mensen met een hond, hoe doen jullie dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Re: mensen met een hond, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:54

Mijn hond is ook alleen van 8.05 tot 17.00, kan prima hoor.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:43

Hebben jullie ervaring met het "delen" van een hond?
Dat iemand anders bv tijdens jullie dienst komt om met de hond iets te ondernemen?
Wie weet is dat wel een oplossing voor de mijne...

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:07

wij hebben een klein ras..
Hij word rond 06.00 uur even uitgelaten(zo'n 5 min.)
Daarna rond 08.00uur...
Dan als we thuis komen rond 15.00 uur
en dan voordat we naar bed gaan

hij zit ook gewoon braaf alleen thuis met watre plus lekker bedje lukt makkelijk

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 18:23

Ik heb mijn hond "gered" toen ze 1,5 jaar oud was. De vorige eigenaars wouden haar in laten slapen en aangezien ik haar een ontzettende leuke hond vond/vind, hebben mijn vriend en ik besloten om haar in huis te nemen. Geen moment spijt van gehad! We wonen (nog) in een appartement, maar ze krijgt voldoende aandacht + beweging. Ik werk van 07.00u tot 15.30u dus nog niet zo extreem lange tijden, ik laat haar voor ik naar het werk ga uit en als ik thuiskom ga ik ook direct met haar lopen. Verder gaat ze elke avond mee naar mijn paard (ze komt daar ook vandaan) en stoeit, rent en speelt daar met de andere honden.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 19:02

@ _Laura: Helaas heb ik niemand in mijn vrienden/ kennisen kring die overdag tijd heeft, maar ik kan daar vast wel een leuke dieren liefhebber voor vinden, verder wil ik zowieso 2x per week gebruik maken van een uitlaat service, zodat hij/zij lekker kan ravotten en spelen met soortgenootjes!

@ jolijneke: Met die honden ben ik ook opgegroeit, maar ik ben zelf helemaal weg van een ander ras, helaas niet de makkelijkste, maar als er een hond komt wordt het een bull terrier. ze kunnen wel wat energie vol zijn, maar zoals ik hier boven las, heeft " luxje" een border collie, en die staan er ook om bekent dat ze veel energie hebben.

@Mango_: Tja dat is dus mijn dillema, een pup of een hond van een aantal maanden. Volgens de meerderheid van bokt moet ik geloven dat een pup beter is....

Graag zou ik ook willen weten wat voor honden jullie hebben en hoe oud,

hoe hebben jullie dat dan gedaan met zindelijk maken? zo'n pupje moet er toch best vaak uit de eerste paar keer, en verder wil ik ook niet dat hij de hele dag in de bench moet, maar lekker door het hele buis kan scharrelen, omdat hij zo lang alleen moet vind ik een bench niet echt een goed idee

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:15

qt_shetties schreef:
@Mango_: Tja dat is dus mijn dillema, een pup of een hond van een aantal maanden. Volgens de meerderheid van bokt moet ik geloven dat een pup beter is....

Graag zou ik ook willen weten wat voor honden jullie hebben en hoe oud,

hoe hebben jullie dat dan gedaan met zindelijk maken? zo'n pupje moet er toch best vaak uit de eerste paar keer, en verder wil ik ook niet dat hij de hele dag in de bench moet, maar lekker door het hele buis kan scharrelen, omdat hij zo lang alleen moet vind ik een bench niet echt een goed idee

Ik heb nu een poedel pupje van 3 maanden. Ze is gewoon "los" thuis als ik weg ben en tot nu toe gaat dat hartstikke goed. Ik heb ook nog een kruising shih tzu x maltezer van 5 jaar dus ze heeft wel gezelschap.
Ze kan een paar uurtjes alleen blijven en dat doet ze hartstikke relaxt maar ik vind het eerlijk zegt niet echt eerlijk naar een pup toe om die meteen 8 uur alleen te laten. Met een uitlaatservice kunnen ze zo jong vaak nog niet mee omdat ze nog niet zo ver mogen lopen.
Er zijn genoeg leuke herplaatsers, informeer anders eens bij de rasvereniging?!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:23

wij hadden vroeger een hond. maar die had nogal wat problemen. medisch enzo en die heeft eens alles kapotgebeten. maar de hond die we nu hebben laten we 's ochtends nog ff de deur uit (ik woon op boerderij, doen de deur open en ze gaat plassen en poepen in de wei, dus niet wandelen) ongeveer rond half 8 is iedereen de deur uit en tussen 3, 4 uur is er meestal wel iemand thuis.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 25-08-06 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:24

trouwens het verschilt waar ze zit soms ligt ze binnen in de mand soms zit ze buiten in het hok

Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 21:48

Mijn hond zit ook hele dagen alleen thuis (van 7 tot 5), en dat gaat hardstikke goed. Hij weet dat ie moet gaan slapen als ik weg ga, vaak als ik onverwachts eerder of later thuis kom ligt ie nog in een diepe slaap. Hij heeft zijn eigen plekje als we niet thuis zijn, waar een mand en drinken staan.
De ruimte waar de pup komt te zitten moet wel pupproof zijn, liefst niet al te groot. En er mogen geen spullen staan die niet kapot mogen, want die kans zit er wel in natuurlijk. Ik heb mijn hond als pup eerst geleerd op een wasmachinebak gevuld met kranten te plassen. In het begin kunnen ze alles niet zo lang ophouden, daar was de bak dus voor. De eerste 2 dagen heb ik halve dagen gewerkt, daarna ben ik gewoon hele dagen gaan werken.
Uiteindelijk gaan ze het vies vinden om in hun eigen 'nest' te plassen en houden ze het vanzelf op. Zo'n bak of in ieder geval toegestaan plekje is ook makkelijker met schoonmaken.
Veel mensen vinden het zielig om een hond de hele dag alleen te laten, maar als je het van pup af aan doet weet een hond niet beter. Ik heb niet het idee dat ik hem iets tekort doe. Ben ik toevallig wel een dag thuis, dan slaapt hij evengoed overdag.
Ik heb een kruising rottweiler, foto's staan in mijn profiel.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 01:15

Mijn border is inmiddels 9 en het gaat prima als hij de hele dag alleen is.
Ik kreeg hem als pup en heb hem toen overdag om het uur uitgelaten en daarna ging hij weer in de keuken, dit heb ik 2 weken zo gedaan, toen moest ik weer naar school en heeft mijn moeder het overgenomen. De periodes tussen het uitlaten hebben we staads langer gemaakt.
Hij heeft dus van jongs af aan geleerd om alleen in de keuken te zijn, ook als wij gewoon thuis waren.
(en voordat iedereen begint te roepen hoe zielig dat is, tuurlijk heb ik toen ook wel veel met hem gespeeld en aandacht gegeven, maar hij heeft ook veel alleen gezeten, om te oefenen)
als pup heeft hij ook wel dingen stuk gebeten, maar sinds ik op mezelf woon, heeft hij nergens meer aan gezeten, hij heeft nooit een bench gehad.
Dit was mijn manier van opvoeden, maar nogmaals, iedereen kan het doen zoals het hem goed lijkt.

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:08

wij hebben onze hond nu bijna 4 a 5 maanden ze was 6 maanden toen ze kwam.
ze heeft een flink verleden maar het tis een lieverd.
tis een spaanse bulldog dus niet een zon heel bloederig ras.
ze is nog jong maar ik ben speciaal voor haar de 1ste weken alleen maar savonds gaan werken dan was mijn vriend er,daarnaa alleen maar halve dagen en nu ga ik volgende week beginnen met hele dagen.
ze blijft in de bench omdat ze echt ales sloopt wat los en vast zit ze heeft al een gat in mijn bank gegraven en tja nu hebben we een giga bench in de huis kamer staan waar ze in zit als wij weggaan.
ze gaat wl overal me naartoe als we weggaan maar zoals boodschappen dat nietmijn paarden heb ik aan huis staan dus das ideaal.
ze kan dan niet mee gezien ze met de paarden wil spelen en dat mijn paarden dat niet zo op reis stellen maar als ze hier in bak staan laat zei ze gewoon met rust.
als ik hele dagen ga werken word ze om 6 uur uitgelaten en dan ben ik rond 4 ren weer terug en mijn vriend heeft ong. dezelfde tijden.
dan komt ze eruit en loopt ze de hele resterende middag en avond los op het terrein hier daarnaast gaan we savonds veeel naar het bos of strand.
naar mijn mening heeft ze het hier goed.
of ze nu 5 uuurtjes in de bench zit of 8 uurtjes dat merkt ze toch niet.
wat voor hond je wil moet je zelf uitmaken wel denk ik dat een pup beter is omdat je die naar je hand kan opvoeden.

