politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

priscilla

Re: politie aan de deur voor mijn hond!! grrrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:49

bedankt voor jullie reakties ben ik erg blij mee! jammer genoeg dat er enkelen zijn die het denken beter te weten en weten wat een ander heeft gedaan enzo voordat zij deze schat in huis haalde maar goed!! ben blij dat er gelukkig nog mensen zijn die niet naar het uiterlijke kenmerk kijken maar ook naar het innerlijke!! en wat dat platteland betreft heel erg misschien gaat hij naar de boerderij bij een vriendin van mij en dat is niet omdat ik van hem af wil maar omdat ik m een beter leven gun dan hier met een muilkorf om terwijl dat niet nodig is!! (heb al zitten te denken aan een gentle leader omdat dit lijkt op muilkorf.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:31

priscilla schreef:
bedankt voor jullie reakties ben ik erg blij mee! jammer genoeg dat er enkelen zijn die het denken beter te weten en weten wat een ander heeft gedaan enzo voordat zij deze schat in huis haalde maar goed!! ben blij dat er gelukkig nog mensen zijn die niet naar het uiterlijke kenmerk kijken maar ook naar het innerlijke!! en wat dat platteland betreft heel erg misschien gaat hij naar de boerderij bij een vriendin van mij en dat is niet omdat ik van hem af wil maar omdat ik m een beter leven gun dan hier met een muilkorf om terwijl dat niet nodig is!! (heb al zitten te denken aan een gentle leader omdat dit lijkt op muilkorf.

ik denk niet dat het een kwestie van perse beter weten is, je kunt de aid wel gebeld hebben, maar ook daar zitten kneuzen, die niet altijd de juiste info geven, helaas maar waar. ze hadden je moeten zeggen, dat ze niet weten of de hond een rad hond zou worden, dat hing er maar net vanaf hoe hij of zij uitgroeit.

en dat had je zelf dus ook kunnen weten.

ik vind het een walgelijke wet, maar hij is er wel en ik vind dus idd , dat mensen die een risico hond, kruising, in huis halen, later niet moeten piepen over hoe klote het allemaal is.
ik vind het veschrikkelijk voor de honden, dat deze wet er is, maar heb minder medelijden met de mensen die willens en wetens zo'n hond in huis halen.

en ik bedoel dit niet naar of hard, ik zeg gewoon hoe ik er over denk.
en ik vind het dus wel heel oke, dat je een betere plek voor je hond wil hebben. dat verdiend hij vast en zeker Knipoog

* oh en even just-nanno? een am-bull is niet per defenitie verboden, gelukkig zijn het over het algemeen bully types, tuurlijk zitten er helaas fokkers bij , die wel rankere, meer pittbull achtige honden fokken, maar goed, dat hoort ook niet, een am-bull, zoals een am-bull bedoeld is , valt niet onder de rad Knipoog

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:33

Een Ambull is verboden, want zijn niet erkend door de FCI en hebben dus geen FCI stamboom en vallen dus onder de RAD

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:33

Tja meid, dat had je je kunnen bedenken toen je de hond aanschafte......... terecht of niet, dit type hond heeft gewoon een slechte naam en mensen zijn er bang van..... misschien voor jou en mij onbegrijpbaar, maar zo is het wel.

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:35

Wij hebben zelf een Argentijnse Dog (lijkt trouwens wel een beetje op wat jij hebt), alleen heeft ze een iets breder hoofd,..en ja..veel mensen zijn ook bang van haar...
Maar moet toegeven dat ze ook altijd heel blij kan reageren...springen etc..tsja en met een hond van 50 kilo... Haha!
Maar gelukkig hebben wij niet zo'n verschikkelijke mensen hier wonen (afkloppen) en loopt ze nog steeds "vrij" rond.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:38

Tsja, als je willens en wetens een hond neemt die onder de pitbullwet valt qua uiterlijk heb je een probleem. Je hebt nog mazzel gehad dat de AID hem niet heeft laten schouwen, want dan was je hem kwijt geweest, lief of niet. En dat risico blijf je lopen....

