Axe @ politiehondentraining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yell

Re: Axe @ politiehondentraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 23:56

weetergeen schreef:
Het gebruik van een prikband (pinketting) is dierenmishandeling en wordt gebruikt door geleiders met een gebrek aan kennis en kunde op het gebied van hondentraining. Politiehondentraining kan heel mooi en leuk voor de hond zijn, maar op de meeste verenigingen gebeuren er dingen met de honden die het daglicht niet kunnen verdragen.

ik ben het er mee eens dat er verenigingen zijn waarbij er echt dingen gebeuren om de hond echt vals te krijgen.

Ik vind deze foto's niet echt shocking. En de hond lijkt vooral plezier te hebben in het zoeken van iets. (zie hem trots staan *LOL* )

maar bij veel mensen zie ik het nut niet in van zogenaamde 'politiehondetraining'

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 00:07

Zilion schreef:
Maar als geleider ben en blijf je verantwoordelijk stel dat ie hond nou iemand per ongeluk ergens anders had gebeten dan in het pak. Het kan gebeuren

Ja absoluut waar.
Ik vond het ook vreemd hoor.
en al helemaal op die parkeerplaats.
die vriendin van mij sloeg over de kop door de kracht en snelheid van die hond, stel je voor dat ze met der kop op de straat was geknald..

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 05:55

Citaat:
maar bij veel mensen zie ik het nut niet in van zogenaamde 'politiehondetraining'

Ik wil met mijn hondje gaan werken in de beveiliging. En het kan ook gewoon je hobby zijn. De honden van alle clubleden bij ons zijn thuis huishonden en allemaal droppies. De een is net even wat harder dan de ander en moet wat harder gestraft worden, maar geld dat ook niet voor paarden of mogen die wel alles doen terwijl je aan het rijden bent.

Ik zie genoeg dingen gebeuren (en dan niet in onze club) die niet door de beugel kunnen. En dat is straffen ver nadat het feit al door de hond is gepleegd. DAT is mishandeling.
Op het juiste moment straffen is een leerproces. Daarnaast kan ik van alle honden op de club filmpjes maken maar ze staan allemaal tijdens het werk te kwispelen. Dat zouden ze niet doen wanneer ze het neit naar de zin hebben.
Daarnaast wanneer je het erg zwart wit gaat bekijken is paardrijden dus ook dierenmishandeling!!!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 07:10

Heel leuk om dit te zien!
Erg mooie hond ook!
Stoere foto's Haha!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:35

Honden hebben zoveel plezier in het werk. Als je netjes bent met corrigeren in samenwerking met een prikband of zelfs een teletak dan is er niks aan de hand. Dan zijn die honden gelukkiger als menig hond die de hele dag in huis op de mat ligt te wachten tot baasje thuis komt en die dan op de bank ploft enz. Want dat zi ik vaak en die honden zijn heel wat minder gelukkig. We hebben zelf twee Duitse herders waarvan één met prikband getraind wordt. Door zijn gewicht en enthouisiastme. Die hond weet precies wanneer het trainingsdag is. Dan loopt hij jankend en peiepend door het huis en trekt hij je s'morgens uit bed want dan wil hij zo snel mogelijk weg. Gaat het een keer niet door? Dan is hij de hele dag niet te genieten.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:42

Zilion schreef:
Citaat:

Ik wil met mijn hondje gaan werken in de beveiliging. En het kan ook gewoon je hobby zijn. De honden van alle clubleden bij ons zijn thuis huishonden en allemaal droppies. De een is net even wat harder dan de ander en moet wat harder gestraft worden, maar geld dat ook niet voor paarden of mogen die wel alles doen terwijl je aan het rijden bent.

Ik zie genoeg dingen gebeuren (en dan niet in onze club) die niet door de beugel kunnen. En dat is straffen ver nadat het feit al door de hond is gepleegd. DAT is mishandeling.
Op het juiste moment straffen is een leerproces. Daarnaast kan ik van alle honden op de club filmpjes maken maar ze staan allemaal tijdens het werk te kwispelen. Dat zouden ze niet doen wanneer ze het neit naar de zin hebben.
Daarnaast wanneer je het erg zwart wit gaat bekijken is paardrijden dus ook dierenmishandeling!!!

je leest niet goed. je quote een stukje van mijn post en betrekt daarbij de mening van iemand anders.

Maar zoals je zelf misschien wel weet zijn er van die clubjes waarbij de honden met stokken worden geslagen om ze lekker 'fel' te krijgen. Ik heb het zelf met eigen ogen gezien. Dat vind ik geen politiehondentraining te noemen..

Verder zeg ik niks over deze club omda het er best vriendelijk uit ziet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:22

Billie_Ilona schreef:
weetergeen schreef:
Het gebruik van een prikband (pinketting) is dierenmishandeling en wordt gebruikt door geleiders met een gebrek aan kennis en kunde op het gebied van hondentraining. Politiehondentraining kan heel mooi en leuk voor de hond zijn, maar op de meeste verenigingen gebeuren er dingen met de honden die het daglicht niet kunnen verdragen.

