Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DMHorses schreef:Het tweede poesje is overleden. Ze was te zwak en onze pogingen haar dwangmatig te voeden hebben helaas ook niks uitgehaald. Ik heb nogmaals de dierenbescherming gebeld dat er echt wat aan MOET gebeuren....
Fielychi schreef:wat een droppie zeg!
Ik werk op de dierenartsenpraktijk en vorige week dinsdag heeft iemand ook een kitten van ong 4 wkn binnegebracht.
Ze hadden hem gevonden op de straat, zijn nog langs huizen geweest om te kijken of ze ergens een nestje hadden en er 1 misten, maar dat was niet het geval.
Toen hebben ze d'r op de praktijk gebracht waar wij in eerste instantie de dierenambulance hebben gebelt. Maar die konden de volgende dag haar pas komen ophalen en is ze meegegaan met 1 van de andere assistentes naar huis. Volgende dag kwam ze d'r brengen om op te laten halen, maar ik ben zó voor d'r gezwicht! Ze is mooi getekent, mooi in de vacht, geen vieze oogjes of vlooien, oormijt e.d., daar durfde ik mijn energie wel in te stoppen.
Alles in touw gezet om het beestje te helpen: manege bellen of als ik geen thuis voor d'r kan vinden, ze daar terecht kon. Dat kon! Toen ma gebeld (woon thuis) om te vragen of ik d'r zolang mocht verzorgen op mijn kamer (2 teckels die een schurfthekel hebben aan katten en een pa die allergisch is voor katten, dus beneden mag ze niet echt komen). Het eerste wat ze zei was: maar ze gaat wel weer weg! Na bevestiging hiervan mocht ze mee naar huis.
Ondertussen is ma zelfs verontwaardigt als ik d'r meeneem naar mijn werk, want 'zij was vrijdag toch de hele tijd thuis om ervoor te zorgen..???'Mijn zus is ook verliefd op d'r en d'r moederlijke gevoelens zijn nu zeer sterk aanwezig!
En ook pa (normaal niet zo knuffelig met dieren) vraagt hoe het met d'r gaat!
![]()
Nu gaat ze overal met me mee naartoe: werk (gaat ze in de opname), op de manege (altijd liefhebbers die d'r willen knuffelen en anders zit ze in d'r vervoerskooitje = slaaphok in de auto), heb d'r dan in een stoffen tas op mijn buik hangen onder mijn bodywarmer! Vind ze héérlijk!Alleen lijk ik net zwanger, mensen die me aankijken van: meisje meisje meisje, nu al??
![]()
Inmiddels heb ik al half-half een plekje voor d'r gevonden, voordeel van d'r overal mee naar toe nemen! De 'aaaaaaaaaaaah'-s en 'ooooooh'-s zijn niet aan te slepen!![]()
Waarschijnlijk komt ze bij iemand thuis met 3 andere katten waar ze ook naar buiten kan. Ff afwachten hoe het gaat klikken daar, dus als ze wat ouder is, gaan we d'r proberen te introduceren.Mooi werk! (als zal ik d'r wel erg missen dan, denk ik..
)
Wat jouw katje betreft: HARTSTIKKE MOOI WERK!
edit: oh ja, ze heet Stoffel (van de fabeltjeskrant!)