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:39

JustNanno schreef:
Een Ambull is verboden, want zijn niet erkend door de FCI en hebben dus geen FCI stamboom en vallen dus onder de RAD

http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_bulldog

niet waar. niet standaard elke am-bull valt onder de rad.

de meeste am-bullen hebben niet de uiterlijke kenmerken die ze moeten hebben om onder de RAD te vallen.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:42

*zucht* dan niet joh.

Feit is wel dat een kruising met een Pitbull GEHEEL verboden is Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:43

JustNanno schreef:
*zucht* dan niet joh.

denk het ook, heeft is een programma over geweest.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:45

JustNanno schreef:
*zucht* dan niet joh.

een pitbull zelf is verboden, als ik bv een kruising pit X poedel neem? en die lijkt toevallig vooral op de poedel? dan kan niemand die hond iets maken.

net zoals bv een kruising pointer X boxer, zit totaal geen pit of staff in, maar die kunnen wel degelijk onder de RAD vallen, het gaat om uiterlijke kenmerken

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:51

Even voor de duidelijkheid, een Pittbull is geen ras, maar is zelf al een x-ing. Veelal tussen een Am St en een Bullterrier. Maar in principe valt elke x-ing die de uiterlijke kenmerken draagt onder Pittbull. Ik heb hier een formulier liggen.......zou het even op moeten zoeken. Een Pittbull is bijv ook een Am St zonder stamboom..........
Ik hoop dat ze je hond niet alsnog in beslag nemen en hem dan echt kwijt bent. Ik denk nl dat hij idd aan de uiterlijke kenmerken van een Pitbull voldoet. Hoe lief hij ook is.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:23

Je hond valt vwb zijn uiterlijk onder de Pitbull wet, dat weet je zelf ook blijkbaar.
Nu kan een of andere noob bij de AID jou wel wijsgemaakt hebben dat jij het wel mag, maar ik denk (en weet zelfs zeker) dat als je contact opneemt met het Min. van Landbouw en Visserij je een heel ander antwoord krijgt.

Zoals al gezegd in dit topic, als jouw hond in beslag genomen wordt krijg je hem niet meer terug.

Daar moet je de Wet niet de schuld van geven want die is er al sinds 1993. En er is een ruime overgangsperiode geweest. Er had geen hond onnodig hoeven lijden.

De schuldigen van het feit dat dit soort honden zinloos afgemaakt worden zijn de fokkers en de pupkopers.
Die honden vragen er niet om om geboren te worden in een land waarin ze niet zijn toegestaan, ze vragen ook niet om pupkopers die eigenwijs zijn en toch zo'n hond willen aanschaffen met het risico op zinloos afmaken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:26

mischien toch met een simpel muilkorfje over het straat lopen, beter dan dat ze jou hond in beslag nemen Ach gut

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:29

katiavl schreef:
mischien toch met een simpel muilkorfje over het straat lopen, beter dan dat ze jou hond in beslag nemen Ach gut

Muilkorf zal ook niet helpen.

Het enige wat nodig is bij honden met zo'n uiterlijk is een FCI stamboom van de Raad van Beheer, maar die heeft zo'n kruising natuurijk nooit en zal het nooit krijgen ook.
Al het andere telt niet: geen verklaringen van dierenartsen of fokkers, geen DNA testen, geen gedragstesten, wat ze ook verzinnen alleen de FCI papieren tellen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:30

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:

Muilkorf zal ook niet helpen.

