jong katje geredt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: jong katje geredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:39

ah.... wat een scheet!
Vorige week een rood met witte kater aangereden gevonden in mijn buurt... hij stierf in mijn armen.... zo zielig.. Maar gelukkig heeft deze kat het nu goed.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-06 20:35

En hoe kon het ook anders, de volgende is ook gevonden en zit sinds vanavond ook bij ons thuis. Ook deze is er ook zo slecht aan toe(alleen lag ie niet in de sloot), hopelijk knapt die ook snel op.

Afbeelding

en nee ik steel ze niet, ze zijn er echt slecht aan toe. De politie en dierenbescherming zijn op de hoogte inmiddels, er zitten er nog veeeeeel meer

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 10:32

Het tweede poesje is overleden. Ze was te zwak en onze pogingen haar dwangmatig te voeden hebben helaas ook niks uitgehaald. Ik heb nogmaals de dierenbescherming gebeld dat er echt wat aan MOET gebeuren....

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:35

Heee
Goed gedaan nu kan die een beter leven krijgen bij jou.
Veel succes met deze schat. Haha!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:37

O lees het net van dat andere katje sneu maar je hebt het geprobeert.

chellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:32

ach wat een schat! jammer van het 2e poesje ...Boos!
ik vind het echt onwijs goed dat je hem hebt geholpen, super!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:55

Tof zeg dat jullie de zorg voor het katje op jullie hebben genomen.
Niet veel mensen doen deze dingen sommige kijken er niet zo snel naar om en denken ach die komt wel goed terecht.
Het is trouwens echt een schatje , tof dat hij ook zo goed is opgenomen in de groep laat maar zeggen.
Heb je al een naam voor hem/haar Knipoog

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:42

wat een droppie zeg! Lachen

Ik werk op de dierenartsenpraktijk en vorige week dinsdag heeft iemand ook een kitten van ong 4 wkn binnegebracht.
Ze hadden hem gevonden op de straat, zijn nog langs huizen geweest om te kijken of ze ergens een nestje hadden en er 1 misten, maar dat was niet het geval.
Toen hebben ze d'r op de praktijk gebracht waar wij in eerste instantie de dierenambulance hebben gebelt. Maar die konden de volgende dag haar pas komen ophalen en is ze meegegaan met 1 van de andere assistentes naar huis. Volgende dag kwam ze d'r brengen om op te laten halen, maar ik ben zó voor d'r gezwicht! Ze is mooi getekent, mooi in de vacht, geen vieze oogjes of vlooien, oormijt e.d., daar durfde ik mijn energie wel in te stoppen. Lachen
Alles in touw gezet om het beestje te helpen: manege bellen of als ik geen thuis voor d'r kan vinden, ze daar terecht kon. Dat kon! Toen ma gebeld (woon thuis) om te vragen of ik d'r zolang mocht verzorgen op mijn kamer (2 teckels die een schurfthekel hebben aan katten en een pa die allergisch is voor katten, dus beneden mag ze niet echt komen Nagelbijten / Gniffelen ). Het eerste wat ze zei was: maar ze gaat wel weer weg! Na bevestiging hiervan mocht ze mee naar huis. Haha!
Ondertussen is ma zelfs verontwaardigt als ik d'r meeneem naar mijn werk, want 'zij was vrijdag toch de hele tijd thuis om ervoor te zorgen..???' Rolleyes Mijn zus is ook verliefd op d'r en d'r moederlijke gevoelens zijn nu zeer sterk aanwezig! Knipoog En ook pa (normaal niet zo knuffelig met dieren) vraagt hoe het met d'r gaat! Haha!

Afbeelding

Nu gaat ze overal met me mee naartoe: werk (gaat ze in de opname), op de manege (altijd liefhebbers die d'r willen knuffelen en anders zit ze in d'r vervoerskooitje = slaaphok in de auto), heb d'r dan in een stoffen tas op mijn buik hangen onder mijn bodywarmer! Vind ze héérlijk! *LOL* Alleen lijk ik net zwanger, mensen die me aankijken van: meisje meisje meisje, nu al?? Rolleyes

Inmiddels heb ik al half-half een plekje voor d'r gevonden, voordeel van d'r overal mee naar toe nemen! De 'aaaaaaaaaaaah'-s en 'ooooooh'-s zijn niet aan te slepen! Nagelbijten / Gniffelen
Waarschijnlijk komt ze bij iemand thuis met 3 andere katten waar ze ook naar buiten kan. Ff afwachten hoe het gaat klikken daar, dus als ze wat ouder is, gaan we d'r proberen te introduceren. Lachen Mooi werk! (als zal ik d'r wel erg missen dan, denk ik.. Verdrietig )

