Welke hond past bij ons!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Welke hond past bij ons!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 12:34

Oh ik ook! Haha!
Diesel is wel een schatje zeg, ga nu even rondneuzen op de dierenasiels site Lachen

Zal er even bijzeggen; we hebben ook een kat (kitten) en een konijn (en vissen maargoed, hebben ze niks mee te maken Tong uitsteken ).

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 12:51

ik zeg boxer maar die kunnen wel druk zijn maar ze zijn verschrikkelijk nieuwschierig en aanhankelijk en daarom super te trainen.
in america worden ze zelfs als hulp en rescue hond gebruikt(weet ik ook eingelijk ook maar sins 9/11 toen zag ik ze tussen het puin door lopen).
ik ben zelf ook opgegroeid met boxers en het is altijd al mijn top 1 hond geweest maar sins wij ook met ze trainen word het alleen maar beter.

maar ik zou als ik jou was gewoon op je eigen gevoel af gaan iedere hond wat voor ras ook is maar zoals jij er mee om gaat alleen het ene ras heeft meer aandacht nodig dan de andere

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:09

Naam: Feline met haar pups
Rasgroep: Windhonden
Ras: X Whippet
Leeftijd: Pup
Geslacht: Teef
Kleur: Blond met zwart masker

Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Ja
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:
Dit is Feline met haar 6 puppies die geboren zijn op 28 juni. Feline is inmiddels besproken en kan naar nieuw gezin als al haar puppies ook allemaal een eigen plekje hebben. Voor 3 van haar 6 pups is dat al gelukt, maar voor de andere drie zijn we nog op zoek. Feline is een kruising whippet en dat geldt ook voor haar pups. Feline beviel 3 dagen nadat we haar op straat hadden gevonden. We weten dus niet wie of wat de vader van deze schattige puppies is geweest. Ze hebben wel allemaal dezelde bouw en koppie als hun moeder. En ze zijn ozo lief en schattig en super sociaal en kunnen het met alles en iedereen erg goed vinden. Feline en haar pups verblijven in een gastgezin. Voor meer info en een evt. kennismakeing kunt u bellen met het asiel.
AfbeeldingAfbeelding
Deze zijn ook schattig... Lovers

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:12

Ik vind de boxer persoonlijk wat moeilijker te trainen, maar goed, ieder zijn ervaringen. Wij hebben een tijd op 2 boxerverenigingen gelopen en alle honden zijn over het algemeen erg enthousiast en in hun enthousiasme is het moeilijk de aandacht voor de baas te houden. Een boxer is een springer en een trekker en dat krijg je er moeilijk uit. Het is en blijft gewoon een eeuwige pup. Aanhankelijk zeker, maar het zijn verder ook allemansvriendjes, wat training naar mijn mening een beetje in de weg zit, ze zijn donders snel afgeleid.

Ik vind de bullterier ook een erg leuke hond, het karakter wat ik van doggen fijn vind, vrolijk, zichzelf, en idd een hele hoge grens (net als boxer) wat pijn en tolerantie betreft. Alleen net als de boxer idd enthousiast en lomp.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:16

Citaat:
enthousiast en lomp.

Dat valt met de Duitse Dog wel mee.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:33

ik dacht ook dat boxers altijd moeilijk te trainen valt maar ik heb er weinig problemen mee met geen van onze 4 kijk het zijn natuurlijk ook geen bordercollies of iets dergelijks.

en die pijn grens??? yup herkenbaar mijn reu loopt mank dus wij naar de dieren arts, die trekken en knijpen om te zoekken waar het zit maar het hondje gaf geen kik.
en het schijnd dat ik vroeger toen ik klein was oorbellen heb proberen te schieten met een schaar in de oren van onze toenmalige boxer die piepte wel even maar beet niet.

