Asielklanten... Zucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Asielklanten... Zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 14:51

even een abo Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:52

CCCCorine schreef:
Soprano schreef:
Wat ik altijd het ergste vind is dat alle kittens bijna meteen weg zijn en dat de mamaatjes blijven zitten en dat zeggen wij ook tegen de mensen en die zeggen dan: Oo zo zielig voor hun! Maar uiteindelijk vertrekken ze toch met een kitten...

Hmm, ik ben dus weer juist iemand die dan gewoon moeder + kitten mee zou nemen, haha. Eerlijk gezegd vind ik asiels soms ook wel weer vreemd beleid hebben. Zo wilde ik een uitlaathond om mee te gaan hardlopen in het bos (asiel hier in de buurt zit midden in het bos), maar was dat alleen mogelijk als ik een hond zou adopteren. In plaats van dat ze nou gewoon blij zijn dat ik regelmatig zo'n hond mee uit wil nemen. 'Adopteren' begin ik dus echt niet aan, dan ga ik me hechten aan zo'n beest en ze zitten er toch met het doel om snel een goed tehuis te vinden.

In eindhoven kan dat dus wel Knipoog
Ik deed dat altijd zondags, of ja, niet hardlopen maar gewoon elke week een hond meenemen naar de bossen of het strand die het het hardste nodig had...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:28

Ik snap het toch wel hoor dat niet iedereen een "lelijke" , oude of wat afwijkende kat wil...er zijn immers ook zoveel hele leuke jonge katten waar niks aan mankeert , en die hebben net zo hard een ander baasje nodig.

Ikzelf ben ook op zoek naar 2 kittens , en weet wat ik wil hebben. Heb altijd gewone hele simpele polderkatten gehad , niks mis mee , maar nu wil ik eens serieus proberen om eidelijk die katten te krijgen die ik echt super vindt : van die (half-) langharige getijgerde / gemarmerde diertjes met veel wit erdoorheen gemixt , en dan een rooie en een grijze. Of zo'n schilpad in die stijl Tong uitsteken met zo'n gevlamd rood met grijs met wit koppie : geweldig !!! En kittens van liefst niet ouder dan 10 weken. Ras of rasloos maakt me niks uit , als het maar lekker aanhankelijke speelse kittens , van die pluizige rouwdouwers , heerlijk toch ! Ik heb beesten voor het leven en wil ze dus graag van kleins af aan zodat die diertjes tenminste een goed leventje krijgen. Bij hun kan het namelijk net zo goed misgaan als bij die wat oudere die er al zitten....

Andere kittens zijn ook hartstikke leuk en daarom kom ik steeds met zo'n polder-monster thuis , maar nu wil ik gewoon graag eens die katten die me echt heel erg aanspreken. Je laat een andere kat dan niet echt in de steek vind ik : je kent immers die andere kat net zo min als die diertjes waar je naar op zoek bent...

Wil je nog een kat erbij of wil je een muizenvanger die lekker op het erf wat rond kan banjeren als je wat ruimer woont (boerderij) , dan zou ik zeker voor een wat moeilijker te plaatsen kat gaan. Omdat je daarvan al kan weten wat het karakter is qua buiten / muizenvangen.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-09-06 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:37

Ik heb een paar jaar terug een kater van 15 jaar uit het asiel gehaald. Ik heb het asiel gebeld met de vraag of ze op dat moment oude katten hadden zitten, die dringend een baasje nodig hadden. En er zat er inderdaad eentje. Staar, artrose, slechte vacht, maar dat interesseerde me niet. Ik zag hem weggedoken in zijn kattenbak zitten en wist meteen dat ik er goed aan zou doen hem een nieuw huis te geven.
Het beestje heeft nog 2 hele mooie jaren bij ons gehad, en ik was stapeldol op hem. Ik zal geen moment aarzelen om weer een oudje in huis te halen, dat zijn toch de moeilijkst plaatsbare gevallen. Vraag me niet waarom, ze zijn zooooo lief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:24

