Honden rennen steeds van het erf ...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

robincera

Re: Honden rennen steeds van het erf ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:43

Billy schreef:
Maar misschien kun je ze naar het asiel brengen? Ben je van de problemen af, en krijgen de hondjes bazen die wel met hun honden bezig willen zijn Knipoog
Dat is nl wat de hondjes verdienen... een baas die lekker met ze bezig is Ja

jezus waar slaat dát dan op? Bloos!
sorry hoor maar je wilt niet weten hoeveel aandacht ze krijgen, we liggen hier soms met de hele familie op de grond ze te knuffelen en die honden betekenen alles voor ons alleen dit is gewoon een minpunt.
jij gaat echt te ver

weetje laat ook maar als het zo moet.
ik vraag om advies niet om afkrakend commentaar
Laatst bijgewerkt door robincera op 14-08-06 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:44

RobinCera schreef:
Billy schreef:
Maar misschien kun je ze naar het asiel brengen? Ben je van de problemen af, en krijgen de hondjes bazen die wel met hun honden bezig willen zijn Knipoog
Dat is nl wat de hondjes verdienen... een baas die lekker met ze bezig is Ja

jezus waar slaat dát dan op? Bloos!
sorry hoor maar je wilt niet weten hoeveel aandacht ze krijgen, we liggen hier soms met de hele familie op de grond ze te knuffelen en die honden betekenen alles voor ons alleen dit is gewoon een minpunt.
jullie gaan echt te ver

jullie?

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:46

ja die Billy dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:47

Kan het hier wat vriendelijker?

Billy en baroen.
Dat je een mening hebt is niet erg, maar deze mening kan heel anders gebracht worden.
Wat dacht je van opbouwend ipv zo aanvallend?
Heeft weinig effect op deze manier, als een topic met een pokke sfeer, dat is het enige effect.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:48

Knuffelen hebben ze niks aan als ze onder een auto of scooter komen.
Je had ze gewoon van jongs af aan op moeten voeden, leren wat wel en niet mag, dat had een hoop irritatie gescheeld. En heel eerlijk gezegd hebben honden daar meer aan dan aan knuffels, hoewel die er ook bijhoren.
Ik heb zelf 4 honden, ze weten allemaal dat als ik hier roep, dat ze moeten komen, dat is het belangrijkste wat er is.
Om dit soort situaties te voorkomen en voor hun eigen veiligheid.
En ik ben blij dat je nu boos bent, misschien ga je dan er echt wat aan doen ipv een schrikdraadje of zo, want dat is echt niet afdoende.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:50

Billy schreef:
Knuffelen hebben ze niks aan als ze onder een auto of scooter komen.
Je had ze gewoon van jongs af aan op moeten voeden, leren wat wel en niet mag, dat had een hoop irritatie gescheeld. En heel eerlijk gezegd hebben honden daar meer aan dan aan knuffels, hoewel die er ook bijhoren.
Ik heb zelf 4 honden, ze weten allemaal dat als ik hier roep, dat ze moeten komen, dat is het belangrijkste wat er is.
Om dit soort situaties te voorkomen en voor hun eigen veiligheid.
En ik ben blij dat je nu boos bent, misschien ga je dan er echt wat aan doen ipv een schrikdraadje of zo, want dat is echt niet afdoende.

ik ben niet boos, ik ben gewoon verbaasd dat je zóiets durft te zeggen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:50

runningkawa schreef:
Kan het hier wat vriendelijker?

Billy en baroen.
Dat je een mening hebt is niet erg, maar deze mening kan heel anders gebracht worden.
Wat dacht je van opbouwend ipv zo aanvallend?
Heeft weinig effect op deze manier, als een topic met een pokke sfeer.

Het antwoord van TS op mijn vraag of ze ze niet gewoon had moeten opvoeden was wel gewoon?
Dat is het enige wat TS blijkbaar niet voor haar honden wenst te doen, want dat wordt gelijk als triest van tafel geveegd.
Maar ik ben wel weg uit dit topic, ik hoop datde honden een lang en gelukkig leven hebben...

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-06 13:51

ja dat zullen ze zeker hebben.

en we hebben ze dus opgevoed.
Alle honden hebben zo hun kuuren en deze toevallig het wegrennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:54

Ik vraag niemand hier weg te blijven uit dit topic.
Maar wel om een andere manier van reageren, zo wordt het topic gewoon ongezellig, terwijl er juist goede tips gegeven kunnen worden.

