Wie heeft er een hond wat is het ras en ze karakter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IVfotos

Re: Wie heeft er een hond wat is het ras en ze karakter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 07:55

ik heb een jr scooby.

is ontzettend lief maar wel erg aanhanklelijk.
soms een tikkeltje jaloers.
maar ik zou niet meer zonder haar kunnen

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:06

Wij hebben 3 honden; 2 Nederlandse Schapendoesjes een zwarte en een zwart bonte en 1 Dandie Dinmont Terrier. Elk jaar hebben we een nestje schapendoesjes; alles gefokt via Vereniging de Nederlandse Schapendoes. Zijn alledrie zeer sociale kindvriendelijke honden; maar dat moet ook wel want ik heb 4 kinderen. Foto's volgen nog.

Groetjes

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:07

ik heb een langharige chihuahua
Afbeelding

Afbeelding

hij is erg aanhankelijk en vind bijna iedreen aardig en is altijd enthousiast tege alles en iedereen. Soms beetje lastig want hij denkt dat iedereen hem ook leuk vind.

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:37

ik heb een kruising tussen een schotse terrier en een west highland wite terrier Lachen en ze eet rakker Haha!
ze heeft best een aanhankelijk karakter,maar ook heel lief waaks en speels.ze is nu 14 en maar hopen dat ze nog een aantal jaartjes mee gaat !!! Lachen

Duppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:38

foto's in mijn profiel trouwens Lachen

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 19:05

Ik heb een hollandse schapendoes, Ydayka van de Olde Grise. We noemen d'r gewoon Dayka of happie, omdat ze overal in hapt. Ze is ontigelijk aanhankelijk en volgt je de hele dag. Ze is bang in het donker en slaapt het liefst bij mij in bed.
Ze is 2 jaar oud en we hebben d'r al van pup af aan.

Afbeelding
Afbeelding

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:39

Hier nog een hondeneigenaar:

Meet Pierre...zwarte labrador met een beetje wit her en der. In juni 2 jaar oud geworden, gedraagd echt nog als een jonge hond als hij vrij is. Houd enorm van spelen en rennen en is supersnel.
Ongelovelijke energiek dier! heeft een bijzondere baan bij ons: geleidehond.
Ook wel een beetje geval apart...hij hield niet van water, durfde niet te zwemmen, mensen lachtte hem uit!(we hebben geoefend in die warme weken en is nu een ware waterrat)

Afbeelding

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:41

Ik heb twee witjes, een wit boxerkind en een wiie Am bulldog. Mijn boxer is lekker onstuimig en springerig enthousiast en mijn bulletje is lekker lui en kroelerig.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:44

Wij hebben een 5 maanden oude vuilnisbakje!

Hij is een kruising tussen een golden retriever x labrador x boerenfox x spaniel

Hij zit momenteel een beetje in een identiteitscrisis, hij weet niet op welk van deze rassen hij nou moet gaan lijken, hij heeft van alles wat! Haha!

ELINEXTIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 21:47

Naam : charly
Ras : Mechelse herder
Leeftijd : 4 jaar.
Karakter : Enorm eigenwijs, lief, niet luisteren,veel eten,knuffel.

Afbeelding
Dit is m'n gestoorde,liefe hondje Haha! Haar koppie is daar half grijs, komt door de fotocamera die heel oud is Bloos

luna1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:04

hier nog een trotse hondenbezitter.
diva,spaanse bulldog,van ong. 9 maanden.
we hebben haar nu bijna 4 maanden ze is mishandelt.
heeft al veel meegemaakt maar zoals een bulldog betaamt enorm eenkennig en trouw aan haar eigenaren.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 14:43

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 15:43

@ Sharmila: Wat een superleuk hondje!

Ikzelf heb twee honden:
Als eerste Troy. Ze is nu 7 jaar oud en een echt muts Knipoog. Het is een schat van een beest, maar echt overal bang voor Clown (Nu noem ik bijvoorbeeld even de bellenblaas, nog maar niet te beginnen over vuurwerk) Aan de andere kant kan ze soms weer overenthousiast doen. Dit als we naar het strand gaan of als ze haar vriendje Bart ziet Knipoog.
Ondanks al haar gebreken is iedereen bij ons in huis dol op haar.
Afbeelding

Dan hebben we nog Bobbie (5 jaar), een echt lummel/druktemaker. Bobbie is een slijmbal eerste klas. Hij wil de hele dag aandacht. Buiten is hij soms wat irritant en ontzettend druk, maar het is echt een schatje Lachen. bobbie is een hollandse smous... (Gewoon een gaar ras dus Knipoog )
Afbeelding
Zijn favoriete houding Pling