jiehaaa schreef:
Ik heb een paar jaar terug een kater van 15 jaar uit het asiel gehaald. Ik heb het asiel gebeld met de vraag of ze op dat moment oude katten hadden zitten, die dringend een baasje nodig hadden. En er zat er inderdaad eentje. Staar, artrose, slechte vacht, maar dat interesseerde me niet. Ik zag hem weggedoken in zijn kattenbak zitten en wist meteen dat ik er goed aan zou doen hem een nieuw huis te geven.
Het beestje heeft nog 2 hele mooie jaren bij ons gehad, en ik was stapeldol op hem. Ik zal geen moment aarzelen om weer een oudje in huis te halen, dat zijn toch de moeilijkst plaatsbare gevallen. Vraag me niet waarom, ze zijn zooooo lief!

Oudjes zijn idd de allerliefste. Ik heb zelf een kat van 16, hebben we zelf met het flesje grootgebracht. Ze was altijd al super super superlief, maar hoe ouder ze wordt, hoe extremer het ook wordt! Oudjes zijn geweldig. Lovers

Bij ons is vandaag geen enkele klant geweest helaas. Lachen

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:06

superwoman schreef:
Ik zou juist voor de trieste gaan - een oudje of een "lelijke"
Degene die er langer zitten iig.

Been there, done that... en ik doe het niet snel weer

Onze hond komt uit het asiel, wij hebben haar nu een half jaar ongeveer. Ze was moeilijk te plaatsen, al 6 en zat al een half jaar in het asiel. Zusje mocht een hond uitzoeken en vond deze zo lief.
Mensen in het asiel waren erg blij dat ze geplaatst werd....

Maar als we van tevoren hadden geweten hoe ze is, denk ik dat niemand bij ons in huis er aan begonnen zou zijn Bloos

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:17

ik heb ook de meeste katten die hier in huis zitten of hebben gezeten uit een asiel gehaald.
mijn ouders,zusje en ik kiezen een kat niet uit op kleur of uiterlijk,een kat moet ons gewoon aanspreken.
we zijn op een geval na overigens altijd goed geholpen in het asiel Lachen

dat ene geval,we wilden er graag nog een kat bij hebben,dus wij met onze kattenvervoersbak naar het asiel in onze buurt.......
nog voor we goed en wel gezegd hadden dat we een binnenkat zochten,zei het mens van de kattenafdeling:we hebben niks voor jullie,kom volgende week maar terug(er zaten heel erg veel katten op dat moment)dus wij weer terug,en ze deed heel snauwerig tegen ons,zo van ja ik heb niks,kom maar terug.toen zijn we nog een keer terug geweest,want we wilden graag een kat een kans geven bij ons thuis,maar een nog chagerijnigere reactie was het gevolg.

toen hebben we een kat van een ex collega van mijn vader overgenomen,een echt brutaaltje waar we heel blij mee waren en nog zijn,maar waarom die vrouw in het asiel zo raar deed snapten we niet.........we hadden geen eisen qua kleur,leeftijd of geslacht...

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:29

Richtje schreef:
Been there, done that... en ik doe het niet snel weer

Onze hond komt uit het asiel, wij hebben haar nu een half jaar ongeveer. Ze was moeilijk te plaatsen, al 6 en zat al een half jaar in het asiel. Zusje mocht een hond uitzoeken en vond deze zo lief.
Mensen in het asiel waren erg blij dat ze geplaatst werd....

