[FOTO] geen ras zuivere labrador????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ieleoor

Re: [FOTO] geen ras zuivere labrador????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:05

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:05

met deense dog 99% zeker

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:06

ooh sorry dat schreef je al Blond

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:07

latnahc2 schreef:
met deense dog 99% zeker

ja ???nou zou ik wel leuk vinden. Haha!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:09

Het zou volgens mij ook een grote jachthond kunnen zijn, maar Duitse dog lijkt me ook een hele goede mogelijkheid.

Je zou ook eens kunnen kijken of het gedrag en karakter afwijkt van de labrador en dan kijken of dat karakter bij een ander ras passen.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:13

dit is een onwijs druk beessie ,maar je kan er echt alles mee doen (zelfs paard rijden hahaha).me dochtertje dan he!!!!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:13

CrazyCat schreef:
Het zou volgens mij ook een grote jachthond kunnen zijn, maar Duitse dog lijkt me ook een hele goede mogelijkheid.

Je zou ook eens kunnen kijken of het gedrag en karakter afwijkt van de labrador en dan kijken of dat karakter bij een ander ras passen.

ja goeie!!!!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 17:19

Onze Dobie is ook heel druk, vooral zeer aanhankelijk, ze wil graag knuffelen en kan met momenten zeer hevig zijn (gelijk een zot door de tuin rondjes crossen, maar dat doen wel meer honden denk ik)

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:41

ja die van mij ook ,maar hij is ook zo onwijze sterk.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:18

Het zou heel goed kunnen dat het een kruising is, zeker als je er geen papieren bij hebt gekregen.
De foto waarop hij met zijn voorpoten ligt en achterpoten nog staat, vind ik hem idd wat weghebben van een duitse dog.

Wat ook zou kunnen is dat het een "anders" gefokte lab is. Ik ben niet zo thuis is de labrador wereld, maar heb zelf een golden retriever. De mijne is volgens de Amerikaanse lijn gefokt en dat is, voor de kenners, een heel andere hond dan de Engelse GR. De Amerikaanse heeft een andere kop, is doorgaans donkerder (goud en niet wit), staat hoger op zijn poten en is iets forser gebouwd.
Waarschijnlijk kun je wel wat vinden door even te googlen.

Bachus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:24

Als ik het goed heb mogen labradors geen wit hebben, en ik zi ebij de jouwe wittevoetjes!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 13:25

Bachus schreef:
Als ik het goed heb mogen labradors geen wit hebben, en ik zi ebij de jouwe wittevoetjes!

ik heb mij laten vertellen dat dat wel mag ,alleen fokken ze het er het liefst uit.hij heeft ook hele stukken waar een bruine gloed over heen zit (met bepaald licht erop dan ) Knipoog

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 13:27

Mikkie schreef:
Het zou heel goed kunnen dat het een kruising is, zeker als je er geen papieren bij hebt gekregen.
De foto waarop hij met zijn voorpoten ligt en achterpoten nog staat, vind ik hem idd wat weghebben van een duitse dog.

Wat ook zou kunnen is dat het een "anders" gefokte lab is. Ik ben niet zo thuis is de labrador wereld, maar heb zelf een golden retriever. De mijne is volgens de Amerikaanse lijn gefokt en dat is, voor de kenners, een heel andere hond dan de Engelse GR. De Amerikaanse heeft een andere kop, is doorgaans donkerder (goud en niet wit), staat hoger op zijn poten en is iets forser gebouwd.
Waarschijnlijk kun je wel wat vinden door even te googlen.

ja ,zou ook nog kunnen ,ik zal wel even gaan googlen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:36

Labradors mogen wel wit hebben, zeker bij de voetjes. Als ze witte vlekjes onder de voeten hebben zijn ze een afstammeling van een bepaalde reu. Weet niet meer percies wat het is maar net zoiest als het kruintje in de hals van arabieren.

Voor zover ik kan zien heeft hij geen otterstaart en is hij iets slanker gebouwt dan veel labradors. Ik denk niet dat er deense dog door zit en al helemaal geen golden retriever. Ik zou eerder denken aan een jachthond of iest in die richting

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:40

ieleoor schreef:
ja sorry, nog niet zoveel ervaring met bokt en de foto s Bloos ik ga straks wel even een foto maken van hoe hij nu is.hij is nu ong 2jaar en 3maanden,maar dat dog achtige,ik denk dat je daar wel gelijk in kunt hebben.de papieren zouden nagestuurd worden ,en is dus niet gebeurd !!!we zijn er dus ingestonken,maarja dat maakt hem niet minder bijzonder en lief.

Dat begrijp ik. Het blijft je eigen lieve hond. Lachen Het is alleen jammer dat je er ingestonken bent, zo als je zelf zegt, en dat soort mensen gewoon verder laat werken. Veel mensen worden niet goed geinformeerd over het kopen van een hond.