MegChicken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:57

jammer dat er zo gereageerd word.
maar ik hoop dat je een diervriendelijke oplossing vind waardoor ze dit niet meer doen Lachen
ben je al met iets begonnen ?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:01

runningkawa schreef:
Ik vraag niemand hier weg te blijven uit dit topic.
Maar wel om een andere manier van reageren, zo wordt het topic gewoon ongezellig, terwijl er juist goede tips gegeven kunnen worden.

als ik een bepaalde mentaliteit niet oke vind, en die bah noem? mag dat niet meer?

ik geef toch mijn mening en idee over wat ze kan doen? trainen, op curcus, de TS zelf reageert hier niet op, of reageert alleen dat ik het daar niet over moet hebben..
als de TS alleen maar wil horen wat ze zelf wil, dan had ze dat maar in de titel moeten zetten, dan had ik het topic wel overgeslagen.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:02

Onze hond luistert op 5 meter afstand ook nog wel, maar als hij met een klotevaart de deur uitrent ergens achteraan, dan luistert hij niet hoor.. Dat is het verschil tussen in een straat wonen of buiten (op het platteland)

En wij hebben onze hond trouwens niet vanaf pup.

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:08

RobinCera schreef:
1. we hebben ze getraind, binnen doen ze alles braaf: zit, af, hier, blijf, foei enz.
alleen buiten breekt de hel los. als de ene aan de riem zit en die ander loopt net iets te ver en je roept: HIER. dan komt ie. Alleen als ze met zn tweeën gewoon merken dat ze de kans hebben, nemen ze die.
2. zij zien blijkbaar wél dat het gewoon wanhopig is en dat er geen andere oplossingen zijn, en dat we ze heus wel getraind hebben en ook straffen en belonen. de wanhopigheid was zelfs zo erg dat mn moeder Martin Gaus om tips heeft gevraagd.
3. nóg meer doelloze ritjes met de auto in het weiland, rennend door de brandnetels, rug openhalende prikkeldraad toeren zijn we gewoon zat. Dus die energie begint een beetje op te raken. het is gewoon wel goed geweest en er moeten andere maatregelen komen

Ok en denk nu eens vanuit de hond: waarom zou ie het NIET doen. Als jij moet kiezen tussen in een hok gaan of in de modder rollen, wat zou jij doen? Najagen van fietsers is nu eenmaal ook erg leuk.
Ik zou gewoon helemaal op nieuw beginnen. Hok moet leuk worden (bijv. een kong? ik zou ze dan wel scheidden in het hok) en één voor één in het hok zetten. Verder het najagen van fietsers kun je afleren door te leren dat het niet najagen van fietsers (dus bijvoorbeeld naast jou blijven zitten) iets heel lekkers op levert. Dit trainen zou ik dus ook allemaal apart van elkaar doen. Met zijn 2en staan ze sterker en voelen ze zich sterker dus zullen ze ook sneller kattekwaad uithalen.
Verder lijkt het me ook wel handig om op cursus te gaan, liefst apart van elkaar.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:17

Gezellig hier, maar goed. Je geeft aan dat de honden het eigenlijk al van pup af aan doen. Helaas heb je er om wat voor reden toen geen werk van gemaakt om het direkt aan te pakken. Zijn de honden alleen buiten als er ook mensen buiten zijn? Of zijn ze ook buiten als jullie binnen zijn?
Het er opvoedkundig uitkrijgen is erg lastig omdat ze het al van pup af aan als soort gewoonte hebben. Dat ze nu sinds kort het land in rennen kan wel duiden op verveling. Wat betreft je erfafscheiding zou ik inderdaad schrikdraad eromheen zetten. Dan hoeven ze geen halsband om met stroomdingen e.d. en als ze met hun poten tegen het draad aanlopen is de boodschap ook duidelijk. Meestal blijft een hond daarna echt wel weg bij het draad. Doe je verder nog iets met de honden? Training o.i.d.? Denk aan behendigheid en dat soort dingen. Dan ben je lekker bezig met je hond en gaan ze vaak minder andere dingen verzinnen om lol te hebben. Het rennen door het land doen ze nog niet zo lang en wanneer dit voort komt uit verveling zou je het met andere bezigheden weer kwijt kunnen raken. Ik zeg hiermee niet dat je de honden te weinig aandacht geeft, maar misschien wel te weinig uitdaging waardoor ze dit soort dingen gaan verzinnen. Honden worden nog het meest moe wanneer ze hun hersens moeten gebruiken, dit doe je dus bijvoorbeeld tijdens het aanleren van doggydance oefeningen, behendigheidstoestellen en noem maar op. Misschien heb je er wat aan.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:20