Wat jouw katje betreft: HARTSTIKKE MOOI WERK! *LOL*

edit: oh ja, ze heet Stoffel (van de fabeltjeskrant! Haha! )

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:34

Wat ontzettend leuk om te zien, die laatste foto's dat hij zo lief wordt opgevangen door de rest van de dieren!!! Hij past ook goed bij je andere rooie katten Knipoog

Vind het super dat je m in huis hebt genomen hoor, ga er ook niet vanuit dat iemand 'm mistte..... Scheve mond

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 22:37

DMHorses schreef:
Het tweede poesje is overleden. Ze was te zwak en onze pogingen haar dwangmatig te voeden hebben helaas ook niks uitgehaald. Ik heb nogmaals de dierenbescherming gebeld dat er echt wat aan MOET gebeuren....

Dit las ik pas na mijn bericht...wat jammer van dat 2e katje, die zag er ook zo schattig uit (maar ja dat zijn alle kittens haha).

Wel goed dat de dierenbescherming er nu wat mee gaat doen.

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 16:06

Fielychi schreef:
wat een droppie zeg! Lachen

Ik werk op de dierenartsenpraktijk en vorige week dinsdag heeft iemand ook een kitten van ong 4 wkn binnegebracht.
Ze hadden hem gevonden op de straat, zijn nog langs huizen geweest om te kijken of ze ergens een nestje hadden en er 1 misten, maar dat was niet het geval.
Toen hebben ze d'r op de praktijk gebracht waar wij in eerste instantie de dierenambulance hebben gebelt. Maar die konden de volgende dag haar pas komen ophalen en is ze meegegaan met 1 van de andere assistentes naar huis. Volgende dag kwam ze d'r brengen om op te laten halen, maar ik ben zó voor d'r gezwicht! Ze is mooi getekent, mooi in de vacht, geen vieze oogjes of vlooien, oormijt e.d., daar durfde ik mijn energie wel in te stoppen. Lachen
Alles in touw gezet om het beestje te helpen: manege bellen of als ik geen thuis voor d'r kan vinden, ze daar terecht kon. Dat kon! Toen ma gebeld (woon thuis) om te vragen of ik d'r zolang mocht verzorgen op mijn kamer (2 teckels die een schurfthekel hebben aan katten en een pa die allergisch is voor katten, dus beneden mag ze niet echt komen Nagelbijten / Gniffelen ). Het eerste wat ze zei was: maar ze gaat wel weer weg! Na bevestiging hiervan mocht ze mee naar huis. Haha!
Ondertussen is ma zelfs verontwaardigt als ik d'r meeneem naar mijn werk, want 'zij was vrijdag toch de hele tijd thuis om ervoor te zorgen..???' Rolleyes Mijn zus is ook verliefd op d'r en d'r moederlijke gevoelens zijn nu zeer sterk aanwezig! Knipoog En ook pa (normaal niet zo knuffelig met dieren) vraagt hoe het met d'r gaat! Haha!

Afbeelding

Nu gaat ze overal met me mee naartoe: werk (gaat ze in de opname), op de manege (altijd liefhebbers die d'r willen knuffelen en anders zit ze in d'r vervoerskooitje = slaaphok in de auto), heb d'r dan in een stoffen tas op mijn buik hangen onder mijn bodywarmer! Vind ze héérlijk! *LOL* Alleen lijk ik net zwanger, mensen die me aankijken van: meisje meisje meisje, nu al?? Rolleyes

Inmiddels heb ik al half-half een plekje voor d'r gevonden, voordeel van d'r overal mee naar toe nemen! De 'aaaaaaaaaaaah'-s en 'ooooooh'-s zijn niet aan te slepen! Nagelbijten / Gniffelen
Waarschijnlijk komt ze bij iemand thuis met 3 andere katten waar ze ook naar buiten kan. Ff afwachten hoe het gaat klikken daar, dus als ze wat ouder is, gaan we d'r proberen te introduceren. Lachen Mooi werk! (als zal ik d'r wel erg missen dan, denk ik.. Verdrietig )

Wat jouw katje betreft: HARTSTIKKE MOOI WERK! *LOL*

edit: oh ja, ze heet Stoffel (van de fabeltjeskrant! Haha! )

O die ziet er ook al zo schattig uit! Kan me voorstellen dat je voor der gezwicht bent!

