Mijn moeder heeft altijd wel honden gehad en ik heb al een "halve" hond van mn vriend die ik altijd uitlaat en mee speel en die altijd bij mij op schoot komt liggen dus heb wel een beetje ervaring zegmaar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Woplala schreef:Wat leuk Tinky![]()
Op marktplaats staan idd veel leuke honden, maar ik heb het idee dat de honden in een asiel dan nog minder kans maken. Als mensen iets zoeken duiken ze massaal op marktplaats of speurders en de honden in het asiel worden dan vergeten denk ik dan, of zal dat wel mee vallen?
Desiree schreef:Woplala schreef:Desiree: Ik dacht dat dat dus ook voor de honden uit Ned. was, maar ik denk niet dat mijn ouders dan €200,- willen betalen voor een hond die we misschien niet gaan houden, of heb ik het dan verkeerd begrepen?
HardcoreLady: Ja, daar zou ik ook naar kunnen informeren, naar asiels die aan een proeftijd doenIk ga over een halfuurtje op kamp met school dus ik zal in het weekend pas weer reageren en het er dan met mijn ouders over hebben
Bedankt voor de tips en heb je nog meer ideeën, dan zou het leuk en fijn zijn als je ze hier post
Doei
Volgens mij moet je niet betalen voor een hond in de opvang. Want als hij dan eindeljk op een vaste plek geplaatst wordt, dan moeten DIE mensen dat geld juist betalen.Myrddin schreef:De Nederlandse asiel zitten flink vol dus er is vast wel iets te regelen.
Om nu weer honden uit het buitenland op te vangen is niet eerlijk tegenover alle dieren die hier al zitten.
Heel sneu wat daar gebeurt maar ik vind dat men eerst de "rommel" in eigen land moet opruimen en dan pas over de grenzen.
Als iedereen naar jouw advies zou luisteren, dan zouden de honden in die landen van niemand ooit hulp krijgen en zou de misere daar altijd blijven bestaan.
Kaarim schreef:Klinkt erg goed allemaal!
Als je weet welk ras je wilt, kan je je ook aanmelden bij de rasvereniging, zij hebben meestal een lijst met hondjes die al wat ouder zijn en die om de een of andere reden bij de huidige eigenaar wegmoeten. Misschien een idee?
Heb zelf 3 schapendoezen, en weet toevallig dat het vrij moeilijk is om voor oudere honden een nieuw en leuk huisje te zoeken...
Cassidy schreef:Een week een hond in huis van een ander is echt niet lang genoeg om een ritme te vinden.
Wuis schreef:Nee, een hond uit zo'n land halen is slechts het verplaatsen van een probleem.
Het probleem van de zwerfdieren dient daar plaatselijk opgelost te worden dmv castraties, en niet door alle honden/ katten maar naar andere landen te slepen.