Als ik jou was zou ik er even hard achter aan gaan. Alleen als je een stamboom krijgt van de FCI waarop staat dat het echt een Labrador is, dán pas weet je 100% zeker dat je hond een labrador is. Geen stamboom: dan kan er allerlei soorten bloed in voorkomen.

CrazyCat schreef:

Dat heeft geen enkel nut. Wij hebben 3 Shiba Inus. Elk van hen heeft een ander karakter.
Je hebt honden die qua karakter perfect passen binnen de geschreven rasstandaard, maar er zijn er ook genoeg die er niet in passen. Toch is het dan een rashond.

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 15:14

ieleoor schreef:
IlseKuikje schreef:
Het is denk ik wat moeilijk te bekijken. Maar hij is nog maar 2. Rond 3 jaar zijn ze pas echt uitgegroeit. Verder is misschien een foto waar je hond helemaal op staat ook wel handig, dan kun je de verdere bouw ook wat beter bekijken.

Ik zou het trouwens niet weten.

jeetje gaat ie nog meer groeien ????

Misschien niet in de hoogte maar het kan bijv. in de breedte.
De meeste honden groeien eerst in de hoogte en later pas in de breedte. Daarom zijn honden rond een half jaar/jaar vaak ook zo uit verhouding.
Dan heb ik het wel over grotere hondenrassen. Met kleinere rassen heb ik namelijk niets. Daarom hebben wij thuis ook een Newfoundlander. Knipoog

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 16:11

we hebben chevy van internet ,en kwam van mensen die hem net zelf hadden opgehaald uit een nest ,ze zeiden dat hij niet samen kon met hun hond,dus ze hem daarom weer wegdeden.ze lieten hem via de webcam zien en jadan ben je dus verkocht!!!mijn man heeft hem opgehaald en er werd ontiegelijk raar gedaan(was echt een aso gezin).hij kwam bij ons aan en heeft toen de hele kamer onder gepiest.de volgende morgen lagen er overal dikke hopen met van die vieze spoelwormen,ik schrok me dood en ben gelijk met hem naar de dieren arts geweest.de dieren arts heeft hem toen maar gelijk alle entingen gegeven en iets tegen die wormen.ze hebben ook zijn chip gezocht,maar bleek die dus niet te hebben!!!!!.dus ja ik gelijk die mensen gebeld ,en wat ik toen over me heen kreeg ,nou dat wil je echt niet weten.vervolgens zijn wij nog maanden bedreigd door die gasten .gelukkig is dit alweer een poos terug en kunnen wij alsnog genieten van een gezonde hond.het is dom van ons geweest om het op deze manier te doen ,maar goed hier leer je weer van .een volgende keer gaan we dat toch anders aanpakken,we hopen alleen dat we nu nog lang van onze lieve chevy mogen genieten.

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:10

Ieleoor, is je hond gechipt? Als de fokker er ooit een stamboom voor aangevraagd zou hebben, dan zou het chipnummer met 52814 moeten beginnen!

Zelf heb ik een kruising Labrador / Dalmaat, die is ook wat hoger op de poten dan de Labradors van tegenwoordig.

*edit*
Ik zag te laat dat er al gezocht was naar een chip!
Laatst bijgewerkt door EmDee op 28-08-06 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 19:13

ik ken een labrador x herder die er zo uit diet, maar ook een labrador x border collie die er zo uit ziet Haha! zeker dat witte vlekje op de borst..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:21

Mijn 100 % lab...
Afbeelding

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:30

Dat hij niet raszuiver is kun je idd wel zien. Geen idee waarmee hij gekruist is. De onze is een herder x labrador, echt een beneden maatse labrador met een bananen rug Haha! Foto`s staan wel in mijn profiel.

Hij heeft wel de betrouwbare kop van een labrador vind ik, alleen wat scherper.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:12

Afbeelding mijn 100% labrador, je ziet niet zijn lijf maar aan de kop kun je het al zien, de bouw etc.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:15

kijk eens in mijn profiel naar Blake, ook een kruising labrador, ook lijkt er wat flatcoat of herder in te zitten bij die van ons

al is ie volgens zn belgische papier een zuivere labrador, maar dat zie je al gelijk dat dt tniet zo is Nagelbijten / Gniffelen
hij komt uit het asiel vandaan en daar dachten ze dat er herder ofzo doorheen zat

leuke hond heb je, dat zeker Haha!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 18:20

@ Rubywhite, jouw lab x herder heeft wel de kop&vooral de staart van die van ons Haha!
maar het lijf weer totaal niet, is voor mij dus ook echt een raadsel wat er in die van ons allemaal zit!

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 18:56

RUBYWHITE schreef:
Dat hij niet raszuiver is kun je idd wel zien. Geen idee waarmee hij gekruist is. De onze is een herder x labrador, echt een beneden maatse labrador met een bananen rug Haha! Foto`s staan wel in mijn profiel.

Hij heeft wel de betrouwbare kop van een labrador vind ik, alleen wat scherper.

ja precies wat jij zegt ,alleen iets scherper ja Knipoog