Het enige wat nodig is bij honden met zo'n uiterlijk is een FCI stamboom van de Raad van Beheer, maar die heeft zo'n kruising natuurijk nooit en zal het nooit krijgen ook.
Al het andere telt niet: geen verklaringen van dierenartsen of fokkers, geen DNA testen, geen gedragstesten, wat ze ook verzinnen alleen de FCI papieren tellen.

aah, ik ken er echt niks van. Had alleen gehoord dat ze niet mochten.

maar bestaan er nu pitt buls met een stamboom in nederland of niet, kwestie van effie bij te leren.
En zo niet waarom stoppen ze de fokkers dan niet?
Laatst bijgewerkt door lesilla op 27-08-06 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:30

wat een stomme mensen
ze kunnen toch zien dat het een
schatje is...

daar kan ik me
toch zo kwaad over maken Boos!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:34

katiavl schreef:

maar bestaan er nu pitt buls met een stamboom in nederland of niet, kwestie van effie bij te leren.

Nee er bestaan geen Pitbulls met stamboom in Nederland. In Amerika hebben ze wel een soort stamboom maar dat is ook geen FCI stamboom.

En Memphes de enige stomme mensen zijn de mensen die dit soort honden blijven fokken en kopen.
Die zorgen ervoor dat die honden zinloos afgemaakt worden.
Niet de wet, zoals gezegd is er in 1993 een hele goede overgangsregeling geweest en had er geen hond afgemaakt hoeven worden als sommige mensen niet zo vreselijk eigenwijs zouden zijn en wat meer om honden zouden geven.

Zolang er mensen zo stom zijn om toch dit soort honden te kopen blijven ze gefokt worden en zullen ze worden afgemaakt.

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:35

omg Wat een prachtig dier Pling egt geweldig *LOL*
wel vervelend dat hij nou gemuilkorft moet..
groetjes Tong uitsteken

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:38

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:

Nee er bestaan geen Pitbulls met stamboom in Nederland. In Amerika hebben ze wel een soort stamboom maar dat is ook geen FCI stamboom.

En Memphes de enige stomme mensen zijn de mensen die dit soort honden blijven fokken en kopen.
Die zorgen ervoor dat die honden zinloos afgemaakt worden.
Niet de wet, zoals gezegd is er in 1993 een hele goede overgangsregeling geweest en had er geen hond afgemaakt hoeven worden als sommige mensen niet zo vreselijk eigenwijs zouden zijn en wat meer om honden zouden geven.

Zolang er mensen zo stom zijn om toch dit soort honden te kopen blijven ze gefokt worden en zullen ze worden afgemaakt.

hmmm eigelijk is dit nie zo veel verschillend van kopen van uitheemse diersoorsten.
thanks voor de uitleg al vast kgeef je ergens wel gelijk.
waarom worden ze niet in het stambook opgenomen? door overfok ofzo? Dat er agressie optreed
mischien domme vraag Bloos

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:43

katiavl schreef:

Nee, er bestaan geen PittBulls met stamboom, een Pitbull is een kruising. De uiterlijke kenmerken van een zogenaamde Pitt Bulle of kruising zijn wel vastgelegd.

Tja, en waarom stoppen ze de fokkers niet, de honden worden nl nog steeds afgenomen. Een kwestie van vraag en aanbod. Zolang mensen deze kruisingen blijven aanschaffen (bewust of onbewust) zullen deze honden ter wereld blijven komen. Dus heb je twijfels, neem de hond niet mee en kijk verder.
Wij moeten ze inmiddels weigeren op de hondenvereniging (en echt, helaas, want juist hier is de training nodig), we hebben zelfs de plicht de te melden dat het een pittbulleachtige betreft (al kunnen we dat nog steeds niet over ons hart verkrijgen, want wie tekent er nu een doodvonnis voor een levend wezen). Voorheen mochten ze nog wel komen, maar dan alleen aangelijnd en met muilkorf, tja, hoe doe je dan het komen bij de baas etc.

Het is een hetze op deze honden, en ik denk ook niet voor niets. Er zijn erg veel ongelukken mee gebeurt, en ze zijn gefokt om te vechten. Dit heb je er niet zomaar uit. Vaak staat er een bepaald soort eigenaar naast zo'n hond (wat dus absoluut niet wil zeggen iedereen).

