Een hondje, het moet toch te doen zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woplala

Re: Een hondje, het moet toch te doen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 18:31

Okee Lachen Maar we willen geen pup, maar een wat oudere hond. En ik ga zeker niet alleen een blokje om maar hij/zij gaat lekker meer naar de paarden en als ik dan met mn pony ga wandelen/fietsen gaat de hond toch lekker mee?? Lachen
Mijn moeder heeft altijd wel honden gehad en ik heb al een "halve" hond van mn vriend die ik altijd uitlaat en mee speel en die altijd bij mij op schoot komt liggen dus heb wel een beetje ervaring zegmaar Lachen Maarja, het is niet echt te vergelijken met een hond voor elke dag. Spikey (de hond van mn vriend) zie ik niet elke dag, maar wel vaak... Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:41

En waar gaan jullie de oudere hond nou halen>? En wat voor hond zou het dan moeten zijn?

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 22:03

Dat weten we nog niet, ik moet het er eerst nog goed over hebben. Ik wil een hond uit het asiel ofzo, of op marktplaats moet ik iets leuks zien ofzo Lachen En wat voor soort hond het moet zijn weet ik ook nog niet. Ik wil een niet te grote maar ook niet zo'n kleintje... Het uiterlijk maakt me niet zoveel uit, het gaat mij erom dat de hond bij ons moet passen en dat we het kunnen vinden, ook al merk je dat niet gelijk na één kennismaking Lachen

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 02:02

Wij hebben een nieuwe waakhond gevonden via marktplaats.Ik heb gewoon een advertentie
gezet met wat voor type hond wij zochten.Kan je zeggen dat het aantal reacties ongeloofelijk
was binnen een week.Veel via de mail...veel via de telefoon.
Nu hebben we een hele fijne,lieve waakse hond van 3 jaar oud...al een aantal weken.Vandaag
is de voormalige eigenaresse langsgeweest om even te kijken of hij het nog naar zijn zin had...
en dat heeft hij nog steeds Haha! .
Het is mij opgevallen dat veel mensen een hond hebben en een nieuwe baas voor hem zoeken,
maar deze honden absoluut niet in het asiel willen plaatsen.Je maakt dus een heel goede kans
om een hele fijne hond te vinden op deze manier.
Wij hebben onze hond een week op "proef" gehad,gewoon om te kijken of hij het naar zijn zin
had en of het klikte.Ik denk dat dat ook een heel goed idee is om dat af te spreken.

Veel succes met zoeken!!

Groetjes,Tinky

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 16:08

Wat leuk Tinky Lachen
Op marktplaats staan idd veel leuke honden, maar ik heb het idee dat de honden in een asiel dan nog minder kans maken. Als mensen iets zoeken duiken ze massaal op marktplaats of speurders en de honden in het asiel worden dan vergeten denk ik dan, of zal dat wel mee vallen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 17:32

Woplala schreef:
Wat leuk Tinky Lachen
Op marktplaats staan idd veel leuke honden, maar ik heb het idee dat de honden in een asiel dan nog minder kans maken. Als mensen iets zoeken duiken ze massaal op marktplaats of speurders en de honden in het asiel worden dan vergeten denk ik dan, of zal dat wel mee vallen?

Och...ik denk dat er van af hangt wat je zoekt,wij hadden echt hele specifieke eisen en moesten er een op korte termijn hebben.Je kunt dan wel de asielen afgaan,maar dat kost enorm veel tijd,vandaar dat we het zo gedaan hebben.Je noemt gewoon op wat je wilt hebben en de mensen reageren vanzelf.Er zijn echt heel erg veel mensen die een goed tehuis voor hun hondje zoeken hoor
Ik denk dat de asiels altijd wel vol zullen zitten,het is gewoon een keuze die je maakt.Ik vond het zelf erg prettig om de hond in zijn thuissituatie mee te maken en een complete achtergrond van hem te horen.
Ook de voormalige eigenaresse was erg blij mee,ze had deze hond nooit in het asiel gedaan,maar zocht wel een nieuw en goed tehuis voor hem.Ze is van de week nog even komen kijken en was blij dat hij wel even gedag kwam zeggen...maar verder ging hij lekker zijn eigen weg.Dat geeft voor alle partijen ook een goed gevoel....maar alsnog...een hond uit het asiel...of op deze manier...het is een keuze.

Afbeelding

Dit is hem trouwens...onze Sandy en we zijn zo verschrikkelijk blij met hem Haha!

