Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
priscilla schreef:bedankt voor jullie reakties ben ik erg blij mee! jammer genoeg dat er enkelen zijn die het denken beter te weten en weten wat een ander heeft gedaan enzo voordat zij deze schat in huis haalde maar goed!! ben blij dat er gelukkig nog mensen zijn die niet naar het uiterlijke kenmerk kijken maar ook naar het innerlijke!! en wat dat platteland betreft heel erg misschien gaat hij naar de boerderij bij een vriendin van mij en dat is niet omdat ik van hem af wil maar omdat ik m een beter leven gun dan hier met een muilkorf om terwijl dat niet nodig is!! (heb al zitten te denken aan een gentle leader omdat dit lijkt op muilkorf.
JustNanno schreef:Een Ambull is verboden, want zijn niet erkend door de FCI en hebben dus geen FCI stamboom en vallen dus onder de RAD
http://nl.wikipedia.org/wiki/Amerikaanse_bulldog
JustNanno schreef:*zucht* dan niet joh.
Feit is wel dat een kruising met een Pitbull GEHEEL verboden is
JustNanno schreef:*zucht* dan niet joh.
Feit is wel dat een kruising met een Pitbull GEHEEL verboden is
katiavl schreef:mischien toch met een simpel muilkorfje over het straat lopen, beter dan dat ze jou hond in beslag nemen
ThePast03 schreef:katiavl schreef:mischien toch met een simpel muilkorfje over het straat lopen, beter dan dat ze jou hond in beslag nemen
Muilkorf zal ook niet helpen.
Het enige wat nodig is bij honden met zo'n uiterlijk is een FCI stamboom van de Raad van Beheer, maar die heeft zo'n kruising natuurijk nooit en zal het nooit krijgen ook.
Al het andere telt niet: geen verklaringen van dierenartsen of fokkers, geen DNA testen, geen gedragstesten, wat ze ook verzinnen alleen de FCI papieren tellen.
katiavl schreef:aah, ik ken er echt niks van. Had alleen gehoord dat ze niet mochten.
maar bestaan er nu pitt buls met een stamboom in nederland of niet, kwestie van effie bij te leren.
En zo niet waarom stoppen ze de fokkers dan niet?
ThePast03 schreef:katiavl schreef:aah, ik ken er echt niks van. Had alleen gehoord dat ze niet mochten.
maar bestaan er nu pitt buls met een stamboom in nederland of niet, kwestie van effie bij te leren.
Nee er bestaan geen Pitbulls met stamboom in Nederland. In Amerika hebben ze wel een soort stamboom maar dat is ook geen FCI stamboom.
En Memphes de enige stomme mensen zijn de mensen die dit soort honden blijven fokken en kopen.
Die zorgen ervoor dat die honden zinloos afgemaakt worden.
Niet de wet, zoals gezegd is er in 1993 een hele goede overgangsregeling geweest en had er geen hond afgemaakt hoeven worden als sommige mensen niet zo vreselijk eigenwijs zouden zijn en wat meer om honden zouden geven.
Zolang er mensen zo stom zijn om toch dit soort honden te kopen blijven ze gefokt worden en zullen ze worden afgemaakt.
katiavl schreef:
aah, ik ken er echt niks van. Had alleen gehoord dat ze niet mochten.
katiavl schreef:hmmm eigelijk is dit nie zo veel verschillend van kopen van uitheemse diersoorsten.
thanks voor de uitleg al vast kgeef je ergens wel gelijk.
waarom worden ze niet in het stambook opgenomen? door overfok ofzo? Dat er agressie optreed
mischien domme vraag
somokkele schreef:Het is een hetze op deze honden
ThePast03 schreef:somokkele schreef:Het is een hetze op deze honden
Dit ben ik niet met je eens.
Er is geen sprake van een hetze, eerder van een gedoogbeleid.
Deze wet is er al vanaf 1993. En als mensen zichzelf eens net zo voorbereiden bij het kopen van een pup als bij een koelkast zou iedereen op de hoogte zijn van deze wet.
De mensen die willens en wetens dit soort pups kopen willen er een hetze van maken, omdat zij denken boven de wet te kunnen staan en denken risico's te kunnen nemen met levende wezens.