vraagje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

somokkele

Re: vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:44

Ik lees dat je morgen met hem naar de hondenschool gaat. Daar kunnen ze je precies vertellen hoe je moet omgaan met bepaalde gedragingen. Maar begin alsjeblieft niet zelf met slipkettingen, halti's, of Gentle Leaders. Bij verkeerd gebruik hebben ze nl helemaal geen effect.
Als je je hond met een lage (oftwel boze) stem roept zal ie zeker niet komen. Waarom naar de baas als hem toch niets leuks te wachten staat. Altijd op een hoge toon, en al moet je een half uur op hem wachten zorg dat je je blije gezicht opzet en hem beloont. In het begin (als ie gek is op voer) met voer of een spelletje (samen).
Suc6!

Moniqueedgar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:54

Hoi
Ik zou ook een cursus gaan volgen is erg leerzaam.
Als je een slipketting gebruikt is het erg belangrijk dat je deze goed gebruikt en omdoet.Dit is afhankelijk van aan welke zijde de hond van je loopt.Als je hem namelijk niet goed omdoet en je zou er een ruk aangeven dan loopt de ketting niet uitzich zelf weer terug en geef je dan nog steeds een rukje dan komt tie steeds strakker te staan.Als je hem echter goed omdoet dan loopt hij naar een correctie direct weer terug en hangt weer losjes.Je kan er een veter doorrijgen als je bang bent dat hij gaat striemen of kale plekjes in de nek krijgt.
Maar volgens mij wordt er ook vaak een tuigje geadviseerd bij een bulldogje.Tis de kunst dat je hond niet voor je uit gaat lopen als hij dat wel doet dan draai jij van hem weg de andere kant op (als je slip gebruikt geef je ook een correctierukje dan)je kijkt de hond niet aan en praat ook niet tegen hem dit hou je net zolang vol tot hij netjes naast of achter je bijft lopen met aandacht voor jou!!Daarom mag je ook niet praten tegen hem want dan heb je aandacht voor hem en het moet net anderom zijn.(dit heet aandachtsoefeningen)Als dit goed gaat begin je met volgen uitgaande dat de hond of links loopt van dan geef je bv het commando fikkie volg en dqan moet je juist veel praten en belonen gaat tie wel weer voor je uit en trekken dan ga je weer de andere kant op geeft een rukje aan de lijn met het commando Beter! Daarna direct weer blonen als het goed gaat.

Het plassen wat hij doet is een onderdanigheidsplasje eigen moet je dat gewoon een beetje negeren.

Veel succes!

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:56

IK zou ook cursus gaan volgen. Daar kunnen ze je echt helpen met al deze dingen. Ga niet in je eentje zitten werken met hulplijnen als kettingen en haltis... Die helpen alleen als je juist zijn afgesteld en de hond er ook iets bij leert. Gewoon omdoen heeft geen nut. Als je hond goed leert luisteren heb je die dingen toch niet nodig...

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:59

wij hebben ook een leren slipketting.. maar zorg er voor dat je hem goed omdoet.. En dat je er goed mee omgaat.. Wij mochten hem wel om bij de cursus..

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 13:59

een slipketting is het einde van de wereld niet hoor Rolleyes

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 14:23

tessyke schreef:
een slipketting is het einde van de wereld niet hoor Rolleyes

Nee, daar heb je gelijk in, maar door verkeerd gebruik kan het of een martelwerktuig worden, of kweek je alleen een zeer gespierde nek. Dus......niet zonder begeleiding gebruiken

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:41

Yep, is net zoals een slof, beter niet gebruiken... Lachen

Utopiatjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 17:46

Wij hebben ook een hond die heel erg trekt bij het wandelen en hadden al veel geprobeerd zoals een slipketting en zo van die dingen maar dat werkte helemaal niet. We hebben dan de raad gekregen om eens een gareel te proberen, gewoon een riem die hem niet tegen houd via zijn hals maar via zijn borst en dit werkt.De hond voelt er zich ook veel beter bij. Hopelijk heb je hier wat aan.

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:35

DenK4ever schreef:
Ik sluit me aan bij james100...

Je (pretty_lover) zegt: tuig probeer ik niet eens hij weet dan he ik kan trekken zonder dat ik er iets van voel.