allermans vriendje ook maar niet als je snachts om het huis heen loopt als vreemde, of als vreemde achter langs wilt lopen dan sta ik niet in voor de gevolgen zeker niet als we er niet bij zijn Duivel .
en dat hebben we er nooit in gezet maar we doen er ook nix aan ik bedoel dan bel je maar aan dan is er nix aan de hand

en het springen en trekken is idd moeilijk vooral als ze met zijn 4 en zijn maar het lukt ons aardig.
maar met een boxer in huis is er altijd wel wat te beleven Haha!

wel mischien een leuk weetje toen wij nog een winkel hadden kwamen wel eens mensen met een kind en kinderwagen en dat was altijd interesant voor onze hond die ging eerst grondig snuffelen en daarna mocht er niemand meer bij komen, niet op een valse manier maar hij ging gewoon steeds tussen mens en wagen staan Haha! somige klanten vonden dat wel een veilig gevoel.

onze grijze ouwe baas is ook nog pup die kan ook altijd nog leuk spelen.
zo kan ik nog wel uren door zeuren over boxers maar dat is niet de bedoelling sucses met je keuze

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:37

Anna-Jelly schreef:
Somokkele, als het goed is komt de pup wel een paar maand voor de baby geboren word.
Onze herder hebben wij op 3 jarige leeftijd gekregen, vrouw vertelde ons dat ze heel goed bij kleine kinderen kan (zijn hier op de buurt), maar die ontloopt ze en als ze bij ons thuis zijn komt ze niet van haar kleed, haar kleed kan ze beschermen en dus grommen, tanden laten zien. Geen enkele vreemde mag dan ook bij haar komen van ons, dus ze weet het heel goed uit te kienen. Dus ondanks dat het gezegd word neem ik het inmiddels wel een beetje met een korreltje zout zeg maar omdat wij hier ook anders op gerekent hadden. Alle kinderen die nu langs komen sturen we als eerste met een balletje de tuin in, dat vind ze geweldig.

Als je nu zwanger bent, tenminste daar ga ik vanuit, dan hoeft dat niet te zeggen dat je een paar maanden van tevoren een pup hebt. Zeker niet aangezien je nog niet weet voor welk ras je kiest. Ik zou dan toch zeker mensen op gaan zoeken die deze hond in huis hebben om ze irl mee te maken en verhalen te horen. Daarnaast moet je een goede fokker zien te vinden, die buiten het uiterlijk om vooral op karakter fokt en ze ook op karakter naar de nieuwe baas uitzoekt. Via de rasvereniging kan je dit goed doen. Alleen zitten daar toch wel vaak wachttijden van enkele maanden aan. Een pup heb je niet zomaar in huis, tenzij je er 1 van Marktplaats trekt of soortgelijke sites. De zogenaamde oops-nestjes of broodfokkers (meestal, zal niet zeggen altijd hihi).

Verder, pfff wordt lang verhaal zo) is een hond niet zomaar gehoorzaam. Wat je ws ook wel ervaren hebt aangezien je met de hond van je vader traint). Tot en met een maand of 4/5 zijn het pupjes, dus babies. Vervolgens komen ze in de puberteit, tot ze ongeveer een jaar oud zijn. Vervolgens (als het gedrag niet goed bevestigd is, of baas-hond relatie niet klopt) kunnen ze op 2 en een half jarige leeftijd wederom in een soort van puberteit komen. De meeste honden zijn ook pas rond die leeftijd echt volwassen (en dan bedoel ik niet lichamelijk). En...je kan lang zwanger zijn, maar zolang nee dat denk ik niet Clown . Als je zeker weet dat je het wel redt met en een baby en een hond (pup) dan moet je het doen. Het zal niet mijn keus zijn, heb het al te vaak zien mislukken.

Er zijn zoveel andere, oudere honden die het ook hartstikke goed zullen doen in een jong gezin. Dat scheelt jezelf een hoop gestress denk ik. Een oudere hond hoeft trouwens niet uit het asiel te komen. Veel rasverenigingen hebben ook honden die herplaatst moeten worden (door bijv scheiding, overlijden enz enz). Kan je ook altijd naar informeren.