Vanavond komt er iemand voor die van ons kijken en volgende week gaat ie dan waarschijnlijk weg. Zal ook wel moeilijk worden, maar hij gaat het wel heel goed krijgen. Bij ons kunnen de katten helaas niet buiten dus dan word het al snel vol in huis, vandaar dat wij hem niet houden.
Wij hadden het katje tijdelijk Remy genoemd en later Nelson, maar die jongen waar ie heen gaat vond Remy wel heel erg leuk.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 16:58

hoe gaat het nu met de kleine?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 21:37

hij gaat super! Morgen gaat hij naar zijn nieuwe baasje, die is van de week komen kijken en helemaal gek van hem!
Zal wel weer stil worden in huis, die kleine kan zo leuk spelen met de andere katten en de honden...

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:48

de kleine kat is vanavond opgehaald door ze nieuwe baasje. Hij heeft echt een heel leuk baasje gekregen, maar ik ga hem wel missen hoor! Hij was zo leuk met onze andere dieren, hij kon met allemaal overweg en spelen.

gr. dor

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:25

ohw sorry, even offtopic: WAT EEN POEPIE Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 01:38

Goed gedaan zeg ! geeft vast een voldaan gevoel?
wat was het een scheetje ! ik vind je witte hond ook heel mooi , wat voor een is het ? Lachen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 19:19

Wat fijn joh, zo'n leuke baas. Stoffel is er nog niet helemaal klaar voor, maar zij mag over ong 2 weekjes ook verhuizen! Haha! Ze begint ook al echt terroristische trekjes te krijgen, zo brutaal... Scheve mond

Vannacht had ik en nog weer een katje van 12 (?) wkn binnen staan.
Zwager belde om 23.30: kat gevonden op de weg, waarschijnlijk aangereden, loopt kreupel, wat ermee te doen?
Nou, neem maar mee, die kan je ook niet laten liggen om overreden te worden!
Maar beestje was er vrij slecht aan toe, wel EHBO verleent, maar kon heel weinig. Beest was waarschijnlijk al tijdje terug aangereden, want ze was ontzettend moe.
Besloten met vriendin (dierenarts) om de nacht af te wachten, redt ie het, dan zaterdagochtend naar de praktijk. Dier in een bench gedaan en op mijn kamer gezet (warm) en heeft de nacht keurig doorstaan.
Vanmorgen was beestje eerst helemaal in paniek toen ik in de buurt kwam, vloog de bench door. Maar later was ze gekalmeert en gaf ze duidelijk pijn aan.
Nou, vanmorgen dus eerst Stoffel verzorgt en daarna de hele bubs in de auto op naar de praktijk (werk daar trouwens ook).
Het bleek dat ze 2 wonden aan de dijen had, op zich te hechten, pezen waren zichtbaar maar intact. Helaas was het een stukje gewrichtkapsel weg waardoor er een massieve infectie zou gaan ontstaan. Dit zou ze niet overleven (of nog 3kwart jaar leven en kreupel zijn met veel pijn, maar er uiteindelijk toch aan bezwijken), dus we hebben d'r laten inslapen.
Erg jammer, maar ik heb mijn best voor d'r gedaan... Verdrietig
Dus helaas heb ik deze niet kunnen redden.

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 08:35

Ik heb ook zo een beetje de hobby van verwaarloosde kittens opvangen.

Het begon zo een 10 jaar geleden op de pensionstal waar ik toen stond. Daar zag ik voor het eerst hoe er met katten wordt omgegaan. In de herfst zag ik de ene dode kat na de andere. Ik vroeg wat dat toch was."hertfstkatjes"was het antwoord, "die zijn te zwak om te overleven".

Ik dacht toen ik de zoveelste dode kitten zag: dat zullen we nog wel eens zien. Ik de eerstvolgende doodzieke kitten mee naar huis gesmokkeld en meteen naar de da gereden. Conclusie: niesziekte, vlooien, schurftmijt en alle infecties die daarbij horen.

Deze kat beter gemaakt, toen wist ik in het vervolg hoe het moest en heb ik sindsdien 15 katjes beter gemaakt en zo nog een 20 kittens gevonden en naar asiel gebracht......

Het doet me heel goed te lezen dat ik niet de enige gek ben die om de diertjes geeft....... Knipoog