Poohbeer schreef:
Gezellig hier, maar goed. Je geeft aan dat de honden het eigenlijk al van pup af aan doen. Helaas heb je er om wat voor reden toen geen werk van gemaakt om het direkt aan te pakken. Zijn de honden alleen buiten als er ook mensen buiten zijn? Of zijn ze ook buiten als jullie binnen zijn?
Het er opvoedkundig uitkrijgen is erg lastig omdat ze het al van pup af aan als soort gewoonte hebben. Dat ze nu sinds kort het land in rennen kan wel duiden op verveling. Wat betreft je erfafscheiding zou ik inderdaad schrikdraad eromheen zetten. Dan hoeven ze geen halsband om met stroomdingen e.d. en als ze met hun poten tegen het draad aanlopen is de boodschap ook duidelijk. Meestal blijft een hond daarna echt wel weg bij het draad. Doe je verder nog iets met de honden? Training o.i.d.? Denk aan behendigheid en dat soort dingen. Dan ben je lekker bezig met je hond en gaan ze vaak minder andere dingen verzinnen om lol te hebben. Het rennen door het land doen ze nog niet zo lang en wanneer dit voort komt uit verveling zou je het met andere bezigheden weer kwijt kunnen raken. Ik zeg hiermee niet dat je de honden te weinig aandacht geeft, maar misschien wel te weinig uitdaging waardoor ze dit soort dingen gaan verzinnen. Honden worden nog het meest moe wanneer ze hun hersens moeten gebruiken, dit doe je dus bijvoorbeeld tijdens het aanleren van doggydance oefeningen, behendigheidstoestellen en noem maar op. Misschien heb je er wat aan.

Hier heb ik niets meer aan toe te voegen! OK dan!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:20

RobinCera schreef:
ja dat zullen ze zeker hebben.

en we hebben ze dus opgevoed.
Alle honden hebben zo hun kuuren en deze toevallig het wegrennen.

Ik vind het heel jammer dat je je zo aangevallen lijkt te voelen.
Ja, je hebt tijd gestoken in het opvoeden van je honden, alleen heeft dit tot nu toe nog niet helemaal het gewenste resultaat gehad en je honden vertonen dus nog altijd ongewenst gedrag. Dat betekent dat je opvoeding nog niet helemaal gelukt is en dat er nog meer moet gaan gebeuren.
Dat is geen verwijt, maar wel een feit. Dat alle honden zo hun kuren hebben vind ik een slap excuus. Ik heb 3 honden die perfect luisteren en ik heb daarnaast 1 herplaatser die ik nu een jaar heb en die nog altijd niet naar mijn zin luistert. Hoewel ik dus best wel tijd heb gestoken in de (her)opvoeding van dat beestje, zal je mij niet horen beweren dat deze hond is opgevoed. Nee, ook die hond neemt de kuierlatten als ze de kans krijgt. Maar omdat ook wij langs een fietsroute wonen, ga ik het risico dat er hier een fietser z'n nek breekt over mijn hond gewoon niet nemen. Dus zorg ik dat ze de kans niet krijgt om weg te lopen. Zeker omdat iedere keer dat ze de kans zou krijgen om de hort op te gaan, voor haar weer een succeservaring is, die nou niet bepaald bijdraagt aan het afleren van dit gedrag. Dus krijgt ze haar beweging naast de fiets of aan een lange lijn. En ondertusen werken we gewoon verder aan haar opvoeding. En dat is helemaal geen vies woord ofzo.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:41

Gewoontegedrag bij een hond is moeilijk te doorbreken. Zeker als ze al een aantal x succes hebben gehad en het ze wat heeft opgeleverd.
Ik zou een hek (of dat nou met schrik is of gewoon hek) om het erf heen zetten en tegelijkertijd gaan trainen. Door het hek te plaatsen voorkom je dat ze het gedrag kunnen herhalen. Door vervolgens het bij de baas komen te trainen (en plaatstraining, hond mag bijv tot een meter van het hek komen) zal de hond straks ook zonder hek op het erf blijven. Waak ervoor dat je in het begin de honden niet LOPEND over de scheiding mee neemt. Ze mogen onder geen beding lopend het erf af (uitlaten, eerst een stukje met de auto misschien). Totdat bevestigd is waar ze wel en niet mogen komen. Daarna mogen ze alleen AAN DE RIEM met de baas het erf af. Zorg dat er een duidelijk onderscheidt is voor de honden.