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:01

2 border Collie's, voor ons de liefste honden van de wereld (hebben ook 4 katten en paarden), ik vind ze heel sociaal en rustig, Clown

als iemand mij dat 5 jaar geleden had gezegd, had ik ze waarschijnlijk uitgelachen, ik had ook dat idee van hyperaktieve neurootjes,
die minstens 5 uur per dag bewegen moeten.....

zijn die van ons echt niet, ondanks dat het alletwee honden met een naar verleden zijn, en bij eentje kan ik me voorstellen dat dat toeval is,
maar bij 2, (is misschien wel van voordeel dat we op een boerderij wonen,
en mensen vinden dat ik zelf veel rust uitstraal, dat maakt denk ik ook wel wat uit)

als er ooit nog een nieuwe, of er nog een bijkomt, ook weer een BC, ben nu een heel erg overtuigde fan van dit ras

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:06

Een shi-tzu:
Ze heet Moh. Ze is ontzettend lief naar mensen toe, en normaal gesproken ook naar honden. Maar als ze op de bank ligt bij je, en er komt een andere hond om aandacht vragen, dan laat ze die wel merken dat ze niet haar aandacht wil delen... Duivel
Een kruising windhond/herder?:
Wolf. Hij is nu 11 jaar oud, en komt uit het asiel. Toen hij eerst kwam, beet hij naar alles wat los of vast staat. Hij stond op het punt om ingeslapen te worden, en opeens sloeg zijn karakter om. Hij is nu echt een duffe doos, die om alles blaft, maar wel graag geknuffeld wil worden.
Een golden retriever:
Lasse. Tja, niet veel over te zeggen, maar hij is gewoon zoals elke andere golden. Lief, meegaand, en makkelijk met andere dieren. Hij is wel aartslui, maar als je even aandacht vraagt met wat brokjes, dan komt het helemaal goed Knipoog
Een Barzoi:
Chava. Ook wel een russische winhond. Een troela. Het ene moment wil ze aandacht, en het andere moment gromt ze als je haar aait. Ze komt uit een pension waar ze gedumpt is. Althans haar moeder, maar die kreeg dus puppen in dat pension. En zodoende kwamen we bij haar.
Zo, dat waren die van mij.
Groejtes, mij

ASsi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:09

Ik heb een boxer.. Dr karakter is heel leuk Haha!
Ze is heel lief, speels grappig en een beetje lomp soms..
Ze is vooral heel lief en voorzichtig met kleine kinderen en pups. Ik vind er vooral zo leuk omdat ze me altijd probeert op te vrolijken en ze wil eigenlijk altijd spelen.. Vooral als ik net ff probeer te slapen ofzo Knipoog .. Hahaha krijg ik ineens een bot op me hoofd gelegd Clown

Enige nadeel is dat ze van die kleine keffende honden niet kan uitstaan Boos! .. is overigens nog nooit mis gegaan ofzo. ze is gewoon een beetje dominant

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 17:11

labrador 9 maanden.. zwart..
knuffelbaar,speels,lomp, doet alles voor eten..
vreetzak.. en een lieverd Lachen

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 22:49

Rottweiler van 1,5 jaar.
Heel lief, speels, lomp af en toe, druk, onderdanig, ontzettend lief naar alle beesten(kat,konijn allemaal geen probleem daar speelt ie mee) en mensen, alles en iedereen is leuk.

West highland terrier van 14 jaar
Erg dominant naar andere honden, blaft bij elk geluidje, verder wel erg lief, en dement

Foto's van mijn hondjes in mijn profiel

Kaarim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-06 23:00

3 Nederlandse Schapendoezen;

- Does (Frits Does van Henkorseck), bijna 12 jaar, hele vriendelijke hond zowel naar mensen als naar andere hond, zwart met een wit kefje (beetje ouderdoms grijs eromheen) heel erg plezierig in de omgang, rent nog als een 6jarige, luistert alsie daar zin in heeft, echt een lief watje Haha!

- Kees (Elfje Kees van Beauyill), blauwbont, bijna 4jaar, luistert hartstikke goed alleen af en toe een tikkeltje eigenwijs! (bezig met g&g2 training, hopelijk binnekort examen) kei in behendigheid; veel wedstrijden (en bekers:P), goeie werkhond dus, pittig karakter, heel mensvriendelijk, dekreu bij de schapendoezen, superhondje!! Haha!

