Janken!!!!!!! in de bench

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: Janken!!!!!!! in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:19

marleen_usar schreef:
Dus als ze gilt niet in de bench doen is dom je geeft dan haar zin en dat werkt niet,een pup voed je op met het idee dat ze duidelijk weet wat wel en niet mag.

Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?
Het staat nogal warrig.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:39

Taaclover schreef:
marleen_usar schreef:
Dus als ze gilt niet in de bench doen is dom je geeft dan haar zin en dat werkt niet,een pup voed je op met het idee dat ze duidelijk weet wat wel en niet mag.

Mag ik vragen wat je hiermee bedoeld?
Het staat nogal warrig.

Idd!!!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 13:42

Dit is trouwens de kleine dondersteen...

Ze is echt heel erg klein...
En ontzettend lief.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 12-09-06 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:45

Ahhh!! wat een droppie!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 13:52

marleen_usar schreef:

Als je iets van hondengedrag snapt, weet je dat dat gillen niet is om dr zin te krijgen, maar om andere redenen, die ik al aangehaald heb.
Ik heb bij de pups ook in het begin de bench naastmn bed gezet en dan steeds een stukje verder. Zo bouw je vertrouwen op ipv dat een pup van uitputting ophoudt met gillen.
Uiteindelijk zal de pup die normaal begeleid is bij het alleen zijn veel sneller en makkelijker alleen zijn, dan een die ze maar lieten gillen en die zich dus stomweg niet veilig voelt.
Dat soort opvoedtips is in de categorie: met de neus door de poep/pies halen als een pup onzindelijk is.
Volkomn achterhaald dus Knipoog
Wel en erg schattig hondje inderdaad Haha!
Ik zou de bench ook kleiner maken, grote kans dat de ruimte te groot is voor hem/haar. Hoe heet dit poepie? Haha!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-06 14:02

Wij hadden haar vannacht in een doos, maar zodra we haar in de doos zetten begint ze te janken, en daarna te gillen.
Je kan haar dan wel aanhalen maar ze blijft janken en probeer krampachtig lang je hand/arm de doos uit te klimmen.
Dan kan ik haar niet in die doos terug duwen...
En trouwens dat gegil kan ook niet voor de buren.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:24

toch zou ik je het advies geven de pup te laten "wennen" aan zijn bench, de bench moet niet alleen gebruikt worden als jullie weg zijn, leer hem/haar dat het daar leuk en veilig is.
Stop speeltjes, knuffeltjes etc. in de bench en beloon de hond als hij uitzichzelf in de bench gaat.. Geef hem desnoods een brokje als hij braaf bijft zitten met de bench-deur open als je de pup er in gezet heb.
Laat de pup niet meteen n hele dag in de bench, gewoon opbouwen, eerst 5 minuten.
Maar ondhoud wel, laat hem/haar er NOOIT uit als hij/zij jankt! Dit is namelijk gedrag wat wat opleverd, dus doet hij/zij het de volgende keer weer.
Honden leren namelijk door belonend gedrag, dus als hij jankt en hij mag uit de bench, jankt hij weer als hij er uit wil.
Uiteraart gaat de pup de eerste nacht wel janken, logie's... maar als je hem echt in een bench wilt, zet de bench dan eventueel op n plek waar hij kan zien dat jullie er zijn, of een andere hond (als je die hebt)
Bouw het op, laat hem wennen aan zijn nieuwe omgeving.
Maar wees wel duidelijk, nee is en blijft nee!
dus als hij huilt in zijn bench mag hij er niet uit, en als hij dan 2 sec stil is wel Lachen

heel veel succes.
p.s. ik heb ook n pup dus weet wat je door maakt... blijf consuquent!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:28

Arrabel schreef:
Wij hadden haar vannacht in een doos, maar zodra we haar in de doos zetten begint ze te janken, en daarna te gillen.
Je kan haar dan wel aanhalen maar ze blijft janken en probeer krampachtig lang je hand/arm de doos uit te klimmen.

Ik zou haar ook niet in een doos doen, mede vanwege dit probleem.
Zorg dat je hondje moe is voordat ze de bench in gaat dus even wakker houden als ze wil gaan slapen vlak voordat jullie naar bed gaan, juist nog even laten spelen.
Naast je bed in de bench doen en je hand bij de tralies doen zodat ze kan snuffelen (neem ook haar lievelingsspeeltjes mee in de bench).
Als je hondje na 2 uur wakker word haal haar er dan even uit voor een plasje buiten.
Jonge hondjes slapen nou eenmaal in hele korte periodes.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:31

helemaal mee eens Lachen
Taaclover schreef:
Arrabel schreef:

Ik zou haar ook niet in een doos doen, mede vanwege dit probleem.
Zorg dat je hondje moe is voordat ze de bench in gaat dus even wakker houden als ze wil gaan slapen vlak voordat jullie naar bed gaan, juist nog even laten spelen.
Naast je bed in de bench doen en je hand bij de tralies doen zodat ze kan snuffelen (neem ook haar lievelingsspeeltjes mee in de bench).
Als je hondje na 2 uur wakker word haal haar er dan even uit voor een plasje buiten.
Jonge hondjes slapen nou eenmaal in hele korte periodes.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:31

Ik bedoel dat je haar niet bij het eerste gejank uit de bench moet halen.

