Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yvonnelind schreef:Een vriendin van mij heeft ook een Engelse buldog van 3 maanden... Die kon ze gratis ophalen (ja, fokster hoefde niet te zien waar ze tercht kwam) en die moet de komende jaren 3 nestjes zien te overleven. Overleven ja, want 3 nestjes betekend drie keer onder narcose en een keizersnede. Het hart kan een natuurlijke bevalling niet aan. Voor de bevalling gaat ze terug naar de fokker en als die de pups dan weer heeft verkocht, dan gaat ze weer terug naar die vriendin. Leuk om zo,n dier uit haar vertrouwde omgeving te rukken als ze hoog zwanger is. Tot het eerste nestje moet de pup om het uur in de bench om te rusten en zoveel mogelijk eten, want ze moet vet worden voor de tentoonstelling...
Ze moet elke dag gewassen worden, want ze kan haar eigen gat niet eens schoonhouden en snurkt, hijgt en kwijlt...
Jah, ècht heel leuk zlief en schattig hoor, maar ik vind het een zielig ras. Gelukkig doe jij je best om dat arme beest toch nog een heel leuk leven te geven. Ik hoop dat je je hond niet onder dezelfde achterlijke voorwaarden hebt gehaald als die vriendin van mij. Echt walgelijk, zulke broodfokkers, want geld, dáár draait het om.
.
Toeties schreef:Yvonnelind schreef:Een vriendin van mij heeft ook een Engelse buldog van 3 maanden... Die kon ze gratis ophalen (ja, fokster hoefde niet te zien waar ze tercht kwam) en die moet de komende jaren 3 nestjes zien te overleven. Overleven ja, want 3 nestjes betekend drie keer onder narcose en een keizersnede. Het hart kan een natuurlijke bevalling niet aan. Voor de bevalling gaat ze terug naar de fokker en als die de pups dan weer heeft verkocht, dan gaat ze weer terug naar die vriendin. Leuk om zo,n dier uit haar vertrouwde omgeving te rukken als ze hoog zwanger is. Tot het eerste nestje moet de pup om het uur in de bench om te rusten en zoveel mogelijk eten, want ze moet vet worden voor de tentoonstelling...
Ze moet elke dag gewassen worden, want ze kan haar eigen gat niet eens schoonhouden en snurkt, hijgt en kwijlt...
Jah, ècht heel leuk zlief en schattig hoor, maar ik vind het een zielig ras. Gelukkig doe jij je best om dat arme beest toch nog een heel leuk leven te geven. Ik hoop dat je je hond niet onder dezelfde achterlijke voorwaarden hebt gehaald als die vriendin van mij. Echt walgelijk, zulke broodfokkers, want geld, dáár draait het om.
.
en dat doet ze?!?!
gewoon dat beest........... oooooooooooo *boos*
Iris1702 schreef:Kom ze dan maar eens snel persoonlijk bekijken!! hahaha