Maar als we van tevoren hadden geweten hoe ze is, denk ik dat niemand bij ons in huis er aan begonnen zou zijn Bloos

Ik denk dat het voor honden anders ligt dan voor katten. Honden worden vaker gedumpt om hun gedrag (druk, veel blaffen, niet alleen kunnen zijn) dan katten. Een hond is écht een huis/gezinsdier en een gedragsprobleem wordt dan sneller een groot (te) probleem.
Katten worden vaker gedumpt omdat ze gewoon oud zijn en er DA-kosten aan zitten te komen en daar heeft kennelijk niet iedereen zin in. (zoeentje hebben wij ook en ik ben welgeteld... 1 keer naar de DA geweest met haar) Natuurlijk zitten er ook plassers e.d. tussen, maar die kan helemaal bijtrekken als hij ergens geplaatst wordt waar hij met rust wordt gelaten of juist meer aandacht krijgt. Of op een boerderij kan rondlopen. Kat is een heel ander dier.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 20:33

Ben zelf juist geneigd een "kneusje" te nemen omdat de anderen toch wel een plekje gaan vinden...

We hebben zelf bijna 3 jaar geleden een poes uit het asiel gehaald die daar al meerdere malen ( Hamer ) teruggebracht was vanwege een zindelijkheidsprobleem. Dan denk ik: je neemt zo'n beestje, het wordt erbij verteld, en uiteindelijk breng je m toch weer terug?!? Neem m dan niet...

We hebben haar meegenomen, en het eerste jaar heeft ze 4x per week de bank ondergepiest. Ach, 't is een tweedehands skaileren ding, en een schat van een kat, dus ons boeide het niet.
Tegenwoordig heeft ze alleen bij hoge uitzondering (minder dan 1x per maand) een ongelukje, meestal inherent aan stress zoals erg onweer of andere onrustfactoren. Je merkt ook aan alles dat ze zich pas na een jaar echt "thuis" is gaan voelen, en ons onvoorwaardelijk is gaan vertrouwen. Nu hebben we een schat van een kat, zou haar niet kwijt willen, en we hadden ons niks beters kunnen wensen Pling

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 02:23

Ik ben vorig jaar ook in het asiel wezen kijken, maar ik wilde toch echt per sé een kitten. Niet omdat het schattig is of wat dan ook, maar omdat wij ook 3 honden hebben.
Ik weet 100% zeker (uit ervaring) dat ze een kitten niets doen, maar vreemde volwassen katten worden opgejaagd. Een kat die bij hen opgroeit is geen enkel probleem. Helaas hadden ze geen kittens waarvan ik dacht dat ze bij ons zouden passen, ze hadden een nestje zitten, maar die kittens waren nog vreselijk schuw, en dan leek me ons huishouden niet de beste plaats voor zo'n kitten.

Uiteindelijk toch via internet een katje gevonden, van mensen di normaal alleen met maincoons fokten. Ze hadden 1 opvang-poes rondlopen, en die had helaas voor ze gesteriliseerd was een 'ongelukje' gehad met hun kater. Ik viel op de foto op een lapjes-poesje, en daar ging ik dan ook voor kijken. Daar aangekomen was het poesje ernorm schattig, maar er liep ook nog een onooglijk rood katertje rond, bijna de helft kleiner dan de rest van het nest, groot hoofd en enorme kikker-ogen. En wat kwam er gelijk naar me toe hobbelen en bleef 'Ieuw-ieuw' doen als ik hem weer neerzette? Juist, dat lelijkerdje Haha! Hij had een slechte start gehad, maar was nu goed bezig een inhaalslag te maken. Inmiddels zit ik dit te tikken met een rooie pluizebol op schoot.....

Ik werk dan wel niet in het asiel, maar dat je aan sommige mensen geen dier mee wilt geven kan ik me heel goed voorstellen.... Hier thuis ook wel eens gehad, mensen die voor een pup kwamen kijken, ik heb 2x mensen geen pup meegegeven. Eén gezin heb ik gelijk de deur gewezen. 'Oeh, ik wil die hele witte want dat past beter in het huis!' Verward Nee dus. En inderdaad ook eens mensen die heel bot overkwamen en gewoonweg onvriendelijk waren. Ik had het idee dat ze de hond net zo zouden behandelen.

