Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CCCCorine schreef:Soprano schreef:Wat ik altijd het ergste vind is dat alle kittens bijna meteen weg zijn en dat de mamaatjes blijven zitten en dat zeggen wij ook tegen de mensen en die zeggen dan: Oo zo zielig voor hun! Maar uiteindelijk vertrekken ze toch met een kitten...
Hmm, ik ben dus weer juist iemand die dan gewoon moeder + kitten mee zou nemen, haha. Eerlijk gezegd vind ik asiels soms ook wel weer vreemd beleid hebben. Zo wilde ik een uitlaathond om mee te gaan hardlopen in het bos (asiel hier in de buurt zit midden in het bos), maar was dat alleen mogelijk als ik een hond zou adopteren. In plaats van dat ze nou gewoon blij zijn dat ik regelmatig zo'n hond mee uit wil nemen. 'Adopteren' begin ik dus echt niet aan, dan ga ik me hechten aan zo'n beest en ze zitten er toch met het doel om snel een goed tehuis te vinden.
jiehaaa schreef:Ik heb een paar jaar terug een kater van 15 jaar uit het asiel gehaald. Ik heb het asiel gebeld met de vraag of ze op dat moment oude katten hadden zitten, die dringend een baasje nodig hadden. En er zat er inderdaad eentje. Staar, artrose, slechte vacht, maar dat interesseerde me niet. Ik zag hem weggedoken in zijn kattenbak zitten en wist meteen dat ik er goed aan zou doen hem een nieuw huis te geven.
Het beestje heeft nog 2 hele mooie jaren bij ons gehad, en ik was stapeldol op hem. Ik zal geen moment aarzelen om weer een oudje in huis te halen, dat zijn toch de moeilijkst plaatsbare gevallen. Vraag me niet waarom, ze zijn zooooo lief!
superwoman schreef:Ik zou juist voor de trieste gaan - een oudje of een "lelijke"
Degene die er langer zitten iig.
Richtje schreef:Been there, done that... en ik doe het niet snel weer
Onze hond komt uit het asiel, wij hebben haar nu een half jaar ongeveer. Ze was moeilijk te plaatsen, al 6 en zat al een half jaar in het asiel. Zusje mocht een hond uitzoeken en vond deze zo lief.
Mensen in het asiel waren erg blij dat ze geplaatst werd....
Maar als we van tevoren hadden geweten hoe ze is, denk ik dat niemand bij ons in huis er aan begonnen zou zijn
BasiNami schreef:Wij nemen ook altijd de kneusjes
We hebben zelf een lastige hond via een stichting, Shan zat al maanden alleen in zijn oude huis omdat niemand hem wou hebben.
Yamcha schreef:Alleen kan ik wel iedereen aanraden: haal nooit een kat van Marktplaats of mensen die je niet kent, ik heb er een zeer slechte ervaring mee.
Yamcha schreef:Alleen kan ik wel iedereen aanraden: haal nooit een kat van Marktplaats of mensen die je niet kent, ik heb er een zeer slechte ervaring mee.