honden halsband met electrische shok? ervaring?? info??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: honden halsband met electrische shok? ervaring?? info??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:02

ellepel schreef:

nou..die zijn dus echt stoer he, en zij zo'n band om de nek doen, maar t ging er net zo hard weer af, zelfs hun zeiden dat t gewoon mishandeling was zoveel stroom stond erop...

als dat zo zou zijn zou onze hond ook wel reactie gegeven hebben. lees boven staant bericht! die hond van ons blikte of blooste er niet van en liep net zo hard door

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:10

Die riemen bestaan iid, ik heb er wel eens één geleend van een kennis, er zit een ontvanger aan en jij hebt dan en kastje in je hand waarmee je stroom kan geven.
Ik heb dat ding toen ook geleend voor mijn hond, en voordat ik hier iedereen over me heen krijg, ik heb cursussen gevolgd en al, mijn hond ging dus altijd achter mijn paard aan als ik haar in de wei zette, roepen hielp niet en meneer was nergens van onder de indruk, om verdere ongelukken te voorkomen heb ik toen dat ding geleend, dus die halsband om ik het kastje in mijn hand, paard in de wei en de hond er weer achteraan, volgens instructies moet ik hem twee keer roepen (om hem wel de kans te geven om te luisteren) en als hij bij de derde keer niet kwam op het knopje, nou toen stond hij zo bij me en daarna heeft hij het niet meer gedaan.
En liever zo dan dat er andere erge ongelukken gebeuren.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:14

Zo'n band kan best werken. Koop er 1 waar verschillende standen op zitten, zodat het schokje altijd afgestemd kan worden op de hond. Belangrijk bij zo'n band is juist gebruik. veel van de bovenstaande situaties hadden voorkomen kunnen worden door met verstand de band te gebruiken. Het moet wel zo zijn, dat het maar een tijdelijk hulpmiddel is. Vaak zie je (bij regelmatig gebruik) binnen een aantal weken al resultaat en heb je de band nooit meer nodig.

Opmerkingen als een hekwerk erom plaatsen is een goed idee als je een dorpstuintje hebt maar niet als je vrij woont. Enig idee wat dat kost? Het moet wel reeel blijven.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:16

ellepel schreef:
ik weet nog een aflevering van die gekke kerels op mtv?
die altijd van die domme stunts uithalen??( kom ff niet op de naam)

nou..die zijn dus echt stoer he, en zij zo'n band om de nek doen, maar t ging er net zo hard weer af, zelfs hun zeiden dat t gewoon mishandeling was zoveel stroom stond erop...

vergeet niet dat wij mensen een hele andere pijngrens hebben dan honden hè... onze nek bestaat voornamelijk uit pezen en neuronen, een elektrisch stroompje, zo klein als hij kan zijn, kan dan zeer veel pijn doen. Dit omdat het alle neuronen op hol laat slaan. Een hond heeft natuurlijk precies dezelfde bouw in de nek, maar een ding anders: een hond heeft een hele gespierde nek. Het lijkt misschien anders, maar het is wel zo. Die spieren vangen het stroompje op en de hond schrikt van de spieren die samen trekken.....

en waarom zou een paard dan wel tegen het stroomdraad aan mogen lopen? dat is dan toch ook dieren mishandeling? bij paarden is het precies hetzelfde verhaal, de spieren vangen de schok op.

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:26

Afbeelding

Voor als je nog eens een hond wilt.

Nikitaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:27

IK heb goede ervaringen met zo´n band..

Mijn hondje had een blaf probleem de HELLE dag door..

Toen hebben wij ook en shock band gekocht.. en het heeft echt geholpen!! Dat was wele en andere versie van dit..

maar ik raad het je echt aan!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:28

fourth schreef:
Afbeelding

Voor als je nog eens een hond wilt.

niet grappig

domegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:33

Dakie schreef:
eletrische halsband werk niet zo dat als je op een knopje druk het dier en schok krijgt... het is zo dat er een lijn gespannen word.. zodra het dier over die lijn komt, krijgt ie een schokje. als hij weer aan de goede kant van de lijn staat houd het op,... je heb trouwens ook een andere variatie dan een schokband...

dat is een geurband om het makkelijk te zeggen. als een hond over de lijn gaat krijgt ie een soort citroenella geur naar de neus gesproeid.. daar moet honden ook een pest hekel aan hebben. de informatie over deze halsband heb ik van mijn lerares. we kregen het een keer in de les over schokbanden en toen vertelde ze dit..