Maar ik heb ook weleens iets meegemaakt in een asiel waar ik me nu nog heel druk over kan maken. Mijn vorige kat was een vondeling, gevonden toen hij een week of 3-4 oud was. Ik wist toen helemaal nog niet of het wel zou gaan, onze honden met een kat erbij, en wilde het er liever niet op wagen, dus met het beestje naar het asiel. Werd ik er daar van beschuldigd dat ik een kitten kwam dumpen! Boos! Toen ik tegen een asielmedewerkster zei dat het diertje er toch echt slecht aan toe was, veel te jong en dat ik hem toch écht gevonden had, werd er gezegd dat mensen dat soort dingen wel vaker zeggen als ze een katertje kwijt moeten..... Fijn dan. Ze wilden hem wel aannemen, maar dan moest ik betalen.
Ik ben woedend weg gegaan en linea recta naar de DA gereden met het diertje. Hij bleek toen dus 3-4 weken, uitgedroogd, ondervoed en had niesziekte. Gelukkig bleek het thuis met de honden goed te gaan, wat ik zeker van 1 van de honden nooit verwacht had, maar juist die hond was er gek mee.
Ik ben nu hartstikke blij dat die kat uiteindelijk is gebleven, maar ik kan me nog steeds heel boos maken over hoe ik in het asiel behandeld werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 06:43

Ik vind het ook moeilijk hoor... ik ben stapel op dieren, heb mijn hele leven katten gehad, maar één keer een poes opgevangen, die mensen wilden haar kwijt, omdat ze vals was.
Ik geloofde het in de eerste instantie niet, omdat ze mij heel erg lief overkwam. Thuis aangekomen, ging ze eerst de boel eens verkennen, ging eigenlijk allemaal goed, ook met mijn kater, maar na een tijdje... begon ze te sproeien. Ook niet echt een probleem, gewoon goed schoonmaken en klaar. Maar ze was wèl erg gek op eten, erg fanatiek en agressief ook. Ook daar wist ik wel wat op: beide katten apart voeren. Voernijd is wel mee om te gaan, toch?
Totdat ze me het eten gewoon van tafel af jatte. Elke keer. Ik heb de deur van de huiskamer dichtgedaan tijdens het eten, maar dat hielp niks. Ze dóók gewoon boven op de borden als mijn vriend en ik klaar waren... en je moest supervoorzichtig zijn als je ze wegpakte, want anders had ze je hand.

Toen ze na een correctie van mijn vriend in zijn arm hing en niet meer los wilde laten, we naar de eerste hulp konden om een tetanusprik te halen en de boel te laten hechten, was het genoeg. We zijn naar het asiel gegaan, hebben haar daar gebracht, verteld dat ze vals was. Ze geloofden ons daar niet, zagen ons als "een van de zoveel". Totdat ze een medewerker van het asiel aanviel, om niets. Toen hebben ze haar laten inslapen.
Ik heb mijn kater nog altijd, hij is inmiddels papa van een mooi zwart en een wit katje, die zijn ontzettend leuk en lief. Ze zijn niet de makkelijkste, maar voor mij geen volwassen kat meer. Dan ben ik maar een van die mensen die op kittens duiken, ik heb er een goede reden voor, deze ellende wil ik nooit meer. Ik heb het ruim een jaar met haar volgehouden, niemand kan zeggen dat ik het niet geprobeerd heb. Ik heb gejankt toen ik haar weg moest doen, ik hield van haar. Maar zoiets doe ik nooit meer.
Doe mij maar een kitten, geen volwassen katten meer. Misschien gaat het een volgende keer wel goed, maar ik durf het niet meer aan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:55

Ik heb een poes gehad die was aan komen lopen. Erg vermagerd en duidelijk verwaarloost.
Van m'n pa mocht ik 'm houden, mits hij niet van iemand was.
M'n pa dacht dat hij toch wel dood zou gaan Nagelbijten / Gniffelen , maar jammer voor hem is hij toen gebleven.
Daarna heb ik nog 2 katten van iemand opgevangen ivm allergie.
én m'n hond heb ik overgenomen ivm m.s van de eigenaar.
Nooit spijt van gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:09

Van die kat heb ik dus wel spijt gehad... mijn hond heb ik uit het asiel, 6 jaar oud was hij toen, ben er stapelgek op....

