Wat doen ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: Wat doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:07

Diablo schreef:
En wat betreft katten die een speciaal dieet volgen: die moeten gewoon niet naar buiten gelaten worden. Buiten het voer wat hij misschien van andere mensen krijgt (en wederom is dit niet de verantwoording van degene die de kat 'bijvoert')....
Frusty

Wat een enorme onzin! Alsof het alle mensen vrij staat andermans katten met van alles te voeren! Waar haal je dat vandaan zeg.
Degene die andere katten voert is gewoon fout, punt. Niet doen, je weet niet wat er met de kat aan de hand is.

Nou vind ik jouw voorbeeld wel even wat anders als die van de TS. Tuurlijk loop je een zeker risico als je je kat-met-speciaal-dieet naar buiten laat.
Maar de TS voert bewust goedkope rotzooi aan bepaalde katten die niet van haar zijn, zonder met de eigenaar te overleggen. DAT vind ik fout, dat is onverantwoord en dom.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 15:22

Nee weet je ik moet die kat laten verhongeren , dat is pas een idee !!!

Nou zo ben ik toch niet !

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:22

Nee, jij bent gewoon eigenwijs en dom bezig op het moment.

Als je nou eens begint met aan de eigenaar te vragen hoe of wat. Misschien vind hij/zij het wel een goed idee! Maar misschien ook niet en hangt er daadwerkelijk een reden achter.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 21:53

[quote="GamblersCupWat een enorme onzin! Alsof het alle mensen vrij staat andermans katten met van alles te voeren! Waar haal je dat vandaan zeg.
Degene die andere katten voert is gewoon fout, punt. Niet doen, je weet niet wat er met de kat aan de hand is.

Nou vind ik jouw voorbeeld wel even wat anders als die van de TS. Tuurlijk loop je een zeker risico als je je kat-met-speciaal-dieet naar buiten laat.
Maar de TS voert bewust goedkope rotzooi aan bepaalde katten die niet van haar zijn, zonder met de eigenaar te overleggen. DAT vind ik fout, dat is onverantwoord en dom.
[/quote]

Ik zou de katten van een ander niet voeren en ik vind het ook niet leuk als ze mijn katten gaan voeren. Maar als ik dat ECHT heel vervelend vind, moet ik mijn katten niet overal laten lopen toch?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 22:29

Miss_Maya schreef:
GamblersCup schreef:
Ja, ik vind dat arrogant, even beslissen dat je het volste recht hebt andermans katten te voeren, of mensen uit willen lachen als ze je zeggen dat niet te doen.

Maar goed, ik zag je leeftijd al in je profiel.

Ach rot op . Ik ben mentaal ouder dan jou

Laat me niet lachen... Die opmerking zegt meer dan genoeg.

Voor wat betreft katten niet overal laten lopen... Ik heb inmiddels aan den lijve ondervonden dat het behoorlijk lastig is om m'n katten in mijn tuin te houden. Hoe wil je 't zo breien dat mijn kat niet 3 deuren verder gaat eten, bij wijze van? Op het moment dat een buitenkat nierpatient wordt, zie 'm maar eens binnen te houden!

Als je die mensen al 14 jaar kent (altijd knap, iemand al vanaf je eerste levensjaar 'kennen'...) en het zo'n dierenmishandelaars zijn... Waarom dan nog dit topic? Iedereen die iets anders zegt wordt afgebrand... Doe dan lekker wat je wilt zou ik zeggen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 11:05

Die opmerking had ik nog helemaal niet gezien! Haha! Haha! Haha! Haha!

* bet de lach-tranen uit haar ogen *

Zolang de TS niet met die mensen gesproken heeft (zoals zelfs haar eigen moeder gezegd heeft) moet ze gewoon stoppen met voeren. Eerst duidelijkheid halen.

Maar goed, als ik het allemaal zo lees hebben we hier te maken met een eigenwijze snotneus die denkt dat ze wereldwijs is en die zich absoluut niets aantrekt van wat er gezegd wordt hier
(waarom een topic openen met "wat doen?" als je alleen maar op zoek bent naar bevestiging, naar mensen die zeggen "ach wat zielig, wat goed van je wat je doet" en niet naar mensen die de situatie overzien en zeggen dat je met iets bezig bent wat niet goed is) en er absoluut geen rekening mee houdt dat het zelfs wel eens heel erg slecht voor de kat kan zijn. (wat een dierenvriend!)

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 23:50

Iemand die nog INFORMATIE wilt geven .
1. Die kat word niet verzorgd bij hun thuis , dus ze komt hier regelmatig eten .
2. Ze gaat ook nog bij andere mensen thuis eten .
3. Ik bedoel het alleen maar goed voor het beestje

GC jou zie ik liever niet meer hier , ik verzoek je ook vriendelijk om ontopic te blijven en niet te discucieëren lijk een klein kind van 12 wat zijn gelijk wilt halen . Dus het beste is dat je gewoon hier weg blijft . Aan jou de keuze . Maar doe aub een beetje volwassen ..

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:00

Miss-Maya, voordat je begint rond te strooien met allerlei verwijten eerst dit even:

Als je nou zo goed de eigenaren van de kat in kwestie kent, dan loop je er toch even naar toe en zeg je toch dat deze regelmatig in jullie tuin te vinden is en dus daarom mee-eet met jullie kat?