Daarnaast is het een fabeltje dat als je een hond iets leert, deze het gevraagde gedrag overal vertoont!! Dit kan zeer plaatsgebonden zijn. Een hond die in huis komt hoeft dit buiten niet te doen. Buiten moet die oefening weer opnieuw bevestigd en aangeleerd worden. ZO hebben wij op de hondenschool honden die het in de les perfect doen, maar thuis kennen ze het commando hier niet eens.

Probeer de honden ook echt onderaan de roedel te plaatsen. Dus niet knuffelen zonder reden, als laatste eten, niet op de bank/bed. Duidelijkheid voor de honden.

Als ze toch nog een keer wegrennen. Ga niet achter ze aan rennen, schreeuwen roepen. Het heeft geen nut. Ze hebben een sterkere prikkel en horen de baas als niet meer als gefluister in een storm. Wacht tot ze terugkomen. Noem ze bij hun naam, zet je liefste glimlach op en beloon ze omdat ze uiteindelijk toch bij je gekomen zijn (hoe boos je ook bent laat het niet merken). Roep de honden niet alleen maar wanneer ze hun hok in moeten, maar ook regelmatig tussendoor en ga een spelletje met ze spelen.
Roep ze bij je, zet ze in hun hok en laat ze na 5 seconden weer lekker naar buiten. ZOrg ervoor dat hun hok/plaats of mand fijn wordt om te verblijven.

Ik hoop dat het verhaal niet al te chaotisch is geworden. Maar het grootste gedeelte os toch een kwestie van training. Succes

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:46

somokkele schreef:
Gewoontegedrag bij een hond is moeilijk te doorbreken. Zeker als ze al een aantal x succes hebben gehad en het ze wat heeft opgeleverd.
Ik zou een hek (of dat nou met schrik is of gewoon hek) om het erf heen zetten en tegelijkertijd gaan trainen. Door het hek te plaatsen voorkom je dat ze het gedrag kunnen herhalen. Door vervolgens het bij de baas komen te trainen (en plaatstraining, hond mag bijv tot een meter van het hek komen) zal de hond straks ook zonder hek op het erf blijven. Waak ervoor dat je in het begin de honden niet LOPEND over de scheiding mee neemt. Ze mogen onder geen beding lopend het erf af (uitlaten, eerst een stukje met de auto misschien). Totdat bevestigd is waar ze wel en niet mogen komen. Daarna mogen ze alleen AAN DE RIEM met de baas het erf af. Zorg dat er een duidelijk onderscheidt is voor de honden.

Daarnaast is het een fabeltje dat als je een hond iets leert, deze het gevraagde gedrag overal vertoont!! Dit kan zeer plaatsgebonden zijn. Een hond die in huis komt hoeft dit buiten niet te doen. Buiten moet die oefening weer opnieuw bevestigd en aangeleerd worden. ZO hebben wij op de hondenschool honden die het in de les perfect doen, maar thuis kennen ze het commando hier niet eens.

Probeer de honden ook echt onderaan de roedel te plaatsen. Dus niet knuffelen zonder reden, als laatste eten, niet op de bank/bed. Duidelijkheid voor de honden.

Als ze toch nog een keer wegrennen. Ga niet achter ze aan rennen, schreeuwen roepen. Het heeft geen nut. Ze hebben een sterkere prikkel en horen de baas als niet meer als gefluister in een storm. Wacht tot ze terugkomen. Noem ze bij hun naam, zet je liefste glimlach op en beloon ze omdat ze uiteindelijk toch bij je gekomen zijn (hoe boos je ook bent laat het niet merken). Roep de honden niet alleen maar wanneer ze hun hok in moeten, maar ook regelmatig tussendoor en ga een spelletje met ze spelen.
Roep ze bij je, zet ze in hun hok en laat ze na 5 seconden weer lekker naar buiten. ZOrg ervoor dat hun hok/plaats of mand fijn wordt om te verblijven.