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 16:54

Hij is idd bang dat jullie, roedelleiders hem verlaten. Maak de bench een vertrouwd plaatsje, waar je hem eten geeft, knuffelt, gaat gaan slapen. Leg er knuffels en piepers in. De bench moet leuk zijn, dat is belangrijk!
Niet alleen om in te gaan slapen en alleen te laten. Als hij begint te gillen, laat hem er niet uit, maar stel hem gerust. Leg je hand op hem of leg zijn favo speeltje bij hem. Succes!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:33

We hebben voor onze eerste hond (Scooby) een bench gehad, maar zodra ie daarin moest ging hij heel erg hard janken. Ook merkte we dat hij in kleine ruimtes heel benauwd kon reageren. Springen en zenuwachtig doen. Onze trainer dacht dat hij tijdens zijn nest periode veel opgesloten heeft gezetten. (Zou best kunnen ze zatten in een schuur).

Hij raadde ons aan om hem in de badkamer te doen, zodat hij toch iets meer ruimte had om zich te bewegen en geen dingen kon slopen. Dit ging perfect, alleen thuis blijven was geen enkel probleem meer. s' nachts sliep hij op een kleed in de slaapkamer van mijn ouders.

Max onze tweede hond hebben we ook zijn eerstje jaar in de badkamer gehad als we niet thuis waren. En ook hij sliep s'nachts in de (oude)wasmand naast mijn ouders bed.

Nu slapen ze gewoon beneden en is er niks aan de hand. Als we nu juist veel thuis zijn vanwege de vakantie periode merk je gewoon dat ze kapot zijn, omdat ze anders gewoon tussen de middag een tukkie kunnen doen en het rustig is nu is er veel meer actie in het huis is. Max pakt dan wel eens zijn kleed op en gaat naar de gang. Haha!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:01

Het is bij een pup gewoon ,doorzetten,
Die mathese van ons,probeerd ehet ook, nacht in de doos,gilen brullen, mijn vriend pakte haar op bed, Grove fout! Niet doen.
Geef de hond haar eigen plek. EN leer haar te blijven.
Janken moet je echt negeren.
Het heeft idd geen zin om boos te worden,ze snappen het immers niet.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:02

mijn vriend heeft sinds kort ook een pup en je jankend ;snachts ook wel eens. Soms helpt het om een wekker ernaast te zetten die tikt. Dat moet dan het hartje van de moeder voorstellen. Bij de pup van me vriend helpt het. Ik weet niet of het bij jouw hondje werkt

succes ermee

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 22:13

Snackie schreef:
Het is bij een pup gewoon ,doorzetten,
Die mathese van ons,probeerd ehet ook, nacht in de doos,gilen brullen, mijn vriend pakte haar op bed, Grove fout! Niet doen.
Geef de hond haar eigen plek. EN leer haar te blijven.
Janken moet je echt negeren.
Het heeft idd geen zin om boos te worden,ze snappen het immers niet.

en waarom? omdat de hond er met voorbedachte rade mee bezig is om zijn of haar zin door te drijven? een pup laten gillen, brullen, janken enz, dat is gewoon erg.

helaas blijven veel mensen zo hangen in de oude "met wat er toen" bedacht was methode, ga je je enigzins verdiepen in het wezen hond, kom je tot hele andere conclusies, maar goed, daar moet men wel tijd en zin voor maken

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 09:31

Citaat:
en waarom? omdat de hond er met voorbedachte rade mee bezig is om zijn of haar zin door te drijven? een pup laten gillen, brullen, janken enz, dat is gewoon erg.