Groetjes,Tinky

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:27

Klinkt erg goed allemaal Haha! !

Als je weet welk ras je wilt, kan je je ook aanmelden bij de rasvereniging, zij hebben meestal een lijst met hondjes die al wat ouder zijn en die om de een of andere reden bij de huidige eigenaar wegmoeten. Misschien een idee?
Heb zelf 3 schapendoezen, en weet toevallig dat het vrij moeilijk is om voor oudere honden een nieuw en leuk huisje te zoeken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:42

Desiree schreef:
Woplala schreef:
Desiree: Ik dacht dat dat dus ook voor de honden uit Ned. was, maar ik denk niet dat mijn ouders dan €200,- willen betalen voor een hond die we misschien niet gaan houden, of heb ik het dan verkeerd begrepen?

HardcoreLady: Ja, daar zou ik ook naar kunnen informeren, naar asiels die aan een proeftijd doen Lachen Ik ga over een halfuurtje op kamp met school dus ik zal in het weekend pas weer reageren en het er dan met mijn ouders over hebben Lachen Bedankt voor de tips en heb je nog meer ideeën, dan zou het leuk en fijn zijn als je ze hier post Haha!

Doei Lachen

Volgens mij moet je niet betalen voor een hond in de opvang. Want als hij dan eindeljk op een vaste plek geplaatst wordt, dan moeten DIE mensen dat geld juist betalen.

Myrddin schreef:
De Nederlandse asiel zitten flink vol dus er is vast wel iets te regelen.
Om nu weer honden uit het buitenland op te vangen is niet eerlijk tegenover alle dieren die hier al zitten.
Heel sneu wat daar gebeurt maar ik vind dat men eerst de "rommel" in eigen land moet opruimen en dan pas over de grenzen.

Als iedereen naar jouw advies zou luisteren, dan zouden de honden in die landen van niemand ooit hulp krijgen en zou de misere daar altijd blijven bestaan.

Nee, een hond uit zo'n land halen is slechts het verplaatsen van een probleem.
Het probleem van de zwerfdieren dient daar plaatselijk opgelost te worden dmv castraties, en niet door alle honden/ katten maar naar andere landen te slepen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 19:47

Kaarim schreef:
Klinkt erg goed allemaal Haha! !

Als je weet welk ras je wilt, kan je je ook aanmelden bij de rasvereniging, zij hebben meestal een lijst met hondjes die al wat ouder zijn en die om de een of andere reden bij de huidige eigenaar wegmoeten. Misschien een idee?
Heb zelf 3 schapendoezen, en weet toevallig dat het vrij moeilijk is om voor oudere honden een nieuw en leuk huisje te zoeken...

Dat is natuurlijk ook nog een mogelijkheid,ik weet dat bij een persencattery katten worden teruggebracht om allerlei redenen...(overlijden,scheiding...noem maar op)deze katten worden ook herplaatst zonder dat ze in een asiel terecht komen.Dus dat zal bij sommige honden Ja fokkers ook wel gebeuren.
Bij ons was het ras niet van belang....hij moest alleen flink aan de maat zijn,goed waaks maar ook lief in de omgang voor kinderen en bekenden en natuurlijk goed met andere dieren.
Zo is de advertentie ook geplaatst en daar werd ook druk op gereageerd.Als je iid een rashond wilt kun je dit natuurlijk ook doorgeven.Er is vast wel een leuke hond voor jullie te vinden Ja

Laat je het wel even weten als jullie een besluit genomen hebben...en natuurlijk als jullie een hond hebben gevonden Bloos

Groetjes ,Tinky

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:48

Iedereen roept hier wel doen en wat leuk, maar ik denk dat je wel moet beseffen dat een hond iedere dag minstens 3x per dag naar buiten moet.

In het begin is dat natuurlijk hartstikke leuk, maar na een tijdje dan moet de hond nog steeds 3x per dag naar buiten. Denk hier in ieder geval goed overna en ik vind dat je beide ouders erachter moeten staan.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 01:17

Cassidy schreef:
Een week een hond in huis van een ander is echt niet lang genoeg om een ritme te vinden.