By the way -> het is de hond zijn plaats, daar hoeft een ander niet bij in de buurt te komen. En het is prima als de hond kinderen ontwijkt, ze hoeven niet over te lopen van enthousiasme. Je bent toch altijd bij kind en hond in de buurt, nooit maar dan ook nooit alleen laten met elkaar. En leer je kind niet in de buurt van de hond te komen als hij op zijn plaats ligt, eten krijgt een botje heeft enz enz. En dat kunnen ze op jonge leeftijd al leren!! Zorg ervoor dat een kind in huis positief is, de hond krijgt dezelfde aandacht als voor het kind enz enz. Suc6 met je keuze

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:45

Wij hebben thuis een bouvier. Echt een schat van een hond. We kunnen er alles mee doen. Hoe gekker hoe leuker.
Hij is wel waaks maar voor de rest is het echt een watje. Ik zal vanavond eens een foto opzoeken.

Groetjes Nathalie

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:49

Ik heb ook wel is gehoord dat bouviers hele lieve honden zijn...
Maar nu ben ik even heel eerlijk... (niet boos worden) bij een bouvier heb ik altijd een stinkende vieze lelijke hond in mijn gedachten... Bloos

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:55

klinkt mischien raar maar een labrador is echt een gezins hond. Als je hem als pup koopt, en tegelijker tijd ongeveer als de baby komt, kan hij/ zij wennen aan de baby. dan is niks aan de hand en je hebt een zeer trouwe hond...

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:00

Maar met de Labrador moet je wel weer heel erg uitkijken met HD en andere afweikingen.
Er is een tijd geweest dat deze honden ontzettend in waren en ze zijn toen ontzettend doorgefokt.
Ook zijn de labradors vaak over enhousiast en kunnen je zo omver lopen, een labrador heeft ook heel veel beweging nodig.
En een hele goede opvoeding, zeker als het een reu is.
Maar ik raad je zoiezo aan om een teef te nemen, die zal een babytje in huis ook beter kunnen begrijpen dan een reu.
Een reu heeft totaal geen moedergevoelens en zal eerder jaloers worden op het kind.
En die eeuwige groene klodders die uit de ....jeweetwel van de reu komen vind ik ook zeer smerig....

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:48

Arrabel schreef:
Maar met de Labrador moet je wel weer heel erg uitkijken met HD en andere afweikingen.
Er is een tijd geweest dat deze honden ontzettend in waren en ze zijn toen ontzettend doorgefokt.
Ook zijn de labradors vaak over enhousiast en kunnen je zo omver lopen, een labrador heeft ook heel veel beweging nodig.
Maar ik raad je zoiezo aan om een teef te nemen, die zal een babytje in huis ook beter kunnen begrijpen dan een reu.
Een reu heeft totaal geen moedergevoelens en zal eerder jaloers worden op het kind.
En die eeuwige groene klodders die uit de ....jeweetwel van de reu komen vind ik ook zeer smerig....

En hier ben ik het (sorry) niet mee eens. Een reu of een teef moet niet uit maken. Een hond begrijpt dat extra mensje zowiezo niet. Ziet dat eerder als indringer omdat vaak alle aandacht naar het kind gaat. Bij de labrador is inmiddels (heb ik me ook laten vertellen, ben zelf niet zo'n labrador fan) de HD redelijk tot goed onder controle (geldt voor honden binnen de rasvereniging en van de KNGF) alleen hebben ze nu meer last van ED (elleboog dysplasie). Het zal een prima gezinshond zijn, maar het blijven wel jachthonden, iets wat mensen snel vergeten.
Het ras zou ik me trouwens niet eens blind op staren, wel naar het karakter van de hond. Boxers bijv, geweldige honden hoor, maar ja, ook daar zitten minder leuke exemplaren tussen. Op mijn vorige stal een boxer die alles wat leeft doodbijt (aan kleinvee dus he), gezellig hoor. In elk ras zul je verschillende karakters terug vinden. Daar moet je de hond op selecteren.

