Vlees voor de honden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marnina

Re: Vlees voor de honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 08:28

baroen schreef:
alleen als je het kookt of bakt splintert bot, kip kun je gewoon rauw perfect geven, splintert niet Knipoog ze krijgen hier regelmatig kippenpootjes, kuikenboutjes, vleugeltjes Knipoog

En hoe zit dat dan met salmonella-bacterie in de kip?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 09:51

Marnina schreef:
baroen schreef:
alleen als je het kookt of bakt splintert bot, kip kun je gewoon rauw perfect geven, splintert niet Knipoog ze krijgen hier regelmatig kippenpootjes, kuikenboutjes, vleugeltjes Knipoog

En hoe zit dat dan met salmonella-bacterie in de kip?

dat is geen gevaar voor honden, hun maagzuur is terdege anders, dat de bacterie direct vernietigd word ,al dan wel niet schadelijk is voor de hond

http://www.barf-natuurlijk.nl/html/voeding.php?faq#2

dit is wel een interesant artikel, wel veel leesstof en diverse meningen, maar zeker interesant

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 22:07

Mijn honden barfen ook al 3 jaar lang en zijn kerngezond. Ik voer hele kippen, geitevlees met botten, schapenvlees met botten en nouja ieder soort vlees waar ik aan kan komen behalve varkensvlees. Hele vis met graten kan zelfs ook.
Mijn jonge katjes barfen vrolijk mee.

Voer je hond dit niet zomaar er gaat aardig wat uitzoekwerk aan vooraf. Kijk idd eerst op de site.

De botten van de slager voer ik niet dit zijn meestal knieen of delen van benen en dat bot is juist weer slecht.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:38

Rauw vlees en bot kun je je honden zeer goed geven, wel moet het aan een aantal voorwaarden voldoen.
Onder andere dus rauw en niet verhit (dan gaat het bot splinteren), geen varkensvlees (ivm de kans op de ziekte van Aujeszky) en geen dragende onderdelen van het dier (dus geen knie en been, die zijn te hard).
Kippenvlees en bot is zeer geschikt, ze raden ook altijd aan om daar mee te beginnen als je je hond aan botten eten wilt leren wennen (en dan met name kippennekjes), zolang het dus maar niet verhit is.
Maargoed, dit is maar een notendop, voor meer informatie kun je beter op een van de barfsites kijken, zoals www.barfplaats.nl .

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:03

Juultj schreef:
Haha ja topic ging idd over botjes. Tong uitsteken
Wat je in je bericht zei dat klopt wel, absoluut geen kippenbot geven want dat is echt super zacht bot dat ongelovelijk snel slijt/splintert.

Fijn dat je hondjes hebben genoten van de botten zie je ze gegeven hebt. Lachen

Oef... juist andersom Haha! het zachte bot is juist heel fijn zeker om mee te beginnen, wanneer je bot verwarmt veranderd het van structuur.
Idem met vissengraatjes, geef een hond/kat rauwe vis met graat en al en er is niets aan de hand, geef hem/haar gekookte vis met graat? heel link

Wanneer een kat een vogel vangt of een visje pakt denk je dan dat de kat dat eerst gaat fileren? nope hij eet het met huid en haar op.
Honden idem eigenlijk alleen vleesetende jagers die nog in het wild jagen, geen van alle heeft een campinggasstelletje op de rug om het vlees te koken Knipoog

Let wel; ga je hond niet zomaar in eens over zetten van brokken op vlees, doe even eerst een weekje of 2 rauwe pens en ga dan rustig over op de kippenvleugels/ruggen/nekken enz.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:11

Weer iets geleerd. Tja dat werd mij in Nieuw-Zeeland bij de slager verteld. Wij kregen altijd alleen botten mee van geslachte koeien.
Daar is me verteld dat kippenbotjes erg slecht zijn. Verward
Lees uit bovenstaande reacties dat het dus niet het geval is. Haha!

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:07

Juultj schreef:
Weer iets geleerd. Tja dat werd mij in Nieuw-Zeeland bij de slager verteld. Wij kregen altijd alleen botten mee van geslachte koeien.
Daar is me verteld dat kippenbotjes erg slecht zijn. Verward
Lees uit bovenstaande reacties dat het dus niet het geval is. Haha!

Nope maar het is een heel hardnekkig fabel zoals alle fabels hardnekkig zijn.
Alleen na verhitting zijn ze gevaarlijk Knipoog