Geloof me die citronella dingen werken niet.... in elk geval niet bij elke hond (overigens die stroomband ook niet)

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:35

het bijten in de riem is echt zó af te leren, dat is echt gedrag dat door de baas versterkt wordt. JIJ laat het een trekspelletje worden Knipoog Dat is dus echt geen excuus. Wat ik niet snap, is dat als jullie zo landelijk wonen, je niet gewoon een riem meeneemt op wandeling. Komt er een auto aan, pak je hem even aan de riem, is de auto voorbij, kan hij weer los. Doen wij ook met onze hond, gewoon voor de zekerheid Ja Er ontbreekt gewoon een stukje basisgehoorzaamheid als je je hond niet zo bij je kunt roepen om even aan de riem te lopen, en daarna weer lekker los kan.

Een gedragstherapeut lijkt me hier ook de beste optie, wanneer je dit zelf niet kunt oplossen. Ja

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:50

me vriendin heeft ze ook. als die hond gaat lichen er op geeft die al een schok. (gewoon met hun hooft op de grond.)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:06

Lilian1991 schreef:
me vriendin heeft ze ook. als die hond gaat lichen er op geeft die al een schok. (gewoon met hun hooft op de grond.)

dat is dan geen teletac een teletac geeft pas een schok wanneer op de afstandbediening op een knop gedrukt wordt Knipoog

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:39

Bij ons op stal hebben de honden dit ook.
Het zijn stalhonden die niet in huis komen en de hele tijd op het terrein loslopen (zoals het hoort) Zo hebben ze lekker de vrijheid en kunnen ze doen en laten wat ze willen.
Een van de honden rende vaak blaffend achter voorbijrijdende fietsers aan, de andere hond ging gezellig mee. Dit is natuurlijk beangstigend voor de fietsers en na een heleboel klachten hebben ze ook zo'n schokband bij die hond omgedaan. Onder de uitgang van het terrein ligt een draad. Zodra de hond hier overheen gaat krijgt hij een schok. Dit heeft ie maar 3x gedaan, en toen was het achternarennen van de mensen over. Zo af en toe probeert hij het weer en krijgt hij weer een schok.

Ik denk dat dit een goede methode is. Normaal gesproken heeft hij helemaal geen last van die band. Pas als hij het terrein afgaat krijgt hij een schok. Hier leert hij weer van en doet het dan de aankomende maanden niet meer.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:12

Een GOEDE hondenschool zoeken. je kan dan wel al op cursus gezeten hebben maar als je hond niet eens kunnen leren om normaal aan een riem mee te lopen dan is het een waardelose hondenschool.

En die halsbanden bestaan inderdaad en worden nog gewoon verkocht. er staat niet megaveel stroom op. het is zwakstroom. het voelt alleen even niet zo prettig aan. maar ja, een goede ruk aan een slipketting voelt ook niet echt lekker voor zo'n hond.
wie hebben kennissen (rond de 75 jaar) die en rotweiler hebben. echt een bakbeest. hond loopt gewoon los op terein. eigenaar loopt er verder niet mee, kan hem niet houden. probleem was dat de hond tegen iedereen opsprong maar vooral tegen z'n vrouw die al superslecht ter been is. zo'n halsband om. 2x waarschuwen en luisterde hij nog niet dan een druk op de knop. hij heeft het 4x geprobeerd (echte die-hard) en daarna nooit meer.

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:34

t spijt me heel erg dat ik dit moet zegen hoor, maar waarom zorg je dr niet gewoon voor dat je hond goed/beter naar je luistert.
Door een schok krijg je het dr mischien wel uit.... maar het is de lafste en domste methode die ik ken.

