[Foto] Nieuwe aanwinst! (Jonge Konijntjes)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte

Re: [Foto] Nieuwe aanwinst! (Jonge Konijntjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:10

Leuke beestjes zeg!!
Ik denk wel dat ze nog naar buiten kunnen hoor!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 00:14

wat een poepies! jaa ze kunnen wel na buiten hoor Knipoog

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 07:44

haha okeej Tong uitsteken gelukkig Haha! dat hok is namelijk veel groter als waar ze nu in zitten Tong uitsteken

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 10:20

Wat een super schattige konijnen! Ben ook erg benieuwd hoe je hok eruit gaat zien, harstikke goed dat ze zo'n groot hok krijgen!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 16:05

ik zal wel een foto hier zetten als het hok klaar is Haha! en ook van de konijntjes natuurlijk, kijken hoeveel ze gegroeid zijn in die paar weken Haha!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 15:46

Het hok is klaar! Haha! de ren nog niet, maar die zal volgende week klaar zijn Tong uitsteken
Ze zitten nu alle 3 in het hok Haha! Ze moeten nog heel erg wennen en zijn nog niet naar beneden geweest Tong uitsteken dat moeten ze nog even uitvinden dat dat ook kan, haha

ik heb natuurlijk ook al foto's gemaakt Knipoog Tong uitsteken:

Afbeelding
dit is het hele hok, en daarnaast komt de ren Haha! als je die linker zijde van dat stuk doortrekt tot aan de schutting, zogroot wordt de ren Tong uitsteken

Afbeelding
close-up Tong uitsteken

Afbeelding
haha beer die aan de tralies knaagt en whoopie Tong uitsteken ( die heeft trouwens een best donker hoofdje gekregen Haha! )

Afbeelding
whoopie Tong uitsteken

Afbeelding
en tijger nog in zn nacht hok Haha!

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 18:52

Heee!
Heel leuk hok, ziet erg egt toppie uit! Vooral heel stabiel en dan tocht het tenminste niet zo Lachen ...
Waar woonde je ookalweer? Tong uitsteken

Ook super dat er nog een ren bijkomt, dan hebben ze tenminste alle ruimte! Een konijnen-paradijsje!
Gr.
Naatje

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 19:56

haha ook in den haag:P

Spritz

Re: Nieuwe aanwinst! (Jonge Konijntjes)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 19:58

Faniek schreef:
Heerlijk hoe jij aan je konijnenvriendjes denkt. Een lekker buitenhok straks, vriendjes waaronder een gec. ram wat willen ze nog meer super Haha!
En het zijn stuk voor stuk echt supermooie konijntjes Haha! Let je wel op dat Beer snel vruchtbaar kan zijn, maar nog niet gecastereerd kan worden ik denk dat je die even tijdje apart moet houden, want je wil niet zo'n ongelukje dat ik heb, want de voedsters zijn dan nog veelste jong Knipoog
Maar een dikke pluim voor jou dat je tenminste aan de konijntjes denkt en meerdere neemt Ja

Amen! Haha!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 20:00

ben verliefd op tijger
wat een schatje

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-06 20:01

haha jaah het is indd wel een schatje Tong uitsteken alleen wil hij niet graag opgepakt worden Bloos Tong uitsteken dan gaat ie helemaal spartelen enzo Tong uitsteken whoopie vind het allemaal geen probleem Haha! en beer zit ertussenin , whaha
Bij tijger gaat er ook allemaal zaagsel in zn haardos zitten Clown moeten we iedere keer weer kammen Tong uitsteken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 07:16

wat voor soort speeltjes zouden we trouwens in de ren kunnen leggen? Of hebben ze dat niet nodig ? Tong uitsteken Want ik wil niet dat ze zich gaan vervelen Tong uitsteken

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:13

Wilgentakken, buizen, telefoonboeken etc.

