Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anca

Re: Mijn vriend en ik willen graag een hond, wat vinden jullie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:55

Lysette schreef:

Maar goed, in jouw situatie zou ik op zoek gaan naar een herplaatser via bijvoorbeeld de rasvereniging. Daar worden vaak honden aangeboden die met veel zorgvuldigheid worden herplaatst en dan weet je ook of de hond het kan.

als het een goede rasvereniging is plaatsen ze geen hond bij mensen die fulltime werken-geen fokker zou dat willen voor zijn honden

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:58

voor een jonge pup lijkt me dit niet echt een geweldig schema.. kijk ze moeten dan veel slapen, maar ze plassen ook nog onregelmatig.. volgens mij kan je beter wat asiels langs lopen, daar zitten ook wel jongere honden, maar oud genoeg om alleen te kunnen zijn

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:24

Ik heb niet heel het topic doorgelezen (af en toe beetje te lui voor Haha!) dus als ik nu kom met een post waarvan je denkt "DAT WEET IK AAAAL", don't hit me Haha!

Een hond kan wel 5 of 6 uurtjes alleen zitten, denk alleen niet dat er een hond is die dat echt graag wilt. En zeker geen pup.
Het beste kan je dan een bench nemen. Ja, het is klein, maar een hond die zich gaat vervelen als je 5 of 6 uur weg bent, kan zich best vermaken met je bankstel Knipoog/
Een pup moet je sowieso eerst aan de bench wennen, eten erin geven, ervoor zorgen dat de bench geen eng groot ding is wat hij ziet als een straf. En als een hond gelijk voor een lange tijd z'n bench in moet, ziet hij dat wel als een straf.

Nou zijn bordeaux doggen niet van die hele drukke honden (even vraagje tussendoor, waarom wil je een bordeaux dog? Lachen ) en misschien kan je een hond wel alleen laten in huis, maar ook daar moet hij weer eerst aan wennen.

Het loslaten in de tuin kan opzich wel. Wij doen dat ook met onze hond als het lekker weer is. Tuindeur open, grote bak met water neer, en huppatee meneer vermaakt zich wel. Wel houden de buren m'n hond in de gaten, en ook of hij nog voldoende water heeft.

Bedenk wel dat een pup hebben in het begin slopend is, om de 2 uur naar buiten voor een plasje, en in het begin zelfs vaker. Ik kan me voorstellen dat dit best zwaar is als jullie allebei een drukke baan hebben. En of op en neer rijden wel dé oplossing is voor jullie, en voor jullie hond. Een hond heeft nou eenmaal veel aandacht en tijd nodig, en het zou enorm zonde zijn als jullie daar pas achter komen als jullie al een hond hebben, die vervolgens dan "voor zijn eigen bestwil" naar het asiel moet (niet persoonlijk).

Veel succes met een beslissing maken! Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:55

Honden zijn van nature geen solitaire dieren. Neem dan liever 2 honden zodat ze zich aan elkaar kunnen optrekken. En zorg voor uitloop in de tuin of zo.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:47

Vehlan schreef:
Prisca schreef:
Een pup is net een kind moet ook veel slapen en rusten.

Toen ik 12 jaar geleden eenhond nam zat ik ook te twijfelen tussen een pup of een oudere hond. De fokkerster gaf de doorslag PUP.

Wij beide werkte full-time dus lastig. Ik kon wel in de pauze naar huis toe.

Schema was het volgende:
- Kwam 2 dagen voor kerst en hij was al vrij (2 weken). Gelijk al het schema van als we werkte oppakken.
- Slapen doet ze in en kennel en NIET los in huis. Ook als we gingen IN de kennel.
- Hij liet haar smorgens uit ik ging tussen de middag heen en weer en dan hij als hij thuiskwam en daarna nog een keer voor slapen gaan. (4 a 5x per dag).

Dit ging echt prima de kennel was haar eigen plek en ging er ook in liggen als we thuis waren. In het weekend paste ik dit schema ook toe puur om het haar te leren.

Zeg nu niet dat het zielig is veel bokkers kennen jari en ze is een vrolijke happy hond van nu 12 jaar. Wil je het zien kom dan maar kijken ipv gelijk te gillen dat het zielig is.

Ik zou de hond smorgen niet teveel uitlaten hoe meer kort achter elkaar hoe lastiger het is als ze langer alleen blijft. REGELMAAT is het belangrijkste.
Door de kennel leren ze de plas wel ophouden en anders moeten ze erin liggen dus leren ze het snel af.
Voordeel van een pup is dat je het alleen zijn kan aanleren ouders hond is het lastiger.

