mijn hond heeft waarschijndelijk kanker..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MightyMike

Re: mijn hond heeft waarschijndelijk kanker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 15:51

Sterkte met je hond! Ondanks de leeftijd blijft het altijd moeilijk. Hier moeten we straks met onze bijna 9-jaar oude boxer ook weer naar de dierenarts, ouderdom begint hem in te halen, ook veel kankerbulten, slechte nieren, slechte prostaat en zijn rug en heupen werken ook niet meer mee. Ondanks alles gaat hij door en is het ook moeilijk om te kiezen wanneer je de beslissing voor hem moet gaan maken, vanmiddag maar weer afwachten, het gaat nu al wel over een paar maanden en hoe gek ik ook met hem ben, je neemt steeds al een beetje afscheid. Pijn hoeft hij zeker niet te gaan lijden en komt die tijd dan zullen we hem moeten laten gaan. Ik denk dat het dan ook wel goed voelt, triest, maar het juiste voor je kameraad!
Hopelijk mag je hond nog een tijdje bij je zijn!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:43

Die ziekte is zooo kl*te!!! Stoom uit je oren Ik heb het dan niet gehad bij mijn hond maar wel bij mijn kat. die was 14 jaar.. boven haar rechterpootje en haar buik in had ze zo'n bult meteen naar de dierenarts en het bleek kanker te zijn Huilen Dat was schrikken! dus we hebben haar laten opereren maar na 4 -5 weken was die bult al groter dan drvoor en het was en het begon te bloeden Verdrietig ze was nog levendig maar hebben haar toch in laten slapen het was zo'n lieve kat! Verdrietig heb me dagen rot gevoelt en *laat een traantje los..*

@Pretty_Lover: Ik zou anders vragen aan de DA of ze het wel kan redden die operatie. die kunnen het zeggen of je het beter kan opereren of niet. In ieder geval veel sterkte en het beste voor je hond doen. Hou je ons wel op de hoogte?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:30

Ik word momenteel overal in mijn omgeving met kanker om de oren geslagen en de meesten zijn niet te redden. Als je hond gaat lijden, ga er niet te veel mee aanklooien want voor honden kunnen ze vaak nog minder doen. Ik wens je heel veel sterkte met wat je te wachten staat. Ik heb mijn hond in maart af moeten geven en ik heb nog steeds veel verdriet.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:35

Een vroegere hond van ons, een Mechelse Herder teefje had dit ook.
Het begon met een klein gezwelletje aan een van de tepeltjes, en dat was dus ook kanker.
De DA zei dat hij het wel kon verwijderen, maar het ging toch sowieso terugkomen.
Ze had er overigens ook geen last van, dus hebben we het gewoon zo gelaten.
Ze was toen een jaar of 9 al. Het werd wel steeds groter en groter, tot op een gegeven dag,
4 jaar later is de tumor open gegaan. Toen die dag hebben we haar laten inslapen.
Die laatste dag had ze er last van, en pijn, maar daarvoor heeft ze nog met de tumor 3 mooie jaren gehad.

Ik wens voor je hond en voor jou het allerbeste!

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 07:51

bedankt allemaal.. de hond is alles voor me dus het gaat heel moeilijk worden... maar ze is nog heel vrolijk en heeft een vriendje die ook heel oud is, samen zijn ze heel gelukkig... vind het idee dat ze kanker heeft aleen heel erg moeilijk..

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:40

idd de keuze van wel en niet opereren lijkt me erg moeilijk en al helemaal omdat ze al op leeftijd is.. het kan ook nog zo zijn als er geopereerd word en er komt lucht bij dat het dan helemaal heel snel gaat. dus ik zou heel goed met je DA over leggen hoe en wat.. en denk er aan: ga ook op je gevoel af. wij hebben een hond gehad en de DA gaf haar nog geen 3 jaar maar ze heeft er wel 10 jaar bij aangeplakt. Jij kent je hond het beste, de DA beslist met zijn kennis dus maak door die 2 dingen een beslissing. sterkte nogmaals

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 21:27

Jen33 schreef:
idd de keuze van wel en niet opereren lijkt me erg moeilijk en al helemaal omdat ze al op leeftijd is.. het kan ook nog zo zijn als er geopereerd word en er komt lucht bij dat het dan helemaal heel snel gaat. dus ik zou heel goed met je DA over leggen hoe en wat.. en denk er aan: ga ook op je gevoel af. wij hebben een hond gehad en de DA gaf haar nog geen 3 jaar maar ze heeft er wel 10 jaar bij aangeplakt. Jij kent je hond het beste, de DA beslist met zijn kennis dus maak door die 2 dingen een beslissing. sterkte nogmaals

ik durf het zelf niet aan, ik ben zo gehecht aan de hond, en als ik haar laat opereren, moet dt snel gebeuren, dus stel dat ze het nie red, kan ik geen afschijd nemen..

enidan23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 21:31

heel veel sterkte voor jou en je hond..ik weet hoe het is als je hond ziek wordt...

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:17

Veel sterkte, onze tweede hond had ook kanker, maar is ondanks dat toch 14 geworden, het was een kruising, mechelaar X Golden retriever, dus wel een grote hond.
Hij heeft zeker anderhalf jaar met kanker gelopen, kreeg harde bulten op zijn lijf, uitendelijk hebben we hem moeten inslapen vanwege de pijn in zijn heupen (pittige HD) ging het niet meer. Hij kreeg teveel pijn en dat wilde we hem niet aandoen. Wacht het gewoon af, ik zou niet alles aanpassen, gewoon verder leven alsof ze het niet heeft, want wat ik eigenlijk altijd zie: als ze weten wat het is , kanker, bezwijken ze eraan... Nou kan die hond dat niet weten en jij wel, dit kan je zeker overdragen aan je hond.

Sterkte ermee, het is de grootste nachtmerrie van iedere hondenliefhebber denk ik....