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 14:56

Arrabel schreef:
Ik heb ook wel is gehoord dat bouviers hele lieve honden zijn...
Maar nu ben ik even heel eerlijk... (niet boos worden) bij een bouvier heb ik altijd een stinkende vieze lelijke hond in mijn gedachten... Bloos

Ik vind onze hond niet stinken Haha!
Lelijk is hij niet. Hij heeft met shows meegedaan.
Ik zal vanavond eens foto's plaatsen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 15:24

Ik vind ook niet dat je een reu moet afschrijven omdat deze geen moedergevoelens zou kennen. Wij hebben beide en kan je wel vertellen dat ik voor karakter altijd voor de reu ga. Ik vind een teef vaak kattiger. Onze reu is enorm mensenbetrokken, onze teef is erg op zichzelf gericht. Ik vind een reu vaak stabieler van karakter, dominantie kom je bij beide tegen en is een kwestie van opvoeden. Selecteer idd meer op karakter van je pup, ongeacht reu of teef.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 16:08

Wij hebben een teefje dus met reuen in huis geen ervaring.
Wat je zegt Somokkele klopt inderdaad, ik was even vergeten dat het inderdaad zo ging (via rasvereniging). Onze hond komt van marktplaats namelijk (ook niet mijn keuze maargoed, we hebben het donders getroffen ondanks dat er tegen ons gelogen is). Jouw 'by the way' klopt ook helemaal, wij waarschuwen elk persoon die binnenkomt; hond negeren tot ze zelf bij je komt en niet aaien als ze op dr kleed ligt. Een enkeling negeert dat ja dan sta ik niet in voor de gevolgen.... Nagelbijten / Gniffelen

Het gaat mij om het karakter, ik ken zat honden die ik wel zou willen klonen om hun karakter haha, niet om het uiterlijk!

Wat onze hond betreft, die heeft al heel wat gedaan voor ze bij ons kwam, wat precies weten we niet maar ze luisterde super, wist wat ze deed bij het pakwerken, speuren snapt ze, behendigheid heb ik haar geleerd en ben nog steeds mee bezig. Wij zijn puur op curcus gegaan om ons te laten helpen met de omgang, hoe deze hond te corrigeren e.d. Ik ben dan ook grote voorstander van om met elke hond op curcus te gaan, misschien alleen maar omdat ik er zelf nu dus zulke goeie ervaring mee heb Lachen

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:44

)
Arrabel schreef:

Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd. Groene klodders? Volgens mij doe je dan iets verkeerd, want mijn reu (Welsh Springer Spaniel van 5) heeft dit misschien 1 keer gehad door een ontsteking. Onze (ongeholpen trouwens) reu heeft een heel stabiel en rustig karakter en is voor ons de perfecte hond. We hebben niet bewust gekozen voor een reu, een teef was voor ons ook prima! Ik raad een Welsh Springer trouwens niet aan (jachtinstinct Clown , hoewel het zulke heerlijke honden zijn. Met dominantie hebben we nooit problemen gehad, hij heeft een super fijn karakter en we hebben altijd met hem getraind. Teefjes kunnen soms wat feller zijn, is ons altijd verteld.

Niekoezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:51

Zelf hebben we een boomer, heel lief, erg makkelijk om hem wat aan te leren, goed met kinderen, makkelijk opvoedbaar, verhaart niet, blijft het baasje trouw.

Maar jij wilt er dus ook nog een wakerig karakter bij, én een hond die bij kinderen kan...
Dat is vaak een lastige combinatie.

Maar wat dacht je van de border collie? Leuk voor op de boerderij, fijn met kinderen dacht ik, kan ook waaks zijn, en valt geen andere dieren aan.