Ja of het moet een week zijn waarin:

-het hele gezin het ineens verschrikkelijk druk heeft met school/werk
-iemand onverwachts voor langere tijd van huis is
-jullie een nieuwe bank/tv/vloer aanschaffen of de muren verven
-oudejaarsavond is
-er een puppycursus wordt gevolgd
-jullie op vakantie gaan naar een tropisch oord, met het vliegtuig
-de hond evt. loops is, danwel ongecastreerd en van huis af
-de hond een medisch mankement oploopt, zoals onverhoopt gebeten
-hij ongehoorzaam is op het strand
-jij gaat studeren in een stad met een reistijd >45 min van je huidige woonplaats.

Haha!

Aangezien je vader en broer er niet voor zijn zullen ze dat altijd gebruiken als ze de lasten van de hond niet willen dragen. Als jij uit huis gaat..?
Ik heb hier ervaring mee. Als er onverhoopt iets structureel verkeerd gaat binnen de zorgdragers van de hond, kan jij dan de volledige verantwoording op je nemen? In mijn onderschrift onder het kopje "brief van ver" staat mijn oude hond, die nu gelukkig aan het strand woont, maar ik mis haar elke dag. Onbeschrijfelijk veel.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:04

Wuis schreef:
Nee, een hond uit zo'n land halen is slechts het verplaatsen van een probleem.
Het probleem van de zwerfdieren dient daar plaatselijk opgelost te worden dmv castraties, en niet door alle honden/ katten maar naar andere landen te slepen.

Nee, je verplaatst het probleem niet. HIer is niet het probleem wat daar is: zwerfhonden, honden die mishandeld worden, honden die gruwelijk worden gemarteld en gedood. Dat gebeurt hier gelukkig niet, en gebeurt het een enkele keer wel, dan wordt er iets gedaan. Niet genoeg weliswaar maar ik ga dan ook op een politieke partij stemmen die daar WEL iets tegen wil doen. Ik hoop jullie ook.

Overigens, de honden die daar in Zuid Europa opgevangen worden, worden ook meestal gecastreerd hoor. MAar je kunt ze daarna moeilijk weer de straat op flikkeren.
De mentaliteit van de mensen daar moet veranderen. En dat gebeurt niet vanbinnen uit. KEnnelijk moet dat van buitenaf komen. Dat kost heel veel tijd en daar zijn de honden van nu niet mee gebaat.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:27

Wij zijn anders reuze blij met ons zwerfhondje uit spanje!

Ik denk dat desiree gelijk heeft; het is meer een mentaliteits issue dat verandert dient te worden. Ik zou veel eerder al die vrijwilligers daar steunen om dit soort zaken aan te pakken; in nederland is er namelijk genoeg geld en menskracht voor.
Castreren zal zeker een onderdeel moeten zijn. Maar zelf een hondje aldaar helpen vind ik ook al heel goed. Het helpt idd niet het probleem en kan alleen als symptoombestrijding beschouwd worden. Dat is het eigenlijk ook hier in nederland, want die dierenasielen zitten niet voor niets vol. Dus of je nu hier er 1 uit haalt of uit het buitenland, het blijft symptoon bestrijding, behalve dan dat de dieren hier in het asiel hebben het relatief beter hebben. Een hond blijft een hond, dus als je ze een beter leven wil geven, dan kan je net zo goed de meest nijpende nemen. En dat eigen land eerst gevoel....klinkt wel heel erg als leefbaar nederland! Knipoog

Bovendien stimuleert het de vrijwilligers in het buitenland om naast symptoonbestrijding, ook iets te doen aan de mentaliteit. Ze zien dat de beestjes een geweldig leven te gemoed gaan, wat heel erg bevredigend werkt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:52

Ik zit er zelf momenteel aan te denken om een klein hondje dat Daantje heet op te vangen. Momenteel is het weer heel erg in het Refugio asiel en is het overvol waardoor ze misschien moeten overgaan op inslapen. DAt vind ik echt niks. Als ik het hondje opvang dan is er daar weer een plek vrij en kan ik het van hieruit ter adoptie aanbieden.

Verder zijn er nog zoveel honden daar die opgevangen moeten worden. Een persoon is bezig om Carlito op te vangen, zo'n prachtige kortharige St. Bernard achtige hond die ook dreigt ingeslapen te worden. Daar ben ik opgelucht over.

MAar ik voel me ook verdrietig en gefrustreerd dat ik maar zo weinig kan doen. 1 leven redden is weinig voor mij, maar veel voor die bepaalde hond, want het is zijn leven en dat is z'n alles.
Afbeelding

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:05

Daantje is geadopteerd, YES!