- Pol (Löbbes XSMIR), nu nog zwart/wit wordt veel donkerder -> blauwbont, 4 en een halve maand, zoontje van kees, sloopt op het moment alles wat maar kan Tong uitsteken, ook pittig beestje, sociaal hondje, leert heel snel, wilt graag voor je werken, zodra hij oud genoeg is starten met behendigheid!!! (nieuwe superster Tong uitsteken), toch beetje eigenwijs, nu al een geweldig hondje!! Haha!

* we hebben ze alledrie gekregen toen ze puppies waren
* ze zijn erg aan elkaar gehecht
* echt toppertjes!!

Hier heeft dus een trouwe Schapendoezenfan gesproken Bloos Pling

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 00:30

haaha wat een schapendoezen hier Haha!

wij hebben er ook een, guus, een reutje van acht jaar nou ..
Ja wat zal ik zeggen, hij is soms erg 'aanwezig', maar verder wel gehoorzaam.
Hij komt soms behoorlijk macho tegen andere honden, maar als het er dan op aankomt loopt meneer snel weg Clown
Ja en met mensen is hij soms wat te enthousiast maar er zit zeker geen kwaad bij ..

Afbeelding.
Afbeelding

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:25

naam dieszel v power..
is een teefje..
kruising tussen een engelsbulldogX ?????
moeder heeft een foutje gehad..
is nu 8 maanden..

karakter.
lief kan soms echt heel goed luisteren..
rustig in huis en slaap het liefds de hele dag..
en gaat helemaal uit haar dak in het bos hahaha..

AfbeeldingAfbeelding

Clown gr bentuh

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 12:38

Meet Sjuultje:

Afbeelding

Sjuultje is een Black and Tan Jack Russell teefje van bijna 1 1/2 jaar oud.
Een schat van een diertje, super-slim en in voor alles.
Grote bemoeial die vindt dat de vlonder en het weiland van haar zijn en niet van de eenden.
Sjuultje mag alles van haar zelf, maar als Soul -ons paard- wat stouts doet wordt ze fanatiek!
Ze is bere lui, maar wil ook altijd spelen.
Helemaal gek op ons en staat altijd klaar voor een knuffel en een lik over je wang!

Overdag gaat ze met mij mee naar werk:

Afbeelding

Ze is geweldig Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:53

Ik heb twee honden, Rosa en Douwe:

Afbeelding

Afbeelding

Rosa is de kleinste, een teefje van ongeveer 8 jaar. Ik heb haar nu ruim 3 jaar, ze komt uit het asiel. Er zitten geen papieren bij, maar het is een Friese Stabij, of iets in die richting. Rosa is heel erg slim, aanhankelijk en verwend. Als je haar iets lekker wilt geven heeft ze het liefst dat je het komt brengen, zodat zij lekker kan blijven liggen. In huis is ze heel rustig, maar zodra ze merkt dat we gaan wandelen wordt ze helemaal gek! Ze springt dan in het rond, gaat op haar rug liggen rollen en maakt vreemde geluiden. Ze vindt het heerlijk om het veld in te gaan zodat ze lekker achter de hazen en reeën aan kan rennen.

Douwe is de grootste, een reu van ongeveer 10 jaar. Douwe is bij ons sinds maart van dit jaar. Hij komt bij mensen vandaan die niet zoveel tijd meer voor hem hadden en waar hij af en toe ontsnapte. Ook Douwe is een Friese Stabij. Douwe is ontzettend lief en knuffelig en ook heel erg eigenwijs. Hij kan een heleboel kunstjes, maar alleen als je iets lekkers bij je hebt. Hij luistert alleen als hij er zin in heeft, maar daar zijn we nu wel aan gewend. Als we gaan wandelen gaat hij de hele tijd op z'n achterpoten staan en springt hij in de lucht. Hij is bang voor onweer en helemaal geobsedeerd door luchtballonnen, als hij die ziet probeert hij er naar toe te rennen.

Rosa vond het de eerste paar dagen niet zo leuk dat Douwe er was, want ze wilde liever enigshond blijven! Haha! Inmiddels kunnen ze niet meer zonder elkaar.

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:58

ik heb ook een JR black en Tan :

Naam : Dj
geslacht: Teef
geboren op : 02-09-2005
karakter: knuffel hond, speels en eigenwijs en vooral slim en leerzaam Ja

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=H3H3G8T7
Afbeelding
Afbeelding

Ze is ook altijd erg enhousiast en kan je helemaal onderlikken en ik echt een knuffeldier.
ze is ook erg slim..
nou als je nog meer info ofzo moet.. pm maar.
bye

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:51

Jouw black & tan is ook erg leuk, zeg!