Ik ben het er ook niet mee eens ,wij hebben ook twee duitse herders en die hebben ook wel is een prikband om.omdat ze gewoon sterk zijn.en we lopen er echt niet altijd mee hoor Lachen,maar het is gewoon om even te corrigeren .snap je,en het valt heel erg mee hoor zo'n prikband.

Wel cool ziet het eruit dat pakwerk Haha!

Jij traint geen politie werk? Waarom, in hemelsnaam, neem je niet gewoon een gentleleader of halti? Leg me dat is uit! Een hond die gewoon sterk is kan ook op een andere manier worden gecorigeerd!

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:38

Hoe oud moet een hond zijn om politie-training te starten?, ik heb hier een groenendealer van 2jaar.. en ik denk dat dit een hele leuke training is voor mijn hond.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:58

Ik zal de laatste zijn die zegt dat politiehonden niet kwispelen. Wanneer je een en ander van hondengedrag weet, weet je ook dat kwispelen niet altijd hoeft te betekenen dat de hond niet onder stress staat en het naar zijn zin heeft. Je zou je ook af kunnen vragen waarom particuliere mensen zich met politiehondentraining bezig houden; behendigheid, speuren, flyball kan allemaal positief en vinden de meeste honden ook machtig mooi. Wat mij erg irriteert aan veel politiehondenmensen is dat de honden 2 keer per week een uurtje uit de kennel mogen om te trainen. Het is dan ook niet gek dat de hond dan kwispelt als hij met de baas mee mag, ook al wordt hij op verschrikkelijke manieren gecorrigeerd. In Londen trainen ze de politiehonden op een veel vriendelijker manier, het kan dus wel... Ik geef alleen maar even mijn mening, maar ik kan u verzekeren dat ik op het gebied van hondengedrag de meeste mensen nog heel wat bij kan leren. Ik ben bij ontzettend veel (politiehonden)verenigingen langs geweest om de trainingen te bekijken en heb zelf veel praktijkervaring met het trainen van honden. Ik hoef dus niet bij uw vereniging te komen kijken hoe het er aan toe gaat. Een prikband/teletak zijn en blijven voor mij gewoon pure dierenmishandeling. Het trainen van een politiehond is m.i.z. ook nog eens heel erg oneerlijk. Eerst wordt de hond geleerd dat hij mag bijten, en dan mag het opeens niet meer (het leren lossen). Of de hond moet opeens leren dat hij de boef die hij altijd achterna mocht rennen om te bijten (stellen) nu opeens weg moet laten lopen. Eigenlijk leer je dus de hond eerst iets aan en daarna ga je het met verschrikkelijke correcties afleren. Ik zou dat niet voor de hobby willen doen met mijn honden.............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:03

Ik zie niks shokkings Haha! Haha! ik zie een vrolijke, blije hond die heel enthousiast zn werkje mag doen.

Leuk hoor!

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:06

@weetergeen: Ik ben het niet echt met jou eens, de hond krijgt niet aangeleerd dat hij altijd mag bijten, maar alleen in bepaalde situaties. En ik vind het alleen maar ontzettend goed voor de gehoorzaamheid van een hond dat er wordt geleerd meteen op te houden met bijten zodra de baas het zegt. En de mensen die allemaal politie honden training doen zijn echt niet allemaal dierenhaters die hun hond gaan mishandelen.
En aangezien ik zelf denk aan politie training kan ik je ook vertellen dat de hond dan niet 2 uurtjes in de week de kennen uit mag, aangezien ik helemaal geen kennel heb, de hond leeft gewoon bij ons in huis en heeft een fijne mand in de woonkamer waar ze kan slapen.

*En ik heb ook wel eens een politie getrainde hond te logee, en dat is echt een schat van een hond, daar kan mijn hond nog wat van leren.
Laatst bijgewerkt door Sky_Britt op 05-09-06 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:08

Supah_Sky schreef:
Hoe oud moet een hond zijn om politie-training te starten?, ik heb hier een groenendealer van 2jaar.. en ik denk dat dit een hele leuke training is voor mijn hond.

als je het voor lol en hobby doet denk ik dat je beter bij een I.P.O. club kunt gaan kijken. dat is milder en puur voor sport en hobby.

Knpv is bedoeld voor honden die echt gaan werken.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:14

vet! leuk dat je het zo op bokt zet..kunnen wij het ook eens zien hoe dat gaat.. maar wat ik me nou afvroeg..als je los zegt laten ze los toch?? en wat nou als de ´´dief´´ los zegt? Verward
(of staat die vraag eral..?heb niet alle reacties doorgelezen..moet namelijk huiswerk gaan maken Tong uitsteken )

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:17

Ziet er goed uit !!