Moet je je even voorstellen: jij, woonde met al je broertjes en zusjes en je mama in een huis, jullie hadden veel lol en mama zorgde goed voor je.
Opeens zie je broertjes en zusjes verdwijnen en je bent nog maar helemaal alleen (zo is het met onze Lucky gegaan)
Je bent wat in de tuin aan het ravotten en er komen 2 ontzettende grote reuzen en die pakken jouw op, ze ruiken raar.
Je word meegenomen, doodsbang duik je ineen, waar is mama??
Je zit in een rijdend ding, het hobbelt, je vind het ontzettend eng, je alleen maar je mama, je broertjes en je zusjes.
Dan stopt de auto, je word naar ergens naar binnen gedragen, waar ben ik? ik ben bang!!
Dan moet je plassen, zo even plassen.... Hee!! ik schrik me kapot die reuzen worden boos op mij!
Het word donker, je bent moe, en voelt je alleen, je denkt aan je mama, zou ze terug komen?
De schoot van de reus is wel lekker warm, ik voel me er best veilig.
Hee! wat ga je doen?
Nee niet de deur dicht doen dan kan ik er niet uit!!!
Heeeelp!!!!!! laat me niet alleen!!!!!!!!!! mama!!!!!!!!! Ik kan niet nog niet voor mezelf zorgen!!!!!!!! waar ben je reus??!!
Je bent ontzettend bang, angstig en eenzaam, je moet overleven, je moet blijven schreeuwen tot dat iemand je hoort, als je hier alleen blijft dan heb je geen eten.
Maar de reuzen lopen weg, ze negeren je.
Daar zit je alleen, zonder mama, zonder broertjes en zusjes, je hebt het koud, je voelt je diep ongelukkig, de hele nacht huil je, tot dat je er schor van bent.....

Afschuwlijk!!!!!
Ik zit hier zelf al zowat met tranen in me ogen nu ik dit schrijf, laar staan hoe zo'n pup zich moet voelen als je hem negeert.
Een mens, een kind die kan je negeren, als een kind 100 keer vraagt om een snoepje en donders goed weet dat hij het niet mag.
Maar zo'n beestje snapt het niet, is afhankelijk van jouw, rekent op je.
Dan kan Martin Gaus nog zeggen dat je zo'n beestje moet negeren maar ik kan dat niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:01

Begrijp ik nu goed dat je een pupje in een bench opsluit als hij diarree heeft? Ach gos, en wat als hij het niet lang genoeg op kan houden? Dan zit hij in zijn eigen drek.

Een pup is een baby. En een baby negeer en straf je niet. Denk niet dat je je pupje verpest als je hem bij je op bed neemt. Dit is echt niet waar. Je maakt hem eerder weerbaar, hij zal veel sneller vetrouwen in jou en zichzelf krijgen. Waarom moet hij perse in een bench trouwens? Je andere hond hoeft dit toch ook niet?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:25

Ze gaat nu ook niet in de bench.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:27

Diablo schreef:
Begrijp ik nu goed dat je een pupje in een bench opsluit als hij diarree heeft? Ach gos, en wat als hij het niet lang genoeg op kan houden? Dan zit hij in zijn eigen drek.

Een pup is een baby. En een baby negeer en straf je niet. Denk niet dat je je pupje verpest als je hem bij je op bed neemt. Dit is echt niet waar. Je maakt hem eerder weerbaar, hij zal veel sneller vetrouwen in jou en zichzelf krijgen. Waarom moet hij perse in een bench trouwens? Je andere hond hoeft dit toch ook niet?

En alsof een bench een complete ramp is..
En alsof de pup er uren inzit.. in zn eigen drek??!!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:36

De pup van mijn zus, is dat ook gewend. Hij heeft nu wel nooit echt moeilijk gedaan, maar in het begin gebeurde het wel vaker, dat ze hem even in de bench stopte, terwijl zij ook nog in die kamer. En dan als zij naar de les was enzo, zat die natuurlijk in alleen in de bench. Je moet ze gewoon even laten doen, zeker geen aandacht aan besteden, zo leren ze dat het ze door te huilen geen aandacht kunnen krijgen, vanaf dat ie stil is, kan je desnoods even binnengaan, en hem even knuffel, en zeggen dat ie flink is. Maar zeker geen aandacht geven als hij dus protesteerd Knipoog

Die pup deed ook altij gek (begon ie zowat te mompelen en erg gek te spelen met zijn speeltje) als ie in zijn mand moest blijven terwijl wij aten, was ook puur om aandacht te trekken, want dan zag je die zo kijken vanuit z'n ooghoekjes van: 'kijken ze?!' echt schattig, maar dat wist hij natuurlijk, maar nu is die echt enorm flink !!

We hebben hem ook een zacht lapje gegeven vanaf het begin, dat is zo'n beetje zijn Doedoe, zijn Knuffeltje. Al het andere speelgoed en knuffeltjes, knabbelt hij aan (normaal, moet tandjes ontdekken en ontwikkelen) maar zijn Lapje is echt zijn alles !! Die is nog helemaal intact !! Dat is ook het enige (buiten een gezellig dekentje) wat die meekrijgt in zijn bench.

Geregeld er eens uitlaten is natuurlijk ook heel belangrijk. En zeker geen water of eten in zijn bench zetten.

Succes !!

