Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melanie20 schreef:je mag een bench nooit gebruiken als straf plaats!
zeker niet als tie er snachts ook in moet...
wand een bench moet een fijne plek zijn!
zeker als je hem erin op sluit!
als je hem wilt staffen, kan je bv in de hoek van de kamer of in de gang ofzo een kleed neerleggen
en dat dan zijn plek word om testraffen!
hij mag alleen in de keuken, en daar zijn alle hoeken bezet ..
onze hond heeft 1 jaar in de bench gezeten...(inmiddels is tie al weer ruim 2 jaar)
maar als we nog nog zeggen van: GA JE BENCH IN loopt tie naar de hoek waar die altijd gestaan heeft!! hij heeft er nooit maar dan ook nooittt hekel aangehad...
en als de pup een keer jankt in de bench omdat tie het er niet mee eens is! 1 tip negeer hem volkomen... totdat tie stil is en haal hem erdan pas uit! ze leggen gauw de link van als ik stil in mag ik er eerder weer uit dan dat ik ga janken...
dat weten we wel ..
wand een pup gaat de link leggen van als ik opgesloten word.. is dat straf... en zo word op de duur de nacht (dus in de bench) als straf gezien.. zeker als tie straks wat ouder is.
hij vindt het niet erg als 's avonds de bench dicht gaat .. Als m'n ouders in de kamer gaan tv kijken, gaat hij of op het matje met zn speeltjes spelen, of de bench in .. Hierna gaat de bench dicht, en dan laat hij zich niet horen .. Later op de avond mag hij nog even erit, om te plassen enz, en dan loopt hij weer naar de bench toe en gaat erin .. 's Morgens gaat hij weer open ..
gr mel
gr mel
Desiree schreef:Al die rimpeltjes in zijn voorhoofdje.... Wat een drollig beestje!