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:31

Ik ga binnenkort op mezelf wonen en wil heel graag twee katten uit het asiel halen.
Nu moet mijn beste vriendin helaas haar 2 poezen weg doen,en kan ik die met een beetje geluk overnemen,ik blij en zei blij.
Toch als ik er misschien een poes bij wil of wat dan ook,zou ik er eentje uit het asiel halen.

BasiNami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:05

Wij nemen ook altijd de kneusjes Haha!
We hebben zelf een lastige hond via een stichting, Shan zat al maanden alleen in zijn oude huis omdat niemand hem wou hebben.

Voor mijn oma hebben we laatst een kat uit het asiel gehaald, daar deden ze toen behoorlijk zeurderig!
We vertelden een beetje wat voor kat we zochten en zij lieten ons dan een paar zien die zij geschikt vonden. We waren er al snel over uit welke we wilden hebben, maar zij bleven maar aandringen op een andere.
Uiteindelijk lekker ons kneusje mee naar huis genomen gelukkig Haha!

Afbeelding
Uhlie zonder oortjes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:38

Leuke kat!!!! wat een schatje!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:33

wow, Basinami, ik vind haar juist een prachtige kat!!
ik zou waarschijnlijk ook eerder de neiging hebben om juist het kneusje mee te nemen in het asiel Bloos
maar toch snap ik dat mensen bijvoorbeeld voorkeur hebben voor een bepaalde kleur of geslacht bijvoorbeeld, is in mijn ogen ook niks mis mee.. want iedereen heeft een andere smaak! als ik kan kiezen uit een nestje kittens, dan kies ik ook degene uit die ik mooi vind, of lief, (of zielig).

mijn oom en tante hebben trouwens ook wel ervaring met vervelende "asielmensen". Hun kat (hele oude kat), was door mensen naar het asiel gebracht omdat ze dachten dat het een zwerfkat was oid. (de kat zat niet meer zo goed in zijn vacht door de leeftijd). Via de dierenambulance etc. hebben mijn oom en tante de kat teruggevonden bij het asiel.. konden met foto's laten zien dat de kat van hun was, en poes reageerde duidelijk op mijn oom toen hij binnen kwam.. maar ze kregen hem niet mee, beetje een paarse krokodil verhaal. Uiteindelijk hebben ze de kat maar gewoon "gekocht" van het asiel, zoals iedereen een dier uit het asiel haalt. De kat heeft dus ook nog eens onzinnig langer in het asiel gezeten, en dat op die leeftijd.
2 weken later hebben mijn oom en tante hem in laten slapen (beestje had het aan z'n nieren).

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:36

BasiNami schreef:
Wij nemen ook altijd de kneusjes Haha!
We hebben zelf een lastige hond via een stichting, Shan zat al maanden alleen in zijn oude huis omdat niemand hem wou hebben.

Daar ben ik jullie nog steeds bijzonder dankbaar voor!

Nu weer ontopic, tegenwoordig wil iedereen maar een beest omdat het er zo bij hoort... Maar aan de belangen van het dier wordt helaas helemaal niet meer gedacht en dat zou toch voorop moeten staan... Hoe goed een beest het ook mag hebben in zijn huidige situatie, als het moet verkassen is het wel de bedoeling dat "het" er op vooruit gaat en niet als een nieuw gebruiksartikel in huis wordt gehaald. En dat is toch nog veel te vaak het geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:08