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:38

Zoals ik al eerder zei is de bench ontzettend groot en de pup klein.
Mocht ze ooit een ongelukje hebben dan hoeft ze er echt niet in de blijven zitten.
Maar opmerkingen zoals die van Diablo ga ik liever niet te ver op in, ik vind het een domme opmerking.

Citaat:
De pup van mijn zus, is dat ook gewend. Hij heeft nu wel nooit echt moeilijk gedaan, maar in het begin gebeurde het wel vaker, dat ze hem even in de bench stopte, terwijl zij ook nog in die kamer. En dan als zij naar de les was enzo, zat die natuurlijk in alleen in de bench. Je moet ze gewoon even laten doen, zeker geen aandacht aan besteden, zo leren ze dat het ze door te huilen geen aandacht kunnen krijgen, vanaf dat ie stil is, kan je desnoods even binnengaan, en hem even knuffel, en zeggen dat ie flink is. Maar zeker geen aandacht geven als hij dus protesteerd

Ik heb haar gisteravond even in de bech gehad, ik hield wel mijn hand bij de tralies.
Op een gegeven moment ging ze gewoon rustig liggen op haar kussen, toen heb ik de deur weer open gedaan.
Dat vind ik een goede methode om ze het te leren.
Laatst bijgewerkt door Arrabel op 13-09-06 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:38

thaollat schreef:
Diablo schreef:

En alsof een bench een complete ramp is..
En alsof de pup er uren inzit.. in zn eigen drek??!!

Ik zeg niet dat een bench een complete ramp is, ik vraag alleen waarom de pup in een bench moet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:40

Arrabel schreef:
Mocht ze ooit een ongelukje hebben dan hoeft ze er echt niet in de blijven zitten.
Maar opmerkingen zoals die van Diablo ga ik liever niet te ver op in, ik vind het een domme opmerking.

Vind jij dat een domme opmerking? Ik vind het dom dat jij je niet wat meer in honden hebt verdiept voordat je een hond nam. Dan zou je nl. weten waarom je pup begint te schreeuwen als je hem in een kooi opsluit.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:42

Eerst even goed lezen voordat je begint te mauwen Diablo.

Citaat:
Moet je je even voorstellen: jij, woonde met al je broertjes en zusjes en je mama in een huis, jullie hadden veel lol en mama zorgde goed voor je.
Opeens zie je broertjes en zusjes verdwijnen en je bent nog maar helemaal alleen (zo is het met onze Lucky gegaan)
Je bent wat in de tuin aan het ravotten en er komen 2 ontzettende grote reuzen en die pakken jouw op, ze ruiken raar.
Je word meegenomen, doodsbang duik je ineen, waar is mama??
Je zit in een rijdend ding, het hobbelt, je vind het ontzettend eng, je alleen maar je mama, je broertjes en je zusjes.
Dan stopt de auto, je word naar ergens naar binnen gedragen, waar ben ik? ik ben bang!!
Dan moet je plassen, zo even plassen.... Hee!! ik schrik me kapot die reuzen worden boos op mij!
Het word donker, je bent moe, en voelt je alleen, je denkt aan je mama, zou ze terug komen?
De schoot van de reus is wel lekker warm, ik voel me er best veilig.
Hee! wat ga je doen?
Nee niet de deur dicht doen dan kan ik er niet uit!!!
Heeeelp!!!!!! laat me niet alleen!!!!!!!!!! mama!!!!!!!!! Ik kan niet nog niet voor mezelf zorgen!!!!!!!! waar ben je reus??!!
Je bent ontzettend bang, angstig en eenzaam, je moet overleven, je moet blijven schreeuwen tot dat iemand je hoort, als je hier alleen blijft dan heb je geen eten.
Maar de reuzen lopen weg, ze negeren je.
Daar zit je alleen, zonder mama, zonder broertjes en zusjes, je hebt het koud, je voelt je diep ongelukkig, de hele nacht huil je, tot dat je er schor van bent.....

Afschuwlijk!!!!!
Ik zit hier zelf al zowat met tranen in me ogen nu ik dit schrijf, laar staan hoe zo'n pup zich moet voelen als je hem negeert.
Een mens, een kind die kan je negeren, als een kind 100 keer vraagt om een snoepje en donders goed weet dat hij het niet mag.
Maar zo'n beestje snapt het niet, is afhankelijk van jouw, rekent op je.
Dan kan Martin Gaus nog zeggen dat je zo'n beestje moet negeren maar ik kan dat niet.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:51

Diablo schreef:
Arrabel schreef:

Vind jij dat een domme opmerking? Ik vind het dom dat jij je niet wat meer in honden hebt verdiept voordat je een hond nam. Dan zou je nl. weten waarom je pup begint te schreeuwen als je hem in een kooi opsluit.

Mischien moet jij je ook wat meer verdiepen in accesoires voor honden???

Kooi = bench!! Bloos