Ik zou zelf ook niet blij zijn als mijn kat gevoerd werd bij een ander. Nu komen de 3 van mij absoluut niet buiten (of ze moeten ontsnappen, wat wel eens gebeurd). Ze hebben wel een ren.

Mijn moeder is een kat kwijtgeraakt omdat de overburen hem zo leuk en lief vonden en hem constant voerden. Resultaat, hij kwam niet meer thuis en áls dan gedroeg hij zich zeer asociaal en agressief. Toen mijn moeder ging verhuizen heeft ze aangeboden om de papieren van de kat te overhandigen, zodat zij hem zouden overnemen. Dat wilden ze niet, en hij is herplaatst.

Als jij die kat een kans wil geven, wat natuurlijk heel nobel is, kan je ook gewoon vragen of je er voor mag zorgen. Als die mensen er geen donder om geven is dat voor hun een gouden kans. Dan is het probleem opgelost, kan je hem oplappen en samen met je eigen kat voeren binnenshuis, zodat je voorkomt dat je straks elke dag 15 katten op voer hebt zitten wachten buiten. Wat dat gaat dan absoluut gebeuren!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 20:16

En Miss-Maya, dat is dus jouw hele probleem. JIJ concludeerd dat die kat niet verzorgd wordt 'thuis'. Dat ze bij jou komt eten, en ook nog ergens anders... Toen ik nog in Roermond woonde gingen mijn katten ook bij de buren en aan de overkant van de weg vreten, terwijl er een bak brokken beschikbaar was.

Ga in godsnaam met die mensen praten in plaats van gewoon maar wat te doen.

Overigens is dit een openbaar forum en ook dit topic is gewoon openbaar. Ik vind GamblersCup niet discussiëren en overkomen als een kind van 12. Laat staan offtopic gaan.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-06 20:55

Laat maar zijn .
Jullie (willen) het niet snappen ...

Slotje mag op dit topic

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 20:58

Lieve schat, waarom ga je niet gewoon eens met die mensen praten? Kom eens met een gefundeerd antwoord... En niet meteen roepen dat WIJ het niet snappen en dat er een slotje op moet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 10:24

Sylvia schreef:
JIJ concludeerd dat die kat niet verzorgd wordt 'thuis'.

Nou, dat kat zit van onder tot boven onder de teken toch? Dan zou ik ook zeggen dat hij niet de beste verzorging krijgt hoor.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:54

Onze hond zit ook wel eens onder de teken. Mn in het seizoen, als ie dan een anderhalf a 2 uur gelopen heeft... Nagelbijten / Gniffelen Het gros krijgen we er niet uit, dus we wachten tot ze dikker zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 20:44

Zeg, ik heb in het begin geschreven dat ik het geen goed idee vind om de kat zomaar te voeren. Dat ze het beter even aan die mensen kan gaan vragen. En een tip gegeven wat ze wél kan doen. N.a.v. de topic titel: Wat doen?

Ik wordt er alleen behoorlijk kwaad om dat álle (er waren meerdere opmerkingen van dezelfde aard van verschillenden mensen) adviezen en opmerkingen in de wind worden geslagen en er regelrecht op worden aangevallen worden door de TS. Vraag het dan niet.

Ik weet wat de gevolgen zouden kunnen zijn voor de kat. En als iemand die om advies vraagt alles in de wind slaat, er als een puber op reageert en bij iedere opmerking in de verdediging gaat of flink aanvallend reageert, sorry, dan valt er niet te discussieren. Maar ondertussen gaat het voeren wel door en mag ik hopen dat de kat niet ziek is, medicijnen of aangepast voer krijgt thuis.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:57

Moderatoropmerking:
@TS: als je geen advies wil, moet je geen topic openen
@anderen: advies graag op ene constructieve manier (blijven) geven.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 09:32

Sylvia schreef:
Onze hond zit ook wel eens onder de teken. Mn in het seizoen, als ie dan een anderhalf a 2 uur gelopen heeft... Nagelbijten / Gniffelen Het gros krijgen we er niet uit, dus we wachten tot ze dikker zijn.

Ik heb 4 katten, die allemaal buiten komen. En natuurlijk hebben ze wel eens een teek, maar ze zitten er nooit onder hoor. En dat laat ik ook niet gebeuren, gatver. Dat vind ik toch echt een stukje verzorging.
Bovendien mankt de poes ook, dus ik denk toch dat deze poes niet zo'n geweldige verzorging krijgt. Als ik topicstarter was, maakte ik een praatje met de eigenaar en als daaruit blijkt dat die zich niet zoveel aan de kat gelegen laat, zou ik bijvoeren.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 21:06

Manken vind ik al helemaal geen teken van slechte verzorging. Wellicht iets medisch... Mijn katten lopen ook wel eens een paar dagen mank. Ze moet gewoon met die mensen gaan praten, wellicht is de kat gewoon een paar dagen van huis geweest en zat ze daarom onder de teken.

Er zijn zoveel redenen te bedenken... Het blijft bij bedenken zolang TS niet gaat praten.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 04:06

Miss_Maya schreef:
Laat maar zijn .
Jullie (willen) het niet snappen ...

Slotje mag op dit topic

ik snap hieruit 1 ding, jij wilt alleen maar horen wat je zelf wilt.

heb je nu al met die mensen gepraat?