Maar goed, ik vind het sneu voor de honden zelf, die hebben hier niet om gevraagd, wij hebben ze zo gemaakt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:46

katiavl schreef:
hmmm eigelijk is dit nie zo veel verschillend van kopen van uitheemse diersoorsten.
thanks voor de uitleg al vast kgeef je ergens wel gelijk.
waarom worden ze niet in het stambook opgenomen? door overfok ofzo? Dat er agressie optreed
mischien domme vraag Bloos

Het "ras" is gewoon niet erkend door de FCI.
Je kunt niet zomaar een ras gaan verzinnen en daar een stamboom bij krijgen, dan moet je aan allerlei eisen voldoen en daar gaan jaren overheen.

De Pitbull is nu niet bepaald in handen geweest van mensen die er graag een erkend ras van wilde maken. Deze hond is gefokt voor hondengevechten en daarbij hebben ze er o.a. eigenschappen in gefokt die niet bepaald "handig" zijn in een overvol land als Nederland.
Agressie tegen mensen zullen ze van nature niet snel hebben, ze zijn wel heel gevaarlijk in vechtpartijen met andere honden. Over het algemeen zullen ze niet stoppen todat de andere hond dood is.

Dit soort honden zou dus wel kunnen in Nederland maar dan alleen in handen van heel ervaren hondenmensen die hun volwassen Pitbulls ook ver weg houden van vreemde honden.
Omdat je nooit kunt weten of die andere hond misschien wel een vechtpartij triggert bijvoorbeeld.

Helaas zit het merendeel van dit soort honden bij mensen die ze hebben vanwege de stoerheid (heb werkelijk geen idee wat er stoer is aan zo'n hond, maar goed) of nog steeds voor hondengevechten.

De echte liefhebbers kiezen voor bijvoorbeeld een American Staffordshire Terrier met FCI stamboom, die zijn niet zo dom om dit hondenleed in stand te houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:49

somokkele schreef:
Het is een hetze op deze honden

Dit ben ik niet met je eens.
Er is geen sprake van een hetze, eerder van een gedoogbeleid.
Deze wet is er al vanaf 1993. En als mensen zichzelf eens net zo voorbereiden bij het kopen van een pup als bij een koelkast zou iedereen op de hoogte zijn van deze wet.

De mensen die willens en wetens dit soort pups kopen willen er een hetze van maken, omdat zij denken boven de wet te kunnen staan en denken risico's te kunnen nemen met levende wezens.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:51

wat een lekker ding Lovers
hij ziet er heel lief uit

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:57

ThePast03 schreef:
somokkele schreef:
Het is een hetze op deze honden

Dit ben ik niet met je eens.
Er is geen sprake van een hetze, eerder van een gedoogbeleid.
Deze wet is er al vanaf 1993. En als mensen zichzelf eens net zo voorbereiden bij het kopen van een pup als bij een koelkast zou iedereen op de hoogte zijn van deze wet.

De mensen die willens en wetens dit soort pups kopen willen er een hetze van maken, omdat zij denken boven de wet te kunnen staan en denken risico's te kunnen nemen met levende wezens.

Dat ben ik wel met je eens, maar ik vind het persoonlijk, moeilijk om te moeten beslissen over het leven van een levend wezen, met gevoel. Moet ik iemand, of eigenlijk de hond, gaan verlinken....... Ik vind dat erg ver gaan en kan me daar dus ook niet in vinden....... Misschien heb ik me niet helemaal goed uitgedrukt net.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:03

Je kunt er niets aan doen,er zijn zoveel honden haters.

de stefford van mijn schoonzusje,is supe rlei fmet kinderen,maar wat een gedonder ze al hebben gehad op hun oude woonplaats... niet normaal.
terwijl dat het een enorm lief dier is.

ik wete niet waarom..maa rin engeland staat de goldne retriver op 1 van gevaarlijkste honden.

misschien moeten ze daar eens naar gaan kijken.

ik hoop dat ze jou verde rmet rust laten!
het is een leuk schattig dier om te zien