Straks een nestje pups ... tips ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biepmiep

Re: Straks een nestje pups ... tips ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 07:52

Ik zeg altijd maar liefde voor de hond is meer dan liefde voor 1 hond, dus voor het welzijn van de hele populatie. En getuigt het nou van ECHTE dierenliefde door weer een nestje kruisingen er bij te laten maken?

Een betrokken fokker wil het beste voor zijn hond, dus ook het beste voor de nakomelingen. Maar ja dat kost extra werk, tijd en geld.
Maar ach het zijn maar honden heh...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 07:55

Chessie schreef:
Volgens mij wilde de TS TIPS hebben en geen ge**** over of ze het wel of niet moest doen.
Onze pups mogen dan geen papieren hebben (hun oma trouwens wel), maar ze zijn allemaal HEEL goed terecht gekomen (bij kennisen!), ik aai liever een leuke hond dan een rasstandaard!!

ik mag zeggen wat ik wil, of jij het nou gel*l vind of niet, en als je zou willen, kun je mij vertellen wie de oma is? mag ook via pb...

voor de ts gaan deze tips niet meer op, die pups komen er al aan, en dus de tips zijn al gegeven, ik ben helemaal niet te beroerd om tips te geven en om mensen te helpen, maar ik wil daarbij ook kunnen zeggen wat ik ergens van vind, en ik zag de foto van jou hond, en ik vind het schandalig dat daar mee gefokt is, het heeft nl niks te maken met een JR. niet met een JR zoals een JR bedoeld is, overduidelijk een kruising ( teckel/brak oid) dat de hond zelf lief en leuk is? oh ongetwijfeld, maar waarom in hemelsnaam mee verder fokken?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-06 08:51

Ik zal zelf even temmen, want dit was niet mijn bedoeling. Degene die nuttige tips geleverd hebben, bedankt !

Graag slotje.
Laatst bijgewerkt door Keeva op 02-09-06 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:56

Denk toch dat je het aan jezelf te danken hebt? Totaal onvoorbereid aan een nestje beginnen omdat het zo 'leuk' is?

Dat er mensen zijn die dan zeggen dat ze het niet met deze manier van 'fokken' eens zijn, tja...
Als je daar niet tegen kan moet je maar geen topic openen denk ik dan. Je snapt vast dat je openingspost erg knullig over komt.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 08:58

Keeva schreef:
Ik zal zelf even temmen, want hier wordt ik dus echt SCHIJTziek van. Degene die tips geleverd hebben, bedankt !

Graag slotje !! Misselijk

oja zo gaat dat....... "ik hoor niet alleen wat ik wil horen, dus ik zorg dat ik het ook niet kan horen". ik vind je kots smilie meer dan ongepast. aan de mods of er een slotje komt, ik denk dat er gewoon normaal op jou vraag is gereageerd, en de ene vraag wekt de andere reactie op, waar ook weer op gereageerd word. ik heb iig zeker normaal op jou gereageerd en ik vind het erg laf dat er dus wel tips en positieve geluiden mogen komen, maar zodra er kritisch gereageerd word, dan word het afgedaan met een kots smilie en moet er een slotje, jammer erg jammer, een opmerking over on topic blijven lijkt me dan meer gepast.

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:37

Heb alles effies gelezen.....

TS vraagt om tips, niet om commentaar, maar dat is mijn mening. Reageer je liever af op wat anders zou ik zeggen, dan op een totaal onbekend persoon, is wel lekker makkelijk zo om iemand om de oren te slaan.

Tips over de bevalling zijn erg goed gegeven door Baroen....

Zelf heb ik ook meerdere nestjes gehad en heb denk ik z'on 50 pups gehad in totaal.

Mijn ervaring met een 1e nestje bij 2 verschillende teven, is dat de eerstgeborene doodgeboren was. Waarschijnlijk te lang in het geboortekanaal geweest. De rest was wel gezond. Verder heb ik een keer een hele kleine pup gehad, waarvan de DA zei dat die weinig overlevingskansen had en dat klopte ook, ging na 1 nacht al dood.

Heb 2x een keizersnede meegemaakt bij een teef. Gelukkig had ik deze teef de hele dag in het zicht, dus ik wist precies wanneer ik naar de DA moest. Ook had ik de datum van het dekken opgeschreven. Een puppie bleek in stuitligging te zitten. Het was toen een nest van 8 stuks en ze hebben het allemaal overleefd en daarvoor een leuk baasje gevonden. Maar wat een feest was het om deze pups groot te zien worden, 1 pup hiervan liep op de grond.

Afbeelding

Hier nog een ander nestje: http://www.mijnalbum.nl/Foto=N6POYLJO

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:54

Had even in je profiel gekeken, en had een vraagje of 2.
Fok je zonder stamboom?
Neem aan dat het een grapje is, van dat mensen met een slecht aura worden gebeten?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 11:09

Pfffff... waar maken jullie je allemaal wel niet druk om zeg.... Er wordt gewoon een vraag gesteld... Die pups hadden daar toch wel gekomen, alleen niet van een labrador... Dat is nu anders gelopen... Doe nou alsjeblieft niet alsof het bij niemand met raszuivere honden niet eens mis kan gaan...
De pups zijn wel gewenst en dat is het belangrijkste. Dat betekent dat de fokster ook de verantwoordelijkheid zal nemen om ze allemaal een goed tehuis te geven. En ook als fokker ben je nooit 100% gegarandeerd dat je pups goed terecht komen.....
Heb daar ook andere verhalen van gehoord!!

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 15:00

baroen schreef:
Paraat schreef:
Eh, bij kruisingen is er per definitie minder kans op erfelijke afwijkingen Lachen

Klinkt als een goede kruising, als de stabij veel "veren" heeft krijg je echt hele mooie pups Haha!

want? jij bent expert? en je hebt de uitslagen voor je neus?
, je kunt niet ergens over praten en per defenitie zeggen, als je niet weet waarover je praat, het verhaaltje van kruisingen zijn gezonder? dat gaat al niet helemaal meer op en al helemaal niet als het twee ras gefokte ouderdieren betreft, en ik bedoel Misselijkasgefokt , is in dit verhaal ook alleen maar aanname,

Zolang de afwijking enkelvoudig recessief is, is het een hybride een vrij veilige keuze. En zolang de TS haar honden niet heeft laten controleren op erfelijke afwijkingen blijft het voor ons beide aannemen.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:57

Aangezien dit topic allang niet meer om de vraag van TS gaat, een slotje.