Succes overleg een met de bordeaux vereniging die kunnen zeker tips geven.

Hoelang hebben jullie voor de pup vrijgenomen en duurde het land voordat ze er aan wende om alleen te zijn?

Hij heeft 2 weken vrijgenomen en toe al gelijk de regelmaat genomen. In het begin piepte ze wat langer maar zodra ze wist dat we toch niet terugkwamen hield het op.

Probleem is vaak met opvoeden is dat mensen tesnel opgeven en als ze piepen ze er maar uit halen. Dat deed ik dus niet liet haar gewoon zitten hoe sneller ze het door had. Even hard zijn in het begin maar het werkt wel.

Helaas zijn te weinig mensen conseqent en krijg je idd honden die slopen of de hele dag blaffen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:52

anca schreef:
Lysette schreef:

Maar goed, in jouw situatie zou ik op zoek gaan naar een herplaatser via bijvoorbeeld de rasvereniging. Daar worden vaak honden aangeboden die met veel zorgvuldigheid worden herplaatst en dan weet je ook of de hond het kan.

als het een goede rasvereniging is plaatsen ze geen hond bij mensen die fulltime werken-geen fokker zou dat willen voor zijn honden

Dat is dus onzin. Ken genoeg fokkers die liever een hond verkopen aan iemand die full-time werkt dan aan iemand met kinderen. De fokker waar jari vandaan komt is helemaal niet blij met gezinnen omdat ze niet consequent genoeg zijn ze krijgt dan later een verwende vervelende hond terug die ze dan kan corrigeren.

Daar reeds nu met 3 rassen ervaring mee.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 10:58

Prisca schreef:
Dat is dus onzin. Ken genoeg fokkers die liever een hond verkopen aan iemand die full-time werkt dan aan iemand met kinderen. De fokker waar jari vandaan komt is helemaal niet blij met gezinnen omdat ze niet consequent genoeg zijn ze krijgt dan later een verwende vervelende hond terug die ze dan kan corrigeren.

Daar reeds nu met 3 rassen ervaring mee.

de fokkers die ik ken--verschillende rassen-- verkopen niet aan 2 fulltime werkende mensen--tenzij onregelmatige werktijden zodat er weinig tijd alleen doortebrengen is Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:27

Weet je........ een hond is een roedeldier. Een dier wat gezelschap zoekt en graag sámen met de baas is. Daarnaast bestaat er ook nog iets als geestelijk welzijn en dat betekent onder andere dingen doen en beleven en weer sámen met die baas.

Ik heb even globaal dit doorgelezen en kom alleen verhalen tegen over hoe je hem zindelijk kunt maken en in de bench op kunt sluiten? Mag de hond misschien ook wat lol in zijn leven hebben of is het de bedoeling dat hij alleen 'dood' ligt te wachten tot de bazen er een uurtje tijd per dag in kunnen steken?

Als je allebei werkt moet je gewoon lekker 2 katten nemen. Ook gezellig.

Van mij zou je dus geen pup krijgen;-)

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:17

Heyhey ik heb samen met mn vriend een labrador pup,,
ze is van 8 tot 12 en 1 tot 4 alleen thuis..in de keuken..
want in de woonkamer maakt ze spullen stuk.. in de keuken gaat het beter.
Dus t kan wel!!
als mn vriend thuis komt gaat hij meteen met r naar het park en savonds ook..

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:32

Rosita schreef:
Weet je........ een hond is een roedeldier. Een dier wat gezelschap zoekt en graag sámen met de baas is. Daarnaast bestaat er ook nog iets als geestelijk welzijn en dat betekent onder andere dingen doen en beleven en weer sámen met die baas.

Ik heb even globaal dit doorgelezen en kom alleen verhalen tegen over hoe je hem zindelijk kunt maken en in de bench op kunt sluiten? Mag de hond misschien ook wat lol in zijn leven hebben of is het de bedoeling dat hij alleen 'dood' ligt te wachten tot de bazen er een uurtje tijd per dag in kunnen steken?

Als je allebei werkt moet je gewoon lekker 2 katten nemen. Ook gezellig.