Deze konijntjes worden trouwens wel groter dan een dwergkonijntje met opstaande oren, ik ben zelf fokker van de Nederlandse hangoordwerg en Nederlandse hangoordwergen worden sowieso groter dan een dwergje met opstaande oren. Het 'dwerg' bij de rasbenaming Nederlandse hangoordwerg wil vooral zeggen dat het het kleinste hangoorras is. Je hebt nl. ook nog Duitse Hangoren, Franse hangoren, Meissner hangoren en Engelse Hangoren. Deze zijn allemaal een stuk groter, maar dat zijn die van jou allemaal niet want het type en de kop e.d. zijn dan heel anders. De isabella lijkt wel een Nederlandse hangoordwerg, maar als ie niet getattoeerd is weet je nooit wat voor een ras er nog voor zit en kan ie dus veel groter worden dan een Nederlandse hangoordwerg. Twee van de dieren zijn sowieso niet raszuiver, vanwege de vele haren en zijn bv gekruisd met een vossenkopje of een teddy widder. Dat zijn ook kleine rassen, dus die zullen niet zoveel groter worden. Als ik zo naar type en bouw e.d. kijk denk ik dat die echte 'haarbal Knipoog ' het kleinste blijft en de isabella hangoor het grootste wordt.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 21:50

okeej Haha! heel erg bedankt voor je reactie Haha! ik had ook al het idee dat whoopie wat groter wordt Tong uitsteken ik wist al dat hangoordwergen groter als normale dwergkonijnen worden Lachen
Ze zijn niet getattoeerd Knipoog

krummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:11

Wat een poepies jou konijntje lijkt heel veel op mijn oude konijn die zag er ook zo uit precies het zelfde

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:18

haha Haha! toevallig Tong uitsteken

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 15:45

morgen is de ren al klaar Haha! Dan kunnen ze lekker uitrazen Tong uitsteken

maar even een vraagje: als ik beer (het mannetje) apart moet zetten ivm vruchtbaarheid ofzow , gaat ie zich dan niet eenzaam voelen ? Bloos Tong uitsteken

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:09

Misschien voor even, maar daarna zal die alleen maar blij zijn met alles! Dus die paar weekjes eenzaamheid zijn het echt wel waard!
Gr.
Naatje

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-06 09:51

okeej Haha!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 17:08

Ze mogen nog 1,5 week niet in de buitenren Bloos omdat het gras nog even moet groeien Tong uitsteken

Wel jammer, maar het is wel beter voor het gras Tong uitsteken

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 21:45

Het gras gaat tog dood als ze eenmaal in de ren zitten Knipoog ik zweer je, je gras overleeft de konijnen niet Tong uitsteken ...
Vandaag is ook mijn nieuwe aanwinst gekomen Haha! Bijou Natchou heet ze, een fikse Franse Hangoordame, 3 maandjes oud!
Gr.
Naatje

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 16:19

leuk! Haha!

alleen....

me moeder heeft vandaag waarsch. ontdekt dat whoopie en tijger misschien mannetjes zijn, en beer een vrouwtje Nagelbijten / Gniffelen Verward Het was ook altijd zo opmerkelijk dat tijger telkens op een 'voortplantige' Clown manier op beer ging zitten Nagelbijten / Gniffelen
We gaan het nu extra nakijken, of beer een mannetje of vrouwtje is...

moeten we naar de dierenarts gaan of maakt het niet zo heel veel uit nog? want volgens mij gaan 2 (later dan gecastreerde) mannetjes en een vrouwtje niet altijd goed... Bloos

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:30

Uhm het rijgedrag kan ook dominantie beteken, maar als er al rammen bijzitten moeten ze al lang uitelkaar zijn. Konijntjes kunnen vanaf 11 weken al vruchtbaar zijn en voor voedsters die dan al gedekt zijn is dat heel slecht. De minimale richtlijn van 1 jaar voor voedsters.
Ik heb trouwens 2 rammen en 3 voedsters op het moment bij elkaar. Er komen nog 3 voedsters en 1 ram bij. Alle rammen uiteraard gecastereerd. Wat nu bijelkaar zit gaat prima, maar dan hebben ze ook meer dan genoeg ruimte.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-06 07:38

okeej:P ze zijn nu iets van 2,5 maand oud... Bloos maar we weten dus nog niet helemaal zeker wat beer nou is ... en wat moeten we doen als beer ook een mannetje is ofzow? gewoon allemaal castreren? gaat dat dan wel goed? Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:55

Er is een vrij kleine kans van slagen met alleen maar rammen zeker omdat ze allemaal even oud zijn. Ik zou ze maar zsm na laten kijken, want jongens voor een voedster op 2,5 maand is veelste vroeg Knipoog