Heb zelf hobby sport gedaan met mijn duitse herders
Verdedigingshond daar leren ze alleen op de mouw te bijten.
Mijn honden vonden het ook geweldig !
alleen was het los laten een van de moeilijkste onderdelen voor de oudste van mij Knipoog

Je kan zien dat je hond er plezier in heeft!

Citaat:
Je zou je ook af kunnen vragen waarom particuliere mensen zich met politiehondentraining bezig houden; behendigheid, speuren, flyball kan allemaal positief en vinden de meeste honden ook machtig mooi

Ja waarom rijd jantje dressuur met zijn paard en gaat pietje springen
Een verschil in interesse
De een vind het werken met zijn hond erg leuk en de andere zoekt het in een wat speelser werk
wat overigens niks zegt over dat het ene beter is als het andere

Nu mijn honden wat ouder zijn en het pakwerk etc te zwaar voor ze werd ben ik bij een hondentraining in ons dorp lekker gaan huppelen over lage behendigheids hindernissen, dat is ook leuk maar het africhten blijft toch ook een hele leuke hobby en pak nog regelmatig een apporteer blok en ga even apporteren e.d.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:42

weetergeen schreef:
Ik zal de laatste zijn die zegt dat politiehonden niet kwispelen. Wanneer je een en ander van hondengedrag weet, weet je ook dat kwispelen niet altijd hoeft te betekenen dat de hond niet onder stress staat en het naar zijn zin heeft. Je zou je ook af kunnen vragen waarom particuliere mensen zich met politiehondentraining bezig houden; behendigheid, speuren, flyball kan allemaal positief en vinden de meeste honden ook machtig mooi. Wat mij erg irriteert aan veel politiehondenmensen is dat de honden 2 keer per week een uurtje uit de kennel mogen om te trainen. Het is dan ook niet gek dat de hond dan kwispelt als hij met de baas mee mag, ook al wordt hij op verschrikkelijke manieren gecorrigeerd. In Londen trainen ze de politiehonden op een veel vriendelijker manier, het kan dus wel... Ik geef alleen maar even mijn mening, maar ik kan u verzekeren dat ik op het gebied van hondengedrag de meeste mensen nog heel wat bij kan leren. Ik ben bij ontzettend veel (politiehonden)verenigingen langs geweest om de trainingen te bekijken en heb zelf veel praktijkervaring met het trainen van honden. Ik hoef dus niet bij uw vereniging te komen kijken hoe het er aan toe gaat. Een prikband/teletak zijn en blijven voor mij gewoon pure dierenmishandeling. Het trainen van een politiehond is m.i.z. ook nog eens heel erg oneerlijk. Eerst wordt de hond geleerd dat hij mag bijten, en dan mag het opeens niet meer (het leren lossen). Of de hond moet opeens leren dat hij de boef die hij altijd achterna mocht rennen om te bijten (stellen) nu opeens weg moet laten lopen. Eigenlijk leer je dus de hond eerst iets aan en daarna ga je het met verschrikkelijke correcties afleren. Ik zou dat niet voor de hobby willen doen met mijn honden.............

Mijn honden zitten noooit in een kennel en leven gewoon in huis. De ene slaapt zelfs meestal naast me in bed. Clown Er is echt niks zieligs aan daarom zou ik ook zeggen, kom een keertje kijken.

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 15:31

@ wetergeen
Citaat:
Wat mij erg irriteert aan veel politiehondenmensen is dat de honden 2 keer per week een uurtje uit de kennel mogen om te trainen. Het is dan ook niet gek dat de hond dan kwispelt als hij met de baas mee mag, ook al wordt hij op verschrikkelijke manieren gecorrigeerd.

Mij hond loopt ook de hele dag los over het erf, zelfs met kleine kinderen (er is dan wel altijd iemand bij). En waarom... Ik vertrouw hem daar is. Hij is heel zachtaardig. Wanneer je gaat zitten komt ie op schoot zitten.
Daarnaast is het jou mening dat het dierenmishandeling is. En die van mij niet. dus hebben we een meningsverschil Clown

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:16

wij hebben 4 herders in training. deze worden na de africhting ook verkocht.

zij zitten dan wel in een kennel maar hebben ieder een loop stuk en een geisoleerd nachthok. ook worden mijn honden 4x per dag uitgelaten net als iedere andere huishond, dit om ze ook sosiaal te houden. daarnaast zijn ze nog een 2x per week een hele avond buiten aan het trainen en 1 hele zaterdag. ik denk dat deze honden meer lopen dan een gemiddelde huishond!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-06 20:50

Ik wil er even aan toevoegem : Hoeveel honden worden er in huis of op een flatje gehouden zonder uitloop. ik denk dat deze honden het toch allemaal een stuk beter hebben dan zo'n hond