Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tessyke schreef:een slipketting is het einde van de wereld niet hoor
DenK4ever schreef:Ik sluit me aan bij james100...
Je (pretty_lover) zegt: tuig probeer ik niet eens hij weet dan he ik kan trekken zonder dat ik er iets van voel.
Maar dat is dus niet waar, hij trekt zichzelf namelijk uit evenwicht en dat vinden ze vaak nog wel vervelender dat dat ze een slibketting om hun nek voelen.
En maakt niet uit of het een lichte of zware hond is, mijn oppas hond (Bordeaux Dog) weegt ook al dik 55 kg...
bakstertje schreef:wij hebben ook een leren slipketting.. maar zorg er voor dat je hem goed omdoet.. En dat je er goed mee omgaat.. Wij mochten hem wel om bij de cursus..
Moniqueedgar schreef:Hoi
Ik zou ook een cursus gaan volgen is erg leerzaam.
Als je een slipketting gebruikt is het erg belangrijk dat je deze goed gebruikt en omdoet.Dit is afhankelijk van aan welke zijde de hond van je loopt.Als je hem namelijk niet goed omdoet en je zou er een ruk aangeven dan loopt de ketting niet uitzich zelf weer terug en geef je dan nog steeds een rukje dan komt tie steeds strakker te staan.Als je hem echter goed omdoet dan loopt hij naar een correctie direct weer terug en hangt weer losjes.Je kan er een veter doorrijgen als je bang bent dat hij gaat striemen of kale plekjes in de nek krijgt.
Maar volgens mij wordt er ook vaak een tuigje geadviseerd bij een bulldogje.Tis de kunst dat je hond niet voor je uit gaat lopen als hij dat wel doet dan draai jij van hem weg de andere kant op (als je slip gebruikt geef je ook een correctierukje dan)je kijkt de hond niet aan en praat ook niet tegen hem dit hou je net zolang vol tot hij netjes naast of achter je bijft lopen met aandacht voor jou!!Daarom mag je ook niet praten tegen hem want dan heb je aandacht voor hem en het moet net anderom zijn.(dit heet aandachtsoefeningen)Als dit goed gaat begin je met volgen uitgaande dat de hond of links loopt van dan geef je bv het commando fikkie volg en dqan moet je juist veel praten en belonen gaat tie wel weer voor je uit en trekken dan ga je weer de andere kant op geeft een rukje aan de lijn met het commando Beter! Daarna direct weer blonen als het goed gaat.
Het plassen wat hij doet is een onderdanigheidsplasje eigen moet je dat gewoon een beetje negeren.
Veel succes!
somokkele schreef:Ik lees dat je morgen met hem naar de hondenschool gaat. Daar kunnen ze je precies vertellen hoe je moet omgaan met bepaalde gedragingen. Maar begin alsjeblieft niet zelf met slipkettingen, halti's, of Gentle Leaders. Bij verkeerd gebruik hebben ze nl helemaal geen effect.
Als je je hond met een lage (oftwel boze) stem roept zal ie zeker niet komen. Waarom naar de baas als hem toch niets leuks te wachten staat. Altijd op een hoge toon, en al moet je een half uur op hem wachten zorg dat je je blije gezicht opzet en hem beloont. In het begin (als ie gek is op voer) met voer of een spelletje (samen).
Suc6!