Maar dat is dus niet waar, hij trekt zichzelf namelijk uit evenwicht en dat vinden ze vaak nog wel vervelender dat dat ze een slibketting om hun nek voelen.
En maakt niet uit of het een lichte of zware hond is, mijn oppas hond (Bordeaux Dog) weegt ook al dik 55 kg...

ik heb een geleend, Tyson gaat liggen en staat niet meer op, dus dat gaat niet lukken heb met de lesgeefster gebelt en ze zij ook een slipketting het meest zou helpen, het is moeilijk te beschrijven hoe hij is, ik weet wel hoe ik met een slipketting om moet gaan hoor. Bloos

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:37

bakstertje schreef:
wij hebben ook een leren slipketting.. maar zorg er voor dat je hem goed omdoet.. En dat je er goed mee omgaat.. Wij mochten hem wel om bij de cursus..

idd ik heb zo soort worst Haha!
ik mag hem ook mee naar cursus Haha!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-06 19:37

las dat je op curcus ging. Dat is de beste oplossing.

Mensen moeten geen dingen zoals tuigen, slipkettings enz. gaan kopen als ze geen verstand hebben hoe je het moet gebruiken.
Bij het gebruik van een slipketting denken mensen ook nou als hij trek dat voeld hij dat die riem heel strak word en dan ophoud met trekken. Dit is helemaal niet waar. De hond gaan de spieren erop zetten en gaat alleen nog maar meer trekken. Een slip ketting gebruik je om een strengere corectie te geven. (dan moeten de mensen ook maar weten hoe je een goede correctie geeft Tong uitsteken )

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:39

Moniqueedgar schreef:
Hoi
Ik zou ook een cursus gaan volgen is erg leerzaam.
Als je een slipketting gebruikt is het erg belangrijk dat je deze goed gebruikt en omdoet.Dit is afhankelijk van aan welke zijde de hond van je loopt.Als je hem namelijk niet goed omdoet en je zou er een ruk aangeven dan loopt de ketting niet uitzich zelf weer terug en geef je dan nog steeds een rukje dan komt tie steeds strakker te staan.Als je hem echter goed omdoet dan loopt hij naar een correctie direct weer terug en hangt weer losjes.Je kan er een veter doorrijgen als je bang bent dat hij gaat striemen of kale plekjes in de nek krijgt.
Maar volgens mij wordt er ook vaak een tuigje geadviseerd bij een bulldogje.Tis de kunst dat je hond niet voor je uit gaat lopen als hij dat wel doet dan draai jij van hem weg de andere kant op (als je slip gebruikt geef je ook een correctierukje dan)je kijkt de hond niet aan en praat ook niet tegen hem dit hou je net zolang vol tot hij netjes naast of achter je bijft lopen met aandacht voor jou!!Daarom mag je ook niet praten tegen hem want dan heb je aandacht voor hem en het moet net anderom zijn.(dit heet aandachtsoefeningen)Als dit goed gaat begin je met volgen uitgaande dat de hond of links loopt van dan geef je bv het commando fikkie volg en dqan moet je juist veel praten en belonen gaat tie wel weer voor je uit en trekken dan ga je weer de andere kant op geeft een rukje aan de lijn met het commando Beter! Daarna direct weer blonen als het goed gaat.

Het plassen wat hij doet is een onderdanigheidsplasje eigen moet je dat gewoon een beetje negeren.

Veel succes!

dat is ook wat ik geleerd heb. ik let er zo ie zo op dat hij terug gaat, het is geen ketting maar meer een worst dus er kan geen vacht tussen komen, het gaat al een stuk beter, hij trekt weinig, en begint beter te luisteren, hb al met die vrouw voor de cursus gebelt en die zegt dat ik dit moet proberen
xx

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-06 19:41

somokkele schreef:
Ik lees dat je morgen met hem naar de hondenschool gaat. Daar kunnen ze je precies vertellen hoe je moet omgaan met bepaalde gedragingen. Maar begin alsjeblieft niet zelf met slipkettingen, halti's, of Gentle Leaders. Bij verkeerd gebruik hebben ze nl helemaal geen effect.
Als je je hond met een lage (oftwel boze) stem roept zal ie zeker niet komen. Waarom naar de baas als hem toch niets leuks te wachten staat. Altijd op een hoge toon, en al moet je een half uur op hem wachten zorg dat je je blije gezicht opzet en hem beloont. In het begin (als ie gek is op voer) met voer of een spelletje (samen).
Suc6!

ik roep hem zoiezo niet boos, altijd op een speelse manier, maar hij vind het leuk om een spelletje te spelen Vork en gaat dus lekker rennen enzo, hij heeft er sinds kort een vriendin bij(mijn broers hond)en ik denk dat ie eenzaam was ze zijn dikke vrienden en tyson luisterd al beter:)