zelf nagels van konijn knippen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Re: zelf nagels van konijn knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:08

Zoals ik dus al zei, een konijn stinkt niet zonder reden Knipoog. Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen, zoals bij sisco het geval is, als het door de kippen komt dat ie zo stinkt. Maar verder zou ik mijn konijnen niet zomaar wassen, tenzij het moet door medische redens (vlooien etc). Als ie stinkt, dan is er iets aan de hand!
Gr.
Naatje

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:50

Nathachou schreef:
Heeey!
Als je niet weet hoe je de nagels moet knippen kan je het beste naar de dierenarts gaan om te laten zien hoe je het zelf het beste kan doen.
Een konijn zou ik nooit wassen, tenzij het echt nodig is (door medische redens bijvoorbeeld). Het is nergens voor nodig, konijnen kunnen zich prima schoonhouden en ze kunnen snel kou vatten. Als de konijnen een stinklucht krijgen, dan is er iets mis, want een konijn stinkt uit zichzelf niet!
GR.
Naatje

De ontlasting van een konijn stinkt wel degelijk, en zeker als het ooit van de natte poepjes zijn die toch stiekem in zijn vacht blijven hangen. Teveel wassen is niet goed, 2x in het jaar mag gerust is mij altijd verteld door de DA (en doe zelf DA-paravet, heb het nog nagevraagd op school ook *LOL*

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:16

Als die stinkende ontlasting aan zijn kont blijft hangen, is er iets mis ... Of hij krijgt teveel korrels, waardoor hij geen honger meer heeft of hij is te dik en kan ie er gewoon niet bij Knipoog. Ontlasting van een konijn zelf hoort niet te stinken! Diaree en urine is in dit geval wat anders, maar die keuteltjes stinken normaal gesproken niet Lachen. Maar zoals ik dus zei, als ie door medische redens gewassen moet worden (als stront aan zijn kont blijft plakken valt dat ook onder een medische reden *LOL*.
En dierenartsen leren op de universiteit eigenlijk amper wat over konijnen, meestal gaat het over honden, katten, paarden etc.. Wil je meer over konijnen leren, moet je zelf naar bepaalde studies en dergelijks. Veel dierenartsen (niet allemaal!) hebben dus in feite vrij weinig verstand van konijnen Lachen. Kijk maar op de site van konijnen.nl, wordt uitvoerig uitgelegd Lachen.
Gr.
Naatje