Ga inderdaat op cursus, o.d.
Of span een stukje stroomdraat (voor paarden o.d) langs je erf, zo dat hij daar niet af gaat....
Houd je hond in de gaten en zorg dat je m terug kan roepen als hij/zij een auto ziet.

Of p.b. mij even Tong uitsteken

Maar ga alsjeblieft NIET een stroomband kopen, je verklooit je hond dr echt mee....
neem aan dat je dat juist niet wilt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:43

katiavl schreef:
Bij de politie gebruikte ze dat ook maar mag inmiddels ook niet meer.

Hoe kom je daar in vredesnaam bij Verward
Ik ben hondengeleider bij de politie en we gebruiken bij de training gewoon een teletac als het nodig is....
Verschillende systemen kun je hier vinden:
http://www.dogsportholland.nl/website/m ... e=dressuur
Denk dat een electric fence het beste werkt voor jouw hond (bovenste 2 van de pagina).

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 21:58

Ik vind het wel zielig zon schok zeg, je kunt het dier het ook wel afleren op een andere manier. Als wij vervelend zijn worden wij toch ook niet met een vork in de kont geprikt :S

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:01

Ilindra schreef:
katiavl schreef:
Bij de politie gebruikte ze dat ook maar mag inmiddels ook niet meer.

Hoe kom je daar in vredesnaam bij Verward
Ik ben hondengeleider bij de politie en we gebruiken bij de training gewoon een teletac als het nodig is....
Verschillende systemen kun je hier vinden:
http://www.dogsportholland.nl/website/m ... e=dressuur
Denk dat een electric fence het beste werkt voor jouw hond (bovenste 2 van de pagina).

ik heb da geleerd bij psychologie Bloos Da werd ons gezegd
achja onderwijs Vork

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:02

een teletac lost idd niet veel op, en maakt het vaak alleen maar erger. ga op een cursus denk dat dat wel helpt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 22:19

pubelia schreef:
een teletac lost idd niet veel op,

Nadeel van een teletac is in dit geval dat je erbij moet zijn, ik zie zeker wel het nut in van een electric fence Ja
Je paarden houd je toch ook achter stroom, waarom zou het voor je hond dan zielig zijn.
Een beetje slimme hond heeft het heel snel in de gaten.
Ik heb goede ervaringen met de teletac, soms is het gewoon nodig je hond van een afstand goed te corrigeren.
Ik zie juist slechte dingen van half zachte hondencursussen en te brutale honden Nagelbijten / Gniffelen
Als je de Alpha wilt zijn moet je je ook als de Alpha gedragen......

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:00

Ilindra schreef:
pubelia schreef:
een teletac lost idd niet veel op,

Nadeel van een teletac is in dit geval dat je erbij moet zijn, ik zie zeker wel het nut in van een electric fence Ja
Je paarden houd je toch ook achter stroom, waarom zou het voor je hond dan zielig zijn.
Een beetje slimme hond heeft het heel snel in de gaten.
Ik heb goede ervaringen met de teletac, soms is het gewoon nodig je hond van een afstand goed te corrigeren.
Ik zie juist slechte dingen van half zachte hondencursussen en te brutale honden Nagelbijten / Gniffelen
Als je de Alpha wilt zijn moet je je ook als de Alpha gedragen......
IMO heb je een teletac als echt het uiterste. Je hebt zo veel trainingen, mag nauw lukken dat er geen een werkt. Stel dat dat zo is wat ik me kan begrijpen, heb je ook nog een soort teletac die niet of stroom maar met kleine beetjes wind (weet niet uit te leggen) met citroen geur. dus waarom nog stroom gebruiken?

En paarden die kan stroom ontwijken, door niet in het draad te hangen, en gewoon er binnen te blijven, honden kunnen geen stroom ontwijken, een schok is een schok.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:07

quote="pubelia"]
En paarden die kan stroom ontwijken, door niet in het draad te hangen, en gewoon er binnen te blijven, honden kunnen geen stroom ontwijken, een schok is een schok.[/quote]

Dat is natuurlijk onzin he. Paarden heb allemaal wel eens een schok gehad voordat ze wisten dat ze binnen de draden moesten blijven. zo gaat het dus ook met honden.
hond wordt geroepen, luisterd niet, krijgt nog 1-2 keer herhaling, niet luisteren, schokje. zelfde princiepe als stroomdraad bij paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:13

Hoezo kan de hond de stroom niet ontwijken, als hij weg blijft bij het electric fence krijgt hij geen schok.
Zoals ik al zei, voor dit probleem is een gewone teletac geen handige oplossing omdat je er dan bij moet staan.