gr gemma

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 05:49

Ik heb mijn hond (duitse herder) van pup af aan. Vanaf dag 1 ging hij in de bench als we niet thuis waren of niet in de kamer waren. Jesse was heel snel zinnelijk. De eerste drie weken dat hij in huis was hadden we vakantie. Daarna zat hij op zijn hoogst van 6 uur 's morgens tot 2 uur 's middags alleen thuis. Hij bleeg gewoon droog en het gaf geen problemen. Hij zat in de bench. Nu is hij twee jaar. Ik werk 4 dagen in de week en hij zit tijdens mijn werktijd alleen thuis (vanaf 1 jaar niet meer in de bench). Ik ga om 6:15 de deur uit en ben om 16:00 weer thuis. Geeft geen problemen. Als het nodig is (bijv bij diarree) laat me buuf hem even een keertje uit.
Hij slaapt de hele dag en heeft gezelschap van mijn andere dieren.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 07:39

Onze hond zou echt wel van 8 tot 17 alleen kunnen zijn, vinden het alleen te sneu voor d'r. Daar neem je ook geen hond voor als je het mij vraagt. Tenzij je dus iets regelt met hondenuitlaatservice, een oppas oid.
Op dierenasiels.com zat ik toevallig net te kijken en daar staan echt hele leuke honden op, ook pups.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:02

Ik zou geen hond nemen als ik die de hele dag thuis zou moeten laten, dat kan met een kat, maar niet met een hond, die heeft wel gezelschap nodig(en moet uit!).
Ik heb het geluk met werk aan huis dus ik heb de hond de hele dag bij me en ze gaat ook vaak met mijn vriend mee. Dat is juist zo leuk aan een hond, dat je ze om je heen hebt en mee kan nemen.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:01

Mijn vader laat onze hond 's ochtends rond een uur of 7/half 8 uit. Daarna gaat ie werken.
Mijn moeder werkt ook, maar die is bijna altijd tussen de middag thuis (dat is tussen 12 en 1 uur), dan laat ze hem meestal uit. Dan is de eerstvolgende ronde meestal om 7 uur, en de laatste ronde is om 11 uur.

Als hij heel lang alleen is, hebben we altijd de buren nog die hem zonder problemen gewoon in huis nemen (en hem dan eten geven, uitlaten e.d.) als wij niet thuis zijn. Dat is ook andersom. Gaat allemaal prima dus!

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 11:13

Thaollat is jullie pup na hetveerste weekend al zo lang alleen geweest?

Goh ik heb zo lopen twijfelen, toen we een pup gingen halen, of ze niet te lang alleen was. Mijn oma wilde er niet mee bemoeien.

ze is in september 6 maanden, geheel zindelijk, eindelijk. Om 7 uur wordt ze uitgelaten, rond 8 uur is iedereen weg. Om 12 uur wordt ze uitgelaten en om 4 uur weer. Na 4 is er altijd iemand thuis. Met mooi weer mag ze in de tuin ravotten.

Toen ze nog niet zindelijk was ging ze om 7 uur uit, om half negen als er nog iemand thuis was, mn oma liet haar om tien uur uit, en ik om 12 uur.

saszkiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 13:21

Wij hebben een kooiker van nu 4 jaar oud. Hij kan gelukkig prima een paar uurtjes alleen blijven, maar na zo 4 - 5 uurtjes alleen moet hij toch wel even worden uitgelaten. Gelukkig is er meestal wel iemand thuis die dat doet, maar zijn we met z'n alle bijvoorbeeld een dagje weg dan laat de buurvrouw hem uit.
Ik weet niet wat voor hond je wilt en of je een hond uit het dierenasiel wilt, een hond uit een gezin die hem niet meer wil of een pup. Maar als een hond in een nieuw gezin komt, met nieuwe dingen en nieuwe mensen en misschien ook wel aan andere huisdieren die in het huis leven, dan kan je niet meteen een hond 5 uur alleen laten, want misschien maakt hij wel spullen kapot of pist hij van de stres van zich af. Dus je moet als je een hond neemt in het begin er wel veel aandacht aan geven en met stapjes er voor zorgen dat hij alleen kan blijven. Je gaat bijvoolbeeld een half uurtje boodschappen doen en zegt ook het zelfde telkens tegen je hond bijvoorbeeld: ik ga even weg. Zo weet je hond dat je even weg gaat maar ook terug komt.
Je maakt je stapjes telkens groter, een paar dagen later ga je een uur weg, daarna 2 uur en zo verleng je het telkens hoe lang je hond alleen moet zijn in stapjes. Dat moet wel goed gaat, want als je net een hond hebt weet je natuurlijk nog niet wat zn gedrag is en of hij op avontuur door je huis heen gaat.