Succes met zoeken, laat even weten wat je uiteindelijk gekozen hebt Haha!

lieSjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:14

misschien een flatcoated? vrienden van mijn ouders hebben er ook een, en hebben voor deze ook een andere gehad, waren allenbei superlieve honden! kwam er als klein kind ook veel als mijn ouders aan het werk waren. heel lief, slim, en ook erg enthousiast, en dan niet op de manier dat ze je omver lopen maar op de manier dat ze met ongeveer heel hun lijf kwispelen Koe

succes met je keuze!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:25

Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd. Groene klodders? Volgens mij doe je dan iets verkeerd, want mijn reu (Welsh Springer Spaniel van 5) heeft dit misschien 1 keer gehad door een ontsteking. [/quote]

Ik vind de reactie van haar wel een beetje overdreven, maar je hond hoeft niet speciaal een ontsteking te hebben gehad. Er zijn reutjes die na het plassen wat nalekken en dit dan tijdens het lopen nog wat nasputteren, het ziet er dan misschien iets verdikter uit, misschien dat ze dat bedoelt.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:26

MightyMike schreef:
Ik vind dit persoonlijk een beetje vreemd. Groene klodders? Volgens mij doe je dan iets verkeerd, want mijn reu (Welsh Springer Spaniel van 5) heeft dit misschien 1 keer gehad door een ontsteking.

Ik vind de reactie van haar wel een beetje overdreven, maar je hond hoeft niet speciaal een ontsteking te hebben gehad. Er zijn reutjes die na het plassen wat nalekken en dit dan tijdens het lopen nog wat nasputteren, het ziet er dan misschien iets verdikter uit, misschien dat ze dat bedoelt.

Niet dat de dames kwaaltjes vrij zijn Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:32

Als je fan bent van langharige honden, is een Bearded Collie misschien wat voor je! Vreselijk leuke, vrolijke honden, maar ook vreselijk lief.

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:38

ik las eerder een stukje over de cane corso, heb namelijk strage gelopen bij een fokker, en het zijn superlieve honden. toch zou ik ze niet bij kinderne doen, ze zijn niet bepaald voorzichtig, en je moet bij de meesten behoorlijk streng zijn.

voor alle collies geld denk ik weer dat ze gaan jagen. heb zelf border collies, heel lief voor kinderen, die van mij dna iig, maar verder sluipen ze op alles af, en ze zullen dan ook zeker alles opjagen wat rond de beorderij/huis loopt. schapendoes lijkt mij inderdaad ene goede optie, weet niet in hoeverre die jagen. hier in de buurt hebben ze trouwens duitse doggen op een manege, de pony's/paarden en kattne lopen er gewoon bij, en hun dochter van een jaar oud trekt ze gewoon aan de oren en alles. maar ze zijn wel heel groot natuurlijk

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:45

En toch zou ik voor een labrador gaan.. maar goed het hangt niet altijd van het ras af...

Koblenz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 18:51

Wij hebben altijd twee schotse collies gehad en dat waren echt schatten van beesten. Mijn moeder is met onze eerste schotse collie op puppie cursus gegaan. Na twee lessen is ze gestopt omdat die hond gewoon al goed luisterde. Verder heb ik al meerdere keren mee gemaakt dat ze vooral kinderen heel erg beschermen. Voor ons waren het iig ideaale honden. helaas zijn ze een maand geleden allebei overleden.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 19:33

Border collie word niks, mijn vorige baas had er 1 en inderdaad wat elinax zegt, deze sloop overal op af, zat de paarden in de staart e.d. omdat hij wilde helpen..

Ik ga in ieder geval even met mijn vriend een aantal rassen die hier genoemd zijn bij langs lopen, kijken wat hij zegt e.d.

Mijn ouders zeggen trouwens dat we gewoon moeten wachten tot onze hond puppies krijgt en dat we daar 1 van moeten nemen (nouja moeten.. dit wilden we altijd al maar omdat ik nu liever eerder een hond in huis wil hebben...)