Van mij zou je dus geen pup krijgen;-)

Mijn hond heeft tot 1,5 jaar in de bench gezeten op het moment dat ik weg was. Ze heeft in huis ooit 2 dingen in gebeten dat was mijn vulpen (leek op een botje) en een haarborstel verder heeft ze nooit wat gesloopt of gebeten. Dit heeft zeker te maken met een strenge en consequente opvoeding. Savonds ging ze altijd mee en kon ze rennen wat ze wilde. Nu heeft ze een huis waar ze een eigen balkon heeft en als ze hoge nood heeft loopt ze keurig naar het balkon.

Dat bench verhaal wordt gelijk al zielig bestempeld terwijl als ik kijk naar menig fokkers hebben ze in hokken zitten die niet veel groter zijn daar zitten ze in wachtend op de volgende show. Ze mogen niet teveel rennen en spelen omdat de kans op "beschadiging" te groot is. Sociaal contact hebben ze ook niet veel dit ivm vechten enz...

Dus ik vraag mij af welke hond heeft een beter leven?.

Jari is nu 12 jaar en een gezonde vrolijk brave hond. Luisteren doet ze goed (nou ja terrier) is mooi slank dus geen overgewicht zoals ik helaas veel honden zie. Bij de laatste keurig voor mijn trip had ze de gezondheid van een hond van 8 jaar. Ow ow wat heeft ze het toch slecht.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:39

thaollat schreef:
Heyhey ik heb samen met mn vriend een labrador pup,,
ze is van 8 tot 12 en 1 tot 4 alleen thuis..in de keuken..
want in de woonkamer maakt ze spullen stuk.. in de keuken gaat het beter.
Dus t kan wel!!
als mn vriend thuis komt gaat hij meteen met r naar het park en savonds ook..

het gaat er niet om dat het niet kan maar meer dat het dus absoluut niet fijn is voor een hond om lang alleen te zijn
jullie hebben nog een redelijke oplossing om haar uit te laten maar ideaal is het niet natuurlijk Knipoog

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:41

wat is dan wel ideaal voor een normaal gezin?? en geen vip mensen waarvan de man werkt en de vrouw lekker op dr luie gat kan blijven zitten????

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:43

thaollat schreef:
wat is dan wel ideaal voor een normaal gezin?? en geen vip mensen waarvan de man werkt en de vrouw lekker op dr luie gat kan blijven zitten????

trouwens ik lees net dit in een ander topic van jou dus hoe wil je dit verklaren het gaat dus al mis je praat zelfs al over wegdoen!!!

Heyhey ik heb een vraag wie kan mij helpen met mn Labrador van 8 maandjes oud een zwarte teef..
Ik en mn vriend werken allebei hij van 7 tot 4 en ik van 8 tot 5..
nou heb ik van 12 tot 1 pauze (mn werk is 5 min rijden dus ga k altijd naar huis.)
Dit doen we al vanaf het begin.
We gaan niet naar pupcurses.
Nu heeft ze de laatste tijd last van spullen kapot scheuren..
Vorige week was het ondergoed (ze was ontsnapt naar boven). en een deurmat.
Gisteren was het een foto die op de vensterbank lag.. en een los kussen van de bank..
K was net thuis.. was het het kleed.
ook was ze een tijdje geleden al aan het behang begonnen.
Ze heeft genoeg speeltjes! en als we er zijn gaat ze ook overal mee naartoe..
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
En hoe is het te helpen??
Ze doet het echt alleen als we niet thuis zijn.
We kunnen haar wel opsluiten in de keuken.. maar omdat we 8 uur over een gehele dag niet thuis zijn willen we haar graag in de woonkamer houden,
en niet in een kleine afgesloten keuken..

Moeten we een ander baasje voor haar zoeken?? die wel genoeg tijd voor haar heeft wat echt het laatste is wat ik wil!!

Of moeten we toch maar naar puppycurses gaan???

Andere speeltjes??

Alvast bedankt voor je tip..!!

Mariska en Lab Milou

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:44

en ik heb inderdaad mijn werk aangepast aan het hebben van dieren Bloos
ik heb het trouwens drukker met mijn dieren dan met mijn werk Haha!

onderandere dus heel veel wandelen met mijn witte herder en bezig zijn met hem

en niks vip wat een onzin

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:48

anca schreef:
thaollat schreef:

trouwens ik lees net dit in een ander topic van jou dus hoe wil je dit verklaren het gaat dus al mis je praat zelfs al over wegdoen!!!