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:37

Wij hebben ook 2 honden. en we werken beide ik parttime en me partner 40 uur in de week. wij hebben de honden in het achterhuis en we hebben een grote tuin waar ze de gehele dag in kunnen. Verder komt de buurman rond 12 uur altijd even bij ze kijken of ze nog eten en dergelijke hebben.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 18:41

Onze hond gaat mee naar het werk van mijn man, daar zit hij de hele dag in de werkplaats en heeft er zijn eigen mand, eten, drinken en speeltjes. Hij vindt het geweldig en houdt de wachtende vertegenwoordigers goed bezig Haha!
Als hij niet mee kan dan kan hij altijd thuis blijven, hij zit dan in de woonkamer en kan via het kattenluik naar buiten aangezien hij erg klein is.
Ideale hond dus! Tong uitsteken

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:35

wij hebben een duitse herdershond.

uitlaat rooster:
's Ochtends laat mijn vader doe hond uit.
's Middags ik als ik uit school komt.
Eind middag mijn broer.
en s'avonds laat weer mijn vader Ja

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:37

Voordat ik heb besloten om een hond te nemen heb ik goed met mijn ouders overlegd. Zij wilden ook weer graag een hond en zo is de afspraak gemaakt dat mijn hond naar mijn moeder gaat als ik moet werken. 's ochtends breng ik hem en meteen na mijn werk haal ik 'm weer op. Mijn moeder werkt aan huis en op die manier hoeft hij niet alleen te zijn. Ik zou er zelf nooit voor kiezen om een hond van 9 tot 18 uur alleen te laten zijn, lijkt me helemaal niks voor het dier namelijk.

Waar ik wel een klein beetje van baal is de opmerking die eerder in dit topic gepost is dat je dat een labrador of golden moet nemen. Mensen schijnen te vergeten dat dit jachthonden zijn die zeer zeker hun beweging nodig hebben. Door hun, doorgaans, enorme wil to please zullen deze honden niet snel van zich laten horen en niet je huis op de kop zetten als ze lang alleen zijn. Maar dat maakt niet dat ze het minder erg vinden dan een ander ras. (per definitie en uitzonderingen daar gelaten)
Doordat mensen dit denken zie je al die veel en veel te dikke labradors rondlopen.

Zeker jonge honden hebben een behoorlijke dosis aandacht nodig. Als je toch kiest voor een hond, dan zou ik, als ik jou was, een oudere hond in huis nemen. Deze vinden het in de regel minder erg om wat langer alleen thuis te zijn, omdat ze de drang om te spelen minden hebben dan jongere honden.

Veel succes met maken van een keuze.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:42

Ook mijn advies is om of geen, of een oudere hond te kiezen. Een pup wilt niet zijn eigen nest bevuilen, stel je eens voor dat je dat dan toch moet doen omdat er niemand is die je op tijd uitlaat.. Daarbij hebben jonge honden veel meer energie en die zul je echt bezig moeten houden om te voorkomen dat je huis/ meubilair gesloopt wordt.

In het asiel kan men je goed informeren over welke hond goed bij je past. Niet alleen qua raskenmerken, maar ook qua opvoeding en karakter.

Mijn Simba (kruising Duitse Herder, Labrador en Boerenfox) heb ik gekregen toen ik nog studeerde. Dat was dus ideaal omdat ik toendertijd mijn tijden aardig zelf in kon delen. Na mijn studie had ik het geluk dat ik vlak bij mijn moeder woonde, die dagelijks tussen de middag een blokje met haar om kon. Wanneer mijn moeder een andere afspraak had, kon Simba mee naar mijn werk.

In oktober wordt Simba 8 en kan perfect alleen thuis blijven. Ik laat haar 's morgens om 06.45 goed (!) uit. Na mijn werk ga ik eerst paardrijden, dus pas tegen 20.00 uur ben ik terug thuis. Uiteraard is Simba dan als allereerste aan de beurt. Het valt me op dat ze dan meteen hoeft te plassen, ze wacht zelf gerust nog een minuut of 5 totdat ze het perfecte plasplakje heeft gevonden Knipoog Wanneer ik, zoals in het weekend, hele dagen thuis ben, merk ik dat Simba vooral veel slaapt.. Ik geloof niet dat ze me overdag echt mist..

Yootje15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:52

Wij stoppen hem dan in een dierenhotel, maar niet elke dag hoor, 1 a 2 x per week, omdat er dan niemand thuis is. En hij het daar gezelliger vind dan alleen thuis te zitten, daar kan hij lekker rennen en spelen met andere honden.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 17:43

Wij wonen buitenaf (boerderij) en de honden zijn altijd los. Ook als we weg zijn lopen ze buiten los op het erf. Toen ik nog op school zat paste ik veel op op de bouvier van vrienden van ons, ik was smiddags om 12u altijd vrij en dan haalde ik die hond op, nam hem mee naar de paarden en rond een uur of 18u als zij thuis kwamen bracht ik hem afgemat weer terug Haha!