hadden veel lol en mama zorgde goed voor je.
Opeens zie je broertjes en zusjes verdwijnen en je bent nog maar helemaal alleen (zo is het met onze Lucky gegaan)
Je bent wat in de tuin aan het ravotten en er komen 2 ontzettende grote reuzen en die pakken jouw op, ze ruiken raar.
Je word meegenomen, doodsbang duik je ineen, waar is mama??
Je zit in een rijdend ding, het hobbelt, je vind het ontzettend eng, je alleen maar je mama, je broertjes en je zusjes.
Dan stopt de auto, je word naar ergens naar binnen gedragen, waar ben ik? ik ben bang!!
Dan moet je plassen, zo even plassen.... Hee!! ik schrik me kapot die reuzen worden boos op mij!
Het word donker, je bent moe, en voelt je alleen, je denkt aan je mama, zou ze terug komen?
De schoot van de reus is wel lekker warm, ik voel me er best veilig.
Hee! wat ga je doen?
Nee niet de deur dicht doen dan kan ik er niet uit!!!
Heeeelp!!!!!! laat me niet alleen!!!!!!!!!! mama!!!!!!!!! Ik kan niet nog niet voor mezelf zorgen!!!!!!!! waar ben je reus??!!
Je bent ontzettend bang, angstig en eenzaam, je moet overleven, je moet blijven schreeuwen tot dat iemand je hoort, als je hier alleen blijft dan heb je geen eten.
Maar de reuzen lopen weg, ze negeren je.
Daar zit je alleen, zonder mama, zonder broertjes en zusjes, je hebt het koud, je voelt je diep ongelukkig, de hele nacht huil je, tot dat je er schor van bent.....
Afschuwlijk!!!!!
Ik zit hier zelf al zowat met tranen in me ogen nu ik dit schrijf, laar staan hoe zo'n pup zich moet voelen als je hem negeert.
Een mens, een kind die kan je negeren, als een kind 100 keer vraagt om een snoepje en donders goed weet dat hij het niet mag.
Maar zo'n beestje snapt het niet, is afhankelijk van jouw, rekent op je.
Dan kan Martin Gaus nog zeggen dat je zo'n beestje moet negeren maar ik kan dat niet.
Diablo schreef:Arrabel schreef:Zoals ik al eerder zei is de bench ontzettend groot en de pup klein.
Mocht ze ooit een ongelukje hebben dan hoeft ze er echt niet in de blijven zitten.
Maar opmerkingen zoals die van Diablo ga ik liever niet te ver op in, ik vind het een domme opmerking.
Vind jij dat een domme opmerking? Ik vind het dom dat jij je niet wat meer in honden hebt verdiept voordat je een hond nam. Dan zou je nl. weten waarom je pup begint te schreeuwen als je hem in een kooi opsluit.