Heyhey ik heb een vraag wie kan mij helpen met mn Labrador van 8 maandjes oud een zwarte teef..
Ik en mn vriend werken allebei hij van 7 tot 4 en ik van 8 tot 5..
nou heb ik van 12 tot 1 pauze (mn werk is 5 min rijden dus ga k altijd naar huis.)
Dit doen we al vanaf het begin.
We gaan niet naar pupcurses.
Nu heeft ze de laatste tijd last van spullen kapot scheuren..
Vorige week was het ondergoed (ze was ontsnapt naar boven). en een deurmat.
Gisteren was het een foto die op de vensterbank lag.. en een los kussen van de bank..
K was net thuis.. was het het kleed.
ook was ze een tijdje geleden al aan het behang begonnen.
Ze heeft genoeg speeltjes! en als we er zijn gaat ze ook overal mee naartoe..
Wat kan hier de oorzaak van zijn???
En hoe is het te helpen??
Ze doet het echt alleen als we niet thuis zijn.
We kunnen haar wel opsluiten in de keuken.. maar omdat we 8 uur over een gehele dag niet thuis zijn willen we haar graag in de woonkamer houden,
en niet in een kleine afgesloten keuken..

Moeten we een ander baasje voor haar zoeken?? die wel genoeg tijd voor haar heeft wat echt het laatste is wat ik wil!!

Of moeten we toch maar naar puppycurses gaan???

Andere speeltjes??

Alvast bedankt voor je tip..!!

Mariska en Lab Milou

En dus??? het gaat over dat ze op het moment iets sloopt wat iets is waar we ons doorheen moeten slaan.
Hoeft nog niet te zeggen dat elke hond dit krijgt.

en dit bedoel je??

IS ECHT HET LAATSTE WAT IK WIL.. VOLGENDE KEER EVEN BETER LEZEN..

Bij deze mijn topic over mijn probleem.
zodat iedereen ook andere reacties kan lezen.. met gewoon goede tips!

viewtopic.php?f=73&t=646176&hilit=

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 16:52

anca schreef:
en ik heb inderdaad mijn werk aangepast aan het hebben van dieren Bloos
ik heb het trouwens drukker met mijn dieren dan met mijn werk Haha!

onderandere dus heel veel wandelen met mijn witte herder en bezig zijn met hem

en niks vip wat een onzin
.

Nou prz heb ik toch ook gedaan??!!
En wat Vips mensen betreft.. bedoelde ik wat dan een perfect leven is voor een hond??!!
dan moet ie bij mensen die de heele dag thuis zijn en alleen maar wandelen etc etc.
daar zijn puur weinig mensen van..
Dus mensen die werken het gaat best! als hij maar smorgens smiddags eind van de middag savonds een goede wandeling krijgt en niet meer als 8 uur alleen is..en als je dan thuis bent vooral veel aandacht geven!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:25

Nogmaals, een hond is een roedeldier. Regel maar dat de hond mee kan naar je werk en anders, dan neem je inderdaad gewoon géén hond. Aquarium, 2 katten, volière, allemaal ook leuk toch.

Niemand is verplicht een hond te nemen en als je dan toch die verantwoording voor een afhankelijk roedeldier wilt nemen dan kun je maar beter je stinkende best doen om die hond een aangenaam leven te bieden. Hele dagen alleen thuis is géén leuk leven ondanks al die andere honden die het lijdzaam ondergaan.

Al eens aan dagopvang gedacht? Kun je meteen oefenen voor als je kind straks ook naar de creche moet.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 19:53

Ik hoor veel mensen over dat als je fulltime werkt geen hond kan nemen, omdat de hond dan te lang alleen is. Aan de ene kant ben ik hier helemaal mee eens aangezien een hond natuurlijk alle aandacht nodig heeft. Maar dat zou dan betekenen dat alleen mensen met een partime baan of mensen die zonder werk thuis zitten een hond kunnen nemen, dit vind ik ook een beetje krom, in deze tijd kunnen mensen niet eens meer genoeg thuis zijn voor hun kind omdat er simpelweg vaak van 1 salaris niet rond te komen is. Over de uurtjes die je er niet bent vind ik niet dat je kan oordelen over de opvoeding, dit heeft ook te maken met hoe jij met de hond omgaat als je vrij bent en in het weekend.
Maar uiteraard meningen verschillen.

Justnon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 19:56

Rosita schreef:
Nogmaals, een hond is een roedeldier. Regel maar dat de hond mee kan naar je werk en anders, dan neem je inderdaad gewoon géén hond. Aquarium, 2 katten, volière, allemaal ook leuk toch.