Dat is absoluut waar, het gaat ook om de belangen van het dier. Onze hond as er wat dat betreft wel op vooruit gegaan... hij zat bij de vorige eigenaar alleen maar achter het huis in een kennel, een jaar lang. Nu mag hij bij ons gezellig huishond zijn. Hij moet natuurlijk wel luisteren, maar verder doen we niet moeilijk.
Maar het is idd heel vaak waar dat een dier in huis wordt gehaald omdat het zo leuk is, zonder dat mensen dan beseffen wat een verantwoordelijkheid een huisdier is. Kittens zijn vreselijk leuk, en toch zou ik nooit mensen die nooit een kat gehad hebben een kitten aanraden. Haal dan een oudere kat uit het asiel. De katten in een asiel zijn meestal ook wel geschikt voor een nieuw baasje.
Alleen kan ik wel iedereen aanraden: haal nooit een kat van Marktplaats of mensen die je niet kent, ik heb er een zeer slechte ervaring mee.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:44

Yamcha schreef:
Alleen kan ik wel iedereen aanraden: haal nooit een kat van Marktplaats of mensen die je niet kent, ik heb er een zeer slechte ervaring mee.

Ik ben blij dat sommige mensen dat wel doen.... zo krijgen vast ook een hoop dieren een fijn plekje Lachen

Voor onze (asiel)hond hebben we overigens wel besloten dat ze niet meer weggaat... tenminste niet naar een ander baasje of terug naar het asiel. Als het niet meer gaat, krijgt ze een spuitje...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:47

Yamcha schreef:

Ik heb er goede ervaringen mee, dus het hoeft niet altijd slecht te zijn. Je hebt blijkbaar echt pech gehad Ach gut

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:52

hmm wij hebben een hele lieve poes uit het asiel, eigenlijk gingen we alleen kijken, maarja mijn moeder en ik zijn gezweken voor een mooie cyperse poes van (geschat) 5 jaar met een hap uit dr oor.. nu is ze inmiddels 8 en een knuffel van een dier! Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:55

Ik heb 2 jaar terug een moedepoes met 5 kittens van ong 2 weken opgevangen. Heb de kittens in 2x terug naar het asiel gebracht, eerst 2 (met 8 weken) en toen 3 (met 9 weken). Moederpoes was een zwerfkat geweest en is bij mij thuis nog tot een heel lieve huiskat ontplooit die gek op aandacht was. Maar het bleef een schuwe kat bij bijv harde knallen...
Ze heeft uiteindelijk bijna een jaar bij mij gezeten tot er iemand kwam die haar verhaal in het asiel had gelezen en haar wel een goed tehuis wilde geven. I kheb haar zelf weggebracht (onder de voorwaarden etc van het asiel) en ben later ook nog na nieuwjaar geweest omdat ze zich al 1 week schuil hield ivm de knallen dus...

Ik kon dat katje niet terug naar het asiel doen, ik weet zeker dat ze daar schuw in een hoekje was gaan zitten en niemand dus ooit interesse in haar zou krijgen.

Trouwens toen ik de 2e groep kittens naar het asiel bracht, waren de andere 2 al weg Knipoog

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:57

Ik heb nog nooit een dier uit het asiel gehaald, maar ik heb wel mijn poes gevonden bij de kroeg. Ze was nog klein en had erg honger en niemand kende het dier.
Mijn schoonvader heeft juist de aller angstigste kat mee genomen uit het asiel. De eerste week heeft hij alleen onder de kast gezeten, hij was zo bang voor mensen. Nu is het een hele gezellige kat hij wil altijd gekroeld worden. Het was even moeilijk maar het is ook super om te zien hoe die kat is opgebloeid.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 13:00

Ze hebben hier zelfs nog op bokt gestaan Knipoog

En Sprintje heeft ook een kat die een half jaar bij mij thuis heeft gezeten als opvang... Die had ik zelf willen houden maar dat ging niet met mijn eigen katten helaas...

Om die reden vang ik nu ook geen katten meer op, mijn eigen kat heeft ernstige hartruis en kan die stress niet meer aan. Mijn eigen katten gaan (sorry voor de rest) ten alle tijde voor!