Ik hoop dat het verhaal niet al te chaotisch is geworden. Maar het grootste gedeelte os toch een kwestie van training. Succes

Misschien wat aanvulling;
een hond vertoond idd niet overal hetzelfde gedrag als hij het op 1 plek heeft aangeleerd. Maar door de hond op verschillende plaatsen dezelfde dingen te leren zal hij de opdrachten gaan generaliseren en dus beter uitvoeren op verschillende plaatsen. Je zult ook merken dat hij tegen de tijd dat je op b.v. plek 3 dezelfde oefening aan gaat leren als je op plek 1 en 2 deed dat hij steeds sneller door heeft welke oefening je bedoeld en zal hij deze eerder op gaan volgen. Zodoende zal de hond op bij wijze van plek 10 of 11 in 1 keer de oefening uit voeren die je hem wilt leren en is een zit voortaan in 1 keer een zit, waar je ook bent.

Als de hond wegrent en hij komt uiteindelijk terug mag je hem best vertellen dat je boos bent. Wat niet slim is om wanneer de hond terug komt b.v. het commando hier te roepen en hem dan te straffen. Beloon hem dan dat hij bij je komt omdat jij " hier" hebt geroepen.

Oprtalj, luisteren jouw honden (2 van de 3 dan) altijd onder alle omstandigheden? Nooit een misstap??
Ben je altijd alles voor als ze iets van plan zijn wat niet "hoort"?? En hoe train je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:55

heb je wel puppycursus gedaan?
onze pup van nog niet eens een jaar oud kan ook buiten overal los mee naartoe, en dat terwijl ze behoorlijk speels is en naar bijna niemand luistert! dus gewoon een kwestie van opvoeden en consequent zijn!
die van ons gaat ook wel eens mee naar stal maar ze weet presies waar ze wel en niet mag komen, zoals de bak is verboden terein net als het weiland, gaat ze ergens onder een draadje door dan is het foute boel!

en niet straffen als ze buiten naar je toekomen he! beloon ze juist!
en niet heel boos ''HIERRRRRRR'' gaan roepen, zou jij graag naar iemand toegaan die boos klinkt? of juist naar iemand die je speels en vrolijk roept?
en beloon ze zodra ze komen, rennen ze de verkeerde kant uit dan roep je ze terug op een boze toon, komen ze dan ben je weer aardig!!

gewoon opvoeden die beesten dus! het is nooit te laat om ze dingen te leren, maar dingen afleren gaat een stuk moeilijker!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:57

Wij zitten aan een 80-km weg, dus toen onze hond nog jong was, hadden we bij de 3 m brede oprit een stroomdraadje (onder stroom ja). Ze weet nu donders goed dat ze niet de oprit af mag, en ze doet het ook niet.

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:16

Poohbeer schreef:
somokkele schreef:

Misschien wat aanvulling;
een hond vertoond idd niet overal hetzelfde gedrag als hij het op 1 plek heeft aangeleerd. Maar door de hond op verschillende plaatsen dezelfde dingen te leren zal hij de opdrachten gaan generaliseren en dus beter uitvoeren op verschillende plaatsen. Je zult ook merken dat hij tegen de tijd dat je op b.v. plek 3 dezelfde oefening aan gaat leren als je op plek 1 en 2 deed dat hij steeds sneller door heeft welke oefening je bedoeld en zal hij deze eerder op gaan volgen. Zodoende zal de hond op bij wijze van plek 10 of 11 in 1 keer de oefening uit voeren die je hem wilt leren en is een zit voortaan in 1 keer een zit, waar je ook bent.

Als de hond wegrent en hij komt uiteindelijk terug mag je hem best vertellen dat je boos bent. Wat niet slim is om wanneer de hond terug komt b.v. het commando hier te roepen en hem dan te straffen. Beloon hem dan dat hij bij je komt omdat jij " hier" hebt geroepen.

Oprtalj, luisteren jouw honden (2 van de 3 dan) altijd onder alle omstandigheden? Nooit een misstap??
Ben je altijd alles voor als ze iets van plan zijn wat niet "hoort"?? En hoe train je?