Niemand is verplicht een hond te nemen en als je dan toch die verantwoording voor een afhankelijk roedeldier wilt nemen dan kun je maar beter je stinkende best doen om die hond een aangenaam leven te bieden. Hele dagen alleen thuis is géén leuk leven ondanks al die andere honden die het lijdzaam ondergaan.

Al eens aan dagopvang gedacht? Kun je meteen oefenen voor als je kind straks ook naar de creche moet.

Dus een hond heeft geen aangenaam leven omdat hij een paar uurtjes alleen is? (word dus wel goed uitgelaten) Dit vind ik een beetje een domme reactie, in mijn ogen is een onaangenaam leven, geen eten,geen speelgoed, nooit naar buiten en geen aandacht. Die paar dingen weet ik zeker dat ik de hond echt wel kan geven, maarja ik heb wel een baan ja maar zodra het werk over is, staat de hond vooraan. maar goed dit is mijn mening.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:11

Vehlan schreef:

Dus een hond heeft geen aangenaam leven omdat hij een paar uurtjes alleen is? (word dus wel goed uitgelaten) Dit vind ik een beetje een domme reactie, in mijn ogen is een onaangenaam leven, geen eten,geen speelgoed, nooit naar buiten en geen aandacht. Die paar dingen weet ik zeker dat ik de hond echt wel kan geven, maarja ik heb wel een baan ja maar zodra het werk over is, staat de hond vooraan. maar goed dit is mijn mening.

Hallo, 'een paar uurtjes'? Gewoon de hele dag toch?

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:45

een hond (en dan vooral een jonge pup) heeft inderdaad geen aangenaam leven als het lange tijd alleen is nee.

Tamara86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:51

Ik zou gewoon lekker een kat nemen. Sorry, maar bij mij zou je dus geen pup krijgen. Ik heb zelf ook een hond en die is op een dag maximaal (en dit komt 1 x in de week voor) 4 uurtjes alleen. En vooral in het begin met een pup moet je heel veel thuis zijn. Want hij moet toch leren om zindelijk te worden. Ik heb 3 weken vrijgenomen en mijn moeder ook toen nog eens 3 weken, en dat was eigenlijk nog te weinig. Mijn hondje was pas met 4 maanden zindelijk heb je daar al over nagedacht? j

En wat hier al aangegeven wordt, een hond is een roedeldier en kan niet zolang zonder zijn familie.
Ik zou gewoon lekker wachten met een hond. Of een 1 of 2 dgn minder gaan werken en hem de andere 2 dagen naar een hondencreche brengen, daar hoor ik een hoop goeie dingen over.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:27

Vehlan schreef:

Yep, dit is jouw mening. In je topictitel vroeg je die van ons.......... Helaas is de mening van vele hier niet gelijk aan die van jou. Eens kijken wat je hiermee gaat doen. Of had je eigenlijk al beslisit dan jullie een hond gingen kopen en zocht je alleen bijval.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 00:23

Ik vind sommige reakties hier toch best wel erg ... Een hond kan MAKKELIJK 4 uur per dag alleen thuis zijn. Ze laat hem tussen de middag gewoon netjes uit dus ik zie zeker het probleem niet zo. Ik zou dan inderdaad alleen wel een oudere hond nemen en geen pup.

Ik ga vanaf 4 september ook full time werken en mijn vriend doet dat ook. Mijn vriend werkt wel 5ploegen diensten dus ook regelmatig weekend en avonden en nachten, maar het zal gemiddeld 1-2 keer voorkomen dat de honden( ja ik heb er wel 2, en zitten los in huis) 5 uur alleen zullen zijn.

In de ochtenddienst gaan ze wel allebei mee met de uitlaatservice dus 5 uur is wel het max, en voel me daar dus niet schuldig om

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 00:43

4 uur per dag........... of tweemaal 4 uur per dag?

Ik zie daar een behoorlijk verschil in. Dat ze dan tussen de middag ff thuis komen om daarna de deur weer voor zijn neus dicht te trekken vind ik zo mogelijk nog iets zieliger.

Maar laten we niet op gaan sommen hoe lang we onze honden wel niet alleen kunnen laten, daar gaat het volgens mij niet om. Het gaat erom dat een hond niet 5 dagen per week hele dagen alleen thuis kan zitten, met of zonder uitlaatrondje tussendoor.