weetergeen schreef:Ik zal de laatste zijn die zegt dat politiehonden niet kwispelen. Wanneer je een en ander van hondengedrag weet, weet je ook dat kwispelen niet altijd hoeft te betekenen dat de hond niet onder stress staat en het naar zijn zin heeft. Je zou je ook af kunnen vragen waarom particuliere mensen zich met politiehondentraining bezig houden; behendigheid, speuren, flyball kan allemaal positief en vinden de meeste honden ook machtig mooi. Wat mij erg irriteert aan veel politiehondenmensen is dat de honden 2 keer per week een uurtje uit de kennel mogen om te trainen. Het is dan ook niet gek dat de hond dan kwispelt als hij met de baas mee mag, ook al wordt hij op verschrikkelijke manieren gecorrigeerd. In Londen trainen ze de politiehonden op een veel vriendelijker manier, het kan dus wel... Ik geef alleen maar even mijn mening, maar ik kan u verzekeren dat ik op het gebied van hondengedrag de meeste mensen nog heel wat bij kan leren. Ik ben bij ontzettend veel (politiehonden)verenigingen langs geweest om de trainingen te bekijken en heb zelf veel praktijkervaring met het trainen van honden. Ik hoef dus niet bij uw vereniging te komen kijken hoe het er aan toe gaat. Een prikband/teletak zijn en blijven voor mij gewoon pure dierenmishandeling. Het trainen van een politiehond is m.i.z. ook nog eens heel erg oneerlijk. Eerst wordt de hond geleerd dat hij mag bijten, en dan mag het opeens niet meer (het leren lossen). Of de hond moet opeens leren dat hij de boef die hij altijd achterna mocht rennen om te bijten (stellen) nu opeens weg moet laten lopen. Eigenlijk leer je dus de hond eerst iets aan en daarna ga je het met verschrikkelijke correcties afleren. Ik zou dat niet voor de hobby willen doen met mijn honden.............
Mijn honden zitten noooit in een kennel en leven gewoon in huis. De ene slaapt zelfs meestal naast me in bed.
Er is echt niks zieligs aan daarom zou ik ook zeggen, kom een keertje kijken.