Pff bedankt hihi, ik sla alsnog weer stappen over, maar dit maakt het verhaal compleet!

Een hond die luistert onder allle omstandigheden is een unicum. Het is en blijft een dier. Mijn hond luistert echt heel goed, maar schiet ze in de stress (bijv met onweer in haar geval) dan hoort en ziet ze niks meer, wordt ze blind en kan geen prikkels meer opnemen. Ze luistert dan niet, niet omdat ze dit niet wil, maar omdat ze dit niet kan! Komt ze een haas tegen (en ik heb hem niet eerder gezien, want meestal ben ik het voor) gaat ze erachteraan. Tja, dan laat ik haar lopen totdat ik zie (leer je hond kennen) dat ze weer voor rede vatbaar is (prikkel is weg). Er kan altijd wat gebeuren waardoor een hond niet meer luistert, hetzij door stress, hetzij door een ijzersterke prikkel. Voor elke hond kan dit weer anders zijn. Maar de eerste hond die zich als een Robot gedraagt moet nog geboren worden denk ik (ok behalve AIBO dan Knipoog )
Het zijn en blijven dieren, die voor een groot gedeelte uit instinct reageren.

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:29

somokkele schreef:
Pff bedankt hihi, ik sla alsnog weer stappen over, maar dit maakt het verhaal compleet!

Een hond die luistert onder allle omstandigheden is een unicum. Het is en blijft een dier. Mijn hond luistert echt heel goed, maar schiet ze in de stress (bijv met onweer in haar geval) dan hoort en ziet ze niks meer, wordt ze blind en kan geen prikkels meer opnemen. Ze luistert dan niet, niet omdat ze dit niet wil, maar omdat ze dit niet kan! Komt ze een haas tegen (en ik heb hem niet eerder gezien, want meestal ben ik het voor) gaat ze erachteraan. Tja, dan laat ik haar lopen totdat ik zie (leer je hond kennen) dat ze weer voor rede vatbaar is (prikkel is weg). Er kan altijd wat gebeuren waardoor een hond niet meer luistert, hetzij door stress, hetzij door een ijzersterke prikkel. Voor elke hond kan dit weer anders zijn. Maar de eerste hond die zich als een Robot gedraagt moet nog geboren worden denk ik (ok behalve AIBO dan Knipoog )
Het zijn en blijven dieren, die voor een groot gedeelte uit instinct reageren.

Zeker, die van mij luisteren ook super, maar het blijven dieren hoor. En dat mag ook, perfect luisteren en altijd netjes naast je lopen zou misschien wel saai worden Haha!
Daarom vind ik het zo knap van Oprtalj dat hij/ zij (sorry, heb niet gecheckt in je profiel) 3 perfect luisterende honden heeft, waarvan bij nummer 3 wordt voorkomen dat hij de fout in kan gaan.
Ook ik mis weleens een konijn ofzo, of ben niet op tijd met Nee zeggen voordat een van de heren een vieze sloot in duikt. Maar goed, misschien is dat een kwestie van baastraining ipv hondentraining Clown

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:34

wij hebben hier 6 honden waarvan 4 jachthonden,en geloof me niets leukers als fietsers...

maar de simpelste oplossing hier,was een hek om je eigen terrein te zetten,kunnen ze achter het hek alsnog een stukje meerennen,maar niet zomaar weilanden in of fietspaden op kunnen rennen ,dat is en blijft toch terrein van een ander...en een eigen verantwoordelijkhed om je dieren bij je te houden.

lijkt me wel zo netjes je dier op je eigen grond te houden Lachen

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:10

Is het inderdaad niet gewoon een optie om een hek te plaatsen?

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 18:48

Poohbeer schreef:

Ik heb dus 3 honden waarvan ik hier beweer dat ze perfect luisteren en daarnaast nog 1 die dat niet doet. Het zijn dus in totaal 4 honden. Knipoog
Ik gebruik het woord perfect voor deze 3 honden eigenlijk vooral om het contrast aan te geven met die ene die niet luistert. Wel luisteren deze 3 honden gewoon erg goed. Maar nee, het zijn geen robotjes. Het is echter wel zo dat ik hun zwakke punten ken en door daar op in te spelen de situaties waarin het mis zou kunnen gaan weet te voorkomen. Ik kan me dan ook de tijd niet heugen waarin er iets mis is gegaan.