Gewone teletac is gewoon een goede oplossing als je je hond op afstand moet corrigeren, als die van mij bijv. bijten bij manrevieren roep ik 1x "NIET BIJTEN" laten ze dan niet gelijk los volgt er gewoon stroom.
Mijn diensthonden moeten gewoon 200% luisteren, ik kan geen hond hebben die niet wil lossen of bijt als het niet mag.
"FOEI" werkt nu eenmaal niet zo goed bij de gemiddelde KNPV herder Haha!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:14

Mijn buurman gebruikt hem zodat de honden in het weiland wel los kunnen rennen maar niet allemaal dingen gaan vangen, volgens hem werkt het prima. De honden bedenken zich nu wel als ze er vandoor willen gaan.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 23:47

Tieme schreef:
Een GOEDE hondenschool zoeken. je kan dan wel al op cursus gezeten hebben maar als je hond niet eens kunnen leren om normaal aan een riem mee te lopen dan is het een waardelose hondenschool.

Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Het is in mijn ogen niet de functie van een hondenschool om een hond te leren normaal aan een riem te lopen. Het is de functie van een hondenschool om de eigenaar van de hond te leren hoe hij of zij dat van zijn hond gedaan kan krijgen. Als dat dan vervolgens niet lukt, dan hoeft dat niet per definitie de schuld van de hondenschool te zijn. De fout kan m.i. ook bij de eigenaar liggen. Net als bij iedere vorm van opleiding of cursus is het succes niet alleen afhankelijk van degene die les geeft, maar ook van de aanleg en inzet van de leerling.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 00:03

pubelia schreef:
Stel dat dat zo is wat ik me kan begrijpen, heb je ook nog een soort teletac die niet of stroom maar met kleine beetjes wind (weet niet uit te leggen) met citroen geur. dus waarom nog stroom gebruiken?

Ik ben helemaal geen voorstander van zo'n citroengeurband. Het is een leuke poging om een hondvriendelijker alternatief voor een stroomband te maken, maar ik vind het eerlijk gezegd helemaal geen hondvriendelijke methode.
Om een hond op te voeden heb je twee middelen: Het belonen van het gewenste gedrag en het afstraffen van het ongewenste gedrag. Hierbij dient te worden opgemerkt dat het belonen van het goede gedrag vaak veel effectiever werkt en dat je in afstraffen natuurlijk allerlei gradaties hebt. In sommige gevallen kan bijvoorbeeld het negeren van de hond al voldoende straf zijn. Je hoeft bij straf dus niet direct te denken aan een stevige lijfstraf. Wat echter bij zowel straffen als belonen het meest belangrijk is, is dat de timing van de afstraffing of de beloning heel nauw luistert. Wanneer de afstraffing of de beloning niet heel direct volgt op het ongewenste, c.q. gewenste gedrag van de hond, dan zal de hond geen verband leggen tussen het betreffende gedrag en de afstraffing of de beloning en er dus ook niets van leren. Bij een citroenpufband kun je wel vrij direct reageren op het ongewenste gedrag, maar wanneer de hond n.a.v. deze afstraffing zijn ongewenste gedrag omzet in het gewenste gedrag, dan moet hierop direct een beloning volgen. Je kunt echter niet direct de afstraffing, bestaande uit een voor de hond onprettige geur, zomaar weer wegnemen. Deze straf blijft dus even doorwerken, ook als de hond inmiddels zijn gedrag ten goede heeft veranderd. Het is daarom in mijn ogen helemaal geen effectief en hondvriendelijk leermiddel. Daarbij kan een veelvuldig gebruik van de citroengeur het reukvermogen van de hond aanpassen. En de reuk is zo'n beetje het belangrijkste zintuig van een hond.