Yorkshire hondje dominant?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Re: Yorkshire hondje dominant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:11

Ik heb niet alle reacties gelezen. Maar ik zou de yorkshire hondje weg doen. Al wil je moeder het niet. Dat gevecht lijkt mij niet goed. En als mens weet je ook niet altijd precies wie er begint te vechten om welke reden. Wil die moeder hond zijn kind beschermen? Ik heb er niet heel veel verstand van maar wij kregen ook een tweede hond en mijn andere hond kon het niet echt aan en ging buiten met andere honden vechten.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:13

Goof schreef:
Citaat:
Goof nou helemaal te voet naar de ardennen met een york lijkt geen slim ide (is met de auto al een uur ofzo ) maar dat kon jij niet weten

Hehe, nee dat is wat lastig Knipoog
Maar goed, als het niet jullie hond is, zou ik er toch voor zorgen dat hij bij zijn eigenaar terug komt. Dat is tenslotte waar hij hoort.

Als de vleesetende cavia moe is, dan pakken ze hem toch lekker op / stoppen ze hem in hun jas? Soortgelijke zaken deed ik zwemmenderwijs zelfs met mijn bordercollie, als ze moe was klom ze op mijn rug en zwommen we nog een rondje door.

Nu gewoon die york en anderen apart van elkaar houden, desnoods aan de lijn, stop hem in een kamer/hal en zorg dat er geen rare ongelukjes kunnen gebeuren.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:12

pharagirlke schreef:
baroen: jij mag een jack en een york uit elkaar komen halen op een zachte manier Knipoog echt waar, als je mij kan vertellen hoe het werkt doe ik het meteen!

Over de rest ga ik maar niet in discussie (een eerdere hond van ons is gestolen, zegt denk ik genoeg hoe ik er over denk... en in hondengedrag zou je je ook wel eens mogen verdiepen), maar een tip om 2 honden uit elkaar te halen wil ik je wel geven.
Pak de hond die vast zit in de andere hond bij de achterpoten vast en til hem zo de lucht in, als het goed is laat de hond los en heb je m meteen bij de andere hond vandaan.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:18

Die honden moeten de rangorde bepalen, en als jij daar elke keer tussen gaat zitten, gebeurt dat nooit en hou je oorlog.
Verder vind ik het asociaal dat jullie een hond van een ander inpikken. Als het een van mijn honden was, gingen bij jullie alle ruiten eruit tot ik mn hond terug had. Wat een ongelooflijk asociaal gedoe.
Verder, als je weet van wie die York is, pak je hem in zn nekvel en levert hem af bij de eigenaar.
Ben jij van die hond af, is je moeder geen dief meer, en hebben die eigenaren hun rechtmatige bezit terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 20:29

Billy nogmaals ik geraak er niet anders was die hond al lang terug!

Chrystal-gek: gaat ie dan niet door scheuren? (door het vel zeg maar)

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 21:32

Als het goed is, laat ie dan gewoon los.
Je moet hem er ook niet zo af trekken, maar optillen aan de achterbenen zodat ie loslaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 23:41

oke chrystal-gek dankje voor de tip Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:50

het is een terrier he. Wij hebben er ook nog zoeentje gehad, was op zicht wel braaf maar liet zich in geen geval doen hoor. Als ik haar karakter nu vergelijk op dat vlak met onze dobermann, hmmm hemelsbreed verschil en dat moet dan zogezegd stoere honden zijn. haha hij is op dat vlak echt superbraaf. als haar (de york) vroeger iets niet aanstond liet ze dat gauw genoeg weten. Onze dobie is echt een doetje in vergelijking. Ach gut

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 22:19

pharagirlke schreef:
Goof nou helemaal te voet naar de ardennen met een york lijkt geen slim ide Haha! (is met de auto al een uur ofzo Haha!) maar dat kon jij niet weten Haha!

malie: we hebben jaren 2 teven gehad, hebben nooit gevochten..
En ja, ma-jack is de hoogste in rang en word ook zo behandeld. De york is normaal de laatste in rang maar blijkbaar is ze het daar niet mee eens.

baroen: jij mag een jack en een york uit elkaar komen halen op een zachte manier Knipoog echt waar, als je mij kan vertellen hoe het werkt doe ik het meteen!

Jij kan anders niet bepalen welke hond de hoogste in rang is Haha! Dan bepalen ze echt lekker zelf